Traveller

Ciclismul şi alergarea

Recommended Posts

Daca poti alearga descult. 

 

Nu mi se pare un sfat prea practic. Una e sa alerge un atlet descult pe pista 5000 sau 8000 metri, alta este sa alergi tu pe strada sau pe aleile parcului - pe pietricele, mucuri de tigari, cioburi si multe alte lucrui marunte care se gasesc pe asfaltul patriei. Nici alergarea prin iarba nu e prea diferita, am incercat.

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

 

Chestia este ca si eu simt ca as avea nevoie de alti pantofi. Astia de-acum transmit socurile in calcaie si apoi direct in tibie. Nu stiu ce fel de pantofi ar trebui sa iau.

 

Pai probabil ca alergi preponderent pe calcai. Trebuie sa incerci sa alergi cam mai pe varfuri sau pe mijlocul talpii. 

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pai probabil ca alergi preponderent pe calcai. Trebuie sa incerci sa alergi cam mai pe varfuri sau pe mijlocul talpii. 

 

Mersi. Probabil ca este ceva in neregula cu calcatura mea - am si platfus, nu stiu in ce fel influenteaza asta, dar cred ca are ceva efecte. La ultimele alergari am calcat mai mult pe partea din fata a talpii. E mai bine, nu mai apar durerile de tibie si de spate, dar la inceput faceam febra musculara la muschii gambei, care sunt mai solicitati.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Şi eu am un platfus destul de grav, din totdeauna, şi ţin să-ţi spun că nu are nicio legătură cu alergarea. Nu influenţează nici în bine nici în rău capacitatea de a alerga.

 

Sfat pentru alergatul corect: încearcă să alergi măcar odată pe săptămână desculţ. Procură-ţi un metronom şi încearcă să ţii frecvenţa paşilor peste 175 pe minut. Dacă faci astea două lucruri, garantat nu o să mai ai dureri de niciun fel.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sfat pentru alergatul corect: încearcă să alergi măcar odată pe săptămână desculţ.

 

Mersi, am incercat, dar nu reusesc decat pe nisip. Cand eram la mare alergam dimineata cate 8 km pe plaja, dar in restul timpului nu vad pe unde as putea face chestia asta.

 

Chestia cu metronomul este interesanta, dar frecventa imi pare cam mare - 3 pasi pe secunda? Se poate? Pare un fel de sprint.

In plus e important sa stii ce pronatie ai .

Detalii aici http://www.maraton.info.ro/pagina_print.php?id=258

 

Multumesc, despre chestia asta nu stiam nimic. Acum am de citit.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mersi, am incercat, dar nu reusesc decat pe nisip. Cand eram la mare alergam dimineata cate 8 km pe plaja, dar in restul timpului nu vad pe unde as putea face chestia asta.

 

Chestia cu metronomul este interesanta, dar frecventa imi pare cam mare - 3 pasi pe secunda? Se poate? Pare un fel de sprint.

 

Pe pistă se poate face fără probleme, sau pe o cărare de pământ relativ curată.

 

Apropos de cadenţă, nu e deloc sprint. Majoritatea covârşitoare a alergătorilor de distanţă aleargă peste 180 de paşi pe minut.

Eu alerg maratonul cu 183 de paşi pe minut. Am prieteni care merg ore întregi peste 190.

Crescând cadenţa scazi enorm stresul asupra articulaţiilor.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Interesant! In fond daca functioneaza la biciclete de ce n-ar functiona si la alergat, ma refer la cadenta. Acuma inteleg de ce Garmin Fenix2 are si senzor de cadenta pentru pasi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Suna logic. Pasi marunti, frecventa mare. Mersul e un sir de caderi spre anterior, alergarea un sir de caderi la viteza superioara, deci impactul cu solul e generator de stres mai mare. Prin minimizarea pasilor si marirea frecventei se minimizeaza si stresul mecanic repetitiv. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Azi, datorita faptului ca ma simteam in forma, mi-am luat inima in dinti si-am bagat 5 km fara pauze :). Si cu 43 m ascensiune.

Pentru ca mi-era frica sa nu ''ma tai'' pe traseu (sa raman fara suflu, ma gandeam eu) am luat-o incet si am scos un 37'33''.

Slab, timp de coada clasamentului, dar trebuia sa vad daca merge treaba. A mers :)). Cred ca pot sa accelerez nitel ritmul, inca nu-mi dau seama cat.

Share this post


Link to post
Share on other sites

nu stiu de ce nu ar fi mers :) cred ca poti sa alergi si 10 km si la un ritm mai mare . Presupun ca mergi cu bicicleta destul de mult. Deci nu vad de ce nu ai putea .

Eu am facut direct un maraton montan dupa doar 2 ani de cand am inceput cu MTB-ul . (inainte de maraton am alergat de cateva distante in jur 10 km)

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

Suna logic. Pasi marunti, frecventa mare. Mersul e un sir de caderi spre anterior, alergarea un sir de caderi la viteza superioara, deci impactul cu solul e generator de stres mai mare. Prin minimizarea pasilor si marirea frecventei se minimizeaza si stresul mecanic repetitiv. 

