kiarfuzzy

Bicicleta oras, 1500-2000 lei

Recommended Posts

Cred ca a venit timpul sa imi iau si eu o bicicleta mai rasarita, fiindca pana acum am abut numai petarde noname or fb si dhs.

Mentionez ca am 1.84 si cam 95 kg, si bicicleta va fi folosita doar in oras.

 

Cam ce as vrea eu de la bicicleta:

- sa prinda o viteza buna

- sa fie confortabila (sa nu ma doara fundul daca merg 2-3 ore cu ea)

- fara suspensii

- de preferat ceva de aici fiindca sunt foarte aproape de magazin, si vreau sa vad daca mi se potriveste, sau daca nu de aici.

 

Mentionez ca acum am aceasta bicicleta, si pot spune ca pozitia in care stau pe ea este foarte comfortabila.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Asa ceva, de exemplu:

http://www.decathlon.ro/biciclete-trekking/8202746-bicicleta-3-riverside-barbati-1.html

 

E polivalenta, poti sa faci diverse activitati, de la naveta la iesiri mai lungi pe sosea ori forestiere. Marimea L.

 

Mai buna si mai adaptata pentru oras ar fi asta:

http://www.decathlon.ro/biciclete-clasice/8307666-btwin-oras-hoprider520-barbati-1.html

 

Sa prinda viteza buna :) ... asta depinde in buna masura de tine. 

Pozitia pe ea e destul de relaxata, aranjamentele de finete o sa le faci tu de-a lungul timpului.

Asta poate include schimbarea seii, pedalelor si mansoanelor, care sunt o chestiune de alegere/preferinta individuala.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Prima pare destul de ok, desi foile imi par cam mici, iar pedalele trebuiesc musai schimbate fiindca am mai avut pedale in genul acela si mi-au facut praf incaltamintea...

 

A doua este prea "incarcata", nu imi trebuie portbagaj sau aripi, fiindca o voi folosi doar pentru plimbari in zile insorite. Cand merg la magazin o sa iau fb-ul fiindca pot sa o leg oriunde fara a regreta daca o fura cineva.

 

Ce parere aveti despre asta? Pe site-ul oficial are multe review-uri favorabile, multi spun ca este confortabila, merge impecabil si majoritatea o compara cu biciclete de 600E. Totusi saua nu pare a fi cea mai confortabila, dar daca va fi cazul o voi schimba ulterior.

Share this post


Link to post
Share on other sites

daca gasesti o sa potrivita pentru sezutul tau nu o sa ai probleme legate de confort.

 

eu cand m-am dus la decathlon si m-am plimbat putin cu un triban3 pe la ei prin magazin mi s-a parut ca schimba foarte dur. Eu am o cursiera echipata campagnolo mirage si avanti din `98, luata vai de ea, si mi se parea ca e mult peste aia, cel putin la capitotul transmisie

 

nu stiu cum e la alte echipari, dar mi se pare super nasol ca pentru foi are doar 3 viteze (nu iti permite sa te joci prea mult doar la pinioane), si la fel de ciudat mi se parea priza pe care o ai la manetele de frana daca stai pe ele.

 

bafta

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da am vazut din comentariile altora ca e cam galagioasa la schimbarea vitezelor, si unii au nimerit-o cu schimbatorul la foi dereglat, dar cica se regleaza usor asa ca nu ar fi o problema.

Cu schimbatul vitezelor nu sunt prea pretentios, de obicei folosesc o singura foaie si 2-3 pinioane, si le schimb doar la pante mari.

De priza pe frane nu am citit nimic, o sa fiu atent la asta in magazin, daca ma hotarasc sa o iau.

 

@@Traveller

M-am uitat si la comentariile de la prima bicicleta si nu prea sunt stralucite. Din 63 doar 3 au dat 5 stele, in rest mai toti s-au plans de cate ceva, in special de cauciucuri si schimbatoare. La a doua bicla nu am gasit comentarii pe nicaieri...

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

nu stiu cum e la alte echipari, dar mi se pare super nasol ca pentru foi are doar 3 viteze (nu iti permite sa te joci prea mult doar la pinioane),

 

 

Eu nici la alte echipari nu am vazut mai mult de trei viteze pentru foi.

