Recommended Posts

Superb scris!

Felicitari si asteptam continuarea.

 

Legat de drumul Rasnov - Poiana Brasov, o singura data l-am parcurs si mi-am promis sa n-o mai fac, din aceleasi motive enumerate de tine :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Haiduceala prin Romania si Bulgaria

O tura cicloturistica  intinsa ...

 

S-ti tina Dumnezeu naravul ... :-bd

Share this post


Link to post
Share on other sites

fain dom'le.foarte fain :)

Da, foarte faina tura, fara ceas, fara griji.

 

Superb scris!

Felicitari si asteptam continuarea.

 

Legat de drumul Rasnov - Poiana Brasov, o singura data l-am parcurs si mi-am promis sa n-o mai fac, din aceleasi motive enumerate de tine :)

Multumesc, sigur va urma si continuarea doar ca stau cam prost cu timpul liber.

 

S-ti tina Dumnezeu naravul ... :-bd

Da, se pare ca am gasit ceva ascuns in mine, sa vedem cum evolueaza.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Chestia asta e ascunsă în toți. Până la urmă bicicleala de fapt asta e...

Da, poate fi și "mers la concursuri" și "lupta cu kilometri" (să mergi în ture cât mai lungi, zi-lumină sau să faci pasuri și cățărări pt palmares... doar ca să spui c-ai fost p-acolo...)

Uite cum se închide cercul: link de pe un blog. Care menționează sursa. Care e ciclism.ro :))

http://amintiridinmunti.blogspot.de/2010/07/despre-biciclit.html

Share this post


Link to post
Share on other sites

Duminica 22 iunie 2014 - a doua zi
Sacele - Valea Doftanei - Valeni de Munte - Valea Plopului - 127km - 1774hm

Dimineata ma trezesc la 7:30 aprox, ies in curte sa iau pulsul naturii, cald, nori mici albi alearga pe cer, ma joc putin cu cainii familiei apoi ma duc sa servesc micul dejun si ceasca de cafea.

 

Pe la ora 9, imi iau la revedere de la gazdele primitoare, si le multumesc pentru gazduire, intre timp, primesc un sandwich cu paine de casa si ceva branzeturi cu ceva legume.
Ma pun la drum, Sacele parca nu se mai termina, la iesirea spre Cheia, in ultimul km, observ o schimbare a genului de populatie, din albi in bronzati, si mai tare, se grabeau multi imbracati "la patru ace"  catre biserica, pentru obisnuita slujba de duminica, asa ca apas pedalele mai tare pentru a iesii mai repede din "zona crepusculara".

 

Dupa ceva km de la iesirea din Sacele, pe partea stanga un teren de cateva hectare bune imprejmuit si cu placi cu anunturi de genul "Zona proprietate particulara - supraveghere video - paza inarmata" asa ca merg mai departe, am destul fier in sange.

 

In sfarsit ajung la gater, unde trebuie sa fac dreapta si unde in sfarsit se termina asfaltul si incepe adevaratul drum pentru mine, forestier.
O placere, savurez fiecare pedala, fiecare gura de aer, fiecare sunet, drumul este lin si destul de drept, cu mici paraiase care il traverseaza, inaintez fara graba.
In urma studierii unor topicuri postate de oameni care au mai facut traseul, dupa 6km, la o bifurcatie, fac stanga, drumul mai merge 2 km dupa care devine o poteca, bananai inca 1 ora pe poteca pe care din cauza ploilor din ultima perioada, vegetatia ajunge pana dincolo de brau, vegetatie care include in multe locuri si urzici :).

