roberth

Incepator, falit, obez - ce ma sfatuiti?

Recommended Posts

Salut la toata lumea. Vreau sa va spun tuturor ca sunteti niste oameni foarte frumosi. Citesc de cateva zile acest forum cautand raspunsuri la o problema care ma macina. Mi-a placut foarte mult in adolescenta sa merg cu bicicleta (aveam un Pegas cu coarne si unul rabatabil) si mi s-a parut atunci ca sunt chiar indemanatic.

 

De ceva vreme (vreo doi ani) am intrat intr-o pasa cam proasta cu veniturile. Eu sunt din Bucuresti si am o casa la tara pe undeva pe langa Gaesti (Dambovita). Din cauza situatiei financiare m-am lasat de fumat si probabil ca, in lipsa de alte chestii mananc foarte multa paine si m-am ingrasat excesiv... ma rog. Am 1.70m si 95 de kg. 

 

Ideea este ca nu imi mai permit sa ajung la casa de la tara care cred ca a inceput deja sa se prabuseasca si mi-e teama ca deja or fi inceput sa dispara una alta de pe acolo. Mi-am facut calcule sa plec cu trenul dar pare deja prea scump (mai trebuie sa mai iau microbuz din Gaesti. Cochetez de ceva vreme cu ideea sa imi cumpar o bicicleta ieftina si sa incep sa merg in fiecare weekend in care vremea permite la tara. Cred ca sunt circa 100 km pe "drumul vechi".

 

Voi ce parere aveti, am toate "tiglele pe casa", este o idee idioata? Ma gandeam ca poate nu reusesc sa ajung intr-un weekend, sa mai am timp sa fac si treaba prin curte si sa ma mai si intorc. Ma gandeam ca poate reusesc sa fac un efort, sa ma imprumut de vreo 150-200 ron sa imi iau o bicicleta mai veche. Am vazut o bicicleta aici: http://www.निषिद्ध/biciclete/cursiere/semicursiera-3-4-a117715316 dar vad ca nu se inghesuie nimeni sa o cumpere. Este posibil sa nu mai existe piese de schimb pentru ea? Eu nici nu stiu ce inseamna acel 3/4... . Ma mai gandesc si la ce inaltime am si ce greutate... cred ca multi dintre voi aveti mai putin cu tot cu bagaje. :)

 

Voi, daca ati fi intr-o astfel de situatie, cum ati proceda? 

 

Multumesc anticipat pentru raspunsuri.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bine ai venit!

 

Sa ajungi cu bicicleta de la Bucuresti la Gaesti ar fi foarte posibil, daca vorbim de una functionala. Aceea din linkul dat de tine nu prea pare.

Daca acum nu ai bicicleta si nici antrenament, nu recomand sa incerci asta din prima. Trebuie sa o iei treptat, sa te obisnuiesti cu bicicleta.

In plus drumul vechi (DN 7) este intr-o stare foarte proasta dupa bifurcatia de la Baldana, te-ar chinui suplimentar.

 

Sunt cateva situri unde poti gasi second hand rezonabile, iata un exemplu:

http://www.bykeservice.com/biciclete-second-hand/bicicleta-trekking-second-hand.html

Share this post


Link to post
Share on other sites

Drumul ar dura în jur de 3-4 ore, probabil spre 5 la început. Uită-te şi la MTB-uri la cei de la BykeService. La 1,70 ai nevoie de 17"-18" maxim, adică asta sau asta. Ştiu că e dublul bugetului pe care ţi l-ai propus... şi mai trebuie să ai în vedere şi mici ajustări, şaua de exemplu e puţin probabil să ţi se potrivească.

 

Un alt site ok de unde poţi achiziţiona SH biciclete şi piese este DirtBike. Se găsesc MTB-uri începând de la 250 de lei.

 

Sau poate te putem ajuta cu piese şi putem încropi una din bucăţi. Eu de exemplu dacă mă uit prin cutia cu piese găsesc un monobloc, un angrenaj (fără braţul stâng, dar se găsesc), un set de 7 pinioane, ghidon, o pipă cu filet, tijă de şa + nucă, un combo manetă + schimbător de 7... nu am roţi sau cadru + furcă, dar poate are altcineva.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cred ca ar trebui sa vorbesti cu Lucian_the_One, este moderator pe forum. Iti va face o bicicleta absolut corecta pentru banii pe care ii poti da. Singurul dezavantaj este ca el e in Suceava si trebuie trimis prin posta la Bucuresti.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Drumul ar dura în jur de 3-4 ore, probabil spre 5 la început.

