Sign in to follow this  
Clodius

Inca un topic pt alegere bicicleta

Recommended Posts

Va salut,

Nu doream neaparat sa deschid un nou topic, dar as avea nevoie de ajutorul vostru in a ma decide asupra a doua biciclete (una pentru mine si una pentru sotie). Ca mai toti incepatorii utilizarea se va face preponderent pe asfalt, in Bucuresti si iesiri usoare in afara acestuia.

Mai mult, eu iau in considerare sa merg cu ea la serviciu. Sunt cam 2-3 km si desi trebuie sa merg la costum nu vreau una cu ghidonul jos. Mizez totusi pe fapul ca este o distanta mica si nu voi transpira. Aceasta optiune nu este insa criteriul principal de alegere.

 

Acum sa va expun mai jos ce biciclete am in vedere:

 

Trekking de la Felt

pentru mine

http://www.mosionroata.ro/Biciclete-Cross-hibride-Felt-Felt-QX70M-2014/ Felt Qx70m 2014 Fork SR Suntour SF13-NEX P MLO Rear Derailleur Shimano Alivio RD- M410 Front Derailleur Shimano Altus FD-M191 Brake Type Tektro 855-AL V-Type Brake Shifters Shimano Altus ST-EF51 Weight 13,1 kg

 

pentru ea

http://www.mosionroata.ro/Biciclete-Cross-hibride-Felt-Felt-QX70M-2014/ Felt Qx70m 2014 Fork SR Suntour SF14-M3010 Rear Derailleur Shimano Acera RD-M360-SGS Front Derailleur Shimano Altus FD-M191 Brake Type Tektro 855-AL V-Type Brake Shifters Shimano Altus ST-EF 51 L / 7R Weight 12.7 kg

 

MTB hardtail de la Felt

pentru mine

http://www.mosionroata.ro/Biciclete-Mountain-Hardtail-Aluminiu-Felt-Felt-Six-70-2014/

Felt Six 70 2014

Fork Suntour XCT MLO Rear Derailleur Shimano Alivio Front Derailleur Shimano Acera Brake Type Hydraulic Disc Brake Tektro HDC Shifters Shimano Acera Weight 14.2kg

 

pentru ea

http://www.mosionroata.ro/Biciclete-Mountain-Hardtail-Fete-Felt-Felt-Krystal-85-2014-White/ Felt Krystal 85 2014 Fork Suntour XCT Rear Derailleur Shimano Acera Front Derailleur Shimano Altus Brake Type Tektro V-brake Shifters Shimano Altus EF51 Weight 13.2 kg

 

MTB hardtail de la Scott

pentru mine

http://www.xtremeriders.ro/vara/biciclete/hardtail/scott-aspect-750-2014 SCOTT Aspect 750 2014 Fork Suntour XCT-MLO Rear Derailleur Shimano Altus RD-M370 Front Derailleur Shimano Altus FD-M190 Brake Type Mechanical Disk Brake Shimano BR-M375L Shifters Shimano Altus ST-EF 51 L / 8R Weight 14.10 kg

 

pentru ea

http://www.xtremeriders.ro/vara/scott-contessa-660-2014 SCOTT Contessa 660 2014 Fork Suntour M3020 MLO Rear Derailleur Shimano Altus RD-M280 Front Derailleur Shimano Tourney FD-TX50 Brake Type Promax TX-107L V-Brake Shifters Shimano Altus ST-EF 51 L / 7R Weight 13.10 kg

 

Ce ma incanta pe mine este frana hidraulica pt Felt Six 70, sau cea mecanica pe disc la SCOTT Aspect 750, plus rotile pe 27.5 la aceasta din urma (inteleg ca este noul "trend" pt MTB). Oare are rost sa ma uit la MTB avand in vedere ca nu ma vad prea curand dandu-ma pe dealuri sau munti? Imi plac insa cum arata.

 

Pretul pt ambele este pe undeva pe la 4100 lei, la care sper eu sa mai obtin un 10% reducere (cu siguranta pt cele de la Scott pt ca este in oferta lor curenta). Daca nu pot obtine si de la Felt, atunci ii cam scot din ecuatie pt ca deja bugetul meu initial era aproximativ 3000 lei.

 

Sfaturi, pareri, recomandari, link-uri sunt binevenite. Am facut si un tabel comparativ cu dotarile "principale" (zic eu).