Intr-un final ma hotaresc sa ma intorc la intersectie si sa urmez drumul principal, in varf, la pasul Predelus dau peste un paznic la un punct de sortare a lemnelor taiate, schimb cateva cuvinte cu el pentru a nu a mai avea probleme cu caini de pe langa el si plec mai departe. Dupa cateva sute de metrii ma opresc intr-o pajiste pentru a manca sandwich-ul, liniste, soare, putin vant. Incep coborarea, drumul cam noroios in urma ploilor cazute cu o zi in urma, dar nu foarte mult, incep sa apara semne de civilizatie, locuri ingradite, case, caini, dau peste o turma de oi cu cel putin o duzina de caini, ma opresc sa vorbesc cu ciobanul ( un pusti de 12 ani) pentru a fi lasat in pace de caini, dupa cateva minute plec timid mai departe, ajung la coada lacului Paltinu, mare domne' mare, drumul serpuieste pe malul stang, de pe marginea digului arunc o privire sa vad cota de umplere, nu vad decat "cota pe rosu" de PET-uri lasate in urma de grataragii de-a lungul timpului.
Plec mai departe spre Lunca Mare, unde, conform Google street view, undeva la iesire trebuia sa existe un indicator spre Brebu si care din motive de Romania nu mai era, asa ca am ajuns pana aproape de Campina, intreb doua doamne cochete despre mica intersectie spre Brebu si ma lamuresc ca am trecut cu cativa km de locul unde trebuia sa fie semnul.
Gasesc intrarea spre Brebu, primii 100metri pietris, dupa care asfalt, nu de cea mai buna calitate, dar asfalt, imediat urmeaza o urcare de aprox 1,5km cu o panta in jur de 20%, cu toate ca mapmyride nu arata decat 7-8%, la iesirea din Pietriceaua, zona cu oameni bronzati, un indicator imens pe care scria "Folositi frana de motor" ???, am aflat imediat despre ce era vorba, o coborare prin sat, care probabil din cauza pantei nu a putut fi asfaltata, fiind numai beton, brazdata de firisoare de apa, o coborare foarte abrupta, trageam de frane in disperare, panta cu mult mai mare decat arata mapmyride, la terminarea segmentului neasfaltat si cu inclinatie mare se vede o buna parte din drum in zare, asa ca dau drumul la frane, in 3 secunde bicicleta ajunge la 64km/h, atunci imi dau seama ce panta am coborat.
Urmeaza o serie de sate foarte linistite si destul de curate cu un asfalt excelent pana la iesirea din Poiana Varbilau, unde se bifurca soseaua si unde trebuie sa fac la stanga pentru Valeni de munte. Urmeaza o urcare de aprox. 2km simpatica, dupa care ies in Gura Vitioarei, fac stanga si Valeni de Munte, ma opresc in parculetul din centrul orasului sa savurez un Ursus.
Balamaua de la genunchiul stang ma sacaie mai tare, a inceput cam pe la lacul Paltinu, de aici pana la Valea Plopului mai erau 17km, ultimii km au fost cam duri din cauza genunchiului, dar pe la ora 19 ajung la destinatie.

Oameni iesiti la portile caselor se uita la mine ca la extraterestru, dar sunt obisnuit.

 

La iesirea din Sacele

rw2km.jpg

 

Locatia cu placa "Zona proprietate particulara - supraveghere video - paza inarmata"

9bscy.jpg

 

Primii metri din Valea Doftanei

a4wa.jpg

 

Pe drum

7mfnc.jpg

 

Roua diminetii

m5ri.jpg

 

c3zt.jpg

 

In plimbare ca si mine

cl5g.jpg

 

yxuxp.jpg

 

Pauza de masa - Pasul Predelus

9uz0.jpg

 

O privire de sus peste Valea Doftanei

gnfq.jpg

 

68d4.jpg

 

Lacul Paltinu

dhjf.jpg

 

Barajul

q510.jpg

 

bsl6.jpg

 

nu2n.jpg

 

O stanca inainte de Lunca Mare

n005.jpg

  • Upvote 9

Share this post


Link to post
Share on other sites

@@sopinel: huuuu... ce tura! Ce frumos! Ce te invidiez! Ce-mi place!

 

Felicitari! Asteptam continuarea....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Locuri frumoase, povestire si poze pe masura!

Am corectat numele pasului in Predelus (era notat Prebelus). 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Am corectat numele pasului in Predelus (era notat Prebelus).
Multumesc.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Imi place ca ai un ochi si pentru "nimicurile de linga drum".

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am tras o concluzie, cred eu corecta, dupa aceasta experienta cicloturistica, daca vrei sa vezi cu adevarat locurile, punctele de interes si obiectivele turistice, oamenii si sa gusti din aerul zonelor prin care treci, trebuie ca distanta parcursa intr-o zi sa fie de maxim 100km.

