Traveller

Ciclismul şi alergarea

Recommended Posts

3 zile de alergat, 3  zile de bicicleta cu doar 1 zi pauza si anume duminica. Am mai alergat, dar probabil trebuie sa o iau mai incet la inceput pana recapat rezistenta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Depinde si de cum vor fi turele alea cu bicicleta. Eu as face 2 ture cu bicicleta, castigand o zi de pauza.   

Share this post


Link to post
Share on other sites

3 zile de alergat, 3  zile de bicicleta cu doar 1 zi pauza si anume duminica. Am mai alergat, dar probabil trebuie sa o iau mai incet la inceput pana recapat rezistenta.

 

Nu am sfaturi concrete eu insumi fiind un atlet de agrement :D Totusi nu trebuie sa fi savant si nici macar sa stii germana sa intelegi schita asta:

Grafik_Interview_Pulse7.jpg

 

Sursa: http://www.fitrabbit.com/trainingstipps/effizienter-trainieren-mit-fitrabbit-schneller-in-die-superkompensation-2014?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am venit acasă de la ''Midnight Run''. Am scos un 35'13'' onorabil pt mine și m-am simțit foarte bine de la cap la coadă :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu am sfaturi concrete eu insumi fiind un atlet de agrement :D Totusi nu trebuie sa fi savant si nici macar sa stii germana sa intelegi schita asta:

Grafik_Interview_Pulse7.jpg

 

Sursa: http://www.fitrabbit.com/trainingstipps/effizienter-trainieren-mit-fitrabbit-schneller-in-die-superkompensation-2014?

Am inteles graficul abia dupa ce am intrat pe site-ul sursa unde se promoveaza niste "bio sport drink"

 

pe scurt explicatia stiintifica, dovedita: deci daca nu beti fitrabbit mergeti pe graficul "falsch" (adica pe drumul gresit). Daca, insa,  consumati "bio sport drink"-ul ajungeti pe graficul "richtig" (adica pe drumul cel bun).

Share this post


Link to post
Share on other sites

zice-se

"

We are the best long distance runners on the planet, so much so that we used to run after our prey until they died from exhaustion."

desktop-1410278320.png

 

Cu toate acestea din ce in ce mai des, parintii spun imperativ copiilor "NU MAI FUGI !!!"

  • Upvote 4

Share this post


Link to post
Share on other sites

zice-se

"

We are the best long distance runners on the planet, so much so that we used to run after our prey until they died from exhaustion."

 

 

Cu toate acestea din ce in ce mai des, parintii spun imperativ copiilor "NU MAI FUGI !!!"

 

si mai ales "la munte nu se alearga" :)

 

si apropo de long runners : am fost si la UTMB . Din pacate m-am oprit pe la km 100 si vreo 6500 m diferenta de nivel facuti in 23 de ore (tim efectiv vreo 17) . Pe ultimii 20 de km m-a chinuit o durere de genunchi care a devenit insuportabila indiferent ce am facut si a trebui sa abandonez. Am facut greseala sa merg prea tare pe coborari si posibil ca si tehnica deficitara a contribuit la asta. Am facut cel mai probabil o inflamatie a tendonului rotulian. Deci chiar si HOKA one one nu m-a ajutat. Incerc incet incet sa revin mai minimalist.

Acum sunt OK . Am fost la semi la  Ciucas si am scos 2 ore 34 - zic eu ca bine.

oricum experienta de la UTM a fost extraordinara si sper sa merg din nou la anul sa-mi iau revansa ;)

  • Upvote 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

Azi fuse M.I.B. :)

 

Aici un filmulet legat de comportamentul incaltat.

https://www.facebook.com/video.php?v=10202688470723358

 

Sa nu cumva sa credeti ca respectivele incaltari nu-s studiate si performante, insa omului i-au trebuit vreo 5000 de ani sa fie cu totul dependent de incaltaminte. :)

  • Upvote 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bah, da ce de fomei pe la astia si ce femei, nu gluma. Noi o ardem intre noi si astia alearga dupa ... Sa tot stai ca taranul imbecil si sa apreciezi frumusetile petriei nu gluma. De draci aseara am iesit si eu la alergat, doar ca nu a mai fost nimeni, toata frunza cea vestita fusese la junca de dimineata.

Morala, trebuie sa iesim mai des la alergat. Daca nu ma apuc de catarat pe plansa ... Se stie de ce!

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

La naiba, am zis ca fac combinatie si dau ciclismul pe alergat, zis si facut. Ies sambata si alerg ca disperatul 20 km, ma arunc dupa in cada cu gheata sa nu ma rupa febra, duminica alerg 5 km asa de recuperare, luni fac ceva km cu bicicleta in interes de munca, imi revin complet si zic ca fac treaba in continuare.

Toate bune si frumoase pana ieri cand ma ia o durere de glezna de inebunesc (de aia ma lasasem de alergat) si uite asa imi dau seama ca nu am nicio sansa nici cu alergatul, desi puncte puncte.