 

Cu schimbatul vitezelor nu sunt prea pretentios, de obicei folosesc o singura foaie si 2-3 pinioane, si le schimb doar la pante mari.

 

O singura foaie, anume foaia mare, bineinteles. La mine foaia mare e pe post de aparatoare de lant.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Eu nici la alte echipari nu am vazut mai mult de trei viteze pentru foi.
De exemplu la campagnolo schimbatorul de la foi are 7/8 pozitii. eu am doar 2 foi, poate am nevoie de mai multe pozitii, schimband mai mult din pinioane.

Share this post


Link to post
Share on other sites
i bicicleta va fi folosita doar in oras.

 

Sunt cateva persoane aici, pe forum care au o rabdare imensa in a recomanda biciclete potrivite scopului declarat.

Din pacate, sfaturile acestora nu sunt suficient apreciate.

 

Am mai spus-o zilele trecute, intr-o discutie similara: cea mai buna bicicleta, in faza in care te afli este cea pe care o visezi.

Ia-ti cursiera si vei fi multumit.

Sanatate!

  • Upvote 2

Share this post


Link to post
Share on other sites
In descriere zice "Leviere MICROSHIFT 8 viteze", asta nu ar insemna 8 pozitii la fiecare?

 

Nu, se refera la pinioane, la vitezele de pe spate.

Pe fata sunt 2 sau 3 rapoarte de viteza.

Faptul ca unii au microindexari la maneta (cum au gripshifterele sram, de ex), pentru ca lantul sa stea cat mai drept, e altceva.

 

Prima pare destul de ok, desi foile imi par cam mici

 

Sunt foi de trekking, 48/38/28. Nu-ti ajunge o foaie de 48? 

Daca ai in minte sa folosesti in oras foaia de 48 e o greseala (pe care intre noi fie vorba o fac multi incepatori care isi iau bicicleta de sosea, ca ii vad prin oras).

E gresit sa impingi din greu la foaia mare in oras. Aici e la mare pret acceleratia superioara pe care o poate oferi foaia mijlocie in plecarile de la stop sau in tot felul de situatii ce impun decelerari si reaccelerari bruste. Nu mai spun ca dupa aia te dor genunchii si te intrebi de ce oare.

 

Daca nu ai mai avut cursiera si nu esti acomodat cu pozitia sportiva de pe ea, eu te-as sfatui sa nu te repezi s-o iei. Dar stiu ca piticul, odata intrat in cap, pleaca greu de acolo... :)

 

La a doua bicla nu am gasit comentarii pe nicaieri...

 

Acum cand ma uit la ea din nou, cred ca e alegerea ideala strict pentru oras. E foarte buna si la drum lung, daca mi-as lua de noua o bicicleta de excursie cred ca as lua-o din prima. As inlocui doar tija se sa si pipa cu unele fixe. 

Iar legat de opinii, nu trebuie sa le interpretezi stricto-sensu, trebie sa le cerni un pic prin filtru propriu. Fiecare are un alt nivel de pregatire, un alt stil de utilizare...Prima e totusi un cross entry level.

 

In final, o alta propunere, mai sport, vad ca spre asta tinzi:

http://www.marosbike.ro/touring/bicicleta-focus-arriba-rr-4-0-2012.html

Share this post


Link to post
Share on other sites

@@crk

M-am exprimat eu un pic gresit cand am zis bicicleta oras, am vrut sa spun ca nu o voi folosi pe drumuri accidentate... Si cum pana acum nu am avut vreo bicicleta care sa imi inspire incredere sa ies cu ea din oras, nici nu am facut-o... Dar daca am ceva bun o sa ma incumet si la iesiri de 30-40 km din cand in cand, dupa ce imi intru in forma :)

 

 

 

M-am intors acum de la decathlon Constanta, si nu am gasit nici macar una din cele 3 pe stoc... aveau in mare parte doar ieftineli de pana in 1000 de lei. L-am intrebat pe unu de acolo cand aduc si mi-a spus ca ar trebui sa vina in cam 10 zile, dar fiind in romania ma cam indoiesc ca se va intampla asa...

 

Mai mult mi-am facut nervi cu drumul asta, magazinul fiind undeva la marginea orasului am luat un taxi pana acolo, si la intoarcere zic sa o iau pe jos vreo 2 km pana la statia de transport in comun, sa mai fac putina miscare. Porasta alegere... M-am incaltat cu niste adidasi noi si mi-au facut niste bataturi de toata frumusetea, daca mai mergeam 1km ajungeam la carne vie.