  • Upvote 4

Share this post


Link to post
Share on other sites

Concluzia este clara si subscriu. Iar daca exista si o diferenta de nivel de macar 500 m, poti scadea sub 80/zi fara remuscari.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Subscriu ambele concluzii - exista zone si trasee unde trebuie sa fi cazut in cap daca incerci sa ajungi in timp record de la A la B.

 

Uite aici, un exemplu din “experienta mea”:

 

Am facut in iunie o tura „clasica“ prin partile astea, MainRadweg / MainRadweg

(aici harta turei)

 

Luind in considerare calitatea “pistei”, faptul ca am pornit de la Bayreuth si profilul de relief indraznesc sa spun ca tura se putea face (cu bagaje si gayshit si clopotei) relativ lejer in 3, maximal 4 zile. Nu sint atit de “pervers” sa fac asta cind e vorba de pedalat prin zone cum ar fi Fichtelgebirge, Fränkische Schweiz, Frankenwald, Oberes Maintal-Coburger Land, Steigerwald, Haßberge, Fränkisches Weinland, Liebliches Taubertal, Spessart-Mainland, Hessischer Untermain, din Bierfranken in Mainfranken, prin orase si orasele cu o cultura, arhitectura si istorie fascinanta, o traditie veche si apreciata in materie de vin si bere, …

 

Slow Travel / Die Langsamkeit des Reisens - se pare ca va fi descoperit si pe aici.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Marti 24 iunie 2014 - a patra zi
Valea Plopului - Valeni de Munte - Ploiesti - Bucuresti - Giurgiu - 175km - 380hm

Ma trezesc cam odata cu orataniile curtii, strang ce mai era de strans si iau un mic dejun copios, oua fierte, telemea si unt de vaca, putin muschiulet, gem de casa si bineinteles cana cu cafea.

 

Pe la ora 8 ma pun in miscare, ma asteapta cel mai urat drum din toata tura, European in proportie de 80%, cu trafic infernal :(.
Pana la Valeni de Munte merg cu o medie de 29km/h, singura portiune de drum frumoasa, pana in Ploiesti drumul se aglomereaza mult, stau incordat, in Ploiesti opresc intr-un parc sa savurez o doza, mai ung putin lantul si plec mai departe.
Drumul e infernal, imi aduc aminte de valea Doftanei si de satele din vale, ce diferenta.

 

Ajung la Cernica si gandesc sa intru in padure pentru a lua masa de pranz, in padure rauri, raulete, lacuri si cred ca cateva milioane de tantari. Plec mai departe, ma opresc pe marginea drumului cu gandul sa mananc, dupa cateva imbucaturi incepe o ploaie torentiala. Strang in viteza, iau hainele de ploaie si pornesc mai departe, pe la intrare in Otopeni ploaia dispare, ma opreac sa dau jos toalele de ploaie ca incepusem sa iau foc cu ele pe mine si sa termin de mancat.

 

Ajung in Bucuresti, iadul pe pamant, respectul fata de biciclisti e zero, la Arcul de Triumph ma dau jos si devin pieton pentru a traversa intersectia, ajung intr-un final la Eroii Revolutiei si imediat ies din Bucuresti.
Spre Giurgiu, incredibil, vant din spate, merg cu 28-29km/h tot drumul pana in Giurgiu, unde chiar la intrare incepe o frumoasa furtuna de praf, si cu 500 de metri inainde de a ajunge la destinatie incepe si o ploaie torentiala, superb.
 

La Daia, la mai putin de 20km de destinatie, ma opresc pentru un moment reconfortant

uqz9.jpg

 

Miercuri 25 iunie 2014 - a cincea zi

 

O zi dedicata mersului pe jos prin aerul cald si uscat al verii din sudul extrem al tarii si intalnirii cu cativa prieteni si fosti colegi de serviciu, seara ajung acasa mai obosit decat as fi mers 100km pe bicicleta.

 

Urmeaza o zi speciala in care ma voi revedea cu vechiul meu prieten si coleg de pedalat Cezar Jipa, si pe care o sa o petrecem in Bulgaria bineinteles pe doua roti.