 

 

 

 

 

 

:)  Sa o crezi tu ca un incepator de 95 kg o sa iti mearga si cu o bicla de 2 lei 100 km in 5 ore,  asta inseamna viteza medie de 20 km/h,  Asa ceva este imposibil.   Probabil cu o cursiera de top si ceva kg in minus si ceva antrenament in plus...

  • Upvote 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

:)  Sa o crezi tu ca un incepator de 95 kg o sa iti mearga si cu o bicla de 2 lei 100 km in 5 ore,  asta inseamna viteza medie de 20 km/h,  Asa ceva este imposibil.   Probabil cu o cursiera de top si ceva kg in minus si ceva antrenament in plus...

De ce ai nevoie de o cursiera de top chiar nu inteleg ??!! Crede-ma, am 8 biciclete in casa din care de 5-6 de top,am mers si cu un Rich Bike de 150 lei si scoteam medie aproape de 25 km/h  fara mare efort...Vorbeste in numele tau mai bine.. Baiatul are nevoie de o bicla simpla,poate fi si din otel,importante sunt rotile respectiv transmisia. La 95 kg pariez ca are o forta foarte mare in bulane,in concluzie poate invarti un pedalier ,problema e ca nu sunt antrenate pentru drumuri mai lungi.

  • Upvote 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vom vedea ce si cum va fi cu baiatul :)  (sa nu mai poluam threadul, am editat)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hai sa nu ne ambalam :)

Statistic sansele sa faca 100 km in 5 ore cu o bicicleta second (mai ales MTB) din prima sunt mici.

Sa-si ia omul bicicleta, s-o regleze, sa se acomodeze cu ea si dupa aia mai vorbim.

Problema nu e forta de care dispun bulanele, ci amanuntele de functionalitate (transmisia) si de confort (saua, mansoanele).

O bicicleta rezistenta de otel cu jenti duble e raspunsul aici.

  • Upvote 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

 La 95 kg pariez ca are o forta foarte mare in bulane,in concluzie poate invarti un pedalier ,problema e ca nu sunt antrenate pentru drumuri mai lungi.

 

Depinde, colegu' ... poate daca aia 95 kg sunt muschi si nu grasime. Oricum, sa zicem ca ar reusi din prima dar a doua zi ar fi mort, la pat, cu febra musculara. Dar asta vroiam sa zic, o idee buna ar fi ca la drumul ala lung ar merge o remorca la bicicleta pentru bagaje ;) Tot de la nenea Lucian ...

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Inceputul e greu, mai ales in conditiile astea.

Nici sa nu te gandesti sa faci din prima 100 de km, mai ales cu o bicicleta de 200 lei. Cu banii astia iti poti lua o vechitura buna doar de plimbari lejere prin parc sau printre blocuri.

Chiar si cu o bicicleta buna tot iti va lua aproape o zi (cu tot cu pauze) sa faci cei 100km. 

 

Intai imprumuta o bicicleta si fa o tura de 30-40km, asa de proba, sa vezi cum stai cu conditia fizica.

  • Upvote 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gaiesti - Bucuresti este un drum cvasi-plat.

O bicla la a doua mana, bine pusa la punct tehnic: lant, pinioane, foi, lagare roti, frane permite ture de 100-150 km in conditiile astea. Pana la urma orice bicla seccond a fost performanta la vremea ei. In parametrii dati, bine intretinute, continua sa fie la fel de performante ca in momentul proiectarii lor. Deci un seccond bun este un punct de plecare bun.

Pentru inceput, mai important decat o bicla ultimul racnet este un vitezometru pentru ca asta iti permite sa iti dozezi efortul.

Eu as incepe cu un traseu de 10 km de distractie in cursul saptamanii, urmat de doua trasee de 30 km in primul sfarsit de saptamana, apoi un traseu de 50 km.

Ulterior as evalua necesitatea achizitionarii unui echipament de ciclism (macar un pantalon cu bazon ca de casca nici nu se pune problema sa nu fie).

Abia ulterior as incerca un Bucuresti-Gaesti si in functie de cum merge as face Bucuresti-Gaesti dus-intors.

 

Si oricum, nu uita: "Sunt prea sarac sa ma imbrac ieftin." Totusi votez: http://www.bykeservice.com/biciclete-second-hand/bicicleta-trekking-second-hand.html

 

Parerea mea!

