DjCiuchi

Trecerea de la 26 la 29er - Concluzii

Recommended Posts

Salutare,

 

Deschid acest topic in speranta ca vom afla cat mai multe pareri/sfaturi/idei utile legate de bine cunoscuta dilema "26 vs 29er".

Citim peste tot diverse pareri, unii se impaca mai bine cu 26 altii cu 29, unii blameaza 29er-ele altii spun ca nu s-ar mai intoarce la 26 etc. insa nicaieri nu am gasit ceva centralizat, de genul topicului creat aici.

As dori, daca se poate, ca in acest topic sa aflam niste pareri sincere de la utilizatorii de MTB 29er care inainte au avut ceva "experiente" cu rotile de 26".

Cei care ati renuntat la 26 si v-ati achizitionat 29er si ati facut ceva km cu ele, ne puteti impartasi din concluziile voastre? Ce multumiri/nemultumiri aveti?

Consider ca sunt multi in dilema asta si ar dori sa-si ia un 29er insa le e teama sa nu faca un pas gresit. Una este sa te duci si s-o testezi la un magazin, sa te plimbi 5-10-15 minute prin "curte" si alta e sa faci cateva zeci/sute de km sa poti trage niste concluzii.

Cred ca un asemenea topic ar inlatura mult din anumite suspiciuni viitorilor cumparatori si ar ajuta in luarea unei decizi mai rapide si mai bune.

Daca se poate, deasemenea, ca fiecare proprietar care posteaza aici, sa spuna si inaltimea si alegerea dimensiunii cadrului de la firma respectiva si avantajele si dezavantajele sesizate de utilizator atat la modelul 26 cat si la modelul 29er, pareri personale, normal.

 

Va multumesc!

  • Upvote 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

Consider ca sunt multi in dilema asta si ar dori sa-si ia un 29er insa le e teama sa nu faca un pas gresit.

 

Exact, inclusiv eu. Bun topic, sper sa aflu raspunsurile. A, si daca este cineva prin Berceni, sa-mi imprumute si mie putin un 29-er sa vad daca intra in lift, dau 1 Radler ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daca rasucesti ghidonul intra in lift.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Personal nu am testat prea mult un 29er, doar ture scurta sa vad si eu cum se mananca,

dar am un prieten bun in gasca noastra care din iarna se da pe un 29er Canyon.

A fost si la concursuri si dupa spusele lui nu regreta trecerea, urca mai bine, coboara mai repede, chiar eu il vad ca se da mult mai tare.

 

Si eu eram tare hotarat prin toamna 2013 sa-mi iau 29er hardtail,

apoi am decis sa multumesc spatele care cu discopatia lui lombara cerea un full-suspension.

Cum un 29er full costa cat masina, am luat un full tot de 26.

Bafta!

Share this post


Link to post
Share on other sites

27.5 is the way to go :). S-au gandit bine producatorii ... toate avantajele si nici unul dintre dezavantaje in marketing sau pe romaneste, si capra si varza.

Share this post


Link to post
Share on other sites

27.5 is the way to go :). S-au gandit bine producatorii ... toate avantajele si nici unul dintre dezavantaje in marketing sau pe romaneste, si capra si varza.

 

Da, da... posesorii de 27.5 sunt deasemenea bine veniti aici. Dar bine ar fi daca ne pot impartasii niste concluzii dupa ce au testat toate cele 3 categorii. Ca daca de la 26 au sarit la 27.5 fara sa testeze 29er... nu prea e nimic elocvent :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

As dori, daca se poate, ca in acest topic sa aflam niste pareri sincere de la utilizatorii de MTB 29er care inainte au avut ceva "experiente" cu rotile de 26".

saracii utilizatori de 29ere sunt foarte sinceri cand explica toate avantajele traite pe noua dimensiune. Doar ca nu isi dau seama ca se mint singuri. :D

doar parerea unui hater cu 26er

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dupa 1 luna petrecuta pe noul meu 29 si mai ales o editie de XCM Brasov pot spune clar ca ma simt mult mai stabil pe coborari cu 29. Este o parere sincera, nu m-am antrenat ca sa zic ca am mai prins incredere sau ca stiam traseul, pur si simplu ai mai multa stabilitate. In rest trebuie sa mai treaca timpul sa-mi dau seama cum e la alte aspecte. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Va rog inca odata, cei care postati aici (cei cu 29er) sa ne spuneti si inaltimea voastra.

Multumesc.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@@abuwz hai ca nu s-or mintii chiar toti "saracii" urtilizatori de 29er.

