sopinel 1,530 Posted July 3, 2014 Haiduceala prin Romania si Bulgaria O tura cicloturistica intinsa pe 8 zile, cu 2 zile pauza, 995km pedalati cu 9876hm diferenta de nivel in urcare, 7 judete strabatute si prin 2 tari, cu ploaie si frig sau torentiale si cald, soare si cuptor, vant din fata si injuraturi, vant din spate si windsurfing, furtuni de praf, mancat in iarba pe marginea drumului pe care trece o masina la 10 minute, prin munti pe carari de picior, prin sate uitate de lume, orase cu un trafic infernal cu respect 0 fata de biciclisti, localitati in Bulgaria pe care trece o masina la 20 de minute si catarari frumoase pe sosele serpuite prin creierii muntilor. Sambata 21 iunie 2014 - prima ziSibiu - Sacele - 190km - 1886hm. Ma trezesc la 6:00 am, cu toate ca nu ma duc la serviciu :), prajesc painea, prepar un ibric cu ceai de diverse frunze si flori, o bucata de telemea de vaca, cateva feliute de muschiulet afumat, ceva unt romanesc, si bineinteles nelipsita cana cu cafea, nu inainte de a lua cateva lingurite de goji si polen uscat (combinatie din care mi-am luat si la mine pentru zilele ce vor urma). Bag si in micul rucsac 3 rosii, o bucata de branza si cateva felii de paine, pentru a le savura mai tarziu la iarba verde si ies pe usa la ora 8. Afara sta sa ploua, dar sunt hotarat sa plec, dar undeva aproape de Cisnadie incepe ploaia, ma gandesc ca e ploaie de vara si peste cativa km se va opri, dar ajung aproape de Sadu si parca e si mai deasa, la orizont se vede un zid de apa. Opresc, sunt fleasca si la un pas sa ma intorc, atunci ma gandesc la cei care pleaca pentru luni de zile si care nu mai pot sa faca mofturi la vreme, prind curaj, scot toalele de ploaie si ma echipez, dar pentru ca eram deja ud, ma cam ia frigul, erau cam 11 grade, bag cateva pedale mai in forta si ma incalzesc, ma ploua pana aproape de Racovita, mai merg cativa km sa se usuce toalele.Ma opresc aproape de Cartisoara, mananc un baton proteic si revin la echipamentul de vara.Undeva intre Dragus si Sambata de sus, pe o vreme excelenta, cu soare care se ascundea dupa nori albi, ma opresc pentru a lua masa, constand in 3 rosii, o bucata de branza, cateva felii de paine si un staropramen, iarba verde, liniste, fara trafic auto, o nebunie. Constat ca majoritatea terenurilor agricole pe aceasta ruta Cartisoara - Sinca Veche, sunt in stare excelenta, semn ca nu a plouat prea mult in zona, oamenii erau pe camp la muncile agricole de sezon.Drumul prin satele de la poalele muntilor este superb, trafic aproape de zero - cam ca prin Bulgaria, asfalt bun pana aproape de Sinca Veche, dupa care creste traficul si asfaltul incepe sa aibe cratere destul de adanci pe o portiune aprox de 20 km, la Poiana Marului ma opresc sa savurez un Staropramen la soare. Mai opresc in cateva sate pentru a intreba localnicii despre drumul pe care trebuia sa merg, neavand GPS trebuia sa folosesc prima forma de comunicare intre oameni pentru a verifica corectitudinea traseului pe care merg. Majoritatea se uita la mine ca la un extraterestru, in magazinele satesti unde intru pentru a cumpara sucul de hamei, vanzatoarele stau cu ochii pe mine ca pe butelie, posibil un puscarias pus pe furat :). Parca din cateva pedale ajung la Rasnov, fermecat de cetate fac cateva poze, apoi ma gandesc ca daca am ajuns pana aici ar fi pacat sa nu urc si eu la Poiana Brasov, traseul initial ocolea, foarte frumoasa