Recommended Posts

Hello

 

Recent mi-am achizitionat o bicicleta cu butuc Shimano Nexus 7 (SG-7R46) + Roller Brakes fata spate (BR-IM41).

Din exces de zel, pentru a fi sigur ca totul este ok in ceea ce priveste butucul si dupa ce am citit una alta pe forumuri am dus bicicleta la un service destul de cunoscut din Bucuresti pentru gresare.

In urma acestei "revizii" butucul scoate sunete ciudate, sare din viteze, mai mereu ramane in viteza 1.

Nu mai folosesc bicicleta pentru a nu strica hubul totusi.

Am cumparat si Internal Hub Grease (poza atasata).

 

Va rog sa ma indrumati la o persoana/service din Bucuresti cu experienta in ceea ce priveste gearhub urile pentru a nu repeta experienta precedenta.

 

Atasez si niste poze.

 

Multumesc

post-17179-0-42884900-1404153810_thumb.jpg

post-17179-0-51493700-1404153812_thumb.jpg

post-17179-0-53737000-1404153814_thumb.jpg

post-17179-0-53376300-1404153816_thumb.jpg

post-17179-0-54038300-1404153818_thumb.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Si ai, si nu ai vina;

Cred ca ai ajuns unde nu trebuie(e vorba de service-ul cu mecanici nepriceputi).

Daca locuiam in aceiasi urbe te ajutam cu mare placere.

Share this post


Link to post
Share on other sites

De ce nu incerci sa te intorci la service.ul in cauza si sa rezolvi problema acolo? Cred totusi ca ar trebui sa mentionezi numele acestuia, nu in ideea de a face reclama negativa, dar macar sa fie evitat de ceilalti colegi de forum cand vine vorba de astfel de butuci.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daca e vorba de Biciclop, ar trebui sa fie ok cred...ar fi cam singurii (cica) avizati sa faca mentenanta pe butuci de genul asta.

Inca nu am dus nimic la ei pentru revizie, dar zic si eu din ce am auzit de la alti oameni.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Este un service bun de butuci în Vereşti, Suceava :)

@LucianTheOne

Share this post


Link to post
Share on other sites

rezolvat. Ionut de la Biciclop l-a reparat. Aveam rupt selectorul de viteze si am luat alt butuc pt piesa respectiva. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pai si cum a ajuns sa fie rupt? 

A trebuit sa iei alt butuc nou pentru piesa aia?!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut şi bine vă găsesc! Sunt posesor al uneia dintre biciclete, cu butuc shimano nexus 3. Bicicleta este rulată mai bine de 5 ani, însă de după primul an am avut probleme cu el, nu că e el prost, ci cei de la magazinul de unde am achizitionat-o. Mi-au sugerat să fac revizie după primul an, pentru ca bicicleta să fie întreţinută corect... Scârţia frâna când acţionam pedalele înapoi, drept pentru care au umblat ei... şi mi-au pus o garnitură invers. E singura garnitură din tot butucul. La ceva vreme începuse butucul să se simtă "aspru". Am fost nevoit să caut şi să cerccetez, l-am desfăcut, l-am refăcut şi aşa am constatat că-mi intra mizerie în butuc... De atunci am zis că nu mai merg în service-uri cu nici o bicicletă. Anul acesta, am mers să-mi centrez o roată, la alt service, şi nu mi-a făcut-o pe loc. După ce am luat-o, am pus-o pe bicicletă şi de atunci îmi scăpa mereu în viteza 1 dacă o acţionam mai tare (plecarea de acasă e în pantă la mine). Am crezut că s-au tocit piese prin butuc, drept pentru care l-am băgat în menghină şi am început operaţia de revizie. Curăţându-l constat, că-mi lipseşte o piesă (din două), care se ocupă cu transmisia efortului în cămaşa butucului. E cu un arculeţ, din păcate neinspirat, n-am făcut poză şi nici nu ştiu cum se cheamă. Problema mea e că nu găsesc acea parte nicăieri iar să cumpăr un butuc de nou, nu merită, mai ales că la un studiu amănunţit am constatat că e în stare foarte bună. Ştiţi cumva pe unde găsesc pe cineva care să aibe întâmplător nişte butuci dezmembraţi?

Mulţumesc anticipat!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pai si cum a ajuns sa fie rupt? 

A trebuit sa iei alt butuc nou pentru piesa aia?!

Chiar nu stiu cum. Probabil cei de al primul service l-au rupt nestiind sa il desfaca. 

Am luat alt butuc fix acelasi model la mana a 2 a , am inlocuit doar piesa rupta si asta a fost.

