Velenos

Durere la genunchi dupa tură

Recommended Posts

buna seara ! va scriu pentru un sfat in legatura cu pedalatul pe bicicleta. dupa ture mai lungi - >= 40 km ( 1 ora jumatate 2 de pedalat )  , ajung sa simt o durere in genunchi ( problema e ca mai ales in genunchiul drept ) la fiecare pedala data pe foaie medie/ mare  ( pe foaia mica pot sa dau si o saptamana ) . acasa , durerea persista si ajung sa stau in picioare si sa ma aplec pe genunchi cu durere ! nu este ceva foarte jenant, insa se simte si imi fac probleme. tine de postura pe care o am in sa? care sunt reglajele optime pentru sa astfel incat sa nu mai simt aceasta durere si totusi sa pedalez eficient? va multumesc !

Share this post


Link to post
Share on other sites

S-ar putea să pedalezi cu șaua datã prea jos. Unde se localizeaza exact durerea?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Incearca o cadenta mai ridicata, sau sa faci ce a spus si Traveller, eventual muta saua mai in fata sau in spate, ideal ar fi sa faci tot ce sa scris.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pune o poză cu bicla.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ce inaltime ziceai ca ai?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am ezitat sa comentez pentru ca durerea de genunchi poate insemna foarte multe.

Poate fi un menisc, pot fi ligamente externe suprasolicitate, poate fi o afectare a suprafetelor articulare si mai ales poate fi o expresie trecatoare a unei suprasolicitari.

Daca ti se intampla des dar trece usor, trebuie sa faci schimbari semnificative in modul in care practici pedalatul (ca nu mai indraznesc sa spun "ciclismul").

Trebuie sa schimbi maniera in care faci incalzirea, maniera in care faci antrenamentele, sa analizezi cadenta cu care te deplasezi, si asa mai departe.

Faptul ca e predominant pe un picior, poate sa insemne doar ca nu pedalezi simetric.

Normal, nu ar trebui sa dezvolti nici dureri articulare si nici febra musculara. Daca nu ai nimic afectat structural (menisc rupt, ligamente rupte partial sau complet) atunci este expresia unei suprasolicitari. Intr-o competitie poate fi justificat dar pentru antrenamente nu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daca ai dureri in genunchi si cand faci alte activitati (genoflexiuni, urcat scari, etc.) atunci nu e de la pozitia pe bicicleta.

Adopta o pozitie corecta si mergi mai mult in frecventa (pe pinioanele mari)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ce inaltime ai? Ce marime este bicicleta? Cat este de lunga pipa? Roaga pe cineva sa iti faca o poza cu tine pe bicicleta in pozitia in care pedalezi si apoi posteaz-o aici.

S-ar putea ca bicicleta/pipa sa fie cam mare pentru inaltimea/constitutia ta si ca iti pozitionezi centrul de greutate mult prea in fata, iar genunchii depasesc varfurile degetelor de la picioare, atunci cand bratele pedaliere sunt pozitionate la orizontala (ora 3, respectiv ora 9). E doar o banuiala bazata pe urmatoarele observatii: saua data la maxim in fata, pipa cam lunga (asa la ochi as zice ca e de 110mm), dar inainte sa tragem concluzii ajuta-ne cu raspunsuri la intrebarile si rugamintea de mai sus.

Intre timp poti arunca un ochi si aici:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu patesc sa imi irit tendonul patelar(deobicei la stangul), simt o jena cand ma antrenez prea mult(spre exemplu ies de 3-4 ori cu bicicleta la antrenamente consecutiv, fara pauze, dar cu stiluri de antrenament diferite.). Cu repaus de cateva zile trece.

 

Saua imi este ridicata corespunzator, inclusiv data in spate putin.

 

Febra musculara, rar detot.

Share this post


Link to post
Share on other sites

De 2 ani folosesc spd-uri. De reglat le-am reglat cum trebuie... dar si pe cursiera(am pedale normale) patesc sa se intample asta, cand pedalez mult prin oras(ajung sa fac si 20-30 pe zi in oras daca am de umblat mult)

 

Sa nu uitam ca merg mult pe jos, si ma duc si pe munte la drumetii :). Miscare din plin.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salutare. Acesta este primul meu post pe acest forum si m-am gandit sa intreb pe acest topic deja creat intrucat am avut si eu o problema similara. Am pedalat destul de mult cand eram in liceu, dupa care pauza totala vreo 10 ani si am reluat foarte lejer acum 3 ani. Doar in ultimele cateva luni am inceput sa pedalez mai serios iar zilele trecute am facut o tura de 150km pe plat (doar cateva urcari usurele pe alocuri). Am o conditie fizica generala destul de buna (urc pe munte si fac alergari sustinute) dar la pedalat patesc ceva foarte ciudat. Pe plat, dupa ceva zeci de km incepe sa ma doara muschiul/ligamentul de deasupra genunchiului (in fata), restul muschilor fiind ok. Raman in urma usor usor, surpriza fiind ca pana si ceva domnisoare mai plinute pedalau mai bine decat mine pe plat. Pe urcare, unde se presupune ca ar trebui sa fie mai greu, nu numai ca durerile dispareau dar treceam ca vantul pe langa tot grupul cu care am fost. Chestia asta am observat-o nu doar la ultima tura ci pare a fi regulata. In situatia asta as dori sa-i intreb pe cei mai priceputi care ar putea fi cauza acelor dureri iar daca este nevoie de detalii legate de mine sau bicicleta va stau la dispozitie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut si bine ai venit!