urcarea, pe traseu sunt "atacat" de o gasca impresionanta de BMW-isti, cu masini care mai de care tunate atat la exterior cat si la interior, care coborau in drifturi majoritatea curbelor spre Rasnov, sus o panorama foarte frumoasa asupra orasului Brasov, dar odata ajuns in Brasov constat ca bateriile sunt pe rosu, abia mai merg, ma tarai pana in Sacele, la gazda unde am petrecut prima noapte, si multumesc pe aceasta cale colegului de forum @@radu_has pentru aceasta legatura. Oamenii foarte de treaba, m-au invitat la masa, dupa care am povestit la gura sobei (o centrala pe peleti) cateva experiente cu bicicletele pe taramurile patriei si pe la ora 23 m-am retras pentru un somn reconfortant, necesar avand in vedere etapa ce va urma. Aproape de Cartisoara, o privire aruncata asupra muntilor Undeva pe la Arpasu de Sus Masa de pranz la iarba verde Undeva pe la Sinca Noua spre Poiana Marului Inainte de urcarea de la Poiana Marului Aproape de Rasnov Undeva pe urcarea spre Poiana Brasov 16 Quote Share this post Link to post Share on other sites
nicuvasile2008 96 Posted July 3, 2014 fain dom'le.foarte fain :) Quote Share this post Link to post Share on other sites
diorgulescu 2,225 Posted July 4, 2014 Superb scris! Felicitari si asteptam continuarea. Legat de drumul Rasnov - Poiana Brasov, o singura data l-am parcurs si mi-am promis sa n-o mai fac, din aceleasi motive enumerate de tine :) Quote Share this post Link to post Share on other sites
Frank 4,818 Posted July 4, 2014 Haiduceala prin Romania si Bulgaria O tura cicloturistica intinsa ... S-ti tina Dumnezeu naravul ... :-bd Quote Share this post Link to post Share on other sites
sopinel 1,530 Posted July 4, 2014 fain dom'le.foarte fain :) Da, foarte faina tura, fara ceas, fara griji. Superb scris! Felicitari si asteptam continuarea. Legat de drumul Rasnov - Poiana Brasov, o singura data l-am parcurs si mi-am promis sa n-o mai fac, din aceleasi motive enumerate de tine :) Multumesc, sigur va urma si continuarea doar ca stau cam prost cu timpul liber. S-ti tina Dumnezeu naravul ... :-bd Da, se pare ca am gasit ceva ascuns in mine, sa vedem cum evolueaza. Quote Share this post Link to post Share on other sites
MaC® 5,477 Posted July 4, 2014 Chestia asta e ascunsă în toți. Până la urmă bicicleala de fapt asta e...Da, poate fi și "mers la concursuri" și "lupta cu kilometri" (să mergi în ture cât mai lungi, zi-lumină sau să faci pasuri și cățărări pt palmares... doar ca să spui c-ai fost p-acolo...)Uite cum se închide cercul: link de pe un blog. Care menționează sursa. Care e ciclism.ro :))http://amintiridinmunti.blogspot.de/2010/07/despre-biciclit.html Quote Share this post Link to post Share on other sites
otsdr 1,326 Posted July 4, 2014 "Fată al cărui păr". Heh. 2 Quote Share this post Link to post Share on other sites
sopinel 1,530 Posted July 6, 2014 Duminica 22 iunie 2014 - a doua ziSacele - Valea Doftanei - Valeni de Munte - Valea Plopului - 127km - 1774hm Dimineata ma trezesc la 7:30 aprox, ies in curte sa iau pulsul naturii, cald, nori mici albi alearga pe cer, ma joc putin cu cainii familiei apoi ma duc sa servesc micul dejun si ceasca de cafea. Pe la ora 9, imi iau la revedere de la gazdele primitoare, si le multumesc pentru gazduire, intre timp, primesc un sandwich cu paine de casa si ceva branzeturi cu ceva legume.Ma pun la drum, Sacele parca nu se mai termina, la iesirea spre Cheia, in