 

Acel Focus Arriba e destul de ok, si vad ca are si frane pe disc, doar ca au numai marimea 45, si mie imi trebuie 55-57.

Si eu care nici nu ma gandeam ca ar fi probleme cu stocurile la bicicletele mai scumpe, deoarece majoritatea cumpara ce-i mai ieftin.

Share this post


Link to post
Share on other sites

OFFTOPIC:

Nu inteleg de ce nu te-ai dus cu bicicleta ...

 

 

Si eu care nici nu ma gandeam ca ar fi probleme cu stocurile la bicicletele mai scumpe, deoarece majoritatea cumpara ce-i mai ieftin.

Exact de asta sunt probleme :)

 

 

ONTOPIC:

 

Uita-te la un magazin din Bucuresti si poti sa faci comanda sa ti-o aduca in magazinul din Constanta. Teoretic ar trebui sa ajunga mai repede.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu m-am dus cu bicicleta fiindca am zis ca ma intorc cu bicicleta :)

 

Astia de la decathlon nu fac/mai fac comenzi online: "Pentru moment serviciul de achiziţionare online nu este disponibil. Pentru a face sportul accesibil tuturor clienţilor noştri, serviciul de livrare la domiciliu rămâne disponibil." Adica o livreaza la domiciliu daca o cumperi din magazin.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Scuze ca nu am postat mai curand, dar am vrut sa testez bicicleta un pic inainte sa spun ceva despre ea, si cum au fost numai zile ploioase in ultimul timp nu prea m-am dat cu ea...

 

Pana la urama am luat un Triban 3 alb, cu multe dificultati... Dupa faza cu mersul degeaba pana la declathlon, primesc un telefon de la ei, peste cateva zile, cum ca au primit bicicleta. Ma duc a doua zi acolo si intradevar aveau un Triban 3, numai ca nu prea era nou... M-am uitat la ea avea zgarieturi si vopseaua sarita prin cateva locuri, urme evidente ca a fost folosita, cauciucuri schimbate, din care cel de pe spate era plin de crapaturi, ca si cum a fost copt de soare, schimbatoarele nu functionau cum trebuie... I-am zis lu' ala de acolo si imi zice ca a fost de testat prin magazin, si ca imi schimba cauciucurile si regleaza schimbatoarele... I-am zis ca nu vreau si ca astept una noua. Macar de data asta nu am fost chiar degeaba, fiindca bicicleta era marimea mea si am testat-o daca imi este potrivita.

 

In sfarsit peste cateva zile m-au sunat iar si de data asta aveau una noua, asa ca am luat-o. Bicicleta este incombarabila cu ce am avut pana acum... Extrem de usoara, merge impecabil, pot tine lejer 30 km/h cu ea, in timp ce cu cea veche mergeam cu 22-23 km/h. La inceput nu am realizat dar pozitia in care stai pe cursiera ma avantajaza pe mine, fiindca am ceva probleme la coloana, in zona cervicala, si daca stau cu capul mai pe spate ma avantajeaza.

 

Singurul lucru care nu imi place la aceasta bicicleta este saua... ma rupe dupa 1 ora de mers... trebuie sa o schimb cat mai curad... Aveti ceva sugestii? De preferinta tot ceva de la decathlon sa fie...

 

M-am uitat pe la ei si asta mi-a sarit in ochi:

http://www.decathlon.ro/sei-confort/8243848-sa-trek-sport-btwin-1.html

 

Este cam singura care cred ca s-ar potrivi la bicicleta. La cele sport nu stiu ce sa zic... Sunt mai scumpe si nu cred ca o sa fie diferenta mare, sau ma insel?

As merge pana la 150 de lei pentru o sa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Inainte sa o schimbi incearca sa o ridici mai sus, putin cate putin.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Este deja ridicata cam la maxim, adica nu pot atinge jos cu ambele picioare, ating doar cu un picior, si ala pe varfuri. 

