Muttley

Shock spate Specialized Epic

Recommended Posts

Nu. Am eu o banuiala ca merge luat si din bobu' astuia. Doar sa confirme pink si mladen.


Sau hai sa scriu in ce consta banuiala mea, dup-aia ei sa confirme sau nu.

 

Bobu' e pe circuitu' mic de care zicea mladen, ala pentru denivelari mici si fine. Nu se poate interveni la RL asupra sectiunii, doar se poate obtura pe lockout. Singura solutie e presiune mai mare, trec de la 120psi la 150psi sa zic.

Insa la 120psi, la solicitari maxime aplicate de mine, socu-mi lucreaza pe doar (am mai scris) 32mm din aia 44. La 150psi o sa lucreze pe 20mm. Pentru a fi ajutat sa lucreze pe o cursa mai mare, ii trebuie marita viteza de compresie la socuri mari. Ceea ce, inteleg din explicatiile lor ca se face simplu si rapid scotand foite din stiva. Cel putin cred si sper.

Cum e?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Intreb si eu sa ma lamuresc putin: de ce va deranjeaza asa de mult bobu'? Eu tin minte de cand aveam FS-ul ca bobul' aparea doar la pedalat din picioare, cu curul in sea nu boba deloc,  si am avut vreo 3 socuri puse pe cadru si cu propedal si fara. Pedalati criar asa de mult ridicati din sea?

 

Intrebarea e serioasa si fara nici o urma de ironie, chiar caut sa aflu de ce va deranjeaza bobu' asa de mult cand stiu ca la mine nu era ceva cu care imi bateam capul..

Share this post


Link to post
Share on other sites

pedal bob nu inseamna neaparat ineficienta, ci tractiune mai buna ;)

 

nu te stresa prea mult cu pedal bob, ca nu pierzi cupa mondiala, pe o urcare de o ora ai de unde sa pierzi 2 minute.

 

asta e boala FSR-ului, n-ai ce sa-i faci. eu nu urc niciodata cu propedal si alte asemenea artificii, prefer sa imi lucreze suspensia chiar si la deal cand o trantesc de bolovani. invata sa pedalezi rotund, in sa, cu trunchiul relativ imobil. posibil sa trebuiasca sa mergi la sala sa faci un pic de core strength, dar merita ;)

 

sfatul meu ar fi asa: un pic mai multa presiune, un pic mai putin compression damping ca sa folosesti mai multa cursa (copiat light tune, sau custom stack daca vrei), si cand chiar nu vrei pedal bob, il incjizi si gata. sunt convins ca si gate-ul poate fi reglat ca sa nu mai fie lockout-ul chiar teapan... practic obtii cu gate activat pozitia aia intermediara care iti lipseste acuma, si renunti la full lockout.

  • Upvote 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

@@dragancenusa, am oscilatiile asezat in sa, amplitudine pe pistonul socului de 3mm la ochi.

 

@@pinkbike, problema nu-s cele 2 minute pierdute, ci energia pierduta in cele 2 minute. Fizic nu-s vreun etalon, sunt mediocru, si pierderile de tipu' bobului imi dauneaza spre sfarsitu' turei.

Probabil c-as pedala mai rotund daca as trece la 2 cilindri, adica SPD-uri, dar eu raman la platforme. In rest tin cont.

Si da, nu folosesc lockoutu' in teren accidentat, prefer comfortul. FIX de asta am zis ca nu vreau RT3. Da' prea topaie...

 

sa folosesti mai multa cursa (copiat light tune, sau custom stack daca vrei)

Deci logica-mi fu buna :x

sunt convins ca si gate-ul poate fi reglat ca sa nu mai fie lockout-ul chiar teapan...

DA!

 

Sa ma anunti cand imi poti face programare, imi iau concediu si vin sa-l personalizezi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pai intai trebui sa-si ia el concediu, ca nuj de ce ma tem ca nu scapa de tine o saptamana...

  • Upvote 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am avut si eu o scurta perioada FS si era nasol tare la deal cu pedalele late. Cand i-am pus sepedeuri s-a schimbat radical situatia, parca era alta bicicleta.

 

Imprumuta niste pedale SPD de la un amic si fa o tura de test. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

 

@@pinkbike, problema nu-s cele 2 minute pierdute, ci energia pierduta in cele 2 minute. Fizic nu-s vreun etalon, sunt mediocru, si pierderile de tipu' bobului imi dauneaza spre sfarsitu' turei.

