mihaich

Se freaca lantul

Recommended Posts

mi se freaca lantul un pic si nu tot timpul(cand merg, lantul se misca spre mijloc, dupa care o ia spre margine - aici se freaca, dupa care iar spre mijloc si tot asa).

ce-ar trebui sa fac?

sunt p'acolo 2 suruburi. sub unul scrie "H", iar sub celalat "L"...ce-s alea?

Share this post


Link to post
Share on other sites

in primu rand cred ca ar fi bine sa ne zici unde iti freaca lantul.Daca zici ca "merge" in stanga si in dreapta cred ca e vorba de un joc undeva.

Share this post


Link to post
Share on other sites

foile nu-s strambe. lantul se misca in dreapta si-n stanga si cand e intr-o viteza in care nu se freaca.

pana la urma ce e de facut?

Share this post


Link to post
Share on other sites

este vorba de deraiorul de pe foi , pai ori nu este montat corespunzator ori nu este reglat bine ... suruburile in dreptul carora este scris H si L (adica High , Low) sunt puse acolo pentru a limita cursa deraiorului cind este pe prima respectiv ultima foaie

Mai poate fi si din cauza cuvetelor(in cazul acesta trebuiesc schimbate coronitele )/monobloc(daca ai monobloc este cam imposibil sa spargi rulmenti , dar daca sunt sparti trebuie sa cumperi o piesa noua ) depinde ce ai , verifica daca axul pedalier are joc

Aici gasesti un video cu ce trebuie sa faci : http://bicycletutor.com/adjust-front-derailer/

Succes !

Edited by LiveForCycling

Share this post


Link to post
Share on other sites

Suruburile L(low-pentru foaia mica) si H(high-pentru foaia mare) regleaza limita maxima interioara si exterioara pe care se misca schimbatorul. Astfel, cand lantul e pe foaia mica si pinion mare reglezi L-ul pana cand nu mai atinge, la fel si pe foaia mare si pinion mic reglezi H-ul. Joaca-te putin la el pana prinzi ideea si o sa-ti fie mai usor pe viitor stiind sa reglezi singur componentele bicicletei.

Share this post


Link to post
Share on other sites

de unde fixez cat de mult sa mi se duca schimbatorul de foi cand schimb viteza?

in viteza 1 sta cum ar trebui, dar cand schimb pe 2 se duce prea mult in dreapta. practic mi-ar fi imposibil sa merg cu viteza 2 in fata si 1 in spate...

LE: e ok. am rezolvat

Edited by mihaich

Share this post


Link to post
Share on other sites

ai incercat tu sa ne prezinti problema ta dar consider ca ai fost putin ambiguu in explicatii. Personal intuiesc cu ce probleme te confrunti si as veni cu urmatoarele precizari:

-maneta schimbator "trage" de acesta pe aceeasi lungime. Cu alte cuvinte cursa schimbatorului este aceeasi, fie intre placile 1 (mica) si 2, fie intre 2 si 3 (mare). Acum, daca ai observat cumva ca tinand maneta schimbator apasata la cursa maxima ptr 1-2 secunde in plus, in timpul acestui proces, schimbarea va fi mai eficienta, cursa schimbatorului fiind putin mai lunga, pentru ca dupa lasarea manetei schimbator, aceasta sa revina la o pozitie putin mai coborata;

-pozitia schimbatorului fata de placa 1 se regleaza in primul rand din lungimea cablului si ulterior prin rotirea surubului L (low) in sensul limitarii cursei inferioare a schimbatorului, prevenind astfel caderea lantului dincolo de placa 1;

-intodeauna schimbatorul trebuie sa fie perfect paralel cu placile si astfel amplasat pe cadru incat sa nu se loveasca de placa 3, dar sa nici nu fie cu mult peste aceasta;

-dupa aceste reglaje mai trebuie limitata cursa superioara a schimbatorului, din surubul H (high) pentru a evita caderea spre exterior a lantului de pe placa 3.

Chiar daca nu ar mai trebui spus, precizez ca este foarte util ca in procesul schimbarii lantului (atat pe foi cat si pe pinioane) doar sa "simulam" pedalarea, fara a aplica o forta mare lantului.