Duc dorul sa ies in fiecare zi la alergat, dar prefer sanatatea in locul placerilor.

In alta ordine de idei, desi se aseamana destul de mult cele doua sporturi, sunt total diferite, mi-am dat seama ca se folosesc grupe de muschi total diferite si antrenamentul de la unul nu echivaleaza cu celalalt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

La naiba, am zis ca fac combinatie si dau ciclismul pe alergat, zis si facut. Ies sambata si alerg ca disperatul 20 km.

Pai si la ce te asteptai ?

Te apuci sa alergi 20 de km fara sa mai fi alergat de ceva timp ?

Incepe mai usor si o sa fii OK

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

@@hipopotanu

Pai stai bre, ca nu inteleg. Ai incercat sa alergi din prima 20 km si te-ai trezit cu dureri? Pai nu-i lojic, bre? :)

Si gata, ti-a ajuns? Pai ideea de a o lua treptat vine tocmai din "antrenarea" tendoanelor, ligamentelor, incheieturilor, etc....

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dupa o pauza mai lung nu te repezi la distante mari din prima, nici la alergat nici la bicicleta.

Duminica am facut ad-hoc un mic duatlon. Am fost in Tineretului si am descoperit o gramada de poteci, orientandu-ma in general dupa traseul moontime. 

Au iesit 30 km, dupa care ajuns acasa am vrut sa vad cat sunt in stare sa alerg, fara sa fortez nota.

Au iesit 3 km, dupa care m-am oprit ca incepusem sa simt disconfort in gamba, posterior (gastro-cnemian)si antero-lateral (peronieri).

Per ansamblu am fost multumit, ma gandesc sa ma inscriu la anul la campionatul national de duatlon pt amatori :), probele imi par abordabile pentru nivelul actual (5A+20B+2.5A)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ho, oameni buni, nu sariti la gatlejul meu, stiu ce fac, ma rog, in limitele mele.

Nu e problema ca am alergat mult dintr-o data, de fiecare data cand incerc sa alerg am problema cu glezna stanga, doare ca naiba si se si mai umfla din cand in cand, indiferent cat alerg si cat ma incalzesc inainte sau ... pana mea.

Oricat as fi de antrenat, daca alerg si 3 km, e ca si cum asd face o entorsa, dureri mari la glezna si umflatura, daca nu unguent cu antiinflamator si gheta (si nu in pahar)

Deci, pentru mine, alergat e cam ca marul ala din poveste.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Inseamna ca ai o problema de "material de slaba calitate", care se traduce prin tendinita achileana. Poate ca alergarea cu pasi mici, in ritm mai lent, cat si niste incaltari mai de doamne-ajuta, te-ar ajuta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Inseamna ca ai o problema de "material de slaba calitate", care se traduce prin tendinita achileana. Poate ca alergarea cu pasi mici, in ritm mai lent, cat si niste incaltari mai de doamne-ajuta, te-ar ajuta.

Sau e o problema de tehnica deficitara, sau dezechilibru muscular, sau pur si simplu lipsa antrenamentului.

Daca la 3 km ti se umfla glezna, alergi 1.5 la inceput. Trebuie rabdare si perseverenta. Stiu ca sunt unii care fac maratonul cu minim de antrenament, dar nu toata lumea e asa norocoasa cu bagajul genetic.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Incaltari de calitate si speciale pentru asfalt, bifat de mult, alergat cu moderatie, facut si asta, coafura rezista.

In tinerete, de demult ca ssa zic asa, am avut doua entorse acolo, deci, de unde si vorbele doctorului alea scoase din dexul de medicina. M-am apucat sa fac exercitii pentru intarirea zonei cu pricina, dar lipsa de chef si LENEA ... bat-o vina.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Unul din antrenorii mei preferati de culturism spunea cam asa:

- Nu trebuie sa te intrebi cat de multe seturi trebuie sa faci, ci cat de putine. Cea mai sigura si simpla metoda este sa incepi cu un singur set la un antrenament. Daca nu obtii rezultate ai un motiv excelent sa faci doua seturi.

 

Folosind acest rationament la alergare, rezulta ca trebuie sa alergi doar un kilometru la primul antrenament. Nu o sa simti nimic, dar asta e si scopul. Continua cu 2 apoi cu 3 si tot asa pana unde vrei tu.

 

Si eu vreau sa ma apuc de alergat iarna asta si exact metoda asta o voi folosi. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu am inceput cu 32 de km de trail, 1700 dif. pozitiva. Acum in toamna. Toata vara am alergat cam 30 de km, 7 inainte cu 2 sapt de concurs. Deci se poate si din prima. Ultimii 5 km de alergare au fost chin, a trebuit sa trag tare de psihic sa termin in alergare. Am avut noroc de un prieten care a ramas cu mine si m-a motivat pe ultimii km. Si 3 zile dupa concurs nu puteam sa cobor scarile. In rest a fost ok, fara dureri la ligamente, tendoane. Am scos 4:24 ore, e cam mult, dar tot e ok... zic eu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now