Eu m-am dat destul de putin pe 26er (inainte de a-mi lua mtb).Nu prea imi placea si habar nu aveam cum se simte un 29er. Cand am testat primele mtb cu roti 29 mi-au picat chiar bine.

E un lucru in mare parte subiectiv pe langa celelalte aspecte din discutia 26/27.5/29. Eu ma plimb cu mtb de placere, ma dau cu ce imi pica bine si pe 29er ma simt cel mai bine. Asa ca eu nu ma mint deloc :)

Sunt convins ca nu sunt nici singurul.

 

LE 1,73 m

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu am vazut pe un fals plat in coborare, drum forestier cu denivelari, mie imi sareau pietrele de la rinichi si nu puteam sa stau in sa sa pedalez, am fost depasit de 29-eri stand frumost in sa si pedalnd cursiv. Deci ceva acolo este...  Daca se comporta la fel pe urcari mai tehnice si cu panta mare ......

Share this post


Link to post
Share on other sites

Baieti, sunt chestii mici, care difera de la o bicicleta la alta si care au un impact foarte mare asupra pozitiei, stabilitatii, directiei. Lungimea pipei, a ghidonului, cate distantiere ai sub el si daca e drept sau swept-back, presiunea in anvelope, anvelopele, furca si unghiul furcii, etc. etc. etc. Eu nu o sa ma incred niciodata in ce spune un forumist care s-a dat 5 minute cu un 26er de 15 milioane pentru parc si apoi si-a luat 29er de 60 pentru race si zice ca 29er-ele sunt miezul din gogoasa.

Pe de alta parte, am auzit pareri de la rideri profesionisti care spun ca intr-adevar e mai bine pe 29 si observ ca trendul la varf e ca toata lumea sa mearga spre 29er. Chiar avand in vedere ca nu tot ce e bun pentru elite e bun si pentru noi (vezi SPD, anvelope race, roti de unica folosinta, etc.), tind sa cred ca avantajele 29er-elor nu sunt doar in marketing.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Poate era mai degraba o diferenta de presiune in roti? Stiu ca si la 26erul meu FS, daca umflu prea tare rotile e foarte mare diferenta. De ex. de la 2.2 la 2.5 e clar sesizabila.

 

Eu constat ca nu prea ma mai dau cu MTB-ul si ma gandesc sa-l vand (si sa-l inlocuiesc eventual mai in toamna cu un 29-er mai ieftin). De la inceputul anului m-am dat numai pe cursiera. Cred ca m-as impaca bine cu un 29er, mai ales avand in vedere terenul din zona unde stau. Sau poate un 27.5. Pentru XC si poteci prin padure, cred ca 29er merge mai bine decat 26er. Pentru chestii f. tehnice, sarituri, figuri, eu zic ca 26 sau 27.5 sunt mai potrivite.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Poate era mai degraba o diferenta de presiune in roti? Stiu ca si la 26erul meu FS, daca umflu prea tare rotile e foarte mare diferenta. De ex. de la 2.2 la 2.5 e clar sesizabila.

Sau o diferenta in forta, tehnica, echilibru muscular. Poate rider-ul de pe 29 te depaseste oricum, nu doar pe fals plat accidentat.

Sunt foarte multe elemente care pot varia si ca sa poti spune ca o anumita dimensiune de roata e mai buna ca alta, trebuie sa elimini diferentele/variabilele si sa stabilesti clar scenariul de comparatie. Orice altceva e pura anecdota.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Discutia si dilema sunt interminabile, dar topicul e binevenit. :)

Dupa cum a sesizat si @@nubciclist, sunt foarte multe alte elemente in afara de diametrul rotii, care participa la definirea senzatiilor subiective si a performantei dinamice obiective 26er vs 29er. 

Cine a mai mers pe roti mari (trekking/hibride) probabil o sa faca pasul spre 29er mai firesc. 

Pe de alta parte avantajele unui 29er nu cred ca vor fi resimtite cu adevarat daca e entry level si are roti ce depasesc 5 kg (cu tot cu camere/anvelope/pinioane).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Înghite bolovanii mai bine dar e mai greu de controlat pe portiuni mai tehnice decât un 26er, asta a fost prima mea impresie. Eu am fost nevoit să-mi cobor ghidonul destul de mult şi să-mi pun şi o pipă de 60 mm (în loc de 90) ca s-o adaptez nevoilor mele. Pe 26 mă simt ciudat acum.

 

Totuşi, confirm şi eu faptul că părerile sunt foarte subiective, sunt prea multe elemente care trebuie să fie luate în seamă.

