Teodor148

Modificare bicicleta Roland

Recommended Posts

      Salut, e prima oara cand deschid un topic pe acesc site, asa ca ma scuzati daca fac greseli:).

Acum vreun an mi-am mi s-a stricat bicicleta veche. Cand s-a stricat aveam mare nevoie de o bicicleta (faceam naveta cu ea) si m-am dus la un magazin de biciclete si mi-am luat-o pe asta, nici cea mai ieftina, nici cea mai scumpa (m-am indragostit din prima de culoare)..(am dat 450 de lei pe ea atunci..era Pastele si se scumpise mult). Am luat-o, am venit pe ea acasa si in vreo 2 luni am inceput sa bag bani in ea. I-am dat aripile si portbagajul jos (portbagajul il pun doar cand fac drumuri mai lungi). Nu avea jante duble..si cum stau la tara imi cam trebuiau... i-am luat duble, aia de pe fata second hand si aia de pe spate noua, are vreo luna de cand e luata. I-am luat si o sa mai confortabila, pedale din aluminiu (erau din plastic cand am cumparat-o). Am folosit-o si la un drum..pot sa spun lung. Am facut un drum de 180 de km (dus-intors) Strunga (Jud. Iasi) - Ruseni (P.Neamt) fara nici cea mai mica problema. 

In prima poza era aproape noua, momentan nu are frana pe fata. Recent i-am schimbat pinioanele, lantul, toate coronitele (furca, ax pedalier), i-am vopsit roata de pe fata, i-am schimbat schimbatoarele (nu apar in poze). Cat de curand o sa-i cumpar si un set complet de frane (fata+spate). 

Cea mai recenta poza e cea cu janta de pe fata rosie. 

O sa revin cu poze cand montez franele. Bicicleta ruleaza perfect, sunt foarte multumit de ea.. 

Ce imi recomandati sa mai cumpar (piese/accesorii)? (Fara chestii de prost gust, tatuaje cu flacari sau alte prostii)

        

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

stai linistit ,nu iti va recomanda nimeni pe aici chestii "cu flacari/tatuaje".Intrebare,de ce i-ai dat aripile jos?Mie unul mi se par foarte utile.In alta ordine de idei,nu ti-as recomanda sa mai bagi bani in ea.Mai degraba strangi ceva bani si iti iei o bicla ok

Share this post


Link to post
Share on other sites

M-am atasat de ea..n-as vrea sa o schimb, merge prea bine. 


Aripile le-am dat jos pentru ca imi place mai mult cum arata asa. Si oricum nu circul cu ea cand ploua sau e noroi. :)

Astazi am montat schimbatoarele si am cumparat mansoane din burete (sunt mult mai comode, nu faci bataturi) si un set complet de franare (manete, sufe, camasi, brate). Le-am montat si am facut niste poze:D stiu, a cam ruginit... pe viitor nu exclud o vopsire completa a cadrului :bici-5:

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am inceput sa demontez bicicleta, sa lustruiesc ce e bun, sa schimb ce e rau. Pentru inceput am demontat rotile sa ung bilele. La roata pe pe spate am scos pinioanele, axul, bilele, nu avea nici o problema, am curatat, am uns si am montat-o (bilele inca nu sunt uzate pe spate). La roata de pe fata am avut o supriza..nu prea placuta, aproape toate bilele erau tocite si chiar gaurite (bilele mai mici din poza erau de pe fata), axul avea filetul cam tocit (probabil de la vreo bila sparta). Nu a fost desfacuta niciodata roata de pe fata. La cum aratau bilele ma mir ca nu avea joc roata si se invartea binisor. 

Am trecut la axul pedalier, am dat bratele jos, le-am lustruit, am uns pedalele si am vrut sa ung si coronitele, eram aproape sigur ca nu au nimic coronitele..si totusi, cand am desfacut, coronita de la bratul stang era rupta in 2. Cred ca am strans prea tare axul pedalier de s-a rup asa repede coronita... 

Maine o sa cumpar ax, bile pentru ax si coronite. 

