DjCiuchi

Trecerea de la 26 la 29er - Concluzii

Recommended Posts

Doar ce am venit de pe-afară și trecea pe șosea un tip solid, mai mic decât mine o părere, pe un 26er. Parcă îi luase bicicleta lui fii-său. :D

De curiozitate - faci diferenta intre dimensiunea cadrului si dimensiunea rotilor? Intelegi conceptul de marime a cadrului potrivita unei anumite inaltimi?

  • Upvote 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Permite-mi să nu-ți satisfac curiozitatea. Când am luat bicicleta am tras la sorți.

Spune, tu, te rog, ce pregătire ai și-apoi poate îți voi răspunde și eu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cititi titlul topicului inainte de a va etala ca la remi?

:-w

  • Upvote 5

Share this post


Link to post
Share on other sites

Si inca aveti impresia ca ajutati pe cineva? Macar ganditi-va la timpul vostru si opriti-va din atacuri mascate de politeturi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cititi titlul topicului inainte de a va etala ca la remi?  :-W

Am continuat discutia pe privat, era deja prea mult offtopic.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Un lucru sa va fie clar!

Un 29er va fi mai eficient decat un 26er doar daca e mai usor decat acesta, si mai ales daca are roti mai usoare.

Un 29er de 15kg e mult mai ineficient decat un 26er de 12kg. E mai fun pe coborari, insa doar atat.

 

Si sa nu credeti ca daca testati o bicicleta cateva sute de metri printre rafturi sau in jurul blocului, o sa aveti habar de ea.

La prima tura pe roti mari am bagat 20km de teren mixt si la final eram mai nedumerit decat inainte. 

  • Upvote 9

Share this post


Link to post
Share on other sites

Un post clar cu un raspuns si mai clar :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Deci, mă reapropii iar de 110 kile (mă doare la bască de cum arăt pe bicicletă) și mai deunăzi am traversat o șosea secundară. Nimic spectaculos până aici, numai că, am și eu o "lene"... să nu mă dau jos din șa nici la urcat, nici la coborât. Ca să calci cu roata pe asfalt, trebuia să cobori pe o potecuță abruptă plină de rădăcini la capătul căreia era șanțul de scurgere a șoselei în care am intrat perpendicular. Cu vechea roată de 26 m-aș fi înfipt ca râma-n piatră... deja mă pregătisem să sar peste ghidon, însă roata de 29 a trecut neașteptat de lejer. Deci, da... "se merită"!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Irelevant, ai intrat perpendicular ca rama-n piatra p-un sant de scurgere cu un Talas. Aici (azi cel putin, dupa ce-a aruncat pinkbike cu piatra-n balta) se discuta de XCM versus Float la acelasi buget de 700e.

In orice alta zi, postarea ta ar fi fost un argument. Astazi nu ;))

 

Edit: sau Reba, nu Talas. Oricum...

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ideea e că dacă ar fi roți de 31", d-alea mi-aș pune... Deja mă gândesc la 29+

M-am înfipt și cu Talas, nu trece roata dacă e mică...

Share this post


Link to post
Share on other sites
roată de 26 m-aș fi înfipt ca râma-n piatră... deja mă pregătisem să sar peste ghidon, însă roata de 29 a trecut neașteptat de lejer
 

 

Cum s-ar zice, Gelandewagen e jmekerie dar Tatra e mai jmekerie.

Acu depinde si de conditii, pentru ca cineva tehnic poate face cu un 26 ce nu face Zorro cu sabia, iar unul tamaie poate merge pe 29r+ si se infige in orice sleau ca Migul la Mizil.

Nu contestam abilitatile rotii de 29, pen'ca nici fizica nu pra ne da voie, si unghiul de atac al rotii e sensibil diferit fata de 26, doar ca este mai lesnicios in pasaje dificile si mai putin in cele tehnice.

Acuma depinde de fiecare, ce vrea sa exerseze mai mult, pentru ca unii prefera compromisul lui 27.5 si cu anume argumente.

In plus trebe tinut cont si de furca ce face si cum.

  • Upvote 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Un lucru sa va fie clar!

Un 29er va fi mai eficient decat un 26er doar daca e mai usor decat acesta, si mai ales daca are roti mai usoare.

Un 29er de 15kg e mult mai ineficient decat un 26er de 12kg. E mai fun pe coborari, insa doar atat.

