Traveller

Ciclismul şi alergarea

Recommended Posts

@paulrad Pulsul, ca si turatia unei masini este un bun indicator pentru riscul de a se intampla ceva prost dar nu este totul. O bieleta poate face joc, mult mai probabil, la viteze mari pe drumuri proaste dar si la viteza mica daca dai in "groapa potrivita".

Daca ai probleme articulare la alergatul lejer atunci trebuie sa iei in calcul si modul in care pasesti cand alergi precum si incaltarile pentru alergat pe care le ai.

Chiar daca ai incaltari de la o firma arhi-recunoscuta, nu garanteaza confortul alergarii.

In schimb, alergand lent, ai ocazia sa te concentrezi pe tehnica alergatului.

Este evident, ca pentru asta sunt altii mai in masura sa dea sfaturi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mi-am adus aminte de un coleg, mergeam cu mașina la Cj: ”La 100 la oră bate volanul, trebuie centrate roțile, dar la 150 nu se mai simte...”.

 

Cu articulațiile n-am probleme din cauza alergatului. Mă doare* o gleznă, genunchiul stâng (mai mult) și uneori încheieturile mâinilor. Asta când stau întins în pat, dacă sunt încălțat și stau pe scaun sau când pedalez/alerg. În rest nu le simt aproape deloc. Am făcut și 2 luni pauză de la mișcare și n-a trecut. Când alerg/pedalez e durerea un pic mai accentuată decât în rest, dar nu cu mult. De altfel am observat pe hometrainer o senzație de încălzire la genunchiul stâng. Încă n-am găsit medic să-mi spună care-i problema.

Am ieșit la o alergare și surprinzător mă durea genunchiul drept. Nu i-am acordat prea mare atenție și după câteva ture nu mă mai durea deloc dreptul ci stângul care doare de obicei.

 

*Nu e o durere să te împiedice să-ți faci activitățile, dar e un discomfort.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tu esti tanar, nu? Durerile astea poliarticulare in repaus nu mi se par in regula. Un medic reumatolog ai consultat? As face niste investigatii (radiografice si de laborator). 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da, 23 ani :) Am fost la reumatolog, m-a îndopat de antiinflamatoare. Am făcut și ceva analize de laborator, au ieșit bune, am mai băgat o tură de antiinflamatoare și 2 luni pauză. Am făcut și ceva radiografii la gleznă (RGR parcă) și a fost totul în regulă...

Share this post


Link to post
Share on other sites

In cazul in care totul a fost facut cum trebuie si nu a fost ratat nici un diagnostic, ramane varianta ca inzestrarea genetica si, automat, cea anatomo-functionala, sunt de calitate mai slaba. Parerea mea este sa uiti timpii, performantele, ambitiile exagerate, strava etc si sa reduci solicitarea, ritmul de alergare/pedalare. 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

eu as recomanda altceva, ce stiu ca a mers pentru mine, cel putin o vreme si anume intarirea musculaturii acolo unde sunt probleme, foarte multe exercitii de mobilitate pentru zona afectata si niciodata nu pornim la niciun antrenament fara sa ne incalzim adecvat.

 

acum in cazul in care nu stiati deja, mega firmele producatoare de incaltaminte de alergat, incearca sa le faca cat mai personalizate, de la branturi speciale pentru pronantie, sau chiar inclinate din fabrica, pana la spuma din talpa special pentru tipul de calcatura.

 

daca gasiti filmulete o sa vedeti ca pentru marii atleti/ciclisti se fac analize pe talpa de forma calcatura, etc si se fac branturi printate 3D sau chiar talpa este printata, deci ...

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Traveller

Ăia care mi-au făcut radiografie (clinică privată) au zis că ar merge făcut RMN gleznă și sacro iliaca. O să văd iarna asta cât de tare mă plictisesc banii :)

Problema cu glezna a apărut anul trecut în mai fără să mă accidentez sau să fac efort și de atunci o ține tot așa indiferent că fac efort sau nu, că pedalez încet sau că trag tare. Durerea s-a accentuat destul de tare iarna trecută când am început să colind dealurile cu bocancii în picioare și s-a și mutat înspre călcâi, simțeam o ”înțepătură” pe picior în sus când călcam pe el. Toamna asta am făcut 2 ture per pedes de 20km fiecare și n-am avut probleme.

 

Eu din ce m-am consultat cu Dr. Google îmi pare a fi reumatism articular acut.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aoleu, lasa-l pe Gogu in pace, reumatismul articular acut e o boala infectioasa care se poate face in adolescenta, si care netratata determina complicatii serioase (inclusiv articulare) la adult. N-are nici o treaba ce ai tu cu RAA (decat daca l-ai facut in adolescenta fara sa stii, si nu l-ai tratat cu penicilina, care e tratamentul de electie)! Eu ma gandeam la alte tipuri de boli inflamatorii articulare, dar in lipsa unor teste care sa le confirme/infirme, nu ma grabesc sa arunc cu diagnosticul de la distanta. :)

Sper sa nu fie nici una, ci sa fie doar "materialul prost" de care vorbeam mai sus. Pe ala il poti menaja. Pana atunci nu mai "baga mare" nici la alergat nici la ciclism.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

@hipopotanu Când se instalează acidul, mușchiul nu e "pa" e încă acolo, doar trebuie sa îl antrenezi cum se recicleze mai repede acel acid, întreabă'i pe băieți care fac intervale de putere. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 10/28/2016 at 2:37 PM, diorgulescu said:

Când m-am apucat de alergat, aveam puls relativ mare pentru viteza mea de melc. Ca factori aveam kilogramele în plus (destul de multe), dar și tehnica de respirație plus „pasul”.

