raptorryus

Tubeless- banda adeziva izolare janta

Recommended Posts

Salutare,

De ceva timp studiez trecerea la tubeless, si acum cu noua bicicleta ( care nu e tocmai noua) vreau sa fac acest pas.

Jentile sunt ZTR Alpine si au venit cu yellow tape de la Stan's. Din pacate yellow tape- ul s-a mai dezlipit asa ca ma gandesc sa il schimb.Pretul Yellow tape-ului de la Stans 9.14m - 45 ron....ce am gasit eu ...valve noi 15-20 ron ...solutie magica de la 25 ron in sus . Cum 45 de ron imi pare cam mult pentru un scotch, am cautat si am gasit referiri la alte benzi inlocuitoare.

 

Se pare ca Yellow tape de la Stans e Tesa 4289 sau 3M 8898. Cum am incercat sa gasesc aceste produse ....surpriza ...ca pe meleagurile noastre nu prea exista, asa ca am cautat prin alte locuri.  Pe ebay sau alte siteuri o rola de 19mm x 66 m este undeva la 4-5 euro, dar ...aici vine marele dar.....se achizitioneaza numai la cutie de 72 - 96 bucati. Unde am gasit la bucata , pretul era de aproximativ 55 ron.

 

Caracteristicile benzii sunt urmatoarele :

Grosime - 0.15 mm

Rezistenta la rupere - 375N/cm

Aderenta la metal     - 5.5 N/cm

 

Tot citind forumurile , am mai gasit info despre Tesa 4287 ( grosime 0.08 mm, rezistenta la rupere 180 N/cm, aderenta metal 4N/cm) si Tesa 4288 ( grosime 0.11 mm, rezistenta la rupere 300 N/cm, aderenta metal 5N/cm)

 

A gasit cineva tipurile astea de benzi pe la noi si le-a incercat ? Ma gandesc ca sunt mai ieftine si daca si pretul este pe undeva pe la 10 - 15 lei / 60m , mai ca iti vine sa folosesti scotchul asta in loc de fond de janta . 

 

Azi am incercat cu un scotch normal , gasit prin casa si nu tine. Face bule , nu are aderenta buna pe janta.......se rupe imediat ( banda de la Stans nu am reusit sa o rup la mana )

Cauciucurile sunt tubeless, dar le voi schimba cu Michelin Wild Grip'r 2 Advanced, care sunt tubeless ready ( asa se zice).

 

Momentan ma intereseaza banda ...ceva pareri ?

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bag seamă că este, totuși, ceva de capul benzii ăleia, cu rezistență și adezivi complet diferiți decât un "scotch" oarecare pentru lipit hârtie, încât să-și merite banii. Că altfel, și un bisturiu laser chirurgical nu e altceva decât un pix cu laser ceva mai sofisticat, de ce costă mii de euro...

Poate ar trebui să iei în calcul și cât economisești evitând camerele, ca să vezi cu câți bani rămâi în buzunar după un an. Bugetul personal ar trebui să aibă și o perspectivă pe termen mediu și lung, nu doar până la proxima cumpărătură.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bugetul l-am facut  : 400 ron  - cauciucele le-am luat din uk, Michelin Wild Grip'r 2 Advanced tubeless ready - 120 ron bucata 26x2.1, restul a ramas pentru zeama si camere sau ce mai iau . 

 

Nu vreau sa imi fac ghetto , deoarece mai trebuie bagat material + zeama.........asa mai bine imi bagam zeama in camera si era ceva....prefer totusi sa folosesc ce am si sa incerc sa le fac si mai usurele - 80 - 100 g de solutie oricum bag , greutate ce inlocuieste greutatea camerei.............In momentul de fata rotile au 3 kg cu discuri, cauciuc si camera.......pe de alta parte trebuie sa am grija si la greutatea mea ..... cu tot cu echipament sa nu depasesc 80kg ( casca, rucsac cu 2 litri apa, camere de rezerva, pompa ...)

 

Jantele ZTR Alpine nu stiu pentru cate kg sunt recomandate , dar circula vorba ca maxim 90...

Share this post


Link to post
Share on other sites

La ghetto, tai cam 2/3 din cameră, deci greutatea nu-i aşa de mare.

 

Ziceai mai sus că ţi se pare scump să dai 60 de lei pe bandă + valve. Cu două camere scapi mai ieftin.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Baga ghetto ca se fac super usor si daca-s noi cauciucurile ies din prima. Nu mai ai problemele de etansare la valva si cum scrie mai sus cea mai mare parte din camera o tai jos. Ca fapt divers eu am facute ghetto tot pe Michelin dar Wild Race'r Advanced TR si a mers perfect din prima incercare. Mai e un avantaj, cand mi-am schimbat o data roata am reusit sa dau jos cauciucul cu tot cu camera, era ca un fel de baieu si l-am montat efectiv pe cealalta roata, asa, cu tot cu solutia in el. N-ai sanse la asa ceva cu banda.

Share this post


Link to post
Share on other sites

hcampian - tare treaba cu mutatul cauciucului pe alta roata...fara mizerie....la asta nu ma gandeam .....am vazut cateva filmulete la michelin pe site si am vazut cum pun solutia , apoi rotesc un pic si apoi inchid cauciucul.....eu inca nu am ajuns acolo , dar sper ca saptaman asta sa ma apuc de treaba .......

 

App.....solutie ?  Sincer ma bate gandul sa iau Stan sau Joe's...dar pe de alta parte am gasit Kenda la 25 ron 500 ml sau 250ml , oricum bun pentru 2 roti ...ceva recomandari ?