Ce-i drept mi-a ramas un butuc nexus 7 intreg, fara selector (aviz celor ce doresc piese de schimb)

Share this post


Link to post
Share on other sites

salut si eu am achizitionat o bicicleta cu acelasi butuc , schimba , merge foarte bine , dar in vitezele 5 , 6 , 7 scoate un clicait mai pronuntat cand pedalez , mai ales in a 5 ea viteza , este normal ?  8-X

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu prea. Mai intinde oleaca cablul. Ar trebui sa fie pe maneta un surub in acre intra camasa. Ala trebuie dezfiletat juma' de tura.

 

mi-a ramas un butuc nexus 7 intreg

Mai e valabil?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu prea. Mai intinde oleaca cablul. Ar trebui sa fie pe maneta un surub in acre intra camasa. Ala trebuie dezfiletat juma' de tura.

 

 

 

Mai e valabil?

da Lucian. vorbim pe privat

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salutare la toata lumea!

 

Acum vreo 1 luna m-am pricopsit si eu cu o bicla SH echipata cu Shimano Nexus 7. Acum o saptamana m-am fortat si am scos-o la plimbare. In urma plimbarii am descoperit ca are tendinta sa scape/sa se invarta in gol in viteza 6. Nu-i bai, se regleaza.

Buba mea e ca bicla e echipata cu un pinion de atac de 16 dinti si pe anumite urcari simt nevoia unui pinion mai mare. Am cautat, evident cine cauta si gaseste :)  pinioane de la 16 la 23 dinti. O sa imi comand unul de 20 si unul de 23, o sa invat sa le schimb pe drum si asa o sa pot sa ma descurc cu ea aproape oriunde. Pe langa pinioanele standard gasite, care arata la fel cu cel de pe bicla am mai vazut unul cica generatia 2, cu un fel de plastic negru ca o protectie care este prins cu niste suruburi de pinion. Cei care vand asa ceva spun ca se potriveste cu Nexus/Alfine si cu franele tip coaster si internal brake. Nu spun nimic de rollerbrakes. Atasez si o poza, pt edificare. Arata mai bine decat alea standard, ce sa zic, dar s-or potrivi pe orice Nexus 7? Mai exact al meu e SG-7R46 cu CJ-NX10 caseta iar pinionul de care spun are cod CS-S500. Voi ce spuneti?

 

post-17855-0-93302800-1422635433_thumb.jpg

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Se potriveste pe orice butuc.

Parerea mea este ca nu ai nevoie de pinion asa de mare, mai ales in Bucuresti, dar depinde ce foaie ai.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am banuit ca se potriveste dar e vreo inginerie cu el? Asa din alte poze pare ca intre plastic si pinion e un fel de arc sau ceva de genul asta. O fi ca un fel de protectie de mizerie, ceva?

Pentru Bucuresti este ok si pinionul de 16, dar daca fac un drum in afara cred ca mi-ar prinde bine macar un 20 sa fie acolo. Daca dau de vreo urcare lunga mi-e ca o sa capitulez. Trebuie sa ne mai imprietenim putin, sa-mi dau seama care imi sunt limitele.

 

Am gasit pinioane simple pe la 6-7Euro bucata, nu e mare investitie. Si cred ca daca pun pinion mai mare, trebuie sa pun alt lant. E corect?

Pe net am vazut ca lantul are 114 zale insa nu stiu care e limita la intinzator.

Share this post


Link to post
Share on other sites

6-7 euro??? Am vazut si cu 2 euro...

Piesa de plastic e mai mult de frumuseste. Intr-o mica masura impindica lantul sa sara si cadrul sa se murdareasca.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Multam, Lucian de info.

Poti sa-mi spui pe unde ai vazut preturi bune la pinioane? Eu am aruncat pe ebay un ochi, insa cele ieftine sunt pe negru si eu vreau pe silver ca sa cadreze cu bicla.

Ai idee daca lantul trebuie schimbat atunci cand pun pinion de 23T? Cartea de la bicla spune ca hub-ul permite pinioane intre 16 si 23T si acum nu stiu daca prin asta se subintelege ca lantul si cadrul sunt pregatite sa poata accepta intinderea lantului. Oricum as cumpara si lantul nou, pt ca bicla are cam 2 ani vechime si nu stiu cati km.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Adica nu o sa mearga ce visez eu, sa pot schimba pinionul pe drum? Ca eu asa ma gandeam: plec cu 16 sau 19 de acasa si la munte sau unde dau de urcari nasoale, dadeam pinionul jos si-l puneam pe ala de 23T.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nici gand!

Poti sa pui un pinion cu maxim 2 dinti mai mare, si asta in functie de cadru. 

Unii au imperecheat gearhub-ul cu un angrenaj dublu sau chiar triplu, dar te complici mult.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Poți să pui un banal întinzător de lanț și poți schimba cu ce pinion vrei. Nu lăsa pe nimeni să-ți spulbere visele ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.