ultimul km, observ o schimbare a genului de populatie, din albi in bronzati, si mai tare, se grabeau multi imbracati "la patru ace" catre biserica, pentru obisnuita slujba de duminica, asa ca apas pedalele mai tare pentru a iesii mai repede din "zona crepusculara". Dupa ceva km de la iesirea din Sacele, pe partea stanga un teren de cateva hectare bune imprejmuit si cu placi cu anunturi de genul "Zona proprietate particulara - supraveghere video - paza inarmata" asa ca merg mai departe, am destul fier in sange. In sfarsit ajung la gater, unde trebuie sa fac dreapta si unde in sfarsit se termina asfaltul si incepe adevaratul drum pentru mine, forestier.O placere, savurez fiecare pedala, fiecare gura de aer, fiecare sunet, drumul este lin si destul de drept, cu mici paraiase care il traverseaza, inaintez fara graba.In urma studierii unor topicuri postate de oameni care au mai facut traseul, dupa 6km, la o bifurcatie, fac stanga, drumul mai merge 2 km dupa care devine o poteca, bananai inca 1 ora pe poteca pe care din cauza ploilor din ultima perioada, vegetatia ajunge pana dincolo de brau, vegetatie care include in multe locuri si urzici :). Intr-un final ma hotaresc sa ma intorc la intersectie si sa urmez drumul principal, in varf, la pasul Predelus dau peste un paznic la un punct de sortare a lemnelor taiate, schimb cateva cuvinte cu el pentru a nu a mai avea probleme cu caini de pe langa el si plec mai departe. Dupa cateva sute de metrii ma opresc intr-o pajiste pentru a manca sandwich-ul, liniste, soare, putin vant. Incep coborarea, drumul cam noroios in urma ploilor cazute cu o zi in urma, dar nu foarte mult, incep sa apara semne de civilizatie, locuri ingradite, case, caini, dau peste o turma de oi cu cel putin o duzina de caini, ma opresc sa vorbesc cu ciobanul ( un pusti de 12 ani) pentru a fi lasat in pace de caini, dupa cateva minute plec timid mai departe, ajung la coada lacului Paltinu, mare domne' mare, drumul serpuieste pe malul stang, de pe marginea digului arunc o privire sa vad cota de umplere, nu vad decat "cota pe rosu" de PET-uri lasate in urma de grataragii de-a lungul timpului.Plec mai departe spre Lunca Mare, unde, conform Google street view, undeva la iesire trebuia sa existe un indicator spre Brebu si care din motive de Romania nu mai era, asa ca am ajuns pana aproape de Campina, intreb doua doamne cochete despre mica intersectie spre Brebu si ma lamuresc ca am trecut cu cativa km de locul unde trebuia sa fie semnul.Gasesc intrarea spre Brebu, primii 100metri pietris, dupa care asfalt, nu de cea mai buna calitate, dar asfalt, imediat urmeaza o urcare de aprox 1,5km cu o panta in jur de 20%, cu toate ca mapmyride nu arata decat 7-8%, la iesirea din Pietriceaua, zona cu oameni bronzati, un indicator imens pe care scria "Folositi frana de motor" ???, am aflat imediat despre ce era vorba, o coborare prin sat, care probabil din cauza pantei nu a putut fi asfaltata, fiind numai beton, brazdata de firisoare de apa, o coborare foarte abrupta, trageam de frane in disperare, panta cu mult mai mare decat arata mapmyride, la terminarea segmentului neasfaltat si cu inclinatie mare se vede o buna parte din drum in zare, asa ca dau drumul la frane, in 3 secunde bicicleta ajunge la 64km/h, atunci imi dau seama ce panta am coborat.Urmeaza o serie de sate foarte linistite si destul de curate cu un asfalt excelent pana la iesirea din Poiana Varbilau, unde se bifurca soseaua si unde trebuie sa fac la stanga pentru Valeni de munte. Urmeaza o urcare de aprox. 