Pana acum tot ce mi-am luat pentru bicicleta , am preferat sa imi aduc din afara sa nu cumapr de aicic ca parca erau un pic mai ieftine si poate difera un pic si calitatea ( asta cu calitatea am au pasarci )

 

Ca si costuri .....hmm

 

Stans - yellow tape - 45 ron + valve stans 50 ron - banda are 9.14mm suficient pentru 4 roti mtb de 26 sau 2 roti de viteza ( unde dai de 2 ori )

Ghetto - fond janta 2 x 5 ron , camere 2x10 ron bucata 

varianta care voiam sa o incerc : tape 15 ron  - 66m (varianta subtire - adica 33m daca dau de 2 ori la rotile de 26) + valve 15 ron 

 

Ghetto si varianta inlocuita de la Stans sunt cam la aceiasi bani 

Share this post


Link to post
Share on other sites

La ghetto în loc de fond de jantă dai de 2-3 ori cu bandă de izolat (din aia simplă).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu am avut ghetto, acum am cu bandă. Parcă prefer banda, e mai uşor de schimbat cauciucuri şi e mai uşor tot ansamblul, însă ai nevoie de compresor când urci cauciucul pe jantă. Pentru mine nu e o problemă pentru că am compresor.

Share this post


Link to post
Share on other sites

In privinta rezistentei jantelor nu iti fa griji , eu le-am folosit la 95 kg + echipament fara nici o problema .

Share this post


Link to post
Share on other sites

De ce sa te chinui pentru diferenta de 20-30 de lei cu ghetto cand ai disponibila banda tubeless nu stiu, dar fie cum vreti voi.

 

PS. banda are 10 grame, ghetto minim 200. In schimb sa cumperi niste gume cu 200 de grame mai usoare decat unele deja usoare ar fi cel putin 300 de lei. Atat am avut de spus

Share this post


Link to post
Share on other sites

gata.....am gasit benzile ..direct de la importator ....din Cluj  le-am primit de test

 tesa 64284 si tesa 4287 sa vedem ce o sa iasa ..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tesa 4289 gasesti >aici<. Nu costa doar 5£ rola dar, nici nu trebuie sa cumperi 72 de bucati.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Doar ca 19mm e cam ingusta. De cele mai multe ori ai nevoie de 21mm, chiar si pentru jantele care au latime de 19mm, datorita curburii interioare e nevoie de extra 2mm. Daca ar fi fost de 21/22mm, ar fi fost foarte bun pontul.  

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mi-a luat MLADEN "vorba" din mana :) 

N-am pus link-ul cu cea de 25mm pentru ca nu are optiune de transport dar, nu vad o problema cu vanzatorul avand in vedere ca acelasi vanzator pentru cea de 19mm ofera transport.

Intr-adevar 19mm e cam ingusta. Stan's recomanda banda de 21mm chiar si la jantele lor cu interior de 17mm

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cea de 25 e ok, dar nu la toate modelele de janta... aia e problema cu astea.

Dar poate cine le testeaza ne da un feedback :) 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am si eu o intrebare - nu se potriveste 100% pe topicul asta da' nu mai deschid altul. Am urmatorul scenariu - MTB, folosit in timpul saptamanii in oras si din cand in cand la munte  - 1- 2 /luna. In oras folosesc anvelope de oras iar la cand plec pe coclauri le schimb. As vrea sa trec la tubeless. Intrebarea e cat de distractiv va fi schimbatul cauciururilor cramponate cu unele de oras tinanad cont ca cele cramponate vor fi tubeless? Voi cum faceti? 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am si eu o intrebare - nu se potriveste 100% pe topicul asta da' nu mai deschid altul. Am urmatorul scenariu - MTB, folosit in timpul saptamanii in oras si din cand in cand la munte  - 1- 2 /luna. In oras folosesc anvelope de oras iar la cand plec pe coclauri le schimb. As vrea sa trec la tubeless. Intrebarea e cat de distractiv va fi schimbatul cauciururilor cramponate cu unele de oras tinanad cont ca cele cramponate vor fi tubeless? Voi cum faceti? 

 

Pune-le pe ambele tubeless şi e foarte simplu.

Mai ales dacă ai jante tubeless ready, e chestie de 2 minute per roată. Totul e să ai grijă când torni lichidul antipană dintr-un cauciuc în altul.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tubeless-ul îl faci o singură dată și mai umbli la el când termini cauciucurile - prin uzură sau tăiere. Nu poți schimba în fiecare week-end cauciucurile decât dacă ai o plăcere să dai banii pe soluție antipană și să te murdărești de cauciuc/aracet uscat.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Mai ales dacă ai jante tubeless ready, e chestie de 2 minute per roată.
 

Mda..alea de oras nu sunt nici macar TL Ready. Lor le trebuie camera.

 

Tubeless-ul îl faci o singură dată și mai umbli la el când termini cauciucurile - prin uzură sau tăiere. Nu poți schimba în fiecare week-end cauciucurile decât dacă ai o plăcere să dai banii pe soluție antipană și să te murdărești de cauciuc/aracet uscat.
 

 

In concluzie..camera pana cand ma plicitisesc de pene sau se tocesc cauciucurile.

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

Mda..alea de oras nu sunt nici macar TL Ready. Lor le trebuie camera.

 

 

 

N-are treabă. Poţi face tubeless şi cauciucuri de 15 lei din piaţă.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Poţi face tubeless şi cauciucuri de 15 lei din piaţă

Doar daca jantele sunt tubeless native sau cu banda, si dupa cateva alimentari succesive cu zama, pana etanseaza toti porii.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.