Velenos

Durere la genunchi dupa tură

Recommended Posts

Ori esti supraantrenat prin alergare (si atunci trebuie sa iei niste pauze sau sa alergi cu viteza mai mica si cu pas mic-frecventa mare), ori ai o pozitie incorecta pe bicicleta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Fac alergarile pentru concursuri dupa un program care alterneaza 3 tipuri de alergare > jog (ritm scazut), alergare rapida (putin sub ritmul cursei) si intervale (alergare la limita pulsului pe cate 1km cu pauze de alergare usoara intre pentru recuperarea pulsului). Legat de pozitia pe bicla, am studiat si eu diferite filmulete si am facut reglajele in consecinta. Am 178cm si 78kg dar nu gasesc scrisa marinea cadrului la partea din spate (cum am vazut la multe bicle) pentru a-mi da seama daca nu e putin prea mare pentru mine)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu ma gandeam la varianta ca ai bicicleta de marime potrivita, dar pedalezi cu genunchii prea mult flexati. In continuare cred ca nu-ti acorzi suficiente pauze de refacere dupa alergare. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cu pedala jos, piciorul e putin flexat...exact cum am citit ca se face. O sa incerc o poza cu mine pe bicicleta din lateral. In general am lasat macar o zi pauza dupa alergare, cand am fost cu bicla !

Share this post


Link to post
Share on other sites

S-ar putea sa nu fie suficienta o zi. Trebuie sa lasi un pic "targetul" si entuziasmul si sa-ti asculti corpul, cand iti da semnale. Daca iesi cu bicicleta la o zi-doua dupa alergare mergi pe rapoarte mici, nu la la medie, nu la sprint, la nimic, doar de placere.

Te pregatesti de maraton sau semimaraton in curand si esti in urma cu antrenamentul, de ce tragi tare?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Acum ma pregatesc de maraton stafeta si am 4 alergari pe saptamana dar cu bicicleta nu am prea mers in perioada asta. Problema cu ligamentele e de mai demult, de cand am mers pe plat. Ultimele ture au fost doar pe munte iar aici n-am avut probleme deloc (oricum imi place mult mai mult pe munte decat la sosea). BTW : La sosea n-am tras niciodata tare, am mers numai de placere si atunci m-au durut ligamentele !

Share this post


Link to post
Share on other sites

@@fuscobal

O alta posibilitate ar fi o leziune minora de menisc (corn anterior) care este activa intr-o anumita pozitie a corpului iar durerea perceputa in tendon sa die o durere iradiata din compresia anterioara. Totusi, ar trebui sa o percepi mai mult ca o tensiune dureroasa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Posibil. Cand alerg distante mai mari de 15km am o durere ascutita la acelasi genunchi dar de data asta la partea de jos si spre exterior. Asta e punctuala si pare a avea legatura si cu suprafata pe care alerg. Pe tartan nu se manifesta, doar pe suprafete dure (asfalt)

Share this post


Link to post
Share on other sites

   

Posibil. Cand alerg distante mai mari de 15km am o durere ascutita la acelasi genunchi dar de data asta la partea de jos si spre exterio

Probabil ca e si de la stilul de alergare,cred ca alergi pe varfuri iar cand piciorul atinge solul transmite socul in partea anterioara a genunchiului sau supraantrenare(articulatiile nu au timp sa isi sevina dupa efort)

Iti trebuie adidasi cu talpi mai groase pentru asfalt.

Ca sfat,nu alerga"pe durere",cand apare durerea trebuie sa te opresti altfelvei agrava situatia iar la marathon(20 oct banuiesc) o sa abandonezi.

p.s. am alergat si eu semimarathon ,si am avut si accidentari cam pe la toate articulatiile picioarelor.


corectez MIB e pe 9 Oct. scuze.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da, pe 9 oct. Anul trecut am fost la semimaraton si am alergat schiopatand ultimii 5km. Am reusit un 1:48:xx dar cu penalizarea aferenta de la genunchi. Dupa 2 luni mi-a disparut durerea. Anul asta merg la maraton stafeta pentru ca alerg doar 11km si la distanta asta nu am dureri. Vom vedea atunci. Ca si idee, daca sesizez ca incepe vreo durere, evident ca sistez totul.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@@fuscobal

Nu trebuie sa sistezi nimic ci sa ai o abordare relaxata iar daca apar durerile, doar sa o lasi mai moale.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Și să accepți ca organismul poate avea niște limite, iar dacă tu le tot forțezi protestează. Unii aleargă semi în 1.48 fata dureri, dar uite ca tu ai avut.

Eu o să alerg semi pe 9, dar mi-am propus doar sa termin în timpul limita de 3 ore, pentru ca vreau sa alerg de plăcere. Când vrei să scoți timpi mai buni trebuie să cresti ritmul atât cât îți permite corpul. Asa, teoretic, în salturi de 5%.

Când tragi la rezultat se complica treaba.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Stai sa vezi ciudatenie. In ultima luna de antrenamente, mici jene in locul in care am avut durerea anul trecut, am avut fix la alergarile usoare (6min/km), nu la cele tari de 4:15-4:30min/km. Concluzia mea e ca la alergarile usoare duc piciorul usor nenatural (alerg prea incet si simt ca ma obosesc mai mult decat cele tari). Anul asta, race predictor imi da un timp de 1:36:xx (extrapolat din timpii de la 10k) si la ritmul asta ma simt perfect dupa 10k. O sa merg sa mai fac o radiografie sa vad ce se mai intampla cu genunchiul.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Eu o să alerg semi pe 9, dar mi-am propus doar sa termin în timpul limita de 3 ore, pentru ca vreau sa alerg de plăcere.

 Nu conteaza timpul,oricum e prea mult 3h,ai grija la inceput sa nu mergi prea repede atras de adrenalina si sa te sufoci pe urma,obiectivul e sa alergi tot timpul si nu sa alternezi cu mers.

Succes! Sa ne spui cum a fost.

Idem si pt fuscobal

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu nu am probleme deloc cu pulsul (sufocatul), muschii obosesc primii. Tocmai ce am comandat o centura de puls (Wahoo Tickr-X) si voi monitoriza. Maxmlul teoretic la mine e de 185 iar eu nu am avut peste 175 nici in cele mai solicitante sprinturi. La ritmul de cursa pe 10k am cam 160-165 !

Share this post


Link to post
Share on other sites

De la efortul pe bicicletă poți face apă la genunchi? @iacobdoc :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

De ce nu? Dar ar fi un indicator destul de sever. Iti recomand cu caldura calciu, magneziu, D3 si suplimente pentru refacerea cartilajului cum ar fi Yogaflex.

Asta nu te scuteste sa te cauti la un ortoped si/sau reumatolog.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Problemele cu genunchii îs mai vechi, am mai scris pe aici. O să mai vizitez ceva doctori, poate găsesc pe vreunul care să facă lumină. Am luat și tot felul de vitamine, ceva glucosamină din U.S., cartilaj de rechin și alte cele.

 

La pedalat nu prea am văzut să se umfle, doar se roșește eventual și încălzește, dar am fost la țară unde am cărat niște cărămidă pe scări și s-a cam umflat, iar tata repede a stabilit că am apă la genunchi și că, evident, e de la bicicletă, pe ce altceva să dăm vina. :) Ziua următoarea nu mai era umflat și nici nu mai durea așa tare că de durut mă doare de obicei cam tot timpul.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now