+cateva poze 

Share this post


Link to post
Share on other sites

mai bine cumpara un monobloc. poti sa iei si unul mai ieftin, care oricum va fi mai bun decat orice ax+coronite la acelasi pret.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Obligatoriu ia un monobloc! Cu siguranta gasesti unul ieftin prin bazarul de unde ai luat franele si mansoanele.

 

Butucul faţă trebuie schimbat cu totul.

 

Ai dat mult pe bicicleta. Eu astfel de biciclete vand cu max 300 de lei, in stare foarte buna de functionare.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Stiu, am dat foarte mult, nu mult. Dar atunci ma grabeam si am luat-o pe asta..mai avea una cu suspensii fata spate, mai ieftina, dar nu mi-a placut deloc. 

Asa, revenind la subiect, as lua monobloc dar nu pot sa desfac in nici un fel flansa aia, sau cum se cheama, de pe partea foilor. Am incercat cu toate cheile, parca e sudata. Am invartit si invers, eu tineam minte ca pe partea foilor are filetul invers aia. Nu stiu cum sa fac. 

Aseara am lasat lantul in ulei (semi-sintetic) Prista 10w-40, stiu ca e pentru masina, dar nu aveam altul. 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

trebuie neaparat sa desfaci si cuveta aceea. nu cred ca are filet invers.

 

 

In unele cazuri, unica metoda de a scoate cuvetele intepenite. Cuvetele din poza au fost cele mai rezistente intalnite pana acum. AM sudat un ax pe cuveta, am bagat o teava pe ax si am tras ajutat de un coleg. In partea stanga s-a rupt o data sudura, iar in dreapta s-a rupt de trei ori! Dar pana la urma au iesit, a contribuit si supraincalzirea metalului la ruperea legaturii intre piese.

Cuveta%2520sudata.JPG

Share this post


Link to post
Share on other sites

Asa, revenind la subiect, as lua monobloc dar nu pot sa desfac in nici un fel flansa aia, sau cum se cheama, de pe partea foilor. Am incercat cu toate cheile, parca e sudata. Am invartit si invers, eu tineam minte ca pe partea foilor are filetul invers aia. Nu stiu cum sa fac. 

 

Inainte sa fortezi uita-te ce scrie pe cuveta. daca scrie ceva similar cu  36x24 e cu filet normal.

exemplu:

mnydp9Y9WcarHMMvihCEHuQ.jpg

 

 

Daca nu scrie nimic poti masura latimea butucului pedalier fara buza cuvetei pe care nu ai putut-o socate. daca are 70mm e italian si e cu filet normal.

exemplu:

shellwidth.jpg

 

EDIT: aici: http://en.wikipedia.org/wiki/Bottom_bracket#Shell_diameters_and_threading ai un table cu toate standardele. Cel mai des intlanit de mine pe bicicletele mai vechi asa cum e si a ta e cel italian.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu scrie nimic, dar am masurat si are 67mm. 

@@boGT - n-as vrea chiar sa ajung la sudura. o sa mai incerc cu alte chei. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

atunci sunt sanse foarte mari sa fie filet pe stanga. poti pune o poza cu cuveta sa vad ce tip de prindere are?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gata, am reusit sa o dau jos cu o cheie pentru tevi (mops), avea filetul invers. Acum sa vad daca gasesc monobloc la magazinul de biciclete. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

ia si axul vechi sa iei un momobloc cu aceeasi lungime. asta daca nu planuiesti sa schimbi si foile pedaliere.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Am fost la magazin si cand i-am cerut monobloc, mi-a aratat axul pedalier si coronite, am inceput sa rad si i-am zis ca nu e asa. Apoi mi-a aratat o revista cu mai multe piese si a zis ca se aduc doar pe comanda. Ax aveau doar pentru roata de pe spate. Asa ca am cumparat doar bile pentru roata de pe fata si 2 coronite, le-am montat si merge perfect. Pana strang bani, o sa merg asa. 

       Cand o sa mai strang bani o sa cumpar: 

-Monobloc Shimano Alivio

-Deraior pinioane Shimano Tourney

-Angrenaj Shimano Altus sau Tourney, ma mai gandesc.

-Pinioane Shimano Tourney

In special ma axez pe Shimano Tourney.