 

PS: Abilitati tehnice ai?

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Limitele omului sunt acolo unde i le pune mintea ;) Daca lui nu i se pare imposibil mai mult ca sigur ca nici nu ii va fi. Ajutati-l cu sfaturi despre bicicleta si cu restul pe cand vi le va cere ;)

  • Upvote 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

In conditiile date, adica :

- lipsa totala de antrenament/conditie fizica;

- greutate in exces;

- obiectiv propus : cca. 100 km pe sosea, in conditiile actuale de circulatie;

- lipsa fonduri pt. o bicicleta ca lumea,

am doar un sfat : ia-o incet !

Mai precis, gaseste banii, cumpara bicicleta si incepe cu etape scurte, de acomodare (max. 10 km dus-intors, pana in Herastrau de ex.).

Treptat, mareste distanta si vezi daca te adaptezi efortului si aglomeratiei de pe traseu.

Altfel, ramane doar o aventura...

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cam greu cu bugetul ala sa gasesti o bicicleta buna care sa reziste nevoilor tale.

Cel mai bine e sa mai strangi ceva banuti, ca oricum vremea nu e buna de mers pe bicicleta in perioada asta.

Si apoi sa o iei incet cu ture scurte pana faci un pic de antrenament si te acomodezi cu mersul pe bicicleta, apoi daca prinzi o zi frumoasa pleci devreme si pana se intuneca ai timp sa faci si cei 100km.

Bafta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

"Feel the force Luke, feel the force."

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ideea conform careia bicicleta e cea mai ieftina solutie de transport pentru distante naveta tur-retur de 200 km este gresita.

Fiind neadecvata scopului, nu va reprezenta o motivatie pentru utilizarea zilnica a bicicletei. Orice incepator poate face 100 km din prima chiar si cu o troaca ieftina daca nu are evenimente neplacute cu defectiunile pe drum, dar a doua zi e praf, iar subiectul nostru trebuie sa se mai intoarca si acasa.

S-a vorbit corect mai inainte de cerintele de calitate pe care le impune o bicicleta pregatita pentru astfel de drum, s-a vorbit corect si de necesarul de antrenament, rabdare si vointa, dar si eu am incercat ceva asemanator tot pe o distanta asemanatoare si un du-te vino de weekend pe o sosea aglomerata e demotivant din momentul cand devine repetitiv.

Nu e acelasi lucru sa-l faci cu grupul sau de unul singur. In plus sunt si costuri indirecte, pauze de apa si realimentare mai ales ca vin si caldurile. Tot din experienta va spun, cine are constrangeri financiare, nu se arunca la ture prea lungi.

  • Upvote 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Asa cum am mai spus si la inceput sunteti o comunitate de oameni frumosi. Toate sfaturile voastre mi se par decente si de bun simt si, sincer nu ma asteptam la atat de multe raspunsuri. Vreau sa le multumesc si celor care s-au oferit sa ma ajute sa imi fac o bicicleta serioasa si voi lua in considerare si aceste oferte.

 

Pe langa aspectul transportului ieftin, recunosc ca ma gandesc foarte serios de fapt la sanatatea mea. In adolescenta am facut sport (polo si o perioada culturism) si pana de curand am mai avut inca un job care presupunea mersul pe jos in fiecare zi circa 7-10 Km. Simt "foarte greu" aceste kilograme in plus. Am incercat sa tin un regim alimentar (Dukan) dar dupa primele saptamani a inceput sa mi se faca foarte rau (dureri de cap, ameteli) asa ca am renuntat. Chiar daca mersul cu bicicleta nu va insemna probabil o scadere drastica in greutate (poate va slabi mai mult bicla :>  ) sunt sigur ca se vor produce niste reglari metabolice. Cat despre drum, in principiu vreau sa ajung la casa de la tara mai mult ca sa aerisesc si sa vada "poporul" ca inca sunt pe aproape... intelegeti voi. 

 

Ca si fost sportiv, sa zicem, stiu ce inseamna un efort si o febra musculara (pentru mine febra musculara era unul dintre cele mai placute momente- insemna ca am depus mai mult efort decat la antrenamentele precedente). 