 

Candva, nu ma stiu de unde, mi-a ramas in minte informatia cum ca ,,,,, cadenta  e ceva innascut, proprie fiecaruia. Poti umbla doar la fuleu. Poate n-am retinut eu bine? Oricum nu ma preocupa alergarea mai mult decat sa prind mijloatele de transport in comun, insa in general imi place teroria despre sport.

Share this post


Link to post
Share on other sites

[...] A mers :)). Cred ca pot sa accelerez nitel ritmul, inca nu-mi dau seama cat.

 

Eu zic sa nu te lasi sedus, mai mult decat trebuie, de progresul initial. In prima faza punctele slabe sunt muschii, plamanii, inima... insa acestia ajung destul de repede la regim: esti pe val! :D Articulatile, tendoanele au nevoie de mai mult timp ca sa ajunga la regim, tu ignori asta si le busesti sau le micsorezi resursa... sunt consumabile si din pacate de unica folosinta.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Corect!

Eu functionez cu progrese mici si cu binecunoscutul "pauzele mici si dese, cheia marilor succese". :))

In nici un caz nu ma apuc sa fac salturi bruste (mai mari de 10% la viteza si distanta, adica).

N-as vrea ca o accidentare la alergat sa ma tina pe bara cu bicicleta. :)

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Până spre 40 de ani, nu e chiar corect. Poti să îi dai în gură ca la coasă. După 40 se schimbă calimera

Share this post


Link to post
Share on other sites

Recunosc ca eu sunt cam "berbec" si nu prea am rabdare . Acum astept cu nerabdare startul de la UTMB (amr 5 zile). Profit si eu de ultimul an inainte de 40 :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bafta ... in rest , no comment !   Characteristics of the 2014 UTMB®

Around 168 km and 9600 m of positive altitude change

Time of 1st
around 21:30 
Time of last
around 46:00 
Maximum time
46:00

 

Profil-UTMB-2014.png

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cam doua treimi termina. Sunt aprox 2300 de participanti.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Succes celor care participa zilele acestea la UTMB, sunt destui romani acolo. Chiar daca nu participa toti la proba mare nici celelalte nu sunt usoare. Sper sa ajung si eu anul viitor la proba CCC sau TDS care insumeaza aproximativ 100-120km cu 6000m dif +. Pana acum singurul concurs de afara la care am participat a fost Olympus Marathon anul acesta.

Alerg cam de 4 ani si am pornit-o de la 0, adica sedentarism cronic :-< (servici, calculator, canapea, masina). In primul an am slabit de la 80kg (1.82m) la 70kg iar acum greutatea s-a stabilizat pe la 69kg cu un minim acum o luna de 66,4kg. Competitii la care am participat au fost vreo 50 in toti acesti ani (cele mai grele: 7500, 2x2, Retezat trail, ...), toate constand in alergare montana, de aici tragand concluzia ca urasc sa alerg pe asfalt. In medie alerg cam 2500km/an iar de anul acesta am inceput sa folosesc si bicicleta de sosea in primul rand pentru recuperare iar apoi transformandu-se intr-o mica pasiune. Mai am mult de pedalat pana sa particip la vreun concurs de aici concluzionand ca antrenamentul de alergare nu se pupa deloc cu bicicleta. Cam de la 0 am pornit cu bicicleta, eram terminat dupa o tura de 60km, acum putand sa sustin foarte bine o tura de 85km. Inca n-am spart bariera de 100km dar sper sa o fac curand. La turele cu bicicleta caut sa fac diferenta pozitiva de nivel (catarare) microb luat de la alergare dar lipsa km cu bicicleta isi spune cuvantul.

  • Upvote 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dupa o perioada buna de pedalat si fiind consemnat la sol, m-am apucat sa dau cateva ture, mai calm, mai "sprintate".

Desi am alergat foarte mult in tineretile mele, de data asta, parca eram un peste pe uscat, mai ca simteam picioarele ca niste pistoane in traiectorie rectilinie si parca imi veneau genunchii in barba si stateam pe loc.. Nu stiu cum naiba vine asta dar clar ciclismul e de vina. :))

Share this post


Link to post
Share on other sites

E o idee buna sa ma apuc de alergat si in acelasi timp sa ies si pe sosea cu bicicleta? Planul ar fi 1 zi alergat in jur de 40-50 minute, urmatoarea zi tura cu bicicleta pe sosea in jur de 2 ore. Duminica zi libera. And repeat sa zicem 7-8 saptamani ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

E o idee buna sa ma apuc de alergat si in acelasi timp sa ies si pe sosea cu bicicleta? Planul ar fi 1 zi alergat in jur de 40-50 minute, urmatoarea zi tura cu bicicleta pe sosea in jur de 2 ore. Duminica zi libera. And repeat sa zicem 7-8 saptamani ?

 

Deci cate ture de alergare si cate cu bicicleta pe saptamana? Daca n-ai mai alergat, iti recomand sa incepi cu 30 de minute, ca sa nu fortezi. 

De cand m-am apucat, de la inceputul lui iulie, am facut pe saptamana: 3 ture de alergare + 3 zile de mers pe jos la servici (5+5 km) + 1 zi tura lunga cu bicicleta + 2 ture scurte cu bicicleta (cu copilul, in zilele de alergare sau mers pe jos). 

A existat o pauza de 2 saptamani la mijloc in care am facut tura de tip cicloturistic.

 

Trebuie sa ai macar 2 zile de pauza la alergat si bicicleta. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now