+niste poze dupa ce am montat-o :D 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu e nevoie de monobloc foarte avansat, un monobloc ieftin Shimano BB-UN26 sau chiar Neco e perfect ok. Restul pieselor menţionate nu merită schimbate, dacă angrenajul şi deraioarele sunt în stare bună şi schimbă ok nu are rost.

 

Dacă vrei să faci upgrade la ceva verifică în ce stare sunt chestiile consumabile: cablurile, cămăşile, saboţii de la frâne, camerele, cauciucurile.

 

Apropo de coroniţe, există o variantă mai bună, cea a "bilelor vărsate", adică doar bile suspendate în vaselină, fără coroniţe deloc.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mi se pare mie, sau foile-s cam gata?

Share this post


Link to post
Share on other sites

@@Muttley: Da, sunt cam gata foile. Mai ales foaia a 2-a, de asta vreau sa le schimb. 

 

@@wirespot: Foile trebuie sa le schimb oricum, deraiorul incepe sa aiba rotitele tocite si nu mai merge cum trebuie. Sabotii, sufele si camasile de la frane sunt noi (le-am luat acum 2 zile, cand am luat franele) si acum vreo luna cand i-am luat schimbatoarele (Shimano Tourney SL-TX30) am luat si camasi si sufe noi. Deci aici n-am nici o problema, doar cauciucurile sunt tocite. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Azi am schimbat camera pe fata (Kenda), pe spate tin minte ca e noua. Si in rest doar m-am plimbat.

Am facut si o poza dupa spalare:D 

Share this post


Link to post
Share on other sites

De vreo luna am observat ca pipa cu totul (din furca) se clatina usor stanga-dreapta. Astazi dupa ce am terminat de montat cealalta bicicleta, am desfacut sa vad ce are pipa si am vazut ca era putin crapata la capat (capatul care intra in furca). Am scos-o si am cautat alta pe la piese, am gasit dar era ruginita. Am luat-o pe aia, nu era crapata, nu nimic. Am dat-o cu smirghel si am lasat-o asa. Mie chiar imi place cum a iesit. 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ieri si azi n-am iesit cu bicicleta ca a plouat, dar m-am gandit la un upgrade. Ar merita sa ii schimb furca? As vrea una cu amortizor. 

Am scos-o azi sa ii fac o poza. Cealalta e coaja cu care ma plimb cand e noroi :)) De la ea mi-a venit ideea cu furca, amortizeaza foarte bine. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

sincer, eu iti propun sa le pui la vanzare pa amandoua si sa iti iei altceva mai bun. Si eu am avut o bicicleta tot cam ca a ta si am bagat o multime de bani in ea aiurea. Dupa ce m-am indurat sa o dau, am mai pus eu 100ron si mi-am luat ceva mult mai calitativ, nu a mai fost nevoie nici sa bag bani in ea.

 

noroc. In legatura nu furca, depinde ce faci cu ea. mie nu imi plac furcile cu amortizor (imi place mai mult soseaua). Poate doar cele care se blocheaza, dar sunt scumpe.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu nu m-as indura sa o dau... Si asa o folosesc doar la plimbari..cand e cald..sau la drumuri mai lungi. Si vara asta o sa fac o iesire de 150-200 de km. piesele care le schimb la asta, o sa le pun pe cealalta. In legatura cu furca.. In nici un caz nu as face trasee prin padure sau prin toate gropile.

Share this post


Link to post
Share on other sites

in cazul asta, nu ii schimba furca. Las-o fixa. E mult mai ok pentru plimbari lungi. MUUUULT mai ok

Share this post


Link to post
Share on other sites

M-a intrebat un prieten daca nu vreau sa fac schimb cu cursiera lui. E o ruseasca de aia veche cu schimbatoare shimano 105. Nu stiu ce sa-i zic..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Probabil vrea o bicicletă mai versatilă. Gândeşte-te dacă îţi convine, practic vei mai putea să te dai doar pe asfalt. Plus că probabil e de fapt o semicursieră. Eu personal m-aş mai gândi, chiar dacă are 105 şi e în stare bună.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.