Muttley

Shock spate Specialized Epic

Recommended Posts

Dap, singura diferenta e umflatura fatidica, in rest la fel. Mersi! :*

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sus cele din film, jos alea noi, cu ~0.5mm mai pronuntata excentricitatea (pare mai mare diferenta din cauza racordarii, da' nu e).

 

4Z8RaJ8.jpg

 

 

Atinge al naibii de putin, da' atinge. Ceea ce nu-i deloc tragic, ci dimpotriva (Croco, ;) ). Asadar vor ramane bucsele vechi, cele de sus in poza. Doar ca tre' air-can :D

In lipsa vreunui raspuns de orice natura, am sa comand codul "11.4115.106.030" la ghici. Vedem ce iese.

 

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ba am sa comand o lae motata.

 

@@otsdr, @@pinkbike, ajutati-ma sa dau vina p-altu'.

La feeling, intuitie, la logica voastra (poate a mea e defecta)... CARE din astea 2? Strict din comentarii, ani, interdictii.

Daca initial inclinam spre primul, acu-mi face cu ochiu' al doilea.

 

(re)Precizare: RL din 2014 am.

 

- 11.4115.106.030 - Air Can Black Monarch/Plus RC3/RT/R(2011-2013) Monarch RT3 (2011-2012) 184x44. Cu mentiunea sub schema explodata ce-l contine: "2011-2012 Monarch parts are not compatible with pre-2011 Monarch rear shocks. 2011-2012 Monarch RT3 parts are not compatible with 2013 Monarch RT3."

- 11.4115.106.350 - Air Can Black 2013 Monarch RT3 184x44. Mentiunea: "2013 Monarch RT3 parts, including air cans, are not compatible with pre-2013 Monarch rear shocks."

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu l-aș lua pe cel mai "nou" - 11.4115.106.350. Mi se pare încurajator că la pagina 72 nu scrie "2014 Monarch RT3 parts...are not compatible with pre-2014 rear shocks".

Share this post


Link to post
Share on other sites

Si la aceeasi pagina, scrie altceva, care infirma ceea ce ma deruta pana acum: "All 2014 Air can assemblies are compatible with Monarch R, RL, RT3, and XX."

Eu eram blocat pe ideea ca la o lungime data, difera conservele intre RL si RT3. Si ma uit de 10 minute la cele 2 socuri de le am, ambele 2014, si afar' de culoarea idioata a celui alb, si diferenta de lungime, altceva eu nu vad.

 

Adjudecat:

- 11.4115.106.350

- 11.4318.003.183

 

MULTUMESC! ^^

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hai ca deja devine telenovela :))

 

Nu mai poluez topicuri cu furci, scriu direct aici.

Cu inceputul... am gasit, am cumparat, iar acum reconstruiesc un Epic S-Works. Cum e o bijuterie de cadru si cam schimb totul pe el, m-am oprit la o bijuterie de furca, un Sid World Cup. Gasisem una abia in state, am luat-o, a ajuns zilele trecute.

Acu' faza tare... Stiam de la bun inceput ca e cursa 80-100, scria in anuntul de pe pinkbike.com clar: "Unit has Dual Air spring set at 80 MM of travel, but can be changed to 100 internally. ". Vanzatoru' fiind mecanic de suspensii, am luat informatia de buna, iar eu ma resemnasem cu ideea ca bicicleta va ramane "nestricata", cu cursa de 100 pe fata, deci la fel pe spate, cu Monarch sau fara.

 

Stateam eu acu' si ma uitam ca vitelusu' blajin la furca, la marcajele de pe brate, si parca ceva-mi dadea cu virgula... Cum de scala de 80mm e mai jos decat cea de 100??? :D

 

Exista ca urmare 2 variante:

- las furca pe 100, iar pentru spate raman cu planu' anterior enuntat, 184x44, adica 93mm cursa (calculele-s pe pagina anterioara). Adica sap si caut air-can de 2013 ca sa-ncapa, cum, reamintesc, amortizor intreg de 184x44 model 2013 nu se mai gaseste de cumparat nicaieri. Avantaj - geometrie nealterata a bicicletei.

