DjCiuchi

Trecerea de la 26 la 29er - Concluzii

Recommended Posts

Nu era un "argument". E o teama sau o impresie care tot apare, aici sau pe mtbr. Lumea incepe cu "parca e mai greoi, parca e mai putin manevrabil". Poate o fi valabil la modelele low-end, altfel nu are de ce.

Share this post


Link to post
Share on other sites

E valabil la cele cu roti de 3 kile pe set, normal ca e mai greu de virat. Cine baga sub 2000 lei nu cred ca are ce cauta pe 29er in momentul asta, cand cererea tine preturile sus artificial. Lumea compara biciclete cam de acelasi buget, nu de aceeasi greutate... si se mira de ce un 29er de 15kg e mai greu de condus ca un 26 de 11kg.

  • Upvote 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

"it’s safe to say that any quality bike, whether it’s built around 29, 27.5, or 26, will function great and let you have loads of fun. Just pick the size you feel most comfortable on, forget about the wheels, and get out there and ride."

 

http://www.outsideonline.com/outdoor-gear/gear-shed/cycle-life/A-tail-of-three-wheel-sizes.html

  • Upvote 8

Share this post


Link to post
Share on other sites

De putut se poate, garantat:

223134_131659203587403_2562790_n.jpg?oh=

Eu am folosit cu succes, prin zonele din jurul Bucurestiului, pana sa-mi iau MTB.

Dar la un moment dat te saturi de hurducaiala si daca mai apare si vreo problema medicala, ti se cam ia.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ma gandesc sa revin si eu la 29er , eu am 173 cm masurat descult. Am avut inainte un niner emd , marimea M , din cate imi amintesc mi se potrivea ca marime , dar actuala imi vine la fix si am bagat multi km anul acesta in cat sa zic ca imi vine ca turnata , TT- 56.5 cm -marimea 17 cu pipa de 75mm. Intrebarea un 29er marimea s de la cannondale are acelasi TT ca actuala , oare imi este oki ? Astept pareri , mersi

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tot 173 cm am si eu. Am avut un 29er Radon ZR race 6 pe marime S si imi venea la fix chiar daca mi-era recomandat M.

Acum am un Canyon Spectral tot 29er si tot marime S(desi au cadrele mai scurte) si mi-e bun si acesta. La mtb-urile cu roti de 26 ma simteam bine pe marime M.

Mai trebuie sa vezi ce e si cu celelalte dimensiuni ale corpului. Oricum cel mai sigur e cu proba.

Share this post


Link to post
Share on other sites

O sa ma risc la S , daca cumva o sa fie mica schimb doar cadrul. Desi ii greu de incercat ,m-am dat 2-3 km prin faget , dar nu ii relevanta tura sub 50 km , pana obosesti , vezi daca te doare ceva . Eu m-am hotarat caci are acelasi TT cu actuala care imi este perfecta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

eu zic ca mai bine o iei un pic mai lunga decat mai scurta... si pe urma o rezolvi din pipa.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dar la lefty pot pune minim 90 pipa, de aia mi groaza de M , la actuala am 75 pipa de aia nu m-as intende la M

Share this post


Link to post
Share on other sites

daca vrei neaparat cannondale cu lefty... complicat, baga test drive ca sunt in joc o groaza de bani :))

Share this post


Link to post
Share on other sites

Din pacate /fericire (ramane de vazut) mi s-a pus pata pe lefty , si cadrele cannondale imi plac mult. Maine o sa dau o tura mai lunga 20 km , nu ii chiar cat si cum as vrea dar decat deloc , sper sa ma ajute cat de cat . mersi tuturor , o sa revin si cu o parere si impresii dupa ce trec de la 26 Fs la 29er HT . 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da, cel mai bine e cu test. Cred ca e destul de important si ce tip de mtb faci. Eu mi-am dorit o bicicleta cat mai comoda nu neaparat cat mai manevrabila pentru coborari agresive, enduro, all mountain.

Imi plac toate alea dar mai trebuie sa ma si pricep. Daca eram agresiv si abil probabil ca mergeam pe cadru mai lung si pipa scurta cum vad ca e acum portul.

Deci nu-mi lua postul anterior de recomandare :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pentru racing, se ia cadrul cel mai mic care iti acomodeaza corect pozitia.

Pentru plimbare iei ce ti-e comod.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Avand in vedere ca de un am tot ma gandesc sa merg la primul concurs si inca nu am mers  :D cred ca o sa fie pentru plimbari si ture la munte, unde evident ii mai comod FS , dar nu facem un vs aici ca pititcii mei sunt stresati si vad doar lefty , lefty , lefty . Din ce am analizat geometrii si am masurat cred ca ma opresc la S, sunt chiar intre s-m cu inaltimea , de aveam 2-3 cm in plus luam M , dar fiindca nu pot pune pipa scurta o sa iau S si pun un ghidon cel mai flat si cum vine cu pipa de 100 sper sa nu am neplaceri 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Prima impresie la trecerea de la un 26 de 9.5 kg la un 29 de 11.5 kg. Merita? DA.

