Guest

Ai o intrebare tehnica?

Recommended Posts

Am un amic care are echipata bicla cu shiftere si schimbatoare Suntour. Shifterul de la pinioane s-a rupt, iar cand a fost la magazin, vanzatorul i-a spus ca acel shifter nu poate fi inlocuit decat cu un alt Suntour, ca Shimano nu "trage" cablul la fel de mult la schimbarea vitezelor, adica nu ar reusi sa regleze schimbatoarele niciodata. Singura solutie se pare ca este schimbarea intregului ansamblu spate.

Este adevarat, sau doar incerca vanzatorul sa-i vanda un shifter dublu la pret?

Merci!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vreau sa imi iau o scula d'asta de curatat lantul Dispozitiv pentru curatat lantul CM-5 Park Tool (Park Tool)

Este foarte potrivita pt. mine deoarece eu merg doar prin oras si deci pe lant se depune praf si nu noroi sau nisip sau mai stiu eu ce altceva greu de curatat. Ideea este ca eu vreau sa folosesc ca degresant motorina deoarece imi place foarte mult cum curata lantul. Credeti ca motorina va "ataca" plasticul din care este facut recipientul si periile rotative sau il pot folosi fara probleme?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da,motorina ataca plasticul ala. Am stricat eu ,exact asa ,un dispozitiv din ala. S-a facut bucati dupa 3 sau 4 utilizari cu motorina.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu am unul mai ieftin, dar care nu e afectat de motorina. Il am de cativa ani si l-am folosit de zeci de ori. Doar periile rotative s-au cam zbârlit.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Imi spuneti si mie va rog cum se masoara foile de angrenaj?

De ex. la cele cu prindere pe 5 brate, ca ale mele, sunt 3 dimensiuni (din cate am inteles) 94-110-130 mm

Deci, pe poza...de unde pana unde trebuie sa masor ca sa stiu ce dimensiune imi trebuie?

Mai ales ca nu gasesc nici unde de cumparat. :)) Multumesc[ATTACH=CONFIG]18620[/ATTACH]

Share this post


Link to post
Share on other sites

Trebuie sa stabilesti cat este diametrul cercului pe care sunt dispuse centrele gaurilor de prindere. Nu il poti masura direct.

Bolt Circle Diameter

Share this post


Link to post
Share on other sites

Trebuie sa stabilesti cat este diametrul cercului pe care sunt dispuse centrele gaurilor de prindere. Nu il poti masura direct.

Bolt Circle Diameter

Mersi! Am reusit! E de 5,5 X 1,701=93,555 , adica de 94 :))

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cu ce cheie se poate da jos un set de pinioane pe filet Maillard ca asta din poza? Cu cheie normala nu pare deloc compatibil.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aaa....bicicletele frantuzesti, am mai auzit de ele :)

Mersi de lamurire.

Inca mai merg, nu sunt foarte uzate dar cand le vine vremea cred ca e mai simplu sa schimb roata cu totul

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da, se desface "la mana" si inca foarte usor. Eu am udat din belsug locul cu WD40, lasat peste noapte, iar a dou zi am desfacut piulita in cateva secunde.

Are Helicomaticul asta un farmec personal......doar sa nu te enervezi. Eu nici nu ma gandesc sa schimb roata, ba chiar tot Helicomatic mi-as pune (daca s-ar gasi pe piata SH).

Share this post


Link to post
Share on other sites

i am desfacut piulita in cateva secunde.

Te referi la piuliţa zimţată pt care trebuie cheia aceea specială?

Nu stiu daca la mine merge la fel de usor. Cel din poza mea e putin diferit de cel din poza lui Lucian, pt ca piulita aia e mai in interior, nu stiu cu ce as putea sa o prind sa o rasucesc. De fapt nici cheia speciala nu cred ca ar fi incaput acolo. O sa ma uit mai bine la el cand ajung acasa.