2km simpatica, dupa care ies in Gura Vitioarei, fac stanga si Valeni de Munte, ma opresc in parculetul din centrul orasului sa savurez un Ursus.Balamaua de la genunchiul stang ma sacaie mai tare, a inceput cam pe la lacul Paltinu, de aici pana la Valea Plopului mai erau 17km, ultimii km au fost cam duri din cauza genunchiului, dar pe la ora 19 ajung la destinatie. Oameni iesiti la portile caselor se uita la mine ca la extraterestru, dar sunt obisnuit. La iesirea din Sacele Locatia cu placa "Zona proprietate particulara - supraveghere video - paza inarmata" Primii metri din Valea Doftanei Pe drum Roua diminetii In plimbare ca si mine Pauza de masa - Pasul Predelus O privire de sus peste Valea Doftanei Lacul Paltinu Barajul O stanca inainte de Lunca Mare 9 Quote Share this post Link to post Share on other sites
a_mic 3,934 Posted July 7, 2014 @@sopinel: huuuu... ce tura! Ce frumos! Ce te invidiez! Ce-mi place! Felicitari! Asteptam continuarea.... Quote Share this post Link to post Share on other sites
Traveller 5,787 Posted July 7, 2014 Locuri frumoase, povestire si poze pe masura! Am corectat numele pasului in Predelus (era notat Prebelus). Quote Share this post Link to post Share on other sites
sopinel 1,530 Posted July 7, 2014 Am corectat numele pasului in Predelus (era notat Prebelus). Multumesc. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Frank 4,818 Posted July 7, 2014 Imi place ca ai un ochi si pentru "nimicurile de linga drum". Quote Share this post Link to post Share on other sites
sopinel 1,530 Posted July 8, 2014 Am tras o concluzie, cred eu corecta, dupa aceasta experienta cicloturistica, daca vrei sa vezi cu adevarat locurile, punctele de interes si obiectivele turistice, oamenii si sa gusti din aerul zonelor prin care treci, trebuie ca distanta parcursa intr-o zi sa fie de maxim 100km. 4 Quote Share this post Link to post Share on other sites
Traveller 5,787 Posted July 8, 2014 Concluzia este clara si subscriu. Iar daca exista si o diferenta de nivel de macar 500 m, poti scadea sub 80/zi fara remuscari. 1 Quote Share this post Link to post Share on other sites
Frank 4,818 Posted July 8, 2014 Subscriu ambele concluzii - exista zone si trasee unde trebuie sa fi cazut in cap daca incerci sa ajungi in timp record de la A la B. Uite aici, un exemplu din “experienta mea”: Am facut in iunie o tura „clasica“ prin partile astea, MainRadweg / MainRadweg (aici harta turei) Luind in considerare calitatea “pistei”, faptul ca am pornit de la Bayreuth si profilul de relief indraznesc sa spun ca tura se putea face (cu bagaje si gayshit si clopotei) relativ lejer in 3, maximal 4 zile. Nu sint atit de “pervers” sa fac asta cind e vorba de pedalat prin zone cum ar fi Fichtelgebirge, Fränkische Schweiz, Frankenwald, Oberes Maintal-Coburger Land, Steigerwald, Haßberge, Fränkisches Weinland, Liebliches Taubertal, Spessart-Mainland, Hessischer Untermain, din Bierfranken in Mainfranken, prin orase si orasele cu o cultura, arhitectura si istorie fascinanta, o traditie veche si apreciata in materie de vin si bere, … Slow Travel / Die Langsamkeit des Reisens - se pare ca va fi descoperit si pe aici. Quote Share this post Link to post Share on other sites
