Guest

Ai o intrebare tehnica?

Recommended Posts

mersi de raspuns.

la cate intrebari mi-a raspuns lucian, cred ca in curand o sa ceara salariu :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cadrul Merida880 este un cadru de cursiera pentru roti de 28; poti pune si roti de 27 dar frana spate nu va mai calca pe janta si in plus omori proportiile banuiesc.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daca se aude ca si cum ar fi plina cu apa e foarte probabil sa fie plina cu apa...

Garnituri uzate si o ploaie sunt destul pentru a intra apa in furca. Eu am patit-o de mai multe ori. (Si tot nu mi-am schimbat garniturile :D dar cred ca le schimb odata cu furca)

Ar fi bine sa desfaci furca bucatele mici, sa o cureti complet si perfect, ca mai apoi sa o gresezi si asamblezi indarat. Desigur, sa schimbi tot ce-i uzat peste masura. Eu am pistoanele de otel si au ruginit foarte urat.

Share this post


Link to post
Share on other sites

furca-i antica si vreau sa o schimb (second/noua inca nu m-am decis) cu una mai buna...pana-n 500 de lei...sau merita mai mult!?

eu am umblat intr-o zi pe ploaie...deci ??

Share this post


Link to post
Share on other sites

orice ban in plus are justificarea lui.

am eu una tehnica rau de tot: unele foi de angrenaj au sfecificat "pentru 9 pinioane". Vreau sa stiu daca merg bine si pe 8 pinioane.

mersi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@V.Vicos.

Poate ai varsat o vaza peste bicicleta, nu am de unde sa stiu. Eu tot as desface si curata furca aia, macar sa mearga destul de bine pentru a o vinde la 2nd hand.

Cat de antica poate fi? Pe vremea lui Hercules nu se faceau furci au amortizare :P

@bestia, ai mare dreptate dar cunosc niste oameni care mi-ar vinde, daca ar putea, un pinion de 20 lei la 200 lei. :D

Sal'tare.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bestia pot sa iti spun ca am mers multi kilometri cu niste foi 105 facute pentru 9 pinioane folosind caseta si lant Campa de 10. Nu a fost nicio problema. Nici macar la schimbat. Unele lucruri sunt cum zicea si Trevises doar pentru marketing.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Si? Eu sunt model '83... chiar asa antic nu ma simt :D

Sase suruburi de desfacut. 4 tin pistoanele de talpa (parca) si doua tin pistoanele de cilindrii.

Pentru ultimile doua iti trebuie o surubelnita lunga, dar in mare cam asta-i tot.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu de ceva vreme am gasit o excelenta intrebuintare a benzinei euro4.

Mult mai utila la curatat pinioane si lant decat sa "o arzi aiurea" :D

Cu WHITE SPIRT, oamenii obisnuiesc sa se curete pe interior ( si de pacate, de multe ori)

Dar daca e 99% pur, merge la curatat discuri de frana.

Atentie cu benzina ca e toxica, inflamabila si dauneaza grav mediului inconjurator.

Benzina uzata, dupa spalarea lantului se lasa la decantat doua-trei zile si se poate separa foarte bine de mizeria acmulata si reutiliza cu usurinta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

cu diluant merge foarte bine fiindca dizolva toate grasimile, dar dupa aia lantul trebuie lubrifiat (cu drurex :D ) ca sa nu se roada. eu folosesc un fel de motorina adusa din combinat folosita la masinile mari. merge foarte bine si nu am avut probleme pana acum. este de tinut minte sa nu dai lantul cu vaselina (:P) ca nici 5 kile' de diluant nu te mai rezolva - experienta isi spune cuvantul.

mersi pentru raspunsurile de mai sus.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ieri am spalat lantu cu apa si deterget de vase :D o iesit,dar nu asa cum trebuie

acuma am cumparat diluant si trec la operatiunea 2

si am mai gasit degresant si in final ung cu putin ulei pe baza de parafina sau ceva-n genu

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salutare

Vreau sa imi cumpar de la playbike o Tora 318 si vreau sa pun pe ea un disc de 200 mm. Le-am spus lucrul asta si lor si mi-au spus ca ei nu imi dau garantie pe furca daca fac lucrul asta. Am cerut lamuriri dar na, e 31 si banuiesc ca pana pe 5 incolo nu va raspunde nimeni, asa ca va intreb pe voi daca e normal, sau care ar putea fi motivele.

Precizez ca pe site-ul sram se spune clar ca rotorul maxim este de 210mm.

Eu m-am gandit la doua lucruri: fiind discul mai mare bratul fortei de franare va fi mai mare deci momentul de franare va fi mai mare lucur care ar solicita suplimentar maruntaiele furcii si sistemul de fixare al etrierului. Si in al doilea rand banuiesc ca se gandesc ei ca daca vreau sa imi pun un disc asa de mare inseamna ca merg cu viteze mari si deci as putea solicita furca peste limitele acoperite de garantie.

