Sign in to follow this  
radul

Lamurire optiuni angrenaj si caseta la un ciclocros

Recommended Posts

Buna tuturor,

 

De ceva timp tot citesc sectiunea (din pacate nu foarte animata) si nu reusesc sa-mi dau seama care ar fi combinatia optima (angrenaj si caseta ) pentru:

- o bicicleta buna la toate

- o bicicleta folosita 50 - 50 sosea si drumuri de tara - cu pietris, praf, rampe destul de agresive + o gramada de catei la trena

- un calaret nu foarte antrenat, dar foarte ambitios mare amator de ture mixte, scurte si medii. (deocamdata aprox 50 km/tura in conditiile mentionate mai sus )

 

Momentan folosesc o hibrida (Nishiki Hybrid Race Comp) cu 8 viteze, model  2011 cu 48/38/28 si 11-28, insa chiar si pe sosea sunt niste portiuni in jurul Iasiului unde-mi dau sufletul si trebuie neparat sa iau o pauza.

 

Ma bate gandul sa-mi iau de la Rose un ciclocross, m-am oprit la modelul cel mai ieftin cu frane pe disc si cum la rose se poate customiza bicicleta dupa preferintele celui care cumpara, m-ar ajuta tare mult parerea voastra despre care credti voi ca ar fi optiunile potrivite mie in conditiile date mai sus.

 

 

Cred ca un 46-36 si un Ultegra 12-30 ar fi ok, insa mi-ar placea sa aud si alte pareri.

Ar fi chiar asa o anomalie daca as pune o caseta de MTB pe un ciclocross?

Ar fi mai bine sa aleg un angrenaj  52/34 sau 52/36 plus o caseta de pana la 30 de dinti?

 

Va multumesc mult !            

   

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pune caseta de MTB 11-34 pe actuala si cred ca e suficient. Cheltuiala minima, efect evident :)

Ce schimbator spate ai? Ca sa fim siguri ca duce pinionul mare de 34.

 

LE: Angrenaj 52/34 sau 52/36 nu exista. Nu iti schimba pe atatia dinti nici un schimbator.

Exista cele de plat 52/39 sau 53/39 si  cele compacte 50/34 sau semicompacte 50/36.

Plus cele de ciclocross 46/36 ori 34. 

 

Dar inca o data, daca nu tii neaparat sa-ti iei bicicleta noua, eu as schimba doar caseta de pinioane.

Share this post


Link to post
Share on other sites

1. Pe modulul de configurare de la Rose, iti da ca implicit angrenajul cx de shimano 46/36, restul deja presupun alte costuri si nu sunt specifice CX. Eu as zice sa incepi cu asta. 

2. Din punctul meu de vedere nu ar fi anomalie ca scop, numai ca asa cum tocmai eu am initiat o discutie pe topicul sfaturi pinioane exista compatibilitate la casete shimano mtb - sosea la 9v, iar la 10 v nu prea. Iti trebuie si schimbator de mtb. Lasa experimentele pe mai tarziu.

3. Pai intai alege angrenajul in functie de scop, adica traseele tale, daca e valonat, mergi pe cele clasice de cv 46/36, 48/38. Pinioanele sunt mai spre categoria ""consumabile, ca sa ma exprim asa, mai bine incepi cu 12-30 (tiagra) si vezi tu cat de mult ai nevoie de pinionul de 30 in ceea ce folosesti. 

 

Eu am pornit cu 50/34 si pinioane 12-27 pe ciclocros, am pus apoi 12-30 si in prezent caut sa trec pe 46/38. 