 

Cinstit m-am gandit sa renunt la acest proiect, dar reactia voastra atat de prietenoasa, atat de... nu stiu, ok, ma face sa cred ca ciclismul, profesionist sau de placere, cladeste caractere. Voi studia in continuare, sunt deschis oricarui sfat si voi vizita in zilele urmatoare si niste targuri, poate, cine stie, gasesc o bicla mai acatarii, desi tind si ma incanta ideea de a-mi face una singur cu ajutorul vostru. 

 

Va multumesc inca o data si bine v-am gasit! 

 


Gaiesti - Bucuresti este un drum cvasi-plat.

O bicla la a doua mana, bine pusa la punct tehnic: lant, pinioane, foi, lagare roti, frane permite ture de 100-150 km in conditiile astea. Pana la urma orice bicla seccond a fost performanta la vremea ei. In parametrii dati, bine intretinute, continua sa fie la fel de performante ca in momentul proiectarii lor. Deci un seccond bun este un punct de plecare bun.

Pentru inceput, mai important decat o bicla ultimul racnet este un vitezometru pentru ca asta iti permite sa iti dozezi efortul.

Eu as incepe cu un traseu de 10 km de distractie in cursul saptamanii, urmat de doua trasee de 30 km in primul sfarsit de saptamana, apoi un traseu de 50 km.

Ulterior as evalua necesitatea achizitionarii unui echipament de ciclism (macar un pantalon cu bazon ca de casca nici nu se pune problema sa nu fie).

Abia ulterior as incerca un Bucuresti-Gaesti si in functie de cum merge as face Bucuresti-Gaesti dus-intors.

 

Si oricum, nu uita: "Sunt prea sarac sa ma imbrac ieftin." Totusi votez: http://www.bykeservice.com/biciclete-second-hand/bicicleta-trekking-second-hand.html

 

Parerea mea!

 

PS: Abilitati tehnice ai?

 

Da, si abilitati si scule. :) Si cand nu ma descurc folosesc un ciocan mai mare!  :>

Share this post


Link to post
Share on other sites
..ma face sa cred ca ciclismul, profesionist sau de placere, cladeste caractere

 

Corect! Fie ca urci pe un munte, in ritmul tau, sau ca pedalezi chiar si cand vantul nu-i cel mai prielnic, satisfactia data de ajungerea la destinatie compenseaza efortul drumului. Senzatia "de dupa efort" poate fi chiar putin euforica (lucru perfect normal dpdv chimic, la nivel cerebral) iar simplul fapt ca inveti sa iti gestionezi efortul, sa gasesti moduri de abordare pentru traseu si dificultatile ce le poti intalni si ca te lupti cu tine insuti intr-un mod constructiv (mai ales la inceput) ajuta, intr-adevar, la cladirea caracterului. 

Alte mari castiguri de pe urma unei calatorii pot fi: oamenii intalniti (si buni, si rai), locurile vazute (cu tot cu istoria lor, unde este cazul, ce te va imbogati dpdv cultural si, de ce nu, spiritual), senzatiile de pe drum si certitudinea ca "ai ajuns folosindu-te DOAR de propriile puteri".

 

Multa sanatate si spor iti doresc!

Concentreaza-te pe aspectele practice ale bicicletei, nu neaparat marca sau "dotare". Sa fie, intr-adevar, fiabila si sa te imbie la pedalat :)

Restul, se rezolva din mers.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tonusul muscular şi forma sunt relativ uşor de întreţinut la domiciliu cu cheltuieli minime, ai nevoie doar de o salteluţă de neopren (costă câţiva lei) şi de două gantere. Greutatea ganterelor să fie potrivită, suficient de mare pentru a solicita muşchii, dar suficient de mică pentru a permite o gamă mai largă de exerciţii. Eu personal folosesc de 5kg.

 

În felul ăsta poţi face o gamă foarte largă de exerciţii utile (flotări, abdomene, genuflexiuni, fandări, diverse exerciţii pentru braţe şi picioare).

 

Pentru anumite grupe de muşchi e necesară o băncuţă (o simplă băncuţă de lemn e perfect ok) sau o bară suspendată.

 

Pentru cardio cea mai ieftină soluţie este alergatul.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pedalatul nu e mai ieftin decat alergatul, daca n-ai remarcat ce vroia sa zica wirespot.

Robert, n-ai decat de castigat daca investesti intr-o bicicleta. In primul rand investesti in sanatatea ta ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cat dai pe o pereche ok de pantofi sport, dai si pe o bicla gen firtbike, richbike, dhs.  Dar intradevar alergatul e mai ieftin. In schimb pedalatul e mai frumos.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.