Ma rog, cred ca solutia ar fi sa cumpar din alta parte :rolleyes:.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sa stii cea de la mine: scrie pe ea ca-ti da garantie? O folosesti pentru ce e facuta? Atunci e obligat sa-ti dea garantie. Poti tu sa bagi pe ea disc de 3 metri daca respecti clauzele garantiei (majoritatea sunt de genu' : nu dati cu furca de pereti, nu montati furca la caruta, etc) si o folosesti in parametri. Nu-ti recomand sa cumperi nimic daca vanzatorul iti anuleaza garantia cu toate ca te incadrezi in parametri.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sa stii cea de la mine: scrie pe ea ca-ti da garantie? O folosesti pentru ce e facuta? Atunci e obligat sa-ti dea garantie. Poti tu sa bagi pe ea disc de 3 metri daca respecti clauzele garantiei (majoritatea sunt de genu' : nu dati cu furca de pereti, nu montati furca la caruta, etc) si o folosesti in parametri. Nu-ti recomand sa cumperi nimic daca vanzatorul iti anuleaza garantia cu toate ca te incadrezi in parametri.

Asa mi se pare si mie normal mai ales ca nu ei sunt producatorii furcii. Adica aia care o fac spun ca 200 e ok si cel care o vinde spune ca nu e ok :rolleyes:. Eu acum am un Dart 2 pe care am disc de 180 mm si am garantie de la marosbike, dar faza e ca pe sram.com se spune ca pentru Dart se foloseste un rotor de max 160 mm.

Deci se poate si altfel.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Garantia la o bicicleta este asemanatoare cu asigurarea la o masina... oarecum.

Adica, cu cat sunt mai multe sanse sa "beneficiezi" de acea garantie termenul va fi mai scurt.

Ia de exemplu un televizor, fabricat in ape internationale. Ai garantie la el? Probabil ai 30 de zile sau 24 ore. Ia un televizor fabricat integral in Japonia. Ai sanse sa beneficiezi de garantiia aia vre-o data? Nu. Sansele sunt in favoarea bunei functionari, vreme indelungata.

La masini, de exemplu, daca ai multe puncte pe carnet (stropi :rolleyes: ) o sa platesiti o asigurare mult mai scumpa.

Iar pentru o bicicleta care, in viziunea asiguratorilor, are sanse mai mari sa crape, evident nu vor dori sa ofere garantie.

E o declaratie de neconformitate, care ar tebui sa te puna pe ganduri cu privire la calitatea bicicletei si calitatea serviciilor implicate.

Edited by yo6ial
spellcheck

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pe mine ma pune pe ganduri faptul ca producatorul spune una iar vanzatorul alta. E ca si cum un fabricant de motoare spune ca motorul X functioneaza bine cu un anumit ulei, iar vanzatorul de ulei spune ca ala care a facut motorul nu stie si ca trebuie sa ii pui ulei de floarea soarelui sau mai stiu eu ce.

Cred ca nu se pune problema de calitatea fabricatiei la Tora 318, chiar daca nu este cea mai rasarita furca, Sram si-a pus numele pe ea, deci ar trebui sa fie buna. Daca nu gasesc in alta parte o pot lua si asa fara garantie (numai sa vad ca este noua) dar ma dezamagesc unii comercianti.

Una peste alta calitatea serviciilor lasa de dorit, totusi sunt curios sa vad ce explicatie o sa imi dea :).

Multumesc de raspunsuri, credeam ca lumea se pregateste de petrecere :).

Un An Nou mai bun ca asta care trece va doresc tuturor.

Share this post


Link to post
Share on other sites

La multi ani tuturor! Am si eu o intrebare. Pe MTB-ul meu am acum niste pinioane 11-32. Daca le schimb cu unele 11-34 va trebui reglat ceva la schimbator sau o sa schimbe la fel de bine ca acum? :confused:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da schimba tot la fel.

Ca sa te convingi pune bicla pe pinioanele cele mai mari (fata si spate) si vezi cat loc mai este pana se intinde derailleur-ul din spate pana la max. Normal ca acomodeaza extra 2 dinti.

Lantul trebuie lungit daca pui o foaie mult mai mare deci adaugi un numar mult mai mare de dinti.

Si desigur daca schimbi numarul de viteze (ex 8 la 9) ai nevoie de alte shiftere si poate alt derailleur.

adaugat... si poate chiar alt lant.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da schimba tot la fel.

Ca sa te convingi pune bicla pe pinioanele cele mai mari (fata si spate) si vezi cat loc mai este pana se intinde derailleur-ul din spate pana la max. Normal ca acomodeaza extra 2 dinti.

Lantul trebuie lungit daca pui o foaie mult mai mare deci adaugi un numar mult mai mare de dinti.

Si desigur daca schimbi numarul de viteze (ex 8 la 9) ai nevoie de alte shiftere si poate alt derailleur.

adaugat... si poate chiar alt lant.

Multumesc mult! Asa ma gandeam si eu, doar ca vroiam sa mai aud si parerea altcuiva!

Nu, nu vor fi probleme, schimb 9 pinioane cu 9 pinioane! Asa ca nu o sa fie complicat :rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.