Guest

Ai o intrebare tehnica?

Recommended Posts

o intrebare foarte tehnica: daca am un butuc cu 36 de gauri si o janta tot cu 36 de gauri si bineinteles 36 de spite+nipluri, stie cineva cum pot sa fac ca sa pun cat mai putin spite? altfel spus cum ar trebui spitata roata ca sa intre mai putine spite, bineinteles incat ca mai pot sta pe ea.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pot sa fac o roata cu 12 spite, si chiar sa merg pe ea.

Am avut pe o bicla o roata cu 18 spite pe care am mers mai mult de un an aproape zilnic.

Iti explic mai tarziu cum am facut-o, poate maine daca nu ies.

Share this post


Link to post
Share on other sites

o intrebare foarte tehnica: daca am un butuc cu 36 de gauri si o janta tot cu 36 de gauri si bineinteles 36 de spite+nipluri, stie cineva cum pot sa fac ca sa pun cat mai putin spite? altfel spus cum ar trebui spitata roata ca sa intre mai putine spite, bineinteles incat ca mai pot sta pe ea.

primul pas, si cel mai important: iti faci o asigurare medicala beton :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

nu vad nici un beneficiu care nu poate fi obtinut altfel. decat sa pui doar 18 spite, pune 36 sapim cx-ray. iesi la aceeasi greutate si cu o roata de 3 ori mai solida.

Share this post


Link to post
Share on other sites

te cred pe cuvant, dar o roata cu 16/18 spite face mai multe capete sa se intoarca. :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

mersi de raspunsuri. si e neaparat sa folosesc deraior sram daca le combin in felul asta?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Merge orice deraior, dar cred ca trebuie sa ai manetele schimbatoare Sram.

Nu stiu sigur, poate altcineva a folosit si stie mai bine.

Share this post


Link to post
Share on other sites

eu as prefera de la sram sa nu am decat pinioanele ca sunt obisnuit cu shimano. bag un schimbator altus si niste manete alivio si-ar trebui sa mearga (cand oi avea bani).

luciane, lasa vrajeala ca ne-am luat cu vorba si tot nu m-ai lamurit. cum faci dintr-o roata cu 36 spite, una cu 18? :rolleyes: te rog... explica-mi!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am si eu o intrebare tehnica.

Exista monoblocuri pe patrat la care corpul principal sa se infileteze in stanga iar bucsa de sustinere in drepta, la foi? Pentru ca am un cadru cu filet pe dreapta pe ambele parti si nu gasesc astfel de monobloc. (Momentan am rezolvat cu cuvete, bile si ax.)

Share this post


Link to post
Share on other sites

:Dam o problemă minoră...sper sa fiu inteles.

cand pun lantu pe pinionu 2 din faţă şi unu pe spate se unde un scârţâit..

am mers fain frumos dupa zgomot si am observat ca sursa e in spate pe rotita mica (unde sta lantu pe pinioane)

,dar sunetul asta apare doar cand e pe pozitia asta...cauza? :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Lulu - da exista, chiar am avut monobloc pe patrat Shimano, care avea ambele filete pe dreapta, si diametrul de 36 mm. Nu mai stiu ce cod avea.

@Vicos - nu am inteles prea bine problema, te referi la pozitia foaia mijlocie - pinionul mic sau mare? S-ar putea sa fie de la rotitele schimbatorului.

@Bestia - nu mai am roata respectiva dar iti desenez acum o schita... fara vrajeala.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Verifica daca bratul schimbatorului si ambele rotite sunt aliniate perfect cu pinionul, si asta pentru toate vitezele. Daca nu, mai regleaza putin schimbatorul poate e cablul larg sau prea intins.

Apoi demonteaza rotitele curata-le bine, la fel foile, pinioanele si lantul. Putin ulei n-ar strica.

Daca tot scartaie, trebuie sa revii cu amanunte si facem un nou plan de lupta:)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bestia, uite schitele promise. Scuzati-mi capodoperele, sunt facute in Paint in mare graba. Cine stie - cunoaste.

Roata Fata

Imagine postată

Roata Spate

Imagine postată

Roata alternativa. Se pot pune in plus spitele albastre, sau verzi, sau amandoua. Modelul este util cand vreti sa imperecheati o janta si un butuc cu numar diferit de gauri.

Imagine postată

Mai stiu si alte modele exotice, dar cred ca ajunge pe azi, si asa o sa am destui critici:D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Si eu am avut de curand o problema similara. La un moment dat, la pedalat, cam pe oricare dintre foi, se auzea un scartait ciudat in spate. Am desfacut rotitele schimbatorului si le-am curatat (erau pline de par, nisip si alte cele), iar acum merge mult mai bine, fara sunete suspecte. Si am mai avut o mica problema ca initial schimbatorul nu stiu cum era reglat, dar pe unele foi freca usor lantul de marginile schimbatorului (in zona aceea unde face lantul un S peste rotite), dar dupa reglaje minore s-a rezolvat.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am si eu o intrebare tehnica.

Exista monoblocuri pe patrat la care corpul principal sa se infileteze in stanga iar bucsa de sustinere in drepta, la foi? Pentru ca am un cadru cu filet pe dreapta pe ambele parti si nu gasesc astfel de monobloc. (Momentan am rezolvat cu cuvete, bile si ax.)

Cred ca nu iti trebuie un monobloc care se monteaza in cealalta parte, ci unul cu ambele infiletari de mana dreapta (filet italian, nu englezesc).

de exemplu: http://www.chainreactioncycles.com/Models.aspx?ModelID=906

Nu gasesc nimic pe chainreaction pe patrat care sa vina si cu filet italian... numai vreo doua campy, care nu cred ca se potrivesc cu angrenajul (dilema lui Trevizes)

eta: uite aici http://bike-components.de/catalog/Cranks+%26+Bottom+Brackets/Bottom+Bracket+Road+Race/Primato+Pista+Innenlager

http://bike-components.de/catalog/Cranks+%26+Bottom+Brackets/Bottom+Bracket+Road+Race/Innenlager+4-Kant+UN+53%2054+f%FCr+Modell+105%2C+LX

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mai rau decat italian, francez imi trebuie. :D

As putea pune hollowtech cu ambii rulmenti de stanga, dar cu asa fineturi iese prea usoara bicicleta...

Share this post


Link to post
Share on other sites

La un butuc pedalier Campagnolo "pe patrat" ... de pe vremuri ... se potrivesc foile de angrenaj pe patrat care se mai gasesc astazi (Shimano Sora, Truvativ Touro ...)?

Patratul in sine e la fel, dar posibil sa difere diametrul cercului pe care se afla suruburile de prindere (BCD).

http://www.sheldonbrown.com/gloss_bo-z.html#bcd

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.