Impresia mea e ca ai avea saua mai jos decat trebuie, lucru care deranjeaza pe plat dar avantajeaza pe urcare. Despre ce inaltime si ce bicicleta vorbim?

Avand in vedere ca faci multa miscare, daca durerea asta apare numai in aceasta circumstanta, nu pare a fi o leziune ci o problema legata de pozitia si/sau frecventa pedalarii.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Impresia mea e ca ai avea saua mai jos decat trebuie, lucru care deranjeaza pe plat dar avantajeaza pe urcare. 

Sa-mi fie cu iertare, dar parca saua se cobora pe coborari iar pe urcare se ridica... Cel putin asa stiam eu iar in cazul meu saua ridicata putin mai sus pe o urcare ma ajuta. Daca o cobor simt ca nu mai am forta in picioare.

 

 

Legat de problema cu durerea in genunchi, o am si eu. Simt durerea in genunchiul drept. Cadenta mea nu este una sustinuta. Nu am masurat sa vad exact. Pozitia mea pe bicicleta arata cam asa:

10178036_881091085254131_828694972131138

 

Ma gandesc ca aceste dureri, care apar frecvent, provind la un pedalat asimetric. Simt ca parca fortez pedalarea mai mult cu dreptul. Nu stiu cum sa corectez asta.

O alta problema, care cred ca-mi afecteaza, este ca am tendinta sa merg in forta. Mai ales in perioada asta cand la ora 06:30 sunt doar cateva grade si vreau sa ma incalzesc rapid. Am un traseu de vreo 28 km dus-intors si spre sfarsitul saptamanii imi simt picioarele cam obosite.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Si eu am aceleasi dureri la genunchiul drept cand depasesc 80-90 km pedalati... Posibil sa fie de la cadenta sau poate de la faptul ca nu sunt obisnuit cu astfel de distante? desi imi e greu sa cred ca cel din urma este motivul...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Revizionand poza postata, cred ca saua este putin cam sus... Desi eu ma simt bine in pozitia asta. 

10352933_881096998586873_866841252518926

 

In speranta ca pot culege sfaturi bune de la voi, marturisesc ca in pedalare, cand bratul pedalier este aproape perpendicular cu pamantul (ora 7 si 1) indrept varful piciorului inspre pamant. Daca tin talpa dreapta, fara sa las varful in jos, simt ca am saua ridicata cam sus. 

Ideea este ca m-am obisnuit asa si daca las saua mai jos simt ca nu am aceeasi forta in picioare.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Saua este in pozitie corespunzatoare, este primul lucru pe care l-am verificat dupa dureri. In schimb, bicicleta este cam mare cu totul pentru mine. Bicicleta este un Cube Stereo The One (nu mai stiu marimea dar voi verifica)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Și eu, după câte vreun sprint sau o pedală mai în forță pe raport mare, câte vreo două săptămâni tot simt genunchii...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sunteti insuficient antrenati, lasati-o mai usor cu sprinturile si pedalatul pe rapoarte prea mari, daca nu sunteti antrenati corespunzator. Tendonul muschiului cvadriceps, care inglobeaza rotula, "oboseste" si trebuie menajat. 

  • Upvote 5

Share this post


Link to post
Share on other sites

@@fuscobal

O singura concluzie: efort fizic excesiv, mai exact stimulare de intensitate excesiva.

Inainte de a ajunge la stimularile de intensitate ai nevoie de cateva luni de stimulare de volum (ture lungi dar mai putin intense) si lucrurile se rezolva de la sine.

Pana la nu stiu ce calcule sofisticate, ai un surogat de intensitate a efortului: frecventa cardiaca ... Uita-te cat o ai si nu te du mai mult de 85% din frecventa cardiaca maxima iar cel mai des sa fii la 75% din frecventa cardiaca maxima.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu cred ca este o problema de antrenament, ci ceva legat de operatia mea. Mentionez inca o data ca nu am probleme la urcari ci la ture pe plat. Acum 2 sapt am mers Sinaia - 1400 si 2000 - Vf Omu. Fiind numai urcare, n-am avut nici o problema. Daca insa merg 50km pe sosea plata, obosesc acele tendoane. Pulsul cred ca nici nu sare de 120-130 cand obosesc tendoanele pe plat. Muschii sunt de asemenea perfect relaxati. Ca si idee, eu alerg mai mult decat fac bicicleta. Pot duce un pace de 4:15min/km intr-o cursa de 10k cu 170 puls (limita teoretica e 185 la mine). Acum 2 zile am terminat 10k in 44:37 iar pulsul a revenit in 2-3 minute. Pe bicicleta e la fel...am puls foarte bun, obosesc doar acele tendoane de deasupra genunchiului si doar pe plat, unde pulsul e mic, nu ca la urcari unde ating 160-170 !

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now