Odată ce-am lăsat-o mai moale și m-am concentrat pe respiratie, pas și puls, la ceva vreme am început să văd îmbunătățiri.

 

Cum spune si @Traveller, cred că foarte multă lume face greșeala de-a se compara cu sportivii profesioniști (eventual cei ce sunt într-un club de pe la 18 ani). Am făcut și eu aceeași greșeală.

 

 

Cu ce efecte pe termen mediu și lung? Ce tip de sportiv? Dacă vorbim de anduranță, nu cred că un sportiv profesionist bine antrenat îți aleargă 3 ore la 160 „ceas”..

 

Unu amator, ca mine:

https://connect.garmin.com/modern/activity/751724029

 

  • Upvote 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tu esti un "amator foarte avansat". Si eu si @diorgulescu ne refeream la amatori obisnuiti, nu oameni cu experienta si kilometri multi in spate, care alearga maraton cu 4,5 min/km. Si pe langa astea, pari sa ai si material propice pentru parametri astia. :)

Cati ani ti-a luat ca sa ajungi aici?

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut Hipo.
Ai renuntat complet la 2 roti?
 

Up.

Trimis de pe al meu SM-N9005 folosind Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 hours ago, Traveller said:

Tu esti un "amator foarte avansat". Si eu si @diorgulescu ne refeream la amatori obisnuiti, nu oameni cu experienta si kilometri multi in spate, care alearga maraton cu 4,5 min/km. Si pe langa astea, pari sa ai si material propice pentru parametri astia. :)

Cati ani ti-a luat ca sa ajungi aici?

 

Șase ani de sport, alergare, triatlon, ciclism... dar nimic spectaculos ca volum.

Share this post


Link to post
Share on other sites
în urmă cu 9 ore, ReVibe said:

@hipopotanu Când se instalează acidul, mușchiul nu e "pa" e încă acolo, doar trebuie sa îl antrenezi cum se recicleze mai repede acel acid, întreabă'i pe băieți care fac intervale de putere. 

mie nu imi place sa vorbesc doar sa ma aflu in treaba, pot sa ies la alergat daca nu am ce face, ceea ce cam si fac. si acum sa ma explic un pic, cand zic ca atunci cand acidul lactic se instaleaza, muschiul e pa, stiu exact ce zic, pentru ca stiu cum reactioneaza muschiul la acest "fenomen" si nu am nevoie sa intreb pe nimeni, ma intreb pe mine destul in multele ore de antrenament.

 

 

în urmă cu 1 oră, fra'su said:

Salut Hipo.
Ai renuntat complet la 2 roti?

 

salut Eugen, imi cer scuze, nu am vazut postul, un an am renuntat la bicicleta, de asta vara sunt madru posesor de single speed/fixie cu care am dovedit 2000 de km anul asta dintre care o tura de peste 100 de km

  • Upvote 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

@hipopotanu ar trebui sa definim "pa"-ul tău dar nu e cazul. Eu doar încercam sa spun ca cu timpul și antrenamente "pa"ul apare mult mai târziu ( se ridica pragul anaerob ) si bineînțeles nu e nimic grav... se coboară putin intensitatea si se recuperează imediat, asta bineînțeles tot cu antrenamente. Putem cu timpul chiar sa rezistam mai mult înainte de a spune PA. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
13 hours ago, Traveller said:

Tu esti un "amator foarte avansat". Si eu si @diorgulescu ne refeream la amatori obisnuiti, nu oameni cu experienta si kilometri multi in spate, care alearga maraton cu 4,5 min/km. Si pe langa astea, pari sa ai si material propice pentru parametri astia. :)

Cati ani ti-a luat ca sa ajungi aici?

 

Ideea de fapt era că @diorgulescu zicea mai sus ” Dacă vorbim de anduranță, nu cred că un sportiv profesionist bine antrenat îți aleargă 3 ore la 160 „ceas”.. ” și voiam să îi exemplific că ba din contră, un sportiv antrenat cam acolo aleargă, mai ales dacă vrea și o oarecare viteză. Am prieteni care fac maratonul în sub trei ore, ba unul chiar în 2:45, și are puls mediu în jur de 170 pentru un efort de genul ăsta. Pot doar să presupun că cei  care fac maratonul în timpi de olimpiadă o fac la peste 170.