sopinel 1,530 Posted July 10, 2014 Luni 23 iunie 2014 - a treia ziZi dedicata naturii si relaxarii. O zi de pauza la pedalat, savurat pe indelete aerul de la poalele muntilor Siriului, si refacerea balamalei de la genunchiul stang. Dimineata ma trezeste cantecul cocosilor din ograda si soarele care batea in geam. Ies in curte, soarele frige cu toate ca ora e destul de matinala, in curte plin de gaini, cocosi, pisici, pisoiasi, closca cu pui, cainele casei, o nebunie. Incerc sa jung in gradina din spatele casei, unde odata demult era zmeura, coacaze si agrise. Foarte greu de ajuns la bunatatile oferite de natura, din cauza ploilor pamantul e ca un burete, care musteste de apa. Dupa micul dejun colind cateva ore pe dealurile ce inconjoara zona, vantul se intensifica, undeva in directia Intorsura Buzaului se vad un grup de nori negri dar nu ajung si la noi, iarba inca uda, inalta pana la brau, greieri, undeva mai sus un tanar cu cateva vaci la pascut, relaxare. Dupa masa, un mic service la bicicleta, si iar relaxare, cateva picaturi de ploaie fac sa apara un curcubeu extraordinar, iar dupa cateva minute reapare inpreuna cu un frate, ceva mai in spate, un spectacol de culori extraordinar oferit de natura. Intrarea din fata a casei Prin curte Cativa din cei responsabili cu trezirea de dimineata La gradinita In spatele casei Siesta de dupa masa de pranz Ceva mai sus, de pe un deal Cel raspunzator de perturbarea linistii Pisica in iarba Undeva, pe un deal In fata, drept, Intorsura Buzaului. Masa imbelsugata Curcubeu 11 Quote Share this post Link to post Share on other sites
sopinel 1,530 Posted July 11, 2014 Marti 24 iunie 2014 - a patra ziValea Plopului - Valeni de Munte - Ploiesti - Bucuresti - Giurgiu - 175km - 380hmMa trezesc cam odata cu orataniile curtii, strang ce mai era de strans si iau un mic dejun copios, oua fierte, telemea si unt de vaca, putin muschiulet, gem de casa si bineinteles cana cu cafea. Pe la ora 8 ma pun in miscare, ma asteapta cel mai urat drum din toata tura, European in proportie de 80%, cu trafic infernal :(.Pana la Valeni de Munte merg cu o medie de 29km/h, singura portiune de drum frumoasa, pana in Ploiesti drumul se aglomereaza mult, stau incordat, in Ploiesti opresc intr-un parc sa savurez o doza, mai ung putin lantul si plec mai departe.Drumul e infernal, imi aduc aminte de valea Doftanei si de satele din vale, ce diferenta. Ajung la Cernica si gandesc sa intru in padure pentru a lua masa de pranz, in padure rauri, raulete, lacuri si cred ca cateva milioane de tantari. Plec mai departe, ma opresc pe marginea drumului cu gandul sa mananc, dupa cateva imbucaturi incepe o ploaie torentiala. Strang in viteza, iau hainele de ploaie si pornesc mai departe, pe la intrare in Otopeni ploaia dispare, ma opreac sa dau jos toalele de ploaie ca incepusem sa iau foc cu ele pe mine si sa termin de mancat. Ajung in Bucuresti, iadul pe pamant, respectul fata de biciclisti e zero, la Arcul de Triumph ma dau jos si devin pieton pentru a traversa intersectia, ajung intr-un final la Eroii Revolutiei si imediat ies din Bucuresti.Spre Giurgiu, incredibil, vant din spate, merg cu 28-29km/h tot drumul pana in Giurgiu, unde chiar la intrare incepe o frumoasa furtuna de praf, si cu 500 de metri inainde de a ajunge la destinatie incepe si o ploaie torentiala, superb. La Daia, la mai putin de 20km de destinatie, ma opresc pentru un moment reconfortant Miercuri 25 iunie 2014 - a cincea zi O zi dedicata mersului pe jos prin aerul cald si uscat al verii din sudul extrem al tarii si intalnirii cu cativa prieteni si fosti colegi de serviciu, seara ajung acasa mai obosit decat as fi mers 100km pe bicicleta. Urmeaza o zi speciala in care ma voi revedea cu vechiul meu prieten si coleg de pedalat Cezar Jipa, si pe care o sa o petrecem in Bulgaria bineinteles pe doua roti. 4 Quote Share this post Link to post Share on other sites