Multumesc

post-16732-0-53453000-1397434820_thumb.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Raspunsul este nu, nu are rost sa iei MTB pentru asfalt, ii zice mountain bike dintr-un motiv. Uita-te mai degraba aici.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Un MTB intr-un oras ca Bucurestiul (de campie) inseamna 3kg inutile in plus, schimbat cauciucuri si cumparat accesorii potrivite. E util doar daca faci trasee precum Cernica, primaevadare, Comana sau incepi sa te dai pe la concursuri. Dar daca chiar iti plac, asta fiind o problema de gust, uite eu marturisesc ca mi se par oribile :), atunci iti recomand sa te uiti la RAM (bulgaresti care au poate cel mai bun raport pret-calitate, Kross (poloneze) Cross (bulgaresti) sau Rockrider de la Decathlon. Felt si Scott sunt scumpe din "principiu".

 

Dar daca nu vrei "pe coclauri", ceva mai potrivit ar fi gen Merida S-Presso, Trek 7.x, Giant Escape, etc.

 

Totusi, pentru atat de putini km pana la servici as luat un city bike/ tourer de la magazinele care reconditioneaza si vand second-hand care s-ar incadra in 800 de lei si as scapa de grija.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Inca un mare NU pentru MTB in oras. Daca vei face greseala asta (cei mai multi intra pe forum, cer sfaturi, dar tot cum cred ei isi cumpara) risti sa ajungi cu ele abandonate prin vreo boxa/balcon.

 

Ai un buget destul de bun. Personal ti-as recomada ceva SH dar e mai dificil daca nu esti cunoscator.

In 2-3 km nu vei avea probleme cu transpiratia.

 

Eu ti-as recomanda asa ceva: http://www.decathlon.ro/biciclete-clasice/8303893-bicicleta-btwin-oras-nework500-3.html

Nu exact asta dar ceva de genul: furca fixa pe fata, franele pot fi si v-brake, butuc cu viteze integrate FTW.

Share this post


Link to post
Share on other sites

As merge catre SH, dar exact asta este problema, ca nu as sti ce sa verific la o astfel de bicicleta, cat de veche sa fie samd.

Concursuri in niciun caz. Cernica si alte astfel de trasee usoare, dar presupun ca o bicicleta hibrida nu o sa aiba probleme.

Aspectul bicicletelor de oras nu-mi place.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ce anume nu-ti place la bicicletele de oras ca aspect?

 

De fapt trebuie sa dai mai multe detalii:

 - Vrei sa mergi cu ea si cand ploua sau doar cand se anunta vreme insorita?

 - Vrei sa ajungi curat la destinate daca pe jos e putin ud asfaltul (ca au spalat aia de la urbanism cu apa pe jos)?

 - Vrei sa cari mereu in spate un rucsac sau vrei sa ai si posibilitatea sa il pui pe un portbagaj/intr-un cos?

 - Vrei sa mergi si seara/noaptea? (notiunea asta e relativa, ca in noiembrie asta inseamna ora 17-18 deja)

 - Vrei sa mergi usor si eficient?

 - Vrei sa ai o pozitie cat mai comoda pe bicicleta pentru a avea vizibilitate buna in oras (sa te poti asigura stanga, dreapta, spate)?

 

Daca raspunsul la intrebarile astea e DA, atunci lasa mofturile cu "aspectul" si ia-ti o bicicleta de oras, nu un Mountainbike.

 

Sau ia-ti un MTB, dar:

 - cand vei constata ca nu poti merge cu ea ca a plouat si te faci tot-una de noroi si stropi,

 - cand o sa constati ca rucsacul ala nu e deloc comod si transpiri pe spate in primul kilometru cand sunt afara 30 de grade

 - cand o sa constati ca era bun un butuc cu dinam in loc sa cumperi accesorii gen far + stop si ca alea papa bateriile cum bei tu apa

 - cand o sa vezi cum fiecare crampon din cauciucul ala de MTB te incetineste pe asfalt si impingi inutil in miscarile sus-jos ale unei furci cu suspensie complet inutile

 - cand o sa vezi ca esti aplecat destul de mult si e cam greu sa te uiti in spate sau in lateral si vezi mai mult asfaltul din fata decat traficul din jur...

 

sa-ti aduci aminte ca e foarte important ca arata bine bicicleta aia de tip MTB, acolo in balcon unde o sa ajunga sa zaca din motivele de mai sus.

  • Upvote 8

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ce anume nu-ti place la bicicletele de oras ca aspect?

 

De fapt trebuie sa dai mai multe detalii:

[...]

 

 

Genial. N-aş fi putut-o spune mai bine, şi sunt 110% de acord.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu fac naveta pe un MTB vechi, fara suspensii, cu cauciucuri slick, cu aripi si portbagaj. Am investit in el acum cativa ani sa-l restaurez si mi-e drag ca ala a fost primul meu MTB, acum vreo 17 ani.

