Traveller

Ciclismul şi alergarea

Recommended Posts

Antrenament Auschwitz :)) .

1 masa pe zi si alergat descult cat cuprinde !

 

Eu cand am trecut de la tenesi obisnuiti la adidasi de alergare , am simtit o imbunatatire semnificativa , nu numai ca alerg mai repede aceleasi distante dar si mai comfortabil. Nu am incercat inca sa alerg descult pentru ca alerg 90% pe pamant/pietre.

 

Iar ca sa slabesti, ca adult, trebuie sa mamanci putin, si rar. O masa pe zi, in acelasi interval orar si sa consumi in rest, apa. Goala!

Fara suparare , dar dupa ce vei slabi cu o masa pe zi si vei manca din nou 3 mese pe zi , te vei ingrasa la loc , pentru a slabi trebuie sa iti schimbi stilul de viata si sa il pastrezi chiar si dupa ce slabesti !

  • Upvote 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tehnica. Eu alergam de antrenor fiind indrumat sa fac asta pe tehnica indiana mesquakie(sauk), adica alergarea pe un picior. Trebuie sa ai musculatura foarte fibroasa, capacitate toracica buna spre foarte buna. Se alearga alternativ pe un picior sau celalalt ca bataie, impingere si sustinere, fiind folosit acest picor si ca numarator. Inspiri pe piciorul de bataie pe 4 pana la 6 calcaturi(daca poti mai multe cu atat mai bine), si expiri tot pe piciorul de bataie la o singura calcatura.

 

Nu am capacitatea sa emit pareri/sfaturi despre alergare si nici pedalat decat la simtul comun asa ca daca ceea ce spun e o traznaie, pt ca e pur emanatia mea, o luati ca atare.

Ceva asemanator cu ceea ce spune mbz despre acel stil de alergare mai fac eu uneori pe bicicleta, adica pedalez mai puternic cu un picior si mai deloc cu celalalt, sunt doar atent la el sa urmeze miscarea circulara si sa nu se opuna. Cam 5 invartituri cu unul, apoi cu celalalt si tot asa, pana ma distrage ceva si uit de exercitiu. Cel mai bine merge cand am cadenta corecta. Asa castig cam 1-2 km/ora fara sa fac nimic altceva decat aceasta pedalare "alternativa". Vorbesc pe plat, pe deal nu merge ca ar trebui impns cu un picior mult prea tare decat poate ca sa-l suplineasca pe celalalt. Pun pe seama faptului ca piciorul care e la lucru o face mai eficient, pornind impingerea mai de sus si terminand mai jos, sau asa mi se pare. Puteti incerca, macar asa, just for fun.

Si scuze ca e cam off topic, aici vorbiti de alergare.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Fara suparare , dar dupa ce vei slabi cu o masa pe zi si vei manca din nou 3 mese pe zi , te vei ingrasa la loc

 

De ce ai reveni la 3 mese pe zi?

Contrar oricaror baliverne nutritioniste, unui adult nu-i mai creste nimic, iar asta se traduce printr-o balanta energetica real pozitiva la limita, adica consumi cat alimentezi si alimentezi numai cat consumi. Mai clar, un adult trebuie sa manance putin si rar . O masa echilibrata ca volum si continut este arhisuficienta pentru balanta pozitiva, iar daca intensitatea si durata consumului energetic depaseste varful mediei, organismul cere singur un extra de alimentare. In fapt consumul energetic al adultului este exceptand activitatile fizice grele sau sportul de performanta, unul redus, si bagam la ghiozdan din placerea gustului sau din reflexul Pavlov, de a manca la intervale orare.

Daca iti obisnuiesti organismul sa primeasca aportul de energie o singura data, va face asta foarte relaxat, fara ulcere, fara chestii pe esofag, peretele stomacului, intestine sau colon.

Cand este o zi cu un consum prea mare de energie, reflexul va solicita aport. Daca ai deja aportul pe tine, iti tii gura inchisa si lasi sa consumi din oasanza ca ursul.

Eu implinesc in octombrie 23 de ani cu acest regim alimentar si nu am nici o problema cu supravietuitul iar variatia de greutate este +/- 3 kg in 12 luni.