savuts 105 Posted July 12, 2014 La prima postare am vrut să comentez de ce ai plecat pe crampoane atâția km pe asfalt, dar temerarul și-a făcut temele bine și prin pasul Predeluș nu aveai cum sa traversezi încălțat cu altceva. Sper ca la vecinii de la sud de Dunăre să fi folosit intens anvelopele. Totuși, pentru că am citit tot până aici, mi-aș permite să întreb: Cernica din ziua de marți este bine pusă acolo sau este altă localitate cu C între Ploiești și București? Logic nu avea ce să caute pe rută (ca după Cernica să ajungi în Otopeni) și nici pe hartă nu este cuprinsă în traseu. Spor la povestit! Quote Share this post Link to post Share on other sites
sopinel 1,530 Posted July 12, 2014 @@savuts, daca aveam alte cauciucuri mai apropiate de touring gen Marathon Mondial sigur le puneam, au fost cateva zone prin pasul Predelus in care Racing Ralph-urile au fost perfecte dar se putea face si cu cauciucuri de touring putin mai atent. Exact unde am sperat si eu ca le voi folosi intens, adica la vecinii de la sud de Dunare, nu le-am folosit deloc, din cauza ploilor zonele de off-road erau impracticabile din motive de noroi si vegetatie crescuta peste masura, asa ca tura a fost on-road. Padurea a fost Saftica, nu Cernica, greseala mea. Quote Share this post Link to post Share on other sites
sopinel 1,530 Posted July 15, 2014 Joi 26 iunie 2014 - a sasea zi - BulgariaRuse - Shtraklevo - Nisovo - Svalenika - Tserovets - Manastirea din stanca de la Krepcha - Gorsko Ablanovo - Katselovo - Nisovo - Ruse - 146km - 1584hmLa ora 9:00 am ma intalnesc cu Cezar Jipa, un tanar de 63 de ani, unul dintre marii ciclisti ai orasului Giurgiu, la punctul stabilit. Ziua se anunta cu vant in rafale de peste 30km/h, dar nu conteaza, sunt cu Cezar in Bulgaria.Trecem prin vama in 10 secunde, la iesirea din vama schimb cateva Leva, pentru citit carti si delectat cu diverse bunatati oferite de magazinele din Bulgaria.Dupa primi 30km, ne oprim in Shtraklevo, la prima biblioteca, pentru prima lectura, un "prieten" de-al lui Cezar ne tine de vorba intr-o Romana stricata, ne face o poza si ne aduce aminte ca pe 5 iunie incepe Turul Frantei.Drumurile prin satele din Bulgaria parca te intorc in timp, asfalt de buna calitate cu mici crapaturi prin care a crescut verdeata, case vechi parasite sau inca locuite cu masini din epoca comunista perfect functionale in fata casei, spatiile libere din fata caselor pline de flori.Plecam mai departe, spre Svalenika cu trecere prin Nisovo, o buna bucata din drum este efectiv printr-un tunel de vegetatie, superb. Un instantaneu din Giurgiu, pana apare Cezar Si iata ca apare Cezar Jipa Portul de pe malul Bulgaresc In Shtraklevo, la prima biblioteca a zilei Prima biblioteca Poza facuta de amicul Bulgar, mare fan Turul Frantei Nisovo Spre Svalenika Tunel de vegetatie. o nebunie Go Cezar Aproape de Svalenika 9 Quote Share this post Link to post Share on other sites