 

Si sa nu credeti ca daca testati o bicicleta cateva sute de metri printre rafturi sau in jurul blocului, o sa aveti habar de ea.

La prima tura pe roti mari am bagat 20km de teren mixt si la final eram mai nedumerit decat inainte. 

Bineinteles ca nu se poate testa o bicicleta printre rafturi la un magazin sau oriunde :) Dar o mica idee iti faci de cum te simti pe ea fata de una pe care ai facut cate va sute de Km. Testarea , dupa parerea mea, se face in mediul unde tu ai folosi-o in mod obisnuit, mergand desigur nu numar suficient de km

 

Lucian de ce spui ca dupa ce ai mers/testat un 29" ai ramas si mai nedumerit decat inainte??

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu mai au 29ere la decathlon de vreo 2 ani. 

Depinde ce vrei sa faci cu ea. Daca vrei MTB pe bune (trasee mai grele, pe care sa te ajute, nu sa te traga inapoi) peste 3000 de lei.

http://greenbike.ro/produse/mtb-29-81/radon-zr-team-29-70-2015-antracit-2185.html

Daca vrei doar "agrement" sau turism, poti sa iei si intre 2000 si 2900 (Devron, Cross, Kross - toate au modele rezonabile)Au totusi una

Au totusi una:  http://www.decathlon.ro/btwin-mtb-rockrider-big-8-id_8280092.html la 4 200 lei si cantareste 13,300 kg probabil destul de mult.Cea din link-ul de mai sus, Radonul este faina chiar foarte pentru gusturile mele.

 

Bicicleta o voi folosi pentru poteci padure si sper la munte ( mereu salivez cand vad filmuletele si pozele voastre de prin Bucegi si din alte parti) . Dar cu siguranta nu voi ocoli nici parcurile din Bucuresti: Herastrau, Tineretului...

 

Inca nu ,,mam prins" cum sa raspund mai multor useri ai forumului intr-o singura postare :(  poate imi explica si mie careva dintre cei mai experimentati

Ideal ar fi să specifici ce cerințe ai de la ea. Adică unde și cum o s-o folosești. Ar ajuta pe cei ce-ți vor face recomandări.

Ce pot să-ți spun e că eu am luat-o iarna, la reduceri. Am vrut 29er, un cadru bun, restul le voi schimba, DACĂ voi avea nevoie. Furca, un XCT, zice-se slăbuță, dar în condițiile la care o supun eu sunt convins că mă va ține. Altfel, o pot schimba lejer. Așa și cu restul. Însă, deocamdată, forjă pe ea!

pai am specificat :)

 

da se pare ca am reusit sa ma dumiresc cum face un aspuns multiplu

Edited by El LOBO SOLITARIO

Share this post


Link to post
Share on other sites
Lucian de ce spui ca dupa ce ai mers/testat un 29" ai ramas si mai nedumerit decat inainte??

Am observat si avantaje si dezavantaje si nu stiam care cantareste mai mult. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Un lucru sa va fie clar!

Un 29er va fi mai eficient decat un 26er doar daca e mai usor decat acesta, si mai ales daca are roti mai usoare.

Un 29er de 15kg e mult mai ineficient decat un 26er de 12kg. E mai fun pe coborari, insa doar atat.

 

Si sa nu credeti ca daca testati o bicicleta cateva sute de metri printre rafturi sau in jurul blocului, o sa aveti habar de ea.

La prima tura pe roti mari am bagat 20km de teren mixt si la final eram mai nedumerit decat inainte. 

Aici daca mai aveam plusuri mai dadeam....

 

Ca sa mai descretim fruntile unora: sunt persoane carora le-ar sta la fel de bine sau poate si mai bine pe pliabile cu roti de 20. Evident aceasta opinie a fost in afara subiectului.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aici daca mai aveam plusuri mai dadeam....

 

Ca sa mai descretim fruntile unora: sunt persoane carora le-ar sta la fel de bine sau poate si mai bine pe pliabile cu roti de 20. Evident aceasta opinie a fost in afara subiectului.

Si ce inaltime este necesar sa aiba pentru a arata bine pe 20"  1,20 ;)

Am observat si avantaje si dezavantaje si nu stiam care cantareste mai mult. 