Asta se reflecta dupa o vreme si in capacitatea organismului de a consuma energie de unde are, direct din organism sau din ce-i dai pe gura.

Ce e rau, este ca din cauza lipsei de bagaj energetic mare si indestulator, ca si la feline, dupa masa esti indus automat in stare de somnolenta.

La alergat de anduranta consumul energetic este relativ mic, daca sunt asociate si sincronizate corect respiratia si ciclurile biomecanice de miscare. Esti un fel de robotel optimizat in ritm. Poti sa si dormi la o adica in timp ce fugi, daca te plictisesti.

Am uitat sa precizez doar ca ritmul respurator mesquakie poate genera la inceput, din cauza aportului prea mare de oxigen o stare de ameteala. Cu timpul te obisnuiesti, devine reflexa atat inspiratia cat si expiratia si de asemenea si schimbarea greutatii de pe un picior pe altul.

Oricum ar fi, daca ai o mobilitate buna spre foarte buna, ajuta si incalzirea la stabilirea unui ritm placut, iar daca ai mobilitate scazuta, incalzirea este obligatorie.

  • Upvote 5

Share this post


Link to post
Share on other sites
De ce ai reveni la 3 mese pe zi?

ca sa nu revina la 5 mese plus gustari intre. hai sa fim seriosi cu o singura masa pe zi, asta-i sinucidere curata. 

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Proverbul ala care spune "mananci ca sa traiesti nu traiesti ca sa mananci" are in continut experienta de cateva milenii. Nu e o bazaconie.

In ultimii 50 de ani populatia de grasi a atins cote inimaginabile acum 100 de ani. Te asigur ca nu este sinucidere.

Mancaciosi au existat in toate erele, iar la specia umana, in vremuri de foamete mancaciosii au trecut primii la canibalism, dar ei nu au supravietuit acestor perioade, ci dimpotriva, aia care mancau putin. ;)

take care :P

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mancarea si slabitul sunt oricum chestiuni secundare pe acest topic. Nu mi-am propus sa slabesc (nu am de ce) ci sa ma "redistribui" cel mult, plus celelalte motive deja enumerate. :)

Pe termen scurt mi-am propus sa particip la proba de 5 km de la acest eveniment: http://metropotam.ro/La-zi/bucharest-nightrun-2014-va-asteapta-la-competitie-pe-30-august-art6005369601/

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

Confirm ce am spus acolo si dupa doi ani, anul asta mai ales m-am antrenat mai serios la bicicleta si efectiv m-a facut praf la alergat. Daca alta data puteam sa dau 2-3 alergari montane dupa care intram intr-un ritm, acum efectiv dupa orice alergare montana fac febra musculara puternica la muschii de coborare. Nu mai vor sa intre in ritm. In schimb, cu cat ma antrenez mai mult la pedalat, cu atat si urcarea merge mai bine la alergare, pot sa spun ca sunt impresionat cum urc in momentul asta. Problema e cu muschii de coborare, nu stiu de ce dar la mine cel putin pedalatul le face rau. In ceea ce priveste alergatul pe plat, habar n-am ca nu ma intereseaza subiectul, e un sport ingrozitor de plictisitor.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@@MBZ

Foarte la obiect si frumos scris. Rezonez. Mi-a mers la suflet ;)

 

@@Traveller

Felicitari pt perseverenta (cu depasirea febrei). Esti pe drumu' al' bun :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Asta este o traznaie inventata, si o capcana in prizonieratul vrajelilor subtil incastrate in craniile oamenilor de producatorii de angeboate de sport.

Cum spuse @@radu_vadan, alergarea tine de conformatie, obisnuinta, trasaturi biomecanice, iar ca dotare este atat de minimalista ca daca ai chiloti, un gatar, si o bandana e cam suficient. In climatul nostru, ca la altii trebuie si pelerina.