In cazuri de stricta necesitate se poate schimba si in "forta" (ca doar de aceea au fost dezvoltate o serie de tehnologii inovatoare ex. hyperglide, ramoforsari/preformari placi, gheare de agatat lantul etc), dar cu impact mai mare privind uzura partilor componente.

Bafta multa si la cat mai multe "schimbari"

Share this post


Link to post
Share on other sites

-intodeauna schimbatorul trebuie sa fie perfect paralel cu placile si astfel amplasat pe cadru incat sa nu se loveasca de placa 3, dar sa nici nu fie cu mult peste aceasta;

Mi se pare deşteaptă indicaţia dată pe site-uri de biciclişti deştepţi: între foaia mare şi elementul coliviei din apropiere să intre o monedă.

Acuma, vezi şi tu foloseşte moneda eurocent, că leul se tot depreciază şi rişti să nu mai poţi schimba pe foaia mare.

Ai înţeles, schimbi numai în valută!

Share this post


Link to post
Share on other sites

între foaia mare şi elementul coliviei din apropiere să intre o monedă

niste chestii domnule care se invata din mers, sau se fura,

Share this post


Link to post
Share on other sites

pfffai mai am putin si innebunesc. incerc de doua zile sa reglez derariorul si nu reusesc. am reusit sa-l reglez pe cel din spate dar asta tot nu-mi iese.

a facut figuri de la inceput si am incercat sa-l reglez. dupa ce am citit zeci de topicuri, n situri si zeci de clipuri, tot nu-mi iese.

de fiecare data se intampla cate ceva: atinge colivia cand in interior cand in exterior cand nu urca complet, cand nu mai coboara desi initial nu avea acea problema.

asadar, e cineva capabil si dispus sa explice ca unui idiot tot, de la cap la coada, ca sa nu mai intrebe si altii a doua oara?

ma gandesc ca e o chestie pe care o "inveti din mers, sau se fura" si nu-mi dau seama fie deraiorul meu are ceva.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Fii atent.

Verifici cablurile sa mearga fin,daca nu merg nu te mai complica cu vaselina si alte alea si ia cablu si camasa noua.Acum ia schimbatorul si da-i cu degripant la toate articulatiile.Monteaza-l pe cadru paralel cu foile si pe inaltime in asa fel ca atunci cand sta pe foaia mica,partea exterioara a eclisei (colivie cum ii spuneti voi) sa fie cu 2-3 mm mai sus decat dintii foii mari.Regleaza surubul L astfel incat sa stea aproape de partea interioara a eclisei dar sa nu frece.Regleaza surubul de tensionare din maneta la minim,prinde-i cablul,nu-l strange prea tare ca sa nu se taie,tensioneaza surubul manetei pana cand incepe sa se miste schimbatorul.Regleaza surubul H cat sa nu iti dea lantul dupa foaie. Si cam atat... nici asa nu merge ?

Vezi si daca mergi in combinatia corecta,adica foaie mica primele 4 pinioane,foaie mijlocie 4 mijlocii,foaie mare ultimele 4.

Oricum cea mai buna solutie in materie de shiftere mi se par gripshifterele SRAM.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Si eu am avut aceeasi problema. La indicatia colegilor de pe forum (carora le multumesc :rolleyes: ), am reusit, in cele din urma sa rezolv problema jucandu-ma la rotita din imagine:

[ATTACH]867[/ATTACH]

Pentru mai multe detalii, uitati-va si la topic-ul asta

Miscarea stanga-dreapta a lantului poate sa fie si din cauza jocului de la blocul de pinioane

Share this post


Link to post
Share on other sites

a eclisei (colivie cum ii spuneti voi)

Fii aşa de bun şi împărtăşeşte-ne etimologia cuvântului! E din franceză? Pentru că aşa sună. Un dicţionar modest îmi zice: eclisse - 1. (tehn) eclisă. Ne-am dat dracu', ce expliciţi suntem, nu?

Apoi, dă sensurile, despre care, să zicem că, am mai auzit: pana de lemn, scula de uscat brânza şi atela chirurgicală.

Noi îi zicem colivie, cum, desigur, ştii, de la englezescul ”cage”.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Chill out, please.

