Sign in to follow this  
bogdan_petrica

Probleme cadru

Recommended Posts

Buna seara,

 

Calul meu s-a imbolnavit, este vorba despre un Fuji Roubaix Pro( http://archive.fujibikes.com/archivebikes.php?prodid=373&prodname=Roubaix%20Pro ). Am fost ieri la service pentru a strange pedalele si mecanicii au constatat ca am joc mare la roata spate. Au identificat repede care e problema, cand miscau de roata spate stanga dreapta, se misca si imbinarea dintre chainsay si seatsay. Cadru este din ALU cu furcile spate de Carbon. Furcile spate sunt prinse de catre chainstay printr-un surub de ALU, la acel punct cadrul se misca stanga/dreapta odata cu roata.

 

Mecanicii au strans surubul, dar jocul este prezent, dupa strangere nu am mai simtit sa se miste cadru la imbinarea dintre chainstay si seatstay dar roata joaca. Mentionez ca n-am joc in butuc la roata spate. Mecanicii spunea ca pot arunca cadru nefiind bun de folosit.

 

Mentionez ca nu mai simt sa se miste imbinarea, si cand trag cu mana de chainstay/seatstay nu simt sa fie joc. Inca ceva, cand pedalez in picioare, in forta se aude un ticait in rimtul pedalajului, pare sa vina de undeva de jos, nu din fata de la ghidon/pipa, mai mult din zona BB-ul, dar s-ar putea sa vina si din spate de la imbinare.

 

Am mers cu jocu asta la roata spate cred ca vreo 3 ani, de cand am bicicleta. Jocul s-a simtit si cu un alt set de roti, care nici acela nu avea probleme la butuci.

 

Ce s-ar putea sa fie care sa cauzez jocul stanga/dreapta al rotii spate? Cum aflu daca cadru e sigur de folosit?

 

Multumesc de raspunsuri.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Poze la imbinarea cu surub. Eu cel putin nu am vazut cadru de alu-carbon care sa se imbine cu surub cum zici tu. Posibil sa fie surubul de la aparatori pe cadru.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am urcate poze cu imbinarea aici: https://plus.google.com/photos/105443282256539843872/albums/6032532929632911953

 

Cred ca procedura de fabricatie a fost urmatoarea: imbinarea chainstay-ului cu seatstay-ului folosind surub, urmat de vopsirea dropaout-ului. Zic asta pentru ca pe partea dreapta nu se observa ca este o imbinarea fiind frumos vopsit. Pe dreapta vopseaua e sarita si se vede clar ca este o imbinarea.

 

Aseara am si desfacut surubul stang si imbinarea s-a desfacut, dupa l-am strans la loc destul de tare, dar roata tot joaca. Am incercat sa destrang si pe partea dreapta, dar acolo e strans destul de tare si n-am fortat.

Share this post


Link to post
Share on other sites

E cam nasoala treaba. Cand am citit am crezut altceva, dar la poze m-am lamurit. 

Suprafata de imbinare este foarte mica si mi s epare normal sa-si faca joc, ala ce a proiectat cadrul e un inginer ratat.

 

Ce-as face eu... As scoate de tot suruburile, as baga ceva adeziv intre imbinari si pe filete si as strange bine la loc. Apoi cu ţesătură de carbon si rasina as inveli strans toata zona, in mai multe straturi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Se poate face prin sudare cu un adeziv, de pereferat unul ceva mai lent, ca sa poate fi asigurata si alinierea si paralelismul.

Surubul e bine sa ramana pentru ca e o asigurare, dar trebuie revazut filetul si daca nutul filetat este prins rigid de tub si relipit si acesta daca are vreo problema.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this