Eu vroiam sa le dau jos ca sa le curat mai bine si sa scot plasticul de protectie dintre pinioane si roata care e spart, deci daca nu merge nu o sa insist prea mult cu toate ca mi-ar placea sa stiu ca am reusit ceva despre care ieri nu stiam nimic :))

Share this post


Link to post
Share on other sites

eu obisnuies ca imi confectionez diverse scule pentru diverse operatiuni.

In acest caz, eu as face un colier metalic lat cu o bucata de cauciuc pe interior. Strangi colierul cu bucata de cauciuc peste roata zimtata si apoi rasucesti de colier la mana sau bati cu ciocanul, usor in surubul de la colier (care e pe lateral). Ma refer la colierele alea de tabla cu surub pe lateral pentru prins furtunuri pe tevi etc.

Si am si eu o intrebare tehnica. Am doua jante crapate, amandoua in dreptul unei spite, amdoua duble, dar una e sectiune V alta e cu sectiune dreptunghiulara. Cea in V sa crapat pe directia spitei adica perpendicular pe janta. Cea dreptunghiulara s-a crapat circumferential pe janta. Crapaturile au cam 10mm lungime in aluminiu. Se pot remedia cat de cat? care din ele e mai sigura? eu as zice clar ca cea crapata circumferential si as da doua gauri in capetele fisurii si umplut apoi cu rasina epoxidica. Altfel janta nu e deformata in nici un fel (cea cu sectiune dreptunghiulara)

As vrea sa fac functionala cat de cat una din ele sa nu mai stau sa despitez janta/respitat. ca e migalos si nu merita efortul..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Te referi la piuliţa zimţată pt care trebuie cheia aceea specială?

Nu stiu daca la mine merge la fel de usor. Cel din poza mea e putin diferit de cel din poza lui Lucian, pt ca piulita aia e mai in interior, nu stiu cu ce as putea sa o prind sa o rasucesc. De fapt nici cheia speciala nu cred ca ar fi incaput acolo. O sa ma uit mai bine la el cand ajung acasa.

Eu vroiam sa le dau jos ca sa le curat mai bine si sa scot plasticul de protectie dintre pinioane si roata care e spart, deci daca nu merge nu o sa insist prea mult cu toate ca mi-ar placea sa stiu ca am reusit ceva despre care ieri nu stiam nimic :)

Uite cum era la mine:

http://www.ciclism.ro/forums/f13/ai-o-intrebare-tehnica-177-p94.html

si am dat-o jos exact cum am descris mai sus. Iar pinioanele au iesit imediat.

@Asi

De curiozitate, jantele cu probleme sunt de la cursiera Krapf?

Share this post


Link to post
Share on other sites

am si eu o nelamurire. la un angrenaj pe patrat suruburile care desfac bratul de axul pe patrat este cu filet normal? sau este ca la pedale?

Share this post


Link to post
Share on other sites

mersi frumos visule. problema e ca nu se misca deloc. parca e sudat, cimentat

Share this post


Link to post
Share on other sites

Suruburile respective se strang corect la un cuplu destul de mare: 35-45 Nm. Din acest motiv sunt mai greu de desfacut. Ai nevoie de o cheie mai lunga (bratul mai lung).

Si dupa ce scoti suruburile, iti trebuie un extractor ca sa scoti bratele de pe ax.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Chiar si cu cheia speciala? Intreb pentru ca eu m-am chinuit jumate de zi cu o cheie tubulara subtiata la pila ca sa incapa acolo. Si nu se misca absolut deloc. Cand am bagat cheia de la presa, a iesit imediat.

Edit.

Tocmai a postat Seb si realizez ca la cheia improvizata aveam o parghie de 10cm, in timp ce cheia speciala avea o coada de 3 ori mai lunga. Deci, forta e raspunsul.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daca e cu imbus, baga o teava pe capatul liber (o tubulara d-aia tiganeasca daca ai ori cheie de bujii) sa ai cuplu mai mare.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Deci, forta e raspunsul.

Use the Force!

Mai exact, cuplul trebuie sa fie suficient (adica ori forta mare, ori brat mare). :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

m-am apucat de taiat cu panza. nu se mai putea. va anunt cand am terminat :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ce anume tai? Axul pedalier?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.