  • Upvote 4

Share this post


Link to post
Share on other sites

La prima postare am vrut să comentez de ce ai plecat pe crampoane atâția km pe asfalt, dar temerarul și-a făcut temele bine și prin pasul Predeluș nu aveai cum sa traversezi încălțat cu altceva. Sper ca la vecinii de la sud de Dunăre să fi folosit intens anvelopele.

Totuși, pentru că am citit tot până aici, mi-aș permite să întreb: Cernica din ziua de marți este bine pusă acolo sau este altă localitate cu C între Ploiești și București? Logic nu avea ce să caute pe rută (ca după Cernica să ajungi în Otopeni) și nici pe hartă nu este cuprinsă în traseu.

 

Spor la povestit!

Share this post


Link to post
Share on other sites

@@savuts, daca aveam alte cauciucuri mai apropiate de touring gen Marathon Mondial sigur le puneam, au fost cateva zone prin pasul Predelus in care Racing Ralph-urile au fost perfecte dar se putea face si cu cauciucuri de touring putin mai atent. Exact unde am sperat si eu ca le voi folosi intens, adica la vecinii de la sud de Dunare, nu le-am folosit deloc, din cauza ploilor zonele de off-road erau impracticabile din motive de noroi si vegetatie crescuta peste masura, asa ca tura a fost on-road.

Padurea a fost Saftica, nu Cernica, greseala mea.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Joi 26 iunie 2014 - a sasea zi - Bulgaria

Ruse - Shtraklevo - Nisovo - Svalenika - Tserovets - Manastirea din stanca de la Krepcha - Gorsko Ablanovo - Katselovo - Nisovo - Ruse - 146km - 1584hm

La ora 9:00 am ma intalnesc cu Cezar Jipa, un tanar de 63 de ani, unul dintre marii ciclisti ai orasului Giurgiu, la punctul stabilit. Ziua se anunta cu vant in rafale de peste 30km/h, dar nu conteaza, sunt cu Cezar in Bulgaria.
Trecem prin vama in 10 secunde, la iesirea din vama schimb cateva Leva, pentru citit carti si delectat cu diverse bunatati oferite de magazinele din Bulgaria.
Dupa primi 30km, ne oprim in Shtraklevo, la prima biblioteca, pentru prima lectura, un "prieten" de-al lui Cezar ne tine de vorba intr-o Romana stricata, ne face o poza si ne aduce aminte ca pe 5 iunie incepe Turul Frantei.
Drumurile prin satele din Bulgaria parca te intorc in timp, asfalt de buna calitate cu mici crapaturi prin care a crescut verdeata, case vechi parasite sau inca locuite cu masini din epoca comunista perfect functionale in fata casei, spatiile libere din fata caselor pline de flori.
Plecam mai departe, spre Svalenika cu trecere prin Nisovo, o buna bucata din drum este efectiv printr-un tunel de vegetatie, superb.

 

Un instantaneu din Giurgiu, pana apare Cezar
b0f74b.jpg
 
0d5842.jpg
 
Si iata ca apare Cezar Jipa
356b66.jpg
 
Portul de pe malul Bulgaresc
0ca99b.jpg
 
In Shtraklevo, la prima biblioteca a zilei
82186d.jpg

7c3bf4.jpg

 

Prima biblioteca

667104.jpg

 

Poza facuta de amicul Bulgar, mare fan Turul Frantei

ad0deb.jpg

 

Nisovo

002046.jpg

 

a032f8.jpg

 

Spre Svalenika

73e0b7.jpg

 

c0cb85.jpg

 

Tunel de vegetatie. o nebunie

51d43f.jpg

 

Go Cezar

0f66c7.jpg

 

9071d3.jpg

 

Aproape de Svalenika

c798b5.jpg

 

21ac94.jpg

  • Upvote 9

Share this post


Link to post
Share on other sites

In Svalenika, la biblioteca, citim un volum de Staropramen, asortat cu cateva alune pe fundal, cateva foetaje, si cate o cafeluta, luate de la magazinul satesc care dealtfel un magazin foarte bine aprovizionat.

Ne facem cateva poze cu monumentele din centrul satului, harta regiunii a parcului Rusenski Lom, un parc natural avand o suprafata de peste 3400 hectare, un parc foarte des batut de Cezar, pozam un minibus Rusesc care are mai multi ani ca mine, si pornim mai departe spre Krepcha, la Manastirea din stanca, un monument cultural datat prin sec. X.