 

M-am uitat intre timp ce inseamna un Nishiki Hybrid Race Comp si poate fi si acesta considerat un fel de ciclocros cu ghidon drept, pe criteriul "buna la toate". Vorba antevorbitorului, mai bine faci upgrade de pinioane si schimbator la ce ai acum, probabil ai 8v si in categoria asta costurile sunt mici. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Scuze că mă bag în discuție, dar 34/34 (de la potențialul angrenaj compact și potențiala casetă) nu e echivalent cu actualul 28/28?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu ziceam sa schimbe doar caseta, ca sa lase angrenajul cu foaia mica de 28 la loc. Sigur ca daca schimba angrenajul si pune unul cu foaia mica de 34 n-a facut nici o branza ca ramane pe raport minim 1, care ii este insuficient (adica e cauza acestui topic). ;)

 

Situatia imi aduce aminte de etapele prin care am trecut si eu. La hibrida (un fel de cursiera cu ghidon drept) am avut in 2009, cand am luat-o, angrenaj 30-42-52 si caseta 12-26 (de 8). Ma descurcam (am urcat si Transul, prima data, incet dar l-am urcat).

Pe urma cand a venit vremea sa schimb lantul si caseta, la atelier n-aveau decat decat de MTB, 11-32. Nu m-a deranjat :) , efectul s-a vazut.

In fine, cand a venit si vremea sa schimb angrenajul, am vrut tot triplu in aceeasi configuratie. Nu mai aveau, se mai gasea doar semicompact 36-50.

Am mers pe combinatia asta, ca intre timp crescusem la capitolul conditie fizica. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Multumesc mult pentru raspunsuri, ideea era ca vreau bicicleta noua si hibrida sa o dau jumatatii mele. 

 

LE: Angrenaj 52/34 sau 52/36 nu exista. Nu iti schimba pe atatia dinti nici un schimbator.

Exista cele de plat 52/39 sau 53/39 si  cele compacte 50/34 sau semicompacte 50/36.

Scuze am gresit mai sus, ma refeream 50/34, iar 52/36 exista la Ultegra 6800.  

 

Traseele mele sunt de cele mai multe ori cu diferente destul de mari de nivel (dealurile din jurul Iasului) pe sosea si padure.

Totodata locuiesc la tara (tot pe un deal), adica nu am asfalt mai deloc in jurul casei :) pietris,balast, pamant uscat cat cuprinde insa chiar si asa  prefer sa ma duc in oras cu bicicleta in loc sa iau masina.

Noroiul nu cred ca ma intereseaza, nu i-am dat de gust inca :) iar  offroadul pe care-l practic nu justifica un MTB.

Bugetul exista, insa faza asta cu trial and error in ciclism ma dispera, pentru ca in general sunt un foarte bun cumparator, insa un prost vanzator si de cand ma stiu am ramas "pe stoc" cu lucruri care nu-mi trebuie si pe care le fac cadou prietenilor...(Karma +++) .

 

Multumesc din nou tuturor pentru sugestii si daca mai aveti si alte idei abia astept sa le aud.           

Share this post


Link to post
Share on other sites

Semi compact parca e considerat 52-36.

Share this post


Link to post
Share on other sites

1. Pe modulul de configurare de la Rose, iti da ca implicit angrenajul cx de shimano 46/36, restul deja presupun alte costuri si nu sunt specifice CX. Eu as zice sa incepi cu asta. 

2. Din punctul meu de vedere nu ar fi anomalie ca scop, numai ca asa cum tocmai eu am initiat o discutie pe topicul sfaturi pinioane exista compatibilitate la casete shimano mtb - sosea la 9v, iar la 10 v nu prea. Iti trebuie si schimbator de mtb. Lasa experimentele pe mai tarziu.

3. Pai intai alege angrenajul in functie de scop, adica traseele tale, daca e valonat, mergi pe cele clasice de cv 46/36, 48/38. Pinioanele sunt mai spre categoria ""consumabile, ca sa ma exprim asa, mai bine incepi cu 12-30 (tiagra) si vezi tu cat de mult ai nevoie de pinionul de 30 in ceea ce folosesti. 

 

Eu am pornit cu 50/34 si pinioane 12-27 pe ciclocros, am pus apoi 12-30 si in prezent caut sa trec pe 46/38. 

