Madalin96

Cursiera Bertetto

Recommended Posts

ST se masoara C-T si e elocvent doar la cadrele clasice, la care TT = ETT.

By the way, HT se masoara top-to-bottom

 

Of, iar intram in discutii d-astea stupide cum sunt alea in care faci politia cadentei 2+. Uite nene ca se masoara in toate felurile: http://www.sheldonbrown.com/frame-sizing.html

 

Pana acum n-am vazut pe nimeni sa discute despre lungimea headtube-ului la cadre de otel (dupa cum vezi, discutia asta este despre cadre de otel si nu despre altceva; masuratori universale ma indoiesc ca exista), dar na, intotdeauna e bine sa inveti lucruri noi. In privinta celorlalte chestii, de obicei se specifica cum se masoara. Din experienta mea de cumparat chestii de pe net, citit forumuri etc, de departe cea mai raspandita metoda, si cea care produce cele mai putine confuzii, este centru-centru; valabil pentru seattube/toptube, pipe, ghidoane si cam tot ce are sens sa fie masurat la un cadru de otel (headtubeul n-are, sau cel putin pentru 99,99% din cazuri n-are, presupunand ca nu e vorba de calcularea lungimii gatului furcii--pentru asta chiar vrei sa stii cat are headtubeul--ceea ce oricum n-are nimic de-a face cu calcularea marimii cadrului si cum o sa stea un om de inaltimea X pe el). Eu prefer sa iau in considerare consensul asta informal decat vreun "asa se face, ba!" scos cine naiba stie de unde.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Si din experienta mea de cumparat si vandut pe net, citit forumuri etc a fost exact invers, aproape toata lumea mi-a cerut sa masor seat-tube-ul C-T. In afara de asta, daca la cadrele cu sloping se masoara clar C-T, de ce la cele clasice s-ar masura altfel? Stiu ca se folosesc ambele tipuri de masuratori, dar la felul cum ai pus problema era ceva clar ca asa se masoara si nu e ceva clar...chiar deloc.

 

Exemplul pe care ti l-a dat @@andreibelcic legat de HT, nu era in legatura cu faptul ca ar avea vreo relevanta ci doar sublinia ca nu toate tuburile se masoara C-C cum ai sustinut mai sus.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

De acord intru totul cu mesajul anterior, daca foloseste cuiva sa afle.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

E normal ca atunci cand vreau sa schimb pe pinion mai mare, adica sa trag de schimbator sa se miste greu? Trebuie sa trag ca nebunul daca vreau sa schimbe pe un pinion mai mare. Daca vreau pe pinion mai mic merge si cu un deget.

Share this post


Link to post
Share on other sites

E posibil sa fie prea strans surubul manetei de pinioane, cel care asigura frictiunea. De asemenea, daca-l slabesti prea mult e posibil sa nu mai stea pe pinionul dorit, din cauza unor uzuri.

Sau cablul sa se poticneasca undeva. Sau deraiorul sa intampine vreo piedica.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daca e neindexat asa se intampla. Inlocuieste cablurile si camasile si scoate afara shifterul din cadru. Curata-l, unge-l si verifica integritatea garniturilor si a arcului .

Share this post


Link to post
Share on other sites

O sa scot shifterul sa-l ung si mai vad dupa aceea.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Multumesc frumos! E batrana dar o pun eu pe roti :P.

Am bagat vaselina peste tot, totul merge bine inafara de butucul spate care scoate un sunet ciudat, posibil sa fie lafel de uscat ca toate piesele care se misca pe bicicleta asta.

 

Madaline,iti zic eu:ai luat o batranica,gataaaaa,o sa devii addicted :))))  o sa vezi ca in curand o sa iti doresti un Reynolds,sau o "italianca" ,sau o.....si aici putem continua la nesfarsit :)))))  E frumoasa "trotineta " ta,s-a stapanesti sanatos si fara incidente!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Noua problema: Frane pe spate nu tine deloc, dar deloc! Am luat saboti noi pe spate pentru ca erau cei mai dusi dar degeaba, tot n-am frana. O fi sabotii de vina sau frana? Sau janta?

Share this post


Link to post
Share on other sites
dar deloc!

Madaline, nu te juca cu vorbele.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vorbesc serios, parca mi-a dat cineva cu ulei pe janta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cureti janta cu un produs degresant (macar detergent de vase, Cif Cream ar fi perfect pentru ca e usor abraziv), pui niste saboti decenti si vezi daca problema persista. Daca problema persista, atunci cauzele pot fi doua: camasi (eventual si cabluri) proaste care flexeaza sau clesti de frana prosti care flexeaza.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nici "deloc" nu mai e ce era odata!