sopinel 1,530 Posted July 16, 2014 In Svalenika, la biblioteca, citim un volum de Staropramen, asortat cu cateva alune pe fundal, cateva foetaje, si cate o cafeluta, luate de la magazinul satesc care dealtfel un magazin foarte bine aprovizionat. Ne facem cateva poze cu monumentele din centrul satului, harta regiunii a parcului Rusenski Lom, un parc natural avand o suprafata de peste 3400 hectare, un parc foarte des batut de Cezar, pozam un minibus Rusesc care are mai multi ani ca mine, si pornim mai departe spre Krepcha, la Manastirea din stanca, un monument cultural datat prin sec. X. Intrarea in satul Svalenika Centrul satului Svalenika Primaria satului Svalenika Harta zonei din parcul Rusenski Lom 6 Quote Share this post Link to post Share on other sites
diorgulescu 2,225 Posted July 17, 2014 Superba relatare si pozele-s pe masura! Felicitari! Quote Share this post Link to post Share on other sites
sopinel 1,530 Posted July 17, 2014 Multumesc mult @@diorgulescu. Cu relatarea e mai greu, cu pozele e mai usor. 1 Quote Share this post Link to post Share on other sites
sopinel 1,530 Posted July 17, 2014 Manastirea rupestra Krepcha. Se considera ca a fost realizata in timpul tarului Simeon cel Mare (893 – 927). Cezar constata reale inbunatatiri de la ultima vizita, usa la intrare, cateva picturi refacute, totul pe bani Europeni, foarte frumos. La intrare in sat Krepcha, un sat inca locuit de Turci - femeia in salvari, nu Cezar :) La capatul scarilor care duc spre manastirea sapata in stanca. Drumul care il urmeaza scara spre intrarea in manastire De undeva de sus Sus langa usa de intrare in manastire O imbunatatire, anul trecut nu era Toaca Usa de acces 1 Quote Share this post Link to post Share on other sites
sopinel 1,530 Posted July 18, 2014 Ne continuam drumul spre Katselovo pe o sosea proaspat asfaltata ca la carte, probabil Bulgarii vor sa revitalizeze turismul din zona, un exemplu frumos demn de urmat si de noi. In Katselovo ne oprim la o crasma biblioteca sateasca tocmai cand cei care munceau la un CAP modernizat cu fonduri Europene terminau programul de lucru si cativa se opreau sa se racoreasca la o bere rece. Ne asezam la o masa cu alti doi bulgari care il tot intreaba pe Cezar diverse detalii despre excursia noastra. Plecam mai departe cu gandul sa ne intoarcem prin Cherven, dar pentru faptul ca trebuia sa mergem cu vantul in fata, am preferat sa ne intoarcem tot prin Nisovo. Pana in Ruse un drum pustiu, parca dupa apocalipsa, excelent pentru cursiere. In Ruse tragem la o "impinge tava" cunoscuta de Cezar, pentru o portie de paste cu branza combinate cu o Zagorka, exact ce ne trebuia pentru un sfarsit de tura frumos. In drum spre vama trecem pe malul Dunarii sa inauguram si noi noul chei construit tot cu bani Europeni. Soseaua pana la jumatatea podului este un drum normal cu asfalt de buna calitate care parca te inbie sa revi in aceasta tara frumoasa, dar dupa ce treci de jumatatea podului pe care se afla semnul rutier cu atentie denivelari, iti dai seama ca o sa intri in Romania si ca no sa ai sansa sa adormi la volan. O zi perfecta, in compania unui mare om, intr-o tara extraordinara, pe o vreme superba. Soseaua spre Katselovo Cam cu ce utilaje lucreaza Bulgarii Katselovo CAP-ul din Katselovo Drumul spre Ruse Cheiul refacut de pe partea Bulgareasca Un apus pe malul Dunarii frumos In plan indepartat se vede Capitania portului Giurgiu Intrarea in Romania 5 Quote Share this post Link to post Share on other sites