 

M-am uitat intre timp ce inseamna un Nishiki Hybrid Race Comp si poate fi si acesta considerat un fel de ciclocros cu ghidon drept, pe criteriul "buna la toate". Vorba antevorbitorului, mai bine faci upgrade de pinioane si schimbator la ce ai acum, probabil ai 8v si in categoria asta costurile sunt mici. 

Salut!Ai trecut pana la urma pe 46/38?Eu am un angrenaj triplu 52/39/30,am cumparat o placa de 46 dar schimbatorul loveste in placa din mijloc,cea de 39,cand vreau sa schimb pe placa de 46.Am schimbatorul asta:http://www.playbike.ro/produs.php?id_produs=4477,oare daca il schimb cu asta:http://www.playbike.ro/produs.php?id_produs=4460,o merge?Partea din interior loveste de placa de 39,ma gandesc ca cea de-al doilea schimbator are partea din interior a custii mai slim,ca sa zic asa.Tu ce schimbator ai?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut. În al doilea link cred că este exemplificat un shimbător pentru două foi! În stoc există, totuşi cel pentru trei foi, care ar putea avea aceeaşi flanşă interioară 'ne-slim' ca cel din primul link.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut!Ai trecut pana la urma pe 46/38?Eu am un angrenaj triplu 52/39/30,am cumparat o placa de 46 dar schimbatorul loveste in placa din mijloc,cea de 39,cand vreau sa schimb pe placa de 46.Am schimbatorul asta:http://www.playbike.ro/produs.php?id_produs=4477,oare daca il schimb cu asta:http://www.playbike.ro/produs.php?id_produs=4460,o merge?Partea din interior loveste de placa de 39,ma gandesc ca cea de-al doilea schimbator are partea din interior a custii mai slim,ca sa zic asa.Tu ce schimbator ai?

 

Nu n-am trecut ca n-am gasit nici macar foaie de 46, am avut-o si intr-o comanda pe net si mi-a transmis furnizorul ca ii vine poate peste o luna si am renuntat. 

In schimb e o poveste lunga cum am tot mutat eu angrenajele de pe o bicicleta pe alta si foile de pe un angrenaj pe altul, acum pe cursiera am 46/34, mai mult de nevoie decat de voie. Schimbatoare am Shimano 105 si Campa Veloce.

Acum, recunosc, alte idei imi bantuie mintea, singlespeed pe ciclocros si 1x10 pe ciclocros sau cursiera. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dacă tu vrei să pui angrenaj pe două foi 38/46, cel mai potrivit este un schimbător pentru şosea pentru două foi (al meu CYCLO a venit cu schimbător SHIMANO 105 5600 peste un angrenaj FSA GOSSAMER 36/46 pe care am decis să-l înlocuiesc cu un angrenaj TRUVATIV STYLO 22/32/44 la care a fost nevoie de alt shimbător SHIMANO 105 5603; lucrează fără probleme).

SUCCESE!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tot 3 foi vreau sa las:46/39/30,dar schimbatorul actual imi loveste foaia din mijloc,cea de 39 cand schimb pe cea de 46.Mai exact partea dinspre cadru a custii.Daca il pun mai sus nu mai urca pe foaia de 46.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ţi-ai găsit şi tu de treabă ;) . Să fie prea mare diferenţa între 46 şi 52 dinţi sau e puţin cam coborât schimbătorul (poate 1 mm în sus să fie mai bine)? De la foaia mică la mijlocie sunt totuşi 9 dinţi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Acum am citit pe site-ul shimano,ca trebuie sa fie cel putin 11 dinti diferenta intre foaia mare si cea mijlocie,46-39=7.Cred ca asta e problema.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dacă vrei 3 foi, pui angrenaj triplu 50-39-30, nu amestecul ăla ciudat. 3 foi sunt spatiate pe 20-22 dinți, 2 foi pe 10-16 dinti. 46-39-30 e un non-sens.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vroiam sa am angrenajul clasic de cyclocross,46/38,dar si placa de 30 pentru catarari mai grele.Din pacate pt. mine nu prea merge,asa ca o sa raman la 50/39/30.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Poți să faci un 46-32 sau 44-30. In felul asta ești acoperit foarte bine.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bike24 au foi pentru cyclocross 46/38 de la Sram:http://www.bike24.com/1.php?content=8;navigation=1;product=70008;page=1;menu=1000,4,122;mid=70;pgc=122:434,deci trebuie sa fie si un schimbator pt. foile astea.