 

crede-ma ca bobu nu pierde mare lucru, 90% e placebo. socul preia de la roata miscari de jos in sus, si de la tine miscari de sus in jos. care oricum din punct de vedere al inaintarii nu s-ar fi tranformat in mare branza. daca vrei sa-mi dovedesti contrariul, ia un hardtail, da-i lantu jos, si pompeaza-l pana-n varful dealului ;) dar ce sa vezi, pumping-ul se transleaza in miscare spre inainte numai cand roata e pe plan inclinat spre vale :))

 

daca nu ai tehnica de pedalat, energia aia oricum o pierzi, fie ca o vezi cum se duce in shock sau nu.

 

 

eu raman la platforme

 

tu cu fixurile tale... vrei eficienta da' numai investind in material, nu se poate sa faci si tu un efort sa deprinzi niste naravuri utile :P

  • Upvote 5

Share this post


Link to post
Share on other sites

Matlei, i-ai facut bre cu capu pe uaminii astia :))

Daca simti amortizarea mai moale nu inseamna ca ala e pedal bob acolo, gata sa-ti fure energia la roata. 

Impresia mea e ca te concentrezi prea mult la ce e pe bicicleta, decat in jurul ei :) 

Faptul ca tu simti "ceva" care ar fi pedal bob inseamna mai degraba ca suspensia lucreaza mai eficient. 

 

UIte acilea:

"The amount of energy wasted in a dual suspension bike depends on two things only... The suspension design and the damper being used. 


Some designs like single pivots and horst links do nothing to counteract energy loss from the pedal stroke and would rely entirely on the damper to provide a pedaling 'platform', this is what refered to as platform damping. In this setup, the shock can be tuned to a specific application and has a permanent 'hard' spot in it's damping range which coincides with the suspensions sag point, or the point in the suspension the damper would sit when you put your weight on the bike. Alternatively, dampers will incorporate variable platforms such as FOX's popular 'ProPedal' or Marzocchi's 'TST'... both accomplish essentially the same thing by allowing you to set the stiffness of the platform via a switch with positions varying from a minimal damping platform to full lock-out. 

Other suspensions block energy loss by design. Designs like the VPP system used by Santa Cruz and Intense, the DW-Link found on Iron Horse, Turner, Pivot, and Ibis, Felt EquiLink, and Giant's Maestro, among others, utilize different aspects of the suspension such as chain growth, instant center, variances in force input to counteract the potential for energy loss without the need for additional damping. Take, for example, the VPP system... it uses a very specific rate of chain growth to balance out pedaling forces and provide and active suspension that doenst waste energy when pedaling. As you mash the pedals, the downward motion of your weight wants to compress the suspension and grow the chain but your pedaling motion largely prevents this and the energy is directed into driving you forward. When terrain is encountered, there is nothing locking the suspension and the chain growth is designed to occur at a very specific point so that larger hits dont kick back into the cranks, keeping things active, plush, and efficient. 



In general, a suspension designed to combat pedaling forces is always preferable. In downhill it makes the least amount of difference but it still holds true; there's a reason the VPP bikes dominate right now and a reason that Sam Hill was killing it on a DW-Link bike last year but floundering this year on an FSR. A platform damping system solves the problems by throwing extra damping at it... which means it basically limits your suspensions performance. A systems designed with those forces in mind can therefore remain more plush by using less damping."

Share this post


Link to post
Share on other sites

Asta e ramas d-acasa cu lectia " vezi mama ca la Bucuresti si amortizorul de la bicicleta te fura."

Legat de SPD(orice tip de clips) vs platforma ca mod de schimbare a eficientei pedalatului, parca s-a mai scris pe forum si nu prea incape discutie de aceasta eficienta in transmisie.

Insa gustul omului nu poate fi denaturat decat prin hotarare personala si exercitiu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Moartea mea sunt coborarile in bot, cu roata spate in aer, cand franele blocate nu reusesc sa te opreasca. Nu am cum sa trec la sepedeuri, m-as priva de cele mai mari placeri. Sau le-as transforma din placere in teroare si vanatai ;))

Si nu mi se pare, in seara asta, pe asfalt in rampa, am mers pe un Epic de imprumut, cu creieru' deschis complet, apoi pe tigaia personala. Unu' topaie, altu' nu.

 

Daca voi spuneti ca nu e important bobu' ala, asa o fi. Da' io tot ii vin de hac.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Moartea mea sunt coborarile in bot, cu roata spate in aer, cand franele blocate nu reusesc sa te opreasca. Nu am cum sa trec la sepedeuri, m-as priva de cele mai mari placeri. Sau le-as transforma din placere in teroare si vanatai ;))

Si nu mi se pare, in seara asta, pe asfalt in rampa, am mers pe un Epic de imprumut, cu creieru' deschis complet, apoi pe tigaia personala. Unu' topaie, altu' nu.

 

Daca voi spuneti ca nu e important bobu' ala, asa o fi. Da' io tot ii vin de hac.