Bine inteleg asta . Dar acum ai o parere?  (intreb pentru ca vreau sa aflu parerea ta nu fac glume desi poate asta pare)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pe astea toata lumea arata bine. Si au si campionat mondial, la sacou si cravata :))

brompton%20colours_0.jpg

/end offtopic

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Nush cum am citat, Lucian a scris asta:"E mai fun pe coborari, insa doar atat."

 

Poftim? Fun si 29 uar in aceeasi propozitie? Luciene, nu te supara ai luat-o complet pe dos.

Deci, mă reapropii iar de 110 kile (mă doare la bască de cum arăt pe bicicletă) și mai deunăzi am traversat o șosea secundară. Nimic spectaculos până aici, numai că, am și eu o "lene"... să nu mă dau jos din șa nici la urcat, nici la coborât. Ca să calci cu roata pe asfalt, trebuia să cobori pe o potecuță abruptă plină de rădăcini la capătul căreia era șanțul de scurgere a șoselei în care am intrat perpendicular. Cu vechea roată de 26 m-aș fi înfipt ca râma-n piatră... deja mă pregătisem să sar peste ghidon, însă roata de 29 a trecut neașteptat de lejer. Deci, da... "se merită"!

Deci tu ai ales o situatie, in care ai intrat in sant si de acolo deduci ca roata de 29 e mai buna?! Mai oameni buni, eu mi-am consumat energia degeaba citind topicu asta. Majoritatea sunteti partizanii unei anumite roti numa asa ca s-a nimerit intr-O situatie, arata bine, arata ca si cum ai furat bicicleta cuiva ... din astea. Si uite, desi ma repet aici pe topicu asta, nu cred ca la 110 kg esti in masura sa recomanzi roti care se manevreaza mai bine. Nu-s vestit eu pt political correctness, dar nici nu vreau sa fiu. Am mai avut noi discutii si pe alt topic unde m-ai contrazis legat de inaltimea BB-ului. Tu NU poti sa te dai pe bicicleta asa cum trebuie, dar si aici si in alte parti emiti opinii ce le vrei a avea putere de axioma.

  • Upvote 6

Share this post


Link to post
Share on other sites

http://www.vitalmtb.com/videos/features/Vital-RAW-Luke-Strobel-29er-Destruction-in-the-PNW,28614/sspomer,2?utm_source=facebook.com&utm_medium=referral&utm_campaign=spotlight

 

daca ce-i in link de mai sus nu pare a fi fun...

eu sunt 29er-ist si totusi, decand ma mai urc pe yt capra unui prieten am devenit adept si al 650b-urilor

despre treceri nu ma mai pot pronunta decat despre cele peste denivelari, bolovani, radacini... :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Dar acum ai o parere?

Da, acum vreau sa-mi iau 27.5". Mi se pare cel mai potrivit pentru inaltimea si stilul meu. 

 

 

 

Fun si 29 uar in aceeasi propozitie?

Poate nu am ales cuvantul potrivit. E mai usor si mai sigur la vale dar mai greu la deal. Deoarece prefer catararile sunt mai avantajat de roti mici. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu detin 29er dar am mers suficient pe munte cu al unui amic cu care am tot bantuit anul trecut. O Merida cu geometrie reusita, echipata fara mari pretentii ( Deore ) la vreo 13kg.

Un 29er va fi mai eficient decat un 26er doar daca e mai usor decat acesta, si mai ales daca are roti mai usoare.

Roata de 29 "mascheaza" foarte bine o greutate mai mare, probabil roll-over-ul ala grozav e de vina. 29er-ul facea urcarea de pe Zamora odata cu mine, desi avea 3,5kg in plus...Forma fizica aproape identica. Am facut si eu urcarea pe 29 si m-a impresionat.

La vale e foarte sigur pe el pe trasee non tehnice, prin locuri stramte e stangaci, se manevreaza greu.

Pentru o achizitie noua, astazi, eu as zice asa:

Hardtail si full de XC 100-120mm, fara coborari prea tehnice: 29er

Full de trail/enduro 140-160mm, oameni ce viseaza noaptea drop-uri si kicker-e: 27,5 sau 26

  • Upvote 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da, 27,5" este si asta o idee. Am vasut totusi ca prin RO. nu sunt asa de populare.

Oare chiaar au doar avantajele celor 2 marimi (26" si 29") cele de 27,5?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.