 

Conteaza si BCD, in link e vorba de 130. 

De obicei pe angrenaje pe care se pune 50/34, BCD-ul e 110. Dimensiunea de 130 o gasesti mai degraba la foile 39, 52,53, 42.

Conteaza de asemenea si daca foaia e construita special pentru un angrenaj de doua foi, din constructie putind fi doar interioara sau doar exterioara. 

Mai conteaza si pentru ce numar de pinioane a fost construita foaia, datorita tipului de lant. Asadar nu e chiar simplu de schimbat foile astea ca pe ciorapi. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Asadar nu e chiar simplu de schimbat foile astea ca pe ciorapi. 

Absolut, trebuie studiat un pic inainte sa te apuci sa le desperechezi/imperechezi. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

@@edy37, de ce nu pui un clasic 28/38/48? Ai şi foaie mică pentru urcări mai grele (important este şi pinionul mare care va lucra cu foaia de 28), ai şi foaie mare mare :- . Ştiu câţiva amatori cu angrenaj triplu cum ai tu şi au foaia de 52 neatinsă de lanţ.

Share this post


Link to post
Share on other sites

E si asta o idee.Angrenajul asta este de treking,nu?Cea mai ieftina solutie cred ca e schimbarea foii de 52 cu una de 50.Oricum,multumesc de idei.Ramane sa ma mai gandesc si sa iau o decizie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Numai sa ai grija ca foaia de 52 are BCD 130, aia de 50, daca e luata de pe un angrenaj 50-34, are 110 ! Deci trebuie sa faci rost de o foaie de 50 pt angrenaj triplu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@@Trevizes : Si pe mine ma bate gandul sa fac un 1x10 pentru naveta etc., la ce angrenaj te-ai gandit? Ma bate gandul la un angrenaj Sram s100 1.1 courier cu 48T, dar nu stiu daca nu am si alte optiuni mai bune eventual in zona 45-46T. Mi-ar trebui un angrenaj care sa imi scoata un chainline de aprox 50mm. Si ma gandeam sa il imperechez cu o caseta 11-36.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Revolutionarul grup de la Sram CX1 1x11 face cam 700 euro dar ai de unde alege, foaia intre 38-40-42-44-46, casete 11-25, 11-26, 11-28, 11-36, tehnologie SRAM de MTb la celalalte componente, iar la butuc ai de unde alege si unii de fitze, cu rulmenti ceramici, cu adaosul de bani corespunzator. O bijuterie, dar cine are bani de dat pe asa ceva?

 

Pentru 1 x 10 eu nu m-am gandit la ceva pornind de la ce am. In primul pas am achizitionat un angrenaj de ssp la care i se poate schimba foaia. O sa-l cuplez cu o roata de spate pe care pun kitul de conversie singlespeed + intinzator de ssp si un lant de ssp 1/2 x 1/8. Incerc sa fac rost de o foaie clasica de angrenaj de cursiera cu BCD = 130 de 42T pentru ca angrenajele de ssp au se pare BCD = 130. Daca se va potrivi, eu nu am decat sa sper. Lantul de Shimano de 10 il mai am,  roata cu 10 pinioane shimano  o mai am, sper sa functioneze. Dupa cum vezi, o carpeala. O sa revin cand macar unul din proiecte se va finaliza. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

Sign in to follow this