 

Cu toatea astea, nu-mi place ca trebuie sa tot umblu cu baterii pentru far si stop, nu-mi place ca are roti de 26 (fie ele si slick), nu-mi place ca pozitia e destul de agresiva pentru mers prin oras relaxat. Cand s-or uza componentele pe asta, probabil o sa-mi cumpar ceva mai de oras.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Uite aici o bicicleta de oras care cred ca iti va face cu ochiul. Nu neaparat modelul asta dar ceva asemanator de la un alt producator.

http://www.decathlon.ro/biciclete-sosea-fitness/8239798-bicicleta-btwin-sosea-fit-5-1.html

 

Uite aici una de la un producator, sai zicem, mare: http://www.specialized.com/us/en/bikes/fitness/sirrus/sirrus-elite

 

Eu am facut greseala cu MTB de 2 ori. Acum m-am lamurit singur ca am fost naiv si caut cu disperare sa o schimb. Am incercat cu cauciucuri de oras, subtiri (1.25) si tot nu-i ca una de oras.

Fruca cu suspensie este inutila in oras. Este creata pentru altceva. Plus ca Cernica si altele de pe langa Bucuresti inghit si o furca fixa.

Sper ca vei lua in calcul sfaturile colegilor de pe forum pentru ca sunt sfaturi bune.

Succes

Share this post


Link to post
Share on other sites

Va multumesc pentru sfaturi si le apreciez. Reiterez ca nu tin neaparat sa merg cu bicicleta la serviciu si mai ales cand ploua, doar pe vreme buna.
Concluzia este clara, sa caut altceva decat MTB. N-am primit nicio parere despre Felt-urile de mai sus, cele de sosea.

Am facut o greseala mai sus, bicicleta hibrida pt ea este Felt Qx60w 2014  http://www.mosionroata.ro/Biciclete-Cross-hibride-Felt-Felt-QX60W-2014/

 

In seara aceasta mai caut, ma mai documentez. Intre timp ce ziceti de Cube Trekking LTD Curve secon hand? http://निषिद्ध/oferta/bicicleta-cube-trekking-ltd-curve-28-inch-27-viteze-ID1J2MR.html

 

Multumesc

Share this post


Link to post
Share on other sites

cam tarziu,dar iti zic si eu ce s-a zis mai sus-un mare NU,pentru MTB.Bicicleta pusa de tine acolo mi se pare ok pentru oras,cu singura nota ca trebuie sa ii pui niste aripi.Si neaparat,as zice eu,ia si 2 casti,pt tine si sotie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu este tarziu deloc, nu ma grabesc sa cumpar bicicletele, oricum urmatoarele 2 week-end-uri nu le vom putea folosi.

@@nicuvasile2008 la care bicicleta te referi?

 

@@adip - doar pe vreme insorita, prea putin seara, doar daca suntem prea departe de casa.

Nu-mi plac cele single speed, poate ca vreau sa urc un deal si nu chinuindu-ma, sau poate sa prind putina viteza. Nu-mi place cadrul acela lasat care-mi aduce aminte de bicicleta bunicului. Este o optiune personala, pur subiectiva, la fel cum nu-mi plac schimbatoarele acelea de care trebuie sa invarti din incheietura, sau cum nu imi inspira nimic brand-ul Decathlon.

 

Am mai dat de alte 2 biciclete (nu-mi pot da seama daca merita diferenta de 140 lei intre cele 2), de fapt nu-mi pot da seama daca este intr-adevar o bicicleta cu dotari ok

Merida Crossway 10 2014 http://www.veloteca.ro/bicicleta-cross-merida-crossway-10-2014

Merida Crossway 15 2014 http://www.veloteca.ro/bicicleta-cross-merida-crossway-15-2014

 

Concluzia oricumeste clara, fara MTB, nu mai este nevoie sa ma convingeti.

 

Multumesc

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu te lasa pacalit de poza cu singlespeed-ul. Sunt si biciclete cu schimbator in butucul spate care arata ca una singlespeed (in sensul in care nu au un schimbator pe spate vizibil). Single speed are sens intr-un oras complet plat. Are sens prin Olanda poate, unde n-au aia munti. Avantajul e ca nu ai de reglat schimbatoare, e mai fiabila bicicleta. Insa daca dai de un deal mai serios te dai jos de pe ea. Ia-ti ceva cu viteze. Ceea ce nu vad eu si nu prea inteleg de ce nu vad, sunt biciclete cu 1x8 sau 1x9. De cele mai multe ori o foaie de 36 pe fata cu pinioane 11-34 pe spate e mai mult decat suficienta si nu inteleg de ce sunt totusi atat de multe biciclete cu 3x8, 3x7. Probabil suna mai bine 21 sau 24 de viteze fata de 8 sau 9.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

@@Clodius: Cadrul ala lasat de bicicleta ca a bunicului este excelent pt oras, mai ales ca vrei sa mergi imbracat de birou. Ia repede un sh de oras, descopera placerea de a nu (mai) sta la semafoare in coloana, aduna kilometri si vezi mai apoi ce bicla se potriveste mai bine.