In seara asta ajung acasa si o sa mai trebaluiesc maine la ea dar multumesc pentru ajutor, sper sa iasa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

De ori cate ori mi-a trebuit sa-mi schimb ori reglez un deraior spate am procedat in felul urmator:

Am verficat cablul si camasa, si le-am gresat sau schimbat, dupa caz.

Am montat deraiorul pe urechea aferenta.

Am tras cablul de la maneta la deraior, cu maneta pe ultima viteza (cel mai mic pinion).

Toate suruburile de tensionare inchise complet.

Reglez, fara sa strang piulita care tine cablul, capatul de cursa pe pinionul cel mai mic, astfel incat lantul si rotitele sa fie perfect aliniate cu pinionul.

Intind un pic cablul, cat sa nu faca burta pe cadru, si strang piulita care prinde cablul de deraior.

Din maneta schimbatorului urc o treapta sau doua. Daca nu coincid numarul de trepte comutate de la maneta cu numarul de pinioane urcate, mai strang cablul sau il..relxez, din suruburile de tensionare (pe schimbator si pe deraior)

Unele deraioare au si un surub pentru reglarea tensionarii lantului, acolo se umbla doar daca deraiorul apuca prea putini dinti sau prea multi din pinion si astfel atinge de pinion cu rotita de sus.

Urc in continuare, lantul, pe cate un pinion pana la cel mai mare, asigurandu-ma ca la fiecare pas pe maneta, lantul face acelasi lucru.

La capat, strang sau eliberez surubul de "cap de cursa" pentru pinionul mare.

Cate o picatura de vopsea neagra sigileaza toate suruburile si piulita, dupa o atenta reverificare a bunei functionari.

La deraiorul de foi (din fata) reglajul e si mai simplu:

Verific cablurile si camasile, la fel ca la deraiorul spate.

Pun maneta pe pozitia 1 (cea mai mica foaie) si trag cablul in lacasul lui, pe urecea deraiorului, fara sa strang, inca, piulita.

Stabilesc capatul de cursa asigurandu-ma ca lantul si foaia mica stau exact in centrul custii.

Tensionez cu mana, cablul cat sa nu faca burta si strang piulita.

Urc lantul, din maneta schimbatorului, pe foaia din mijloc, si ma asigur, daca e cazul unei manete "cu pasi" ca lantul si foaia se afla in mijlocul custii.

Urc pe foaia mare si stabilesc capatul de cursa astfel incat deraiorul sa nu mai poata urca peste foaie, ramanand lantul si foaia la distanta egala intre marginile custii.

Mai verific o data si sigilez cu vopsea.

Observaite: am avut ocazia sa folosesc un deraior si pinion de sapte viteze cu o maneta de 8. totul e in ordine si se poate regla sa functioneze ok, cu exceptia ca reglajul e a naibii de strict, altfel pasii nu coincid, plus ca nu mi-a iesit decat daca am procedat exact pe dos, de la pinionul mare spre cel mic. Altfel, la treapta a trei-a (indiferent de unde mergi, de sus in jos sau invers) lantul va sari un pinion si va schimba 2 viteze intr-un singur pas al manetei.

Daca deraiorul are joc stanga-dreapta, ori e slabit surubul care-l fixeaza de cadru ori e gata de pensionare.

Sal'tare si succese!

Edited by yo6ial
foame... de caractere ansi... :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Minunat explicat!

Am citit cu bucurie intelectuală. Postul tău are şi mare valoare practică.

Aş adăuga un singur lucru, de la băieţi deştepţi (cum zic eu) citire: reglezi deraiorul faţă, numai după ce l-ai stabilit perfect pe ăla de la spate.

E şi firesc, pentru că, la faţă, reglezi poziţia cuştii în funcţie de poziţia lanţului pe pinioanele ”adecvate” fiecărei foi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

multumesc tuturor care mi-au raspuns.

am rezolvat problema, nu se mai freaca, dar lantul tot se misca dreapta-stanga

(chestie care chiar nu ma deranjeaza).

problema este la blocul de pinioane...deviatia nu este mare, aproape imperceptibila.

bicla merge ok(nu folosesc vitezele 1 si 8 in spate), dar totusi...ar trebui neaparat sa rezolv problema? se poate agrava in timp?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Explica-mi un pic mai detaliat cum se misca lantul, in ce punct, al circumferintei sale...