 

Intrarea in satul Svalenika

a12546.jpg

 

Centrul satului Svalenika

317040.jpg

 

Primaria satului Svalenika

fc631f.jpg

 

Harta zonei din parcul Rusenski Lom

6cee71.jpg

 

8ce6f0.jpg

 

b48eae.jpg

 

ca0dd1.jpg
 

1136ca.jpg

 

d6de71.jpg

 

b14585.jpg

 

90d51c.jpg

  • Upvote 6

Share this post


Link to post
Share on other sites

Superba relatare si pozele-s pe masura!

Felicitari!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Multumesc mult @@diorgulescu.

Cu relatarea e mai greu, cu pozele e mai usor.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Manastirea rupestra Krepcha.

Se considera ca a fost realizata in timpul tarului Simeon cel Mare (893 – 927).

Cezar constata reale inbunatatiri de la ultima vizita, usa la intrare, cateva picturi refacute, totul pe bani Europeni, foarte frumos.
 

La intrare in sat

eec89a.jpg

 

Krepcha, un sat inca locuit de Turci - femeia in salvari, nu Cezar :)

0c80d8.jpg

 

La capatul scarilor care duc spre manastirea sapata in stanca.

6c59dc.jpg

 

Drumul care il urmeaza scara spre intrarea in manastire

b6be6d.jpg

 

De undeva de sus

6f2c35.jpg

 

Sus langa usa de intrare in manastire

d50c08.jpg

 

O imbunatatire, anul trecut nu era

28a9c5.jpg

 

8374cb.jpg

 

d25bf4.jpg

 

8386f4.jpg

 

67946a.jpg

 

Toaca

5c338f.jpg

 

Usa de acces

6da5b7.jpg

 

5ad3a5.jpg

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ne continuam drumul spre Katselovo pe o sosea proaspat asfaltata ca la carte, probabil Bulgarii vor sa revitalizeze turismul din zona, un exemplu frumos demn de urmat si de noi.

 

In Katselovo ne oprim la o crasma biblioteca sateasca tocmai cand cei care munceau la un CAP modernizat cu fonduri Europene terminau programul de lucru si cativa se opreau sa se racoreasca la o bere rece.

Ne asezam la o masa cu alti doi bulgari care il tot intreaba pe Cezar diverse detalii despre excursia noastra.

Plecam mai departe cu gandul sa ne intoarcem prin Cherven, dar pentru faptul ca trebuia sa mergem cu vantul in fata, am preferat sa ne intoarcem tot prin Nisovo.

Pana in Ruse un drum pustiu, parca dupa apocalipsa, excelent pentru cursiere.

In Ruse tragem la o "impinge tava" cunoscuta de Cezar, pentru o portie de paste cu branza combinate cu o Zagorka, exact ce ne trebuia pentru un sfarsit de tura frumos.

In drum spre vama trecem pe malul Dunarii sa inauguram si noi noul chei construit tot cu bani Europeni.

Soseaua pana la jumatatea podului este un drum normal cu asfalt de buna calitate care parca te inbie sa revi in aceasta tara frumoasa, dar dupa ce treci de jumatatea podului pe care se afla semnul rutier cu atentie denivelari, iti dai seama ca o sa intri in Romania si ca no sa ai sansa sa adormi la volan.

O zi perfecta, in compania unui mare om, intr-o tara extraordinara, pe o vreme superba.

 

Soseaua spre Katselovo

588b6b.jpg

 

Cam cu ce utilaje lucreaza Bulgarii

eb5dbf.jpg

 

Katselovo

0d7faf.jpg

 

0bd47c.jpg

 

b96cb8.jpg

 

b3b434.jpg

 

CAP-ul din Katselovo

740bfe.jpg

 

Drumul spre Ruse

2d6b2b.jpg

 

76b0bd.jpg

 

Cheiul refacut de pe partea Bulgareasca

a0a3bb.jpg

 

Un apus pe malul Dunarii frumos

12ee8a.jpg

 

In plan indepartat se vede Capitania portului Giurgiu

ae374e.jpg

 

Intrarea in Romania

c4a713.jpg

  • Upvote 5

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this