 

Mă, energia pe care o cheltui tu stresându-te de treburile astea e mult mai multă decât pierzi la pedal bob zâc io... În loc să te bucuri matale de pedalat, te necăjeşti cu trebi dintr-astea...

  • Upvote 4

Share this post


Link to post
Share on other sites

Juxt! Mie nici nu-mi vine sa cred cat poate sa insiste cu chestia asta. Are niste pitici rezistenti.  ;))

 

 

 

Si nu mi se pare, in seara asta, pe asfalt in rampa, am mers pe un Epic de imprumut, cu creieru' deschis complet, apoi pe tigaia personala. Unu' topaie, altu' nu.

 

Cam de cate ori mergi pe asfalt in rampa cu tigaia ta? Vrei s-o optimizezi pentru asfalt? 

Trebuie sa accepti ca, odata optimizata pentru offroad (cum se si cuvine), pe asfalt n-o sa fie grozava, dar nici nu e scopul ei asta. Nu e MTB "all-rounder".

Eu cu reboundul la jumate si gate inchis merg binisor pe asfalt, dar nu la fel ca un hardtail. Insa pe offroad e in elementul ei. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Apropo, pentru ca ai starnit curiozitate si invidie in breasla ... pregatim (impreuna cu acelasi crocodil) o noua operatiune similara. (nu e epic, e stumpjumper .. dar tot epic e intr-un fel :D)

 

Magaoaia:

 

IMAG0563.jpg

 

New entry:

 

IMAG0564.jpg

 

 

Presa de extragere bucse:

 

IMAG0565.jpg

  • Upvote 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Voi nu aveti ce face decat sa stricati bunatate de suspensii ? Vedeti daca ploua afara ? Daca nu va dati, stricati! :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Io zic că cântaru' lu' Muttley ar da mult mai bine în poze.
Ca background și suport tehnic în același timp.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Voi nu aveti ce face decat sa stricati bunatate de suspensii ? Vedeti daca ploua afara ? Daca nu va dati, stricati! :D

Problema e ca bunătatea de suspensie nu mai e aceeași care a fost probabil acum 5 ani. Eu unul când m-am urcat pe a lui muttley și am văzut ca e muuult mai bine decât a mea, m-am convins instant că merită. Păcat, brainul era bun ca idee și funcționalitate, shockul însă, slăbuț. Ma rog, toate sunt ok până când dai de ceva mai bun :)

Io zic că cântaru' lu' Muttley ar da mult mai bine în poze.

Ca background și suport tehnic în același timp.

Nu i-am mai făcut o vizită doar ca să-i pozez cantarul lui fotogenic :D Oricum nu gramajul e cel important. Ăla e doar un bonus bine venit.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Știi că io-s fan cântaru' lui.  :X

Dădeam cu bățu' prin gard (vorba lu' a_mic) 

Amu' dacă sunt mai mult decât gâscă și aici pe topic sunt mai mult decât mărgele, ce să fac?

Mă bag și io în seamă, nu?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tu ai cursa de 100 la cadru si de 44 la shock, rezulta leverage ratio de ~2.25 global.

 

Ba nu :P

 

Conf manualului, cursa e 100 la roata, 47 la soc.

 

Asta-nseamna:

- cu 187 x 47 (originalul) - cursa de 100. Zic 187 ca atat am masurat pe mai multe biciclete, eu n-am gasit documentat nicaieri.

- cu 184 x 44 (actualul RL) - cursa teoretica de ~93. Ok poate cand am facut modificarea, dar intre timp am schimbat cursa pe fata, de la 100 la 120. Teoretic pentru ca inca n-am ajuns la saibele alea, asadar am in continuare mult mai putin.

- cu 190 x 51 - cursa de ~108. In plus la eye to eye, 3mm, care inseamna fara Muttley pe bicicleta 6.4mm inaltare roata spate fata de original. Pe fata, s-a inaltat roata fata de original cu aproape 20mm (e ceva cos(70*), nu conteaza). Asadar, binevenita cresterea de lungime a socului.

 

Din amintiri, cadrul se cracaneaza suficient.

 

Dileme:

- Ma mai suporta membru' cu avatar verde pentru inca un set de bucse? Socul actual s-ar duce p-alta bicicleta, cu aspiratii de fuleanu usor.

- RL sau RT3 de data asta? :D

Cu RL m-am obisnuit, cu bob cu tot... Parc-as pastra-o cat mai simpla... Dar cum zicea mladen mai demult, e bine sa ai si de unde alege, nu stii peste ce urcari dai...

 

 

 

 

sFqmxbY.png

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Crocodilu o să înceapă odată şi-odată să ceară un preţ corect pe bucşele alea şi atunci se îmbogăţeşte :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mai degrabă mă îmbogăţesc ştiind că fac nişte persoane fericite decât cu câţiva lei în buzunar :).

  • Upvote 4

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.