 

179 cm

 

Aşa o aveam la început:

 

ebclK4R.jpg

 

Și cum e acum:

 

fD163kp.jpg

 

Nu îţi dai seama din poze foarte bine, dar am coborât centimetri buni din ghidon, pipă şi distanţiere pentru a reuşi să o îmblânzesc :). 

 

Eu îţi recomand să te urci pe câteva înainte de a face pasul.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu acum, dupa ceva timp de dat cu ht-ul 29, dupa ce m-am obisnuit cu el, nu pot sa zic ca e mare diferenta intre el si fostul ht de 26 (aceeasi marca, dotari similare, greutate tot pe-acolo, poate putin mai usor 29-le). Sigur, parca mananca denivelarile ceva mai bine, parca isi pastreaza mai bine viteza in mers, parca ia virajele scurte ceva mai greu, dar sunt multe "parca" de-astea care deja am ajuns sa nu le mai bag in seama. La inceput a fost un impact mai mare, ma simteam putin aiurea pe ea si mi se parea ca sunt un om mic in spatele unor roti mari. Acum insa, e normalitate.

 

Parerea mea e ca obisnuinta taie mult din orice avantaje sau dezavantaje care ar exista teoretic, le aplatizeaza si daca intr-un final combinatia aleasa o sa fie buna tehnic, atunci o sa-ti placa bicicleta indiferent de marimea rotilor :)

  • Upvote 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am mers pe 29eru' lu' keeeeennnnyyyyyy si ruleaza extrem de usor, e foarte comfortabil. Da' e urat ca o vaca obeza :D

  • Upvote 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daca e din ala verde turbat ("lime" cred ca e termenul), mie imi place :). Si iata cum criteriul estetic lasa in ceata toate celelalte criterii de comparatie :))

Inca o chestie - as propune sa mentinem comparatia numai la nivel de hardtail 26/29. FS schimba complet datele problemei. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Albastru viu cu pete de verde turbat :D :X

 

Da, intr-un final criteriul estetic ajunge sa valoreze si el destul de mult :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

saracii utilizatori de 29ere sunt foarte sinceri cand explica toate avantajele traite pe noua dimensiune. Doar ca nu isi dau seama ca se mint singuri. :D

doar parerea unui hater cu 26er

 

pe principiul, toti cei care au roti mai mari ca mine sunt niste mincinosi... de ce nu mergi pe 24" ? :))

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am trecut de la 26 la 29 si inapoi la 26.

Ce am simtit eu de la 26 la 29:

- pe coborare mult mai in control, mai stabila, mai usor de manevrat. Pe coborarile cu multe denivelari multe, mai rapid si mai smooth.

- aderenta mai buna pe urcarile abrupte, nu tre sa iti mai transferi greutatea ca la 26, stai ca nesimtitu in sa si pedalezi :).

- foarte greoaie pe trasee inguste, curbe stranse.

- ca si confort...is f multe variabile dar parca era mai rigid 29erul (cube ltd) decat 26erul (acu merg tubeless si e smooooth)

 

Acu care e smecheria:

Pe 26 aveam ghidon de 58mm, iar pe 29 ghidon de 720mm.

Si toata diferenta care am simtit-o eu legata de control si incredere pe coborare se datora ghidonului mai lat si prea putin rotii mai mari (chestie confirmata de inca un prieten care a trecut prin aceeasi situatie).

Si chestia asta e foarte comuna celor care fac trecerea de la 29 la 26. Se trece de la un ghidon mic la unul foarte lat.

 

Acu am pus un ghidon de 680mm pe 26 si e cu totul alta poveste.

 

S-a intamplat din motive independente de mine sa nu mai am 29erul. Si am ramas 26er dar cu ghidon lat.

Si acu nu ma mai mananca sa imi iau alt 29er (banii erau dar nu m-a mai lasat inima sa ii dau pe 29er).

Been there / done that, si parca nu prea merita atatia bani (is supraevalute), diferenta de performanta mi se pare mica, nu prea merita efortul financiar suplimentar. Mai bine m-ar incanta un FS de xc decat un 29er.

 

Sfatul meu prietenesc: Ghidon lat, si apoi va ma ganditi (va ganditi la un 26er FS :D).

  • Upvote 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Imposibil sa confunzi o priza mai larga a mainilor cu o roata cu capacitate de trecere mai mare. Zic si io...

 

Altfel, ghidoanele mai inguste de 750 ar trebui interzise prin lege la MTB ;))

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mno pencă și pe mine mă bătea un gând de schimbare urmăresc ce se zice p-aici.

Concluzia e că nu se pot trage concluzii (ca să respect titlul)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu cred ca 29 este doar o gaselnita de marketing, dar il vad util ptr oameni mari si grei.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.