Parerea mea:

- cadru jos

- aparatoare de lant

- aparatori de noroi

- portbagaj sau macar prinderile sa fie

- in 350-400 ai putea gasi asa ceva sh

- daca gasesti in 600-800 cu viteze in butuc (minim 7, dar fara frana coaster) esti norocos.

Din pacate preturile au evoluat fata de iarna asa ca iti urez succes!

Spor la pedalat

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Va legati prea mult de ideea ca vreau eu uneori sa-mi fac un moft de a merge la serviciu cu bicicleta.

Noi vrem biciclete pentru plimbari de week end, iesiri in parc si in afata Bucurestiului. Nu vreau sa-mi dau sufletul afara pe o bicicleta de oras pana la Mogosoaia sau Cernica.

Haideti sa pornim de la aceasta idee.

Va multumesc si astept si pareri sau alte recomandari despre bicicletele de trekking (sper ca am ales corect termenul) de mai sus (Felt, Merida, Curve...)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tu esti cel care ai enuntat acest scop in postarea de inceput a topicului, ca vrei sa mergi pe asfalt in Bucuresti si in apropierea lui, inclusiv naveta la serviciu. Accepta totusi ca mai multe persoane independente iti cam dau aceleasi sfaturi care nu sunt ceea ce asteptai.

Estetic, tie iti plac furcile cu suspensie fie ca sunt pe mtb, fie pe trekking. Nu iti recomand nici un hibrid, cross, este genul de bicicleta de incepator de care te plictisesti dupa un an, iti spun din experienta. Exact aceasta te va ingreuna si nu una de oras. Aceste biciclete cu roti de 28" si furci cu suspensie sunt foarte potrivite in Germania unde au o retea imensa de Fahrradwege, drumuri neasfaltate dedicate bicicletelor, care sunt intretinute de stat cu costuri chiar mai mari decat al pistelor asfaltate pentru ca ei au alta filosofie, de a crea un mediu de recreere si deplasare cetatenilor in natura, departe de masini si asfalt. Dar noi in Romania nu vom avea asa ceva niciodata, iar daca te aventurezi prin Cernica sau Comana sau Baneasa ai nevoie de mtb pentru ca drumurile forestiere nu sunt intretinute la noi.

Cat despre Felt, ti-am scris, sunt din categoria celor mai scumpi, la care platesti "brandul" si nu componente mai bune. Iar in categoria "entry-level" nu obtii nimic platind mai mult pentru stickerul de pe cadru. Dar poti sa faci cum doresti, pentru ca daca iti place tie un anumit brand, atunci "go for it" nimeni nu poate comenta, si printre cei de pe forum sunt fani ai unor branduri.

  • Upvote 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cumpara bicicleta care iti place cel mai mult si renunta la intrebarile pe forum! Eventual intreaba la randul tau pe cei care te sfatuiesc sa cumperi city-uri, trekking-uri si altele asemenea, daca ei detin si folosesc o astfel de bicicleta! Prea des vad sfatul asta de a cumpara o bicicleta fara nici un pic de sex-appeal de care, asa cum zice Trevizes, te vei plictisi foarte repede si pe care nici macar izvoratorii de sfaturi nu o cumpara sau detin de fapt.

Aspectul estetic are o mare pondere in placerea de a pedala, cel putin la multi dintre noi. Eu merg cu o cursiera, chiar si in oras, pentru ca in opinia mea asa arata prototipul bicicletei, cand aud acest cuvant, bicicleta, o cursiera este ceea ce imi apare in fata ochilor.

Intr-un oras ca Bucurestiul te vei descurca si cu MTB, daca asta este ceea ce reprezinta bicicleta pentru tine. In acelasi timp, trebuie sa accepti ca la un moment dat iti vei schimba opinia si s-ar putea sa vrei un city, trekking sau cross sau cine stie, poate chiar o cursiera. Deocamdata cumpara ce iti place, pedaleaza si vei afla ce bicicleta iti doresti.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pai e diferit "vreau sa pedalez prin oras si sa mai merg din cand in cand la munca" de "vreau sa fac ture in afara orasului pe sosea si ocazional pe drumuri de tara/forestiere si poate merg si la munca uneori".