 

Chestia e ca simt tare saua, dupa vreo ora de mers, zici ca stau pe o bucata de piatra cu o carpa deasupra :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Faptul ca atingi cu varful piciorului s-ar putea sa insemne ca e inca prea jos. La MTB moderne nu trebuie sa poti pune piciorul jos decat daca descaleci cu unul din ele.

Cand pedalezi, pune calcaiul pe o pedala si vezi ca respectivul picior sa fie complet intins cand pedala ajunge in punctul cel mai de jos.

Si o alta intrebare - cu ce esti imbracat? Daca spui blugi, e raspuns gresit. Daca nu, poate ai nevoie de niste pantaloni cu bazon.

Cat de lata e saua si cat de lat esti tu intre protuberantele ischiadice (oasele cu care te sprijini de sa)?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Faptul ca atingi cu varful piciorului s-ar putea sa insemne ca e inca prea jos. La MTB moderne nu trebuie sa poti pune piciorul jos decat daca descaleci cu unul din ele.

Cand pedalezi, pune calcaiul pe o pedala si vezi ca respectivul picior sa fie complet intins cand pedala ajunge in punctul cel mai de jos.

Si o alta intrebare - cu ce esti imbracat? Daca spui blugi, e raspuns gresit. Daca nu, poate ai nevoie de niste pantaloni cu bazon.

Cat de lata e saua si cat de lat esti tu intre protuberantele ischiadice (oasele cu care te sprijini de sa)?

 

Am facut acum proba si pot atinge chiar cu ambele picioare jos de pe sa. Am incercat si faza cu calcaiul si nu era perfect intins piciorul, dar era destul de aproape. Dar parca nu as vrea sa o mai ridic fiindca o sa ma incomodeze cand stau la semafor. O sa incerc totusi sa vad daca este vreo diferenta.

 

Sunt imbracat, de obicei, cu pantaloni scuriti de fas, cand este mai frig pantaloni lungi de trening.

 

Saua este lata de 140mm. Am reusit cu greu sa obtin o masuratoare dupa filmuletul de aici. Am incercat cu 3 tipuri de cartoane si nu se imprima nimic :). Asa ca am pus 2 prosoape pe scaun si o folie de aluminiu deasupra si a iesit cam 135-140 distanta dintre oase.

 

Inca ceva, saua este data la maxim in fata, oare daca o dau mai pe spate ajuta?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pune saua la mijlocul tijelor (ar trebui sa aiba ceva repere) si perfect orizontala (la poloboc), pentru inceput. Ridic-o asa cum a spus Traveller. Fiecare milimetru conteaza. La semafor cobori cu ambele picioare.

Ce masura e cadrul?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Doar pe bicicletele de oras se poate sta la semafor cu piciorul jos, ca au butucul pedalier mai aproape de sol, e special gandita chestia asta.

Pe o cursiera moderna nu ai ce sa cauti cu picioarele pe sol cand te afli in sa. Inseamna ca e saua prea jos. La stop dai jos fundul din şa si pui un picior pe sol.

Pe o sa aflata prea jos te sprijini mai tare cu fundul, ca asa se distribuie greutatea.

 

Poate ai exagerat dand saua mult prea in fata. Ia-o metodic cand faci modificari, cate 1-2 milimetri. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ok, ms pentru sugestii... O sa le incerc maine-poimanie ca astazi nu e timp de mers cu bicicleta.

Dar nu credeti ca este prea ingusta saua pentru mine? In filmuletul ala zice ca saua trebuie sa fie mai lata cu 25-30 de cm fata de distanta dintre oase,

 

Cadrul este 57... si eu am 1.83

Share this post


Link to post
Share on other sites

140 inseamna ca saua e destul de lata. Mai lata de atata ori e fotoliu, ori sa Brooks.

Nu latimea e problema. Poate materialul. Poate nici tu nu esti obisnuit cu ea si/sau cu pozitia. 

Poate n-ar fi rau sa iei niste boxeri cu bazon, in cel mai rau caz. Dar intai ajusteaza-ti pozitia de mers.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am centrat șaua și am ridicat-o vreo 3cm și într-adevăr se simt ceva îmbunătățiri, dar tot incomoda este... Este și de la materialul din care este făcută, nu știu cu ce este umpluta, dar este un material destul de dur și inflexibil... O sa dau o fugă pe la decathlon sa vad măcar cât de moi sunt celelalte șei sport.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now