- lungesc furca la 110, iar pe spate pun 190x51, adica 109mm cursa. Amortizorul cu air-can "slim" exista de cumparat. Avantaje - multe. Dezavantaj - top-tube mai sus cu 10mm, ca BB-ul mai sus n-o sa-l simta d-rica.

 

Dilema mare ;))

 

Pareri va rog - 100mm sau 110 pe bicicleta?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ca sa nu devina dilema trilema, ar fi bine sa lasi geometria nealterata si furca cat mai jos.

Daca imi amintesc bine obisnuitele iesiri se rezumau la urcat cat bea boul apa, adica mult, si coborat de nu consumai o tigare.

Adicatelea va urca mai mult si atunci sa urce usor. Zic.

Share this post


Link to post
Share on other sites

100 cu 93 cam micsoreaza seat tube. S-ar putea sa urce mai bine cu 110 fata-spate.

Preventiv - 100 cu 100, adica amortizor original, nu va fi. Refuz!!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hai sa actualizez putin situatia.

Am ales pana la urma sa nu bricolez ori sa schimb canistre, si cu putin noroc, am gasit pana la urma o bicicleta second echipata cu amortizorul mult dorit.

 

XuO8vBm.jpg

 

La montaj am folosit primele bucse, cu excentricitatea aaaaaaproape la limita. Are loc, totul vine cum trebuie.

Ca un bonus norocos, bicicleta de provenienta are geometria suspensiei practic identica cu a Epicului, astfel incat reglajele de viteza de compresie nu-si mai au rostul.

Am profitat de ocazie si de dinamometrica pe care am primit-o cadou si am decapsulat rulmentii suspensiei spate. Foarte murdari, i-am gresat si am montat la loc.

 

Furca fata n-am apucat s-o lungesc la 120, si nici nu se va intampla prea curand, cum am alte prostioare pe cap in perioada asta.

Cu 108 spate (parca asa calculasem) si 100 pe fata, bicicleta arata normal din profil. Cu 110-120 pe fata (functie de presiunea din negativ), va fi perfecta.

 

Castig de greutate ~215g, castig de confort, din experienta cu bicicleta mea, cel putin la fel de mare.

Utilizatoarea, cum era de asteptat, cel putin pe parte de amortizare, nu simte nicio diferenta :D

Scuze, poza mai buna chiar nu gasesc.

 

ziGdv16.jpg

 

Ultimul episod, cum am zis, va fi reprezentat de modificarea cursei fata.

  • Upvote 4

Share this post


Link to post
Share on other sites
am gasit pana la urma o bicicleta second echipata cu amortizorul mult dorit

 

E ca şi cum ţi-ai cumpăra o casă pentru că avea un bec fain la baie :D . 

 

Deh, sunt şi eu pe acolo cu piticii, doar remarcam asta.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Becul nu se mai fabrica. Iar casa am vandut-o, dupa ce i-am pus un bec similar.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut! Am un cadru Ghost full ce are montat un amortizor spate de 190X50 120 mm pe care as vrea sa il schimb, am urmatoarele variante pt amortizorul nou:

A.200x57

B.216x63

C.165x38

 

Pe care sa merg?

   

Share this post


Link to post
Share on other sites

nu exista varianta D , cred ca merg pe 200x57  si o sa se ridice un pic BB-ul , se modific foarte putin geomteria....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Fa sa existe varianta D, deoarece ii singura varianta unde nu ti-o tragi singur in cur.

https://www.bike-components.de/en/RockShox/Monarch-RL-Daempfer-p43806/

 

Punand shock de 200mm in loc de 190mm o sa-ti schimbe cu mult geometria, nu "un pic" sau "foarte putin"

10mm la shock, sunt vreo 30mm la roata si vreo 1-2 grade la unghiul furcii.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.