 Traseu de 20 km cu 800 dif de nivel, rampe de 21%, urcari tehnice ( ei bine era forestier dar am urcat prin santul facut de viitura sa vad cum e), coborari de viteza. Singurul dezavantaj vazut e ca am urcat mai  greu, dar mai stabil prin bolovani si radacini. Am simtit mai dificile rampele de incllinatie mare, dar asta s-ar putea sa fie si de la rotile mai grele. Pe coborari WOW..  Mai stabilla viteze mari, mai comfortabila, trece prin locurile unde franam cu 26-ele ca prin branza.

 

deci din nou concluzia: Merita.

Share this post


Link to post
Share on other sites

O sa iti placa si mai mult dupa ce pui si rotile usoare. 

Eu nu prea stiu cum e sa treci dupa ceva timp de la 26er la 29er dar iti pot spune ca parca zburdam dupa ce am pus roti pe 29er cu aproape 500 grame mai usoare decat cele cu care a venit bicicleta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am trecut si eu recent de la 26 la 29. Locuiesc intr-o zona muntoasa. Pot confirma si eu ca nu imi mai vine sa merg pe 26.

Avantaje: aderenta marita,pozitie mai buna( pe urcari unde roata fata se ridica acum pot sta linistit pe scaun) , la coborare este mai smooth , pe 26 aveam transmisie 3x8 acum am 3x9, si la urcarile unde foloseam foia mica acum pot merge pe foia de mijloc, de aici trag concluzia ca urca mai bine.

Un dezavantaj... Roata e usor mai instabila, se simt unele vibratii la franari puternice , dar nimic deranjant. A si inca ceva;e mai greu de urcat cu ea pe scari la bloc cand o duc in casa .... :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vibratiile la franare apar des la bicicletele noi. Dupa ce se roadeaza placutele si discurile ar trebui sa dispara. Vibratia!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Timp de 20 de ani am alergat pe tot felul de biciclete ( 4 fără astea doua de acum) . Toate cu roti de 26, numai ragalii gen Jumbo, dhs, first bike, pegas. Pentru mine au fost celel mai frumoase si bune biciclete, chiar dacă se stricau când îți era lumea mai draga, era plăcerea mea sa le meșteresc înainte de plecare :)

Abia anul trecut prin octombrie m-am urcat pe un 29'er prima data. Mi se părea mare, mai ales înaltă fata de micuța mea de 26. Ce am observat, pe lângă faptul ca eram ca intr-un jeep ( la înălțime ) mi s-a părut ca merg cu o limuzina gen Lincoln. După 5-7 km mi se părea din ce in ce mai confortabila si asta din pricina balonului mai mare si mai lat. Deseori, chiar si azi, după 15k km făcuți mi se pare ca am pana pe spate.

Este o corcitura între mtb si cursiera si asta se vede imediat cum o scoți la drum lung, are abilitați de cursiera. La coborâri prin santuri / bolovani in viteza este mult mai stabilă fata de cele pe 26. Este o bicicleta buna la toate cu alte cuvinte.

Ce mi s-a părut un minus, la început, a fost întoarcerea pe o cărare / alee cât bicicleta de îngusta. Dar mie unul mi-a prins bine astfel de manevre, cu ocazia asta dezvoltându-mi stand-stilul. Este o bicicleta foarte comfortabila la drum lung si rapida.....43-47 km/h asea, lejereanu cu roti de 2.25. Impresionant pentru un mtb. Ajunsesem la un moment dat sa depășesc cursiere.....

Eu zic sa nu mai citiți părerile altora si va Invit sa o testați pe viu. Sunt sigur ca cel puțin 6 /10 indivizi nu se vor mai întoarce la 26'er, eu fiind unul din ei. Spunea cineva mai sus ca prin parc au apărut tot mai multe 29'ere, are dreptate. Oare de ce ? Ca sunt mai scumpe ? Mai bune ? Chiar toți au spiritul de turma sa își ia la fel ca ceilalți ca asea e moda ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

No offence... eu zic ca esti tu prea entuziasmat :)

Iti doresc sa te bucuri de ea, dar evaluarea calitatilor prin comparatie cu 26er se face de-a lungul mai multor ture, care sa fie cat de cat lungi si presarate cu elemente tehnice. Nu in parc, acolo poti sa mergi cu orice.

Cu o cursiera nu se compara nici un fel de MTB, fie el 29er, poate doar cu un trekking sau ciclocross.

Dar si atunci comparatia trebuie sa aiba in spate o perioada de testare suficienta, ture pe distante lungi (altfel nu poti discerne confortul la drum lung).

Viteza maxima este oarecum irelevanta pentru un MTB... cu exceptia probelor de concurs.

Faptul ca "prinde" 47 km/h timp de... sa zicem 30-60 secunde, nu-ti spune mare lucru. Mai depinde si de calaret. De fapt in mare parte depinde de el...

  • Upvote 7

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sa fim serioși, pana la urma cel puțin 60-70% din plimbări cu bicicleta se fac pe asfalt / parcuri. Aici ma refer la majoritatea bicicliștilor, reprezentând masa reala de free-rideri :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.