Ca sa nu se creada ca ma bag in seama, eu alergam la 10 si 15000 m, unde cel mai bun timp pe 5000m a fost 15:24:12

Tehnica. Eu alergam de antrenor fiind indrumat sa fac asta pe tehnica indiana mesquakie(sauk), adica alergarea pe un picior. Trebuie sa ai musculatura foarte fibroasa, capacitate toracica buna spre foarte buna. Se alearga alternativ pe un picior sau celalalt ca bataie, impingere si sustinere, fiind folosit acest picor si ca numarator. Inspiri pe piciorul de bataie pe 4 pana la 6 calcaturi(daca poti mai multe cu atat mai bine), si expiri tot pe piciorul de bataie la o singura calcatura. Este un mod de a alerga foarte bun pe lunga distanta, fara oprire, dar dupa cateva ore vezi de ce trebuie gatarul. Nu iti mai poti tine mainile in miscare pe langa corp si atunci apuci gatarul cu ambele maini, deschizand toracele prin extensia alternativa a coatelor. Cateva ore inseamna mai mult decat un maraton de ~40km.

Este tehnica Mesquakie.

 

Pai sunt chiar interesat sa incerc si eu. Deci pe cand/unde un workshop ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hai că nu pot să nu zâmbesc: tocmai s-a incheiat primul meci de fotbal din România pe teren sintetic și au ieșit la rampă niște profesioniști - cică ''se știe că alergarea pe terenul sintetic e dură pentru articulații și genunchi''. :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hai că nu pot să nu zâmbesc: tocmai s-a incheiat primul meci de fotbal din România pe teren sintetic și au ieșit la rampă niște profesioniști - cică ''se știe că alergarea pe terenul sintetic e dură pentru articulații și genunchi''. :D

 

Eu am auzit poezia asta de m-am plictisit. Nici nu mai deschid gura să răspund, nu te pui cu adevărurile astea încetăţenite în capul omului.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pai sunt chiar interesat sa incerc si eu. Deci pe cand/unde un workshop ?

Ne auzim la telefon sau PM. Prin Carol?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Carol sau Tineretului , dupa 19 as putea. Iti dau PM

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daca alergi pe iarba ...

Nu cred ca stramosiil nostrii aveau asfalt . Mai mult ca sigur nu plateau taxe de drum:)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Serios?

Stramosii mai de o pruna sau aia de doua? ca aia de doua aveau drumurile pietruite fie cu granit fie cu bazalt.

Ambele sunt mai dure ca asfaltul.

Cred ca suferim o convalescenta post civilizatie.

Acoperirea picioarelor a avut scopul protejarii de temperaturi critice nu de calitatea suprafetei.

Incaltamintea asa cum o cunoastem noi era de asemenea minimalista, fie ca erau mocasini, sandale romane sau chiar opinci.

 

Prin cazuri exceptionale mai se afla unul doi pe planeta globetrotter, ca in rest curul in masina, si pedala.

Pana cu un secol si un pic in urma, principalul mijloc de deplasare era mersul, dupa care urma carul, si abia apo fluvial.

 

Oricum, flacaul arata in demo film ca sunt pentru toate suprafetele, iar zona protejata e fix aia care trebuie. Si Gabi Solomon, care nu putem spune ca nu alearga, ridica obiectii asupra calcaiului la traznaile astea, dar daca traia acum 2500 de ani, la Marathon sigur nu se vaita ca nu are are amortizare la calcai. 

:)

 

 

PS cand pot sa ies la alergare te sun

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pentru mine cred ca nu ar fi potriviti oricum. La alergarea pe munte in zone pietroase, pe coborari chiar nu vad sa te poate proteja.

Ca fapt divers anul asta la 7500 mi-a intrat un cui de vreo 4 cm in talpa. Noroc ca a intrat oblic si am o talpa de 3 cm si doar varful a iesit in interior :)

Din ce am mai discutat cu diverse persoane care au incercat ceva similar, au avut probleme musculare sau cu tendoanele.

Ceea ce e spune si acolo :"Becoming a barefoot runner requires the learning of a new skill and a very slow and steady training regimen. Please do a lot of research before starting."

Pe de alta parte cred ca poti sa variezi antrenamentul si sa faci alergare cu talpile goale pe iarba si sa iti imbunantesti tehnica (un priten care a facut altetism avea asa ceva in program) si ceva grupe musculare specifice.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pai da, cand treci pe tipul asta de alergare, ai nevoie de o perioada de adaptare. In care nu alergi de-ti sar ochii.

Daca o iei treptat, chiar n-o sa ai probleme ;). Rabdare trebe si multa placere.