 

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am reînceput si eu sa alerg acum ca se intuneca si de bita nu mai prea merge  pe noapte dar la puls sub 160  nu ai cum sa sari de pace  6m/km, pe la 165 medie e pace decent si viteza ok si nu ma sufoc,  se poate si cu 170 puls dar nu cred ca pot duce mai mult de 1 ora asa, ieri de exemplu la 12 km am facut cu puls de 165 medie pace de 5.58, inca mai am vreo 3-4 kg in plus fata de normal :)

https://connect.garmin.com/modern/activity/1430277764/share/0?lang=ro

Share this post


Link to post
Share on other sites
14 minutes ago, virusul said:

Am reînceput si eu sa alerg acum ca se intuneca si de bita nu mai prea merge  pe noapte dar la puls sub 160  nu ai cum sa sari de pace  6m/km, pe la 165 medie e pace decent si viteza ok si nu ma sufoc,  se poate si cu 170 puls dar nu cred ca pot duce mai mult de 1 ora asa, ieri de exemplu la 12 km am facut cu puls de 165 medie pace de 5.58, inca mai am vreo 3-4 kg in plus fata de normal :)

https://connect.garmin.com/modern/activity/1430277764/share/0?lang=ro

 

Fain, uniform, asta e important. O sugestie: dacă poți, poate ar ajuta să crești puțin cadența, până pe la 180, dar nu e rău nici așa cum e acum.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

A crescut putin, asta e a treia tura de alergare din ultimi doi ani :) la prima acum o saptamana aveam 165 cadenta https://connect.garmin.com/modern/activity/1418671169 acolo mai am de lucrat si acum ca am cu ce monitoriza bine e si mai usor, ideal as vrea sa ajung la cadenta de 180 cu hr de 165 si pace de  5.2-5.4 :) 

Cam aici am lasat alergatul acum doi ani dupa ce am ajuns cu o unghie neagra si o glezna sucita la finish, am coborat mai mult intr-un singur picior cu o pereche de adidasi de Lidl:)

https://connect.garmin.com/modern/activity/619752029

Radu la tine vad ca lungimea pasului e de 1.17 si vertical oscilation cam mare, banuiesc ca esti bine peste 180,..io la 173.5 nu cred ca pot ajunge la 1.17 pasul :)

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
în urmă cu 8 ore, virusul said:

Radu ... banuiesc ca esti bine peste 180

Nu ma pot opri din ras ... prietenii stiu de ce!

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
17 hours ago, virusul said:

A crescut putin, asta e a treia tura de alergare din ultimi doi ani :) la prima acum o saptamana aveam 165 cadenta https://connect.garmin.com/modern/activity/1418671169 acolo mai am de lucrat si acum ca am cu ce monitoriza bine e si mai usor, ideal as vrea sa ajung la cadenta de 180 cu hr de 165 si pace de  5.2-5.4 :) 

Cam aici am lasat alergatul acum doi ani dupa ce am ajuns cu o unghie neagra si o glezna sucita la finish, am coborat mai mult intr-un singur picior cu o pereche de adidasi de Lidl:)

https://connect.garmin.com/modern/activity/619752029

Radu la tine vad ca lungimea pasului e de 1.17 si vertical oscilation cam mare, banuiesc ca esti bine peste 180,..io la 173.5 nu cred ca pot ajunge la 1.17 pasul :)

 

 

9 hours ago, hipopotanu said:

Nu ma pot opri din ras ... prietenii stiu de ce!

 

Hipo știe că mă cunoaște personal, deaia l-a luat râsul :))

Am 1.72 într-o zi bună. Stai  liniștit că pasul se lungește de la sine când crești viteza.

  • Upvote 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na bun, atunci mai am io de lungit pasul, ieri am tras ceva mai tare, ma uitam doar la cadenta nu la puls :) oricum il prindeam din urma pe paulrad la cateva ture :) la finalul turei  cu 169 puls  mediu zicea ceasul ca lactate threshold este la 165 si am mers cu 91% din maximul de 185 setat pentru cei 40 ai mei  si  VO2 max de 45 :) musai sa scad sub 80 de kg  :)

https://connect.garmin.com/modern/activity/1431588997

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

din iunie am revenit pe bicicleta, SSP sa fiu mai exact si am 2316 km. din oct am cam revenit si cu alergatul ~200 km pe luna si un total de 1024 km pe an.

anul acesta daca imi permit financiar vreau sa ma axez mai mult pe concursuri: triatlon si ultra trail.

  • Upvote 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pulsul e tot ”razna” și greu de ținut la 70-75% (151 - 159bpm), dar am făcut prima alergare de 15km. Puls mediu 159bpm și pace 7:18/km. Fără zăpada și gheața de pe jos probabil pace-ul era pe la 7:00/km.

https://www.strava.com/activities/829734207 pe primii 2.5km (și ultimii) se vede cum sare pulsul de la 151bpm la 177bpm foarte brusc, iar pace-ul scade.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cand il vezi ca o ia razna in sus reduci ritmul, chiar pana la a merge in ritm mai alert, in loc sa alergi. Dupa 30s - 1 min reiei.

Cu timpul pauzele vor deveni din ce in ce mai rare. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now