Lanturile, de la cele de 3.8lei facute din tabla de conserva pana la IG70 (exeplu luat la intamplare) au un joc, invariabil, intre zale. Daca nu avea acest joc, nu se puteau schimba vitezele. Deci, daca prinzi lantul, cu mana, intre blocul de pinioane si foi si misti staga-dreapta acesta permite chiar si cativa centimetri, daca este mai uzat. Un lant nou permite aproximativ 5-6cm cand e flexat pe latime.

Blocul de pinioane poate sa ajunga sa se...cum sa-i zic... descentrze?

Sa se descentreze din pricina butucului si a fortei prea mari aplicate pe el.

Asta mi sa intamplat destul de des, cand filetul de pe butuc sau partea filetata, de fapt, sa curbat. Butucul, in partea aceea, se termina intr-un cilindru filetat pe exterior cu destul de putina rezistenta, iar la un stres excesiv poate sa se indoaie putin.

Asceasta curbare se observa cand pinioanele stau pe loc si roata este invartita cu mana.

Se poate vedea cum blocul "oscileaza" un pic in jurul propriei axe.

Solutia mea a fost sa gasesc punctul in care curbarea era orientata spre spate si un pic in jos, si punand bicicleta in treapta intai de viteza(cel mai mare pinion si cea mai mica foaie) tinand zdravan de frane i-am aplicat cateva smucituri de pedala,

Nu recomand asa ceva nimanui. e periculos.

Acuma, daca pinionul are joc in rulmentii proprii... ori sa slabit piulita care tine rulmentii, ori s-au tocit lagarele rulmentilor.

In ultimul caz, se poate: inlatura una sau doua din saibele distantiere (niste saibe foarte subtiri, aflate in interiorul blocului de pinioane, la care ajungi doar cu multa truda si scule dedicate) si strans inapoi. sau pur si simplu inlocuiesti blocul.

Toate astea sunt, in mare, valabile si la caseta, cu diferenta ca poate e slabita piulita de blocare sau freehubul e uzat si necesita inlocuire.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Poate sunt strambe foile...

Se poate stramba foarte usor de la o cazatura tot pedalierul. Si chiar axul de la butucul pedalier.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dacă e vorba de pinioane, o casetă decentă (termenul are limite largi) costă 50-60 lei. Angrenajul (foile, braţele şi şuruburile lor) tot aşa, vreo 60 lei. Trebuie să identifici cauza şi, dacă se impune, fă un efort financiar. Bătaia de care vorbeşti e o mare mâncătoare de lanţ.

Ferească Dumnezeu, poate fi şi mai rău, când încerci să tragi tare (un câine, amantul soţiei sau amanta ta; de unul vrei să scapi, pe altul vrei să-l prinzi - viaţă complexă de biciclist) poate sări lanţul şi să fie nasol de tot!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ajutati-ma si pe mine un pic cu o problema.

Am un angrenaj shimano 105 2x10

Ieri am iesit la o tura si intrucat ma enerva ca deraiorul fata freca lantul (foaia mica- incepand cu pinionul 7 si foaia mare-incepand cu pinionul 4) m-a mancat in derriere si am umblat la piulita care strange cablul.In prealabil, am facut mici reglaje din cele doua suruburi, insa fara succes.

Rezultatul manevrei:cablul a iesit de tot,pedalare pana acasa doar pe foaia mica,o tona de nervi,mi-am bulit cablul ca am tras de el cu patentul,etc.

Intr-un final,dupa numeroase tentative esuate de strangere a cablului (numai nu vroia sa urce lantul pe foaia mare) am reusit ceva.Acuma am cursa libera pe foaia mare aproape pe toata pinioanele,mai putin nr.10 pe care apare un pic de frecare a lantului,insa pe foaia mica aceeasi problema.

In plus in momentul cand actionez maneta ca sa trec de pe foaia mare pe cea mica apare un zgomot puternic,parca da sa plezneasca.

Oare am strans prea tare cablul?Cand trebuie tensionat cablul si pe ce combinatie mai exact?Initial am incercat pe foaia mica si pinionul 1,insa nu urca lantul pe foaia mare.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.