 

E trist ca am ajuns sa reinvatam lucrurile naturale (mers, alergat, facut si crescut copii - acum e o mare stiinta abstracta si NIMIC din ce era "inainte" nu e corect/bun...ce sa mai :- )

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mersul pe jos ar trebui să fie foarte natural într-o localitate, un mod de bază în deplasare. Pentru orice distanța sub 3 km, si bicicleta mi se pare inutilă. Dar lumea uită...

Share this post


Link to post
Share on other sites

O altă alternativă de minimalişti, pentru alergare montană, pe care îi folosesc şi eu:

http://www.vivobarefoot.com/us/mens/neo-trail-mens

 

Talpa are atâta grosime cât să nu te arzi/zgârii/înţepi în spini, adică 3mm.

Am alergat cu ei la Maraton Apuseni şi sunt fabulos de comozi.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

O altă alternativă de minimalişti, pentru alergare montană, pe care îi folosesc şi eu:

http://www.vivobarefoot.com/us/mens/neo-trail-mens

 

Talpa are atâta grosime cât să nu te arzi/zgârii/înţepi în spini, adică 3mm.

Am alergat cu ei la Maraton Apuseni şi sunt fabulos de comozi.

 

Din pacate inca nu am reusit sa ajung la Maraton Apuseni. Dar presupun ca nu e foarte stancos si abrupt.

Cum e cand mergi/alergi pe ceva mai pietros si mai abrupt (pe coborari) ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Din pacate inca nu am reusit sa ajung la Maraton Apuseni. Dar presupun ca nu e foarte stancos si abrupt.

Cum e cand mergi/alergi pe ceva mai pietros si mai abrupt (pe coborari) ?

 

 

Are o coborâre deosebit de abruptă şi o urcare foarte stâncoasă pe care sunt montate corzi statice... Nu e MPC dar nu e deloc uşor.

 

Sunt foarte OK chiar şi pe zonele tehnice, au o talpă moale şi crampoane foarte bine gândite.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sunt in faza de alergare in 5 reprize de 5 minute, cu pauze de mers de 1 minut intre ele. Pentru ca evenimentul din 30 august presupune si teren decliv (rampele pasajului Basarab), am bagat si eu ceva similar in program (rampele dealului Academiei Militare).

Legat de cum influenteaza alergarea turele cu bicicleta, am observat imbunatatirea comportamentului pe catarari (fie sosea sau offroad). Si nu doar pe plan fizic, unde se simte cresterea pragului aerob, ci mai ales pe plan psihic (prin antrenarea vointei). Cred ca aici e cel mai important castig. :)

  • Upvote 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu am re-descoperit alergarea dupa cativa ani in care am abandonat-o, iar ultimul an si jumatate a fost dedicat ciclismului.

 

In 2010-2011 alergam frecvent: o data sau de 2 ori pe saptamana ture de 6 - 8 km pe aleile Parcului Sub Arini. Incetul cu incetul ajunsesem sa alerg pana la 20 - 22 kilometri. Faceam fara vreo metoda, asa cum imi venea mai bine. Apoi in locul alergarii am inceput sa ies cu bicicleta (multe iesiri pe muntii din jurul Sibiului, o tura de 3 zile prin Apuseni, participari la cateva maratoane). Bicicleta n-am mai lasat-o 18 luni, perioada in care timpul mi-a permis sa ies de cate 2-3 ori pe saptamana.

 

Acum, fiindca iarasi nu-mi mai permite timpul sa ies cu bicicleta decat o zi in weekend, am cautat sa refac iesirile din timpul saptamanii - alergand iarasi prin parc. Am descoperit ca:

 

- bicicleta m-a facut mai rezistent (ture, care alta data se lasau cu febra musculara, acum nu mai lasa urme grele)

- reusesc sa respir mai bine, sa cresc pragul de efort, am invatat ca durerea poate fi suportata

- rezistenta psihica este mai buna (alergarile care mi se pareau imens de lungi, acum imi par lejere).

 

Chestia este ca si eu simt ca as avea nevoie de alti pantofi. Astia de-acum transmit socurile in calcaie si apoi direct in tibie. Nu stiu ce fel de pantofi ar trebui sa iau.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now