 

Eu am de toate si pot sa spun ca mi-ar placea sa am o bicicleta city pt mers pe distante scurte prin oras (unde sunt pietoni, semafoare, masini, samd) in locul unei hibride ca aia ce o am acum. Cursiera desi merge prin oras, nu e ideala pt acest mediu.

 

De exemplu, pentru mers la munca cel mai bine mi s-ar potrivi o cursiera cu portbagaj si aripi sa-mi pun bagajul pe ea, pentru ca sunt 16 km, majoritatea in afara localitatilor sau prin niste sate, pe drumuri asfaltate de calitate f. buna. Pentru mers in oras cel mai bine mi s-ar potrivi o bicicleta de oras cu un cos in fata si eventual unul in spate, cu ghidonul mai sus, sa stau mai vertical. Daca as avea de mers pe drumuri mai de tara, probabil as aprecia ceva cu o pozitie mai sportiva (cam ca pe MTB) cu roti de 28, cauciucuri foarte putin cramponate (nu slick-uri adica), cu ceva suspensie pe fata.

 

Desi am 3 biciclete, pot sa spun ca tot ar fi loc si de a 4-a sau de ceva imbunatatiri. Asa ca sa cauti o bicicleta buna la toate e o utopie si cel mai bine iei una adecvata genului de drum/plimbare pe care o faci cel mai des si incerci sa te descurci cu ea in celelalte situatii, daca poti.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

@@florin75

mai usor, florine, cu generalizarile, mai ales ca frecventezi rar forumul si nu mai stii pe toata lumea ce are si ce face :). Pai eu am avut Trek 7100, hibrid, furat, recuperat, vandut pe bucati, Magellan Polaris, mtb, facut expermimente cu el, plictisit repede, vandut, city bike Sprick, defectat abandonat, city bike de dama (!) Tour de Suisse, facut cadou, trekking Peugeout UO8 adaptat ca un ciclocros, vandut de curand, Kona Jake ciclocros vandut ... ei, da si ce am acum, e confidential sa nu afle hotii, dar in oras/naveta e suficient sa spun ca tot otel folosesc.

Ca tu mergi doar pe cursiera, bravo tie, dar nu este in scopul acestei discutii. Omul nu vrea asa ceva, iar la preturile de azi, e greu de gasit ceva de calitate sub 1000 euro, nou.

Vesticii au city bike (pentru uz zilnic) si bicicleta de tura (cursiera/mtb dupa scop). Asa se va ajunge cu timpul si la noi, si din cauza furturilor si a preturilor.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ceea ce nu vad eu si nu prea inteleg de ce nu vad, sunt biciclete cu 1x8 sau 1x9. De cele mai multe ori o foaie de 36 pe fata cu pinioane 11-34 pe spate e mai mult decat suficienta si nu inteleg de ce sunt totusi atat de multe biciclete cu 3x8, 3x7.

 

Se găsesc, dar sunt sub formă de cruiser sau low-step, cu apărători şi portbagaj şi şa cu arcuri etc., formă care nu-i agreată de toţi. Mai ales la cele low-end care-s proiectate cu toporul şi n-au pic de atractivitate. Mai ales când culorile sunt negru, gri şi alte variante morbide.

 

Nu există variante "sport", cu aspect atractiv. Bine, există (gen Commencal Uptown, sau Creme Glider, sau gamele pentru femei de la Electra sau Felt) dar au preţuri demente. Nimic accesibil.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Mai mult, eu iau in considerare sa merg cu ea la serviciu. Sunt cam 2-3 km si desi trebuie sa merg la costum nu vreau una cu ghidonul jos. Mizez totusi pe fapul ca este o distanta mica si nu voi transpira. Aceasta optiune nu este insa criteriul principal de alegere.

O spun sus si tare acum, daca n-a fost clar pana acum, nu vreau city bike. Vreau o bicicleta cu nume, fiabila si de care sa ma plictisesc de cat de mult o sa ma tina.

 

 

Ce dotari minime pt o bicicleta trekking sa caut? Despre schimbatoare, frane si furci mi-am facut o idee. Am inteles ca in ordine descrescatoare sa ma uit la deore, alivio, acera, altus si tourney, sau respectiv XCR, XCM, XCT samd, dar restul componentelor? 

 

De Merida Crossway 10 sau 15 ce ziceti?

 

Multumesc

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this