Geordan Corvette

Reba RL DualAir 2012, nu se mai blocheaza

Recommended Posts

Salve,

Furca e o Reba RL 2012 Dual Air. Ieri, coborand de la 1400 in Sinaia (pe asfalt, incetisor) am mers cu ea blocata. Am ajuns jos, fara probleme. Apoi, chiar cand am franat sa ma opresc a facut un "trosc" si a inceput iar sa amortizeze. Chiar dacă blocajul de pe ghidon este in poziția închis. In interior cartusul ala se roteste, piesa de metal pare sa astupe etans..naiba sa o ia.

Vreo idee daca ii pot face ceva (altceva decat service)?? Mulțam. aqesy3yh.jpg9u7aqu2u.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Probabil ai nenorocit floodgate-ul. E bine să nu ţii floodgate-ul închis complet, tocmai ca dacă dai de un obstacol cu furca blocată să nu îţi facă praf maţele furcii.

Trebuie dusă în service. Dacă nu ai pe cineva priceput acolo, îţi recomand pe cineva la Cluj de încredere, dă-mi un PM.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mulțam.. Dar din Bucureşti până la Cluj... Ideea e ca nu pot alege o etapa intermediara. Este ori închis complet ori deschis complet. O sa o duc la service..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Floodgate-ul e reglaj separat de lockout. În mod normal ar trebui să fie imbusul ăla din centrul rotiţei albastre de lockout. La SID aşa e (bine, are şi un butonel de aluminiu, dar în esenţă ăla e reglajul). Ce face el defapt e că, dacă-l desfaci puţin, lock-out-ul nu mai blochează chiar de tot, şi la şocuri mari lasă valva de blocare să se deschidă.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Inbusul ala e doar un surub care fixeaza capacelul albastru de "piulita" hexagonala pe care o roteste ca sa roteasca axul din interior care etanseaza deschiderea din fundul cartusului..(uuff). Am cautat in specificatii..nu gasesc nimic de floodgate

Share this post


Link to post
Share on other sites

Poti sa mergi cu ea in continuare fara sa o mai blochezi si gata.

 

Vreo idee daca ii pot face ceva (altceva decat service)?? 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Floodgate-ul la Reba ta e setat din fabrică, nu cred că se poate schimba nici măcar din interior.

 

Dacă nu ți-a plesnit o-ring-ul de la baza cartușului (cazul fericit), probabil că s-a deformat (plastic) cilindrul de plastic și piesa de etanșare nu mai freacă pe suprafața cu cele 3 orificii (mai multe detalii pentru un cartuș mai vechi). Chiar dacă nu e deformat plasticul, se poate să-și fi pierdut din duritate - încearcă să apeși ușor pe pistonul alb din capăt și verifică dacă piesa de etanșare rămâne lipită de el.

 

Teoretic poți scurta/pili tija care împinge acea piesă ("the poker") - o să-ți meargă lockout-ul, însă la primul șoc mai mare o să plesnească altceva.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mda..cam la asta ma gandeam si eu..o-ringul este intact

Întrebare, dacă e asa, trebuie înlocuit cartusul ci totul sau doar piesa aia de plastic din fundul lui?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu se pot schimba piese, trebuie înlocuit tot cartușul; însă dacă pare întreg și funcțional, poate ți-a plesnit unul din o-ring-urile de jos și ți-a curs o parte din ulei în lower. Când furca e blocată, uleiul sub presiune solicită 3 o-ring-uri: cel de pe cartușul de compresie și cele două care etanșează brațul drept și tija de rebound:

 

EGOfw5K.jpg

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vreo idee daca ii pot face ceva (altceva decat service)?? Mulțam. 

 

Sa mai slabesti vreo 10 kile. :)

  • Upvote 5

Share this post


Link to post
Share on other sites

S-a rezolvat. O siguranta care tinea un O-ring "sarise" si de aici beleaua. Prinsa siguranta, recompletat cu ulei..acu merge brici!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tot acolo s-a rezolvat?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut,

Deranjez cu o intrebare, daca stie cineva sa imi dea un raspuns, ii multumesc.

Am pe MTB ul meu o furca RockShox Recon XC 2010 pe arc/ulei, care nu este prevazuta cu sistem de blocare (lockout), din fabrica.

As dori sa aflu daca exista posibilitatea montarii unui astfel de sistem sau trebuie sa-mi iau la revedere de la ea si sa o ilocuiesc cu totul?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Poți schimba cartușul de compresie, însă la cât costă (presupunând că se potrivește) nu cred că se justifică.

 

Nu mi-e clar dacă Recon-ul tău are brațe superioare de oțel sau de aluminiu. Dacă-s de aluminiu, ar trebui să poți folosi un cartuș actual DNA de Reba/SID. Nivelul de ulei din brațul drept trebuie să fie foarte puțin peste o-ring-ul din partea inferioară a cartușului.

Pentru brațele de oțel cartușul e identic cu cel de Tora.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

E drept, costa cam multicel.

Nici eu nu stiu cu exactitate din ce material sunt confectionate bratele furcii. Metalul are o tenta spre culoarea bronzului.

Ca sa iti faci o idee, aceasta este furca mea, doar ca ii lipseste lockout-ul care se vede pe modelul din link.

Share this post


Link to post
Share on other sites

In principiu, daca au culoarea usor "bronzulie" sunt de aluminiu, si se potriveste kitul din link. Din cate stiu, cele cu brate de otel sunt numai de culoare argintie, similara cu cromul (in 2010 toate Recon-urile erau cu brate de Al, iar de la Tora in jos erau din otel; din 2011 a aparut Recon Siver care este de fapt vechea Tora 2010, iar tot din 2011 a aparut Recon Gold-ul care e de fapt vechiul XC/Race 2010).

 

Eu am un Recon Race 2010 (care trebuie sa fie un fel de XC dar cu cartus de damping Motion Control) care are bratele de aluminiu, de culoare usor "bronzulie". Damperul Motion Control (cu lockout) arata exact asa: http://www.playbike.ro/produs.php?id_produs=11215. Comparand pe cel din link-ul meu cu cel de pe maros, singura chestie care nu pare sa semene e garnitura de jos. Dar la maros e oferta mult mai buna, ai si Remote Lockout in pret, care doar luat singur costa in jur de 100 RON. Acum mi-am mai aruncat o privire pe site-ul maros, kitul pentru Recon SIlver (ce are bratele de otel) are aceeasi poza...

 

Pe de alta parte, esti sigur ca nu are lockout? Din informatiile mele diferenta intre XC si Race era cartusul de Motion Control, care este un fel de Lock-out mai avansat, in sensul ca la bump-uri mari are un sistem de "da drumu'" la furca pentru a prelua shock-ul.  Se poate considera un fel de FloodGate fix ( si cam dur, din punctul meu de vedere, actioneaza numai la schock-uri cu adevarat puternice).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Modelul meu de Recon este XC 2010 si cu siguranta nu are lockout.

In capatul superior al bratului stang are functia de "preload" iar in capatul superior al bratului drept nu are nimic.

Mai este functia aceia de rebound, care se gaseste in partea inferioara a bratului drept.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.