Sign in to follow this  
justin

Cauciucuri Tubeless ptr ciclocross

Recommended Posts

Ma intereseaza daca este cineva care a folosit/foloseste un sistem tubeless ptr ciclocross fie ca este vb de kit de convertire, homemade sau realizat cu componente tubeless ready, si cu ce cauciucuri a avut succes.

 

Cauciucurile de ciclocross avand balonaj mai mic iar  jantele fiind ceva mai inguste decat la unele de MTB, presiunea mai mare in roti - am inteles ca pune unele probleme in reaizarea rotilor tubeless.

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

intreaba-l pe hcampian, el zicea ca si-a facut ghetto tubeless si din cate imi aduc aminte era nemaipomenit de incantat.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da, mie mi-a iesit din prima, roti Aksium cu gume X-King de 33c parca, modelul ieftin pe sarma. O roata am facut-o ghetto, una cu kit (eu folosesc kit-ul de la Rubena ca e foarte ieftin si bun). A mers bine toata toamna, am bagat off-road fara probleme, inclusiv traseul de la RedBull, peste iarna s-au cam dus si n-am mai avut timp acum sa le refac, le-am pus momentan camere. O sa le refac la un moment dat. Exista si kit-uri speciale pentru ciclocros, am vazut la Stan's sau Joe's, nu stiu sigur. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ma intereseaza daca este cineva care a folosit/foloseste un sistem tubeless ptr ciclocross fie ca este vb de kit de convertire, homemade sau realizat cu componente tubeless ready, si cu ce cauciucuri a avut succes.

 

Cauciucurile de ciclocross avand balonaj mai mic iar  jantele fiind ceva mai inguste decat la unele de MTB, presiunea mai mare in roti - am inteles ca pune unele probleme in reaizarea rotilor tubeless.

 

 

@@justin, te ajut eu dacă vrei. Facem un ghetto în 10 minute să vezi cum e.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Din câte înţeleg, tot farmecul la tubeless pe MTB e că le poţi ţine la presiuni scăzute, ca să fie mai moi şi să amortizeze mai bine, fără să mai rişti snakebite. Dar dacă eşti nevoit să  bagi presiune mare mai are rost?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Din câte înţeleg, tot farmecul la tubeless pe MTB e că le poţi ţine la presiuni scăzute, ca să fie mai moi şi să amortizeze mai bine, fără să mai rişti snakebite. Dar dacă eşti nevoit să  bagi presiune mare mai are rost?

 

Dece ai fi nevoit să bagi presiune mai mare?

  • Upvote 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Presiunea mica ajuta in primul rand la scaderea rezistentei la inaintare si cresterea aderentei, apoi la confort. O roata moale care se muleaza pe denivelari are rezistenta la inaintare mult mai mica decat una tare ce trebuie sa le urce de fiecare data. Presiune mare ar avea rost sa bagi doar pentru asfalt. Daca un MTB nu prea are ce sa caute pe asfalt, cu ciclocrosul mai ajungi ca de aia e bicicleta polivalenta. Din ce am bagat eu pana la 4-5 bar nu sunt probleme tubeless.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@@radu, merci fain de data asta o sa incerc cu whitetape si valve sa mi le fac singur. Daca nu reusesc stiu la cine sa apelez :)

 

Avantajele tubeless-ului le-am descoperit si eu in primavara asta cand am trecut la acest sistem la bicicleta de XC.  La ciclocross  vreau sa fac conversie in primul rand ptr

 confort. Parcurg distante mari pe tot felul de drumuri si de multe ori incheieturile mele au avut de suferit. Pe urma urmeaza pe rand celelalte avantaje: risc scazut de pana, rulaj mai bun, roti per ansamblu mai usoare..

 

Pe mine ma tenteaza sa pun niste X king pliabile pe niste jante Remerx Rapid si sper sa iasa ok.

 

LE. Acum vad ca si @@hcampian a folosit modelul basic pe sarma,

Share this post


Link to post
Share on other sites

@@radu, merci fain de data asta o sa incerc cu whitetape si valve sa mi le fac singur. Daca nu reusesc stiu la cine sa apelez :)

 

Ca să faci tubeless cu bandă şi valve pe o jantă non-tlr, ai nevoie de compresor, ca să-ţi dea volumul necesar de aer să urce cauciucul pe jantă.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daca la MTB m-am descurcat de multe ori cu pompa mare, la ciclocros am reusit doar cu compresorul....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

Sign in to follow this