  • Upvote 4

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am scos ieri Bertetto-ul prin padure (nu chiar prin padure adica pe pamant, ci pe drumul care strabate padurea) si se comporta bine, franele au inceput sa se pasuiasca, am mai reglat saua, ghidonul l-am mai invartit spre mine si acum e alta viata, ma simt foarte bine. O mica problema mai e la schimbatorul spate, freaca ceva pe-acolo, cred ca nu e reglat cum trebuie si o problema care cred ca e de la mine, dupa cativa km de mers cu ea a inceput o durere in zona lombara, cred ca trebuie sa ma obisnuiesc cu ea.

 

IMG_20140628_132739.jpg

 

IMG_20140628_150657.jpg

 

IMG_20140628_150637.jpg

 

IMG_20140628_132901.jpg

 

Bicicleta a fost dusa si la centrat, a lucrat la ea "mesterul" cat a putut dar mi-a zis ca jantele sunt duse si trebuie schimbate. Acum mai au joc cam 1mm stanga-dreapta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

durerea trece,e vorba de obisnuinta.Daca nu trece,"joaca-te" un pic cu saua,pana ii gasesti pozitia ok.Si pe la pipa poti umbla un pic,poti ridica un pic ghidonul,etc

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da si eu zic ca trece. Nici cu Rich-ul nu ma intelegeam la inceput.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu e al meu, e al lui mama ;)). Am adus-o cu masina pana acolo, n-aveam curaj sa merg pe ea fara frane.

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

Cam mici pinioanele si cam mari foile, la deal ai sfeclit-o.

 

Am iesit azi la o plimbare prin oras, am mers si la tenis (Tineretului) si cine cunoaste parcul, cunoaste si coborarea/urcarea de la roata (fantana de unde ia toata lumea apa) pana la terenul de tenis (daca o iei la dreapta) sau terenul de baschet cel mic (daca o iei in fata). O urcare care cu rich-ul pentru mine era medie spre grea, cu cursiera m-am simtit bine pe ea, avand in vedere diferenta de rapoarte dintre biciclete:

Rich: 32-18

Bertetto: 42-20

Share this post


Link to post
Share on other sites

N-am facut nici 100 km cu ea si deja am cazut... Coboram podul basarab, viteza aproximativ 25 km/h deoarece mai asteptam un baiat care a urcat mai greu podul. Vroiam sa schimb pe pinion mai mare, bicla nu vroia, m-am uitat sa vad daca a schimbat si cand ma uit in fata vad cum ma indreptam spre bordura din dreapta. Cred ca puteam sa o redresez dar am ramas pur si simplu incremenit. Am stiut ca o sa cad asa ca imediat cum a lovit bordura am sarit, bicla frecandu-se vreo 2m pe trotuar si eu cazand in picioare.

Pagube deocamdata: ghidon indoit (din pipa), furca julita si posibil schimbator indoit (se aude cum freaca).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Avand in vedere ca s-a innorat si oricum n-aveam chef sa ies afara, am decis ca a venit timpul sa ma apuc de o problema veche (adica de cand am luat-o) care cred ca s-a agravat dupa cazatura. Schimbatorul: nu vrea sa schimbe pe pinionul cel mai mare. Daca agat bicicleta de ceva si schimb cu roata in aer, schimba pe pinionul mare dar mai greu dar daca sunt pe bicicleta nu vrea nici daca ma las cu toata greutatea pe maneta schimbatorului. Si mai e o problema pe langa asta, pe pinionul 3 de la mare la mic se aude cam urat (ca si cum ar freca) chiar daca lantul si schimbatorul sunt drepte. Ce mi se pare ciudat ca e merge mai bine pe combinatia foaie mica - pinioane 4-5 decat pe foaie mica - pinioane 1-2-3. Las imaginile sa vorbeasca:

 

IMG_20140804_100911.jpg

 

IMG_20140804_100942.jpg

 

Pinionul 1 (lant curbat):

 

F%C4%83r%C4%83%2Btitlu.jpg

 

Pinionul 2:

 

v.jpg

 

Pinionul 3 unde freaca:

 

2.jpg


Pun si un filmulet: https://www.youtube.com/watch?v=lyNscE0C8Jw&feature=youtu.be

Share this post


Link to post
Share on other sites

După 4 ani (noroc cu topicul asta altfel rămâneam cu ideea că au trecut vreo 3 ani) de plimbări prin tot Bucureștiul și pe lângă el astăzi bătrânica mea a ajuns la un băiat super pasionat de cursiere și ciclism in general și sper sa reușească să o facă așa cum mi-am dorit și eu când am luat-o.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.