boldi_dan

Gatorade sau alte prafuri pentru bidon!

Recommended Posts

Eu consider tot ceea ce nu e aliment obisnuit ca semi-dopaj, adica ma trisez pe mine, fie ca e Coca Cola sau Gatorade. Bine, beau Cola, dar nu cand merg cu bicicleta. Vreau sa vad cat pot eu, nu cat poate Gatorade, etc. La concurs nu merg, asa ca nu conteaza daca merg cu 1 km/h mai repede sau mai incet.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vreau sa vad cat pot eu, nu cat poate Gatorade, etc.

Se pare ca tu nu intelegi despre ce vorbim noi aici. Poti bea o tona de Gatorade (combinat cu administrare intravenoasa de geluri) si tot nu o sa ajungi un Lance Armstrong al Romaniei.

Gatorade ESTE O BAUTURA HIDRATANTA:!::!::!::!:

Nu o sa ai mai multa forta daca bei un "energy drink". In cel mai bun caz o sa iti impingi organismul mai aproe de limita (dar orice gest de acest gen se plateste ulterior, cand ai nevoie de o perioada mai mare de recuperare).

No offence dar incercati sa studiati problema si abia ulterior sa va dati cu parerea.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daca nu ajuta cu nimic de ce-l mai folositi? Nu e mai simplu sa bei apa? (Chiar daca ajuta sa fii mai putin obosit dupa tura si nu in timpul ei, tot ajutor e. Si eu nu merg asa repede incat sa fiu mort timp de o saptamana dupa, asa ca ca sa fiu la fel de obosit dupa tura, trebuie sa merg cu 1 km/h mai incet daca nu beau porcarii.)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tu ori intelegi greu ori faci pe prostul:mad:

Bauturile isotonice contin Minerale, saruri, electroliti etc. Toate aceste lucruri NU le poti lua din apa. In cazul unui efort sustinut organismul ajunge la epuizare daca nu il alimentezi corect. ce dracu este atat de greu de priceput.

NU SE POATE ALTFEL!!!

Ai avut ocazia sa "te izbesti de zid"? Este o sintagma des folosita in randul maratonistilor. Pe la km 30-35 ajungi la un punct in care organismul o ia razna.

Pentru a nu se "izbi de zid"(sa ajungi in zona in care organismul pur si simplu nu mai face fata efortului sustinut) maratonistii consuma din greu bauturi energizante, geluri etc.

La un ciclist care parcurge 150 de km pe zi (in ritm de cursa sau in ritm sustinut) tu chiar ai impresia ca va tine teoria cu apa plata. daca asta crezi atunci nu mai are sens sa purtam o discutie pe aceasta tema. Pui mana, citesti si pe urma discutam.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am inteles de la inceput, si tot cu parerea ca astea-s semi-dopaj raman. Ca sa nu te izbesti de zid te semi-dopezi ori mergi mai incet, asta stiam din 2004, cand in saptamana in care mi-am luat bicla mergand prea repede pe Cluj - banda rosie - Sandulesti - E60 - Cluj, m-am izbit la intoarcere pe Feleac, de trebuia sa ma opresc din 100 in 100 metrii. Dar de atunci stiu ca daca mergi incet n-o sa ai astfel de probleme.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Scuze ca ma bag si eu ca musca'n lapte, da trebuie sa-mi prezint si eu opinia ;-)

@csuporj vezi, tocmai despre asta e vorba, cei care nu merg la concursuri/maratoane nu au nevoie de "chimicale" (cum le zic unii), dar cei care merg la concursuri unde de multe ori 2-3 secunde (sau chiar mai putin) fac diferenta ditre locurile pe podium au nevoie de astfel de "bauturi energizante" (desi cred ca mai corect ar fi asa cum a zis si Ovidiu : "bauturi hidratante") ca sa nu-si epuizeze complet organismul inainte de a ajunge la finish din cauza efortului depus.

Eu personal sunt foarte impotriva folosirii "chimicalelor", dar am avut ocazia "sa ma lovesc de zid" la un concurs si aproape ca n-am reusit sa termin, doar pentru simplul fapt ca am luat cu mine doar apa plata si nimic de rontait (nici macar fructe uscate), ultimii 200 de metrii am crezut ca nu-i mai termin. La urmatorul concurs am mancat fructe (banane si ceva fructe uscate) si am baut 1 bautura energizanta si desi efortul a fost dublu fata de concursul precedent nu am mai ajuns in punctul de a ceda, am terminat cursa fiind cat de cat in forma, nu lesinat ca mai inainte.

Oricum, asa cum s-a mai precizat de cateva ori, pentru mersul zi-de-zi la serviciu/scoala/... nu ai nevoie de aceste energizante, doar de alimentatie cat mai sanatoasa.

Eu zuc ca "chimicalele" isi au rostul doar cand iti fortezi organismul (fie la antrenamente fie la concursuri), in rest cred ca putem traim fara.

Share this post


Link to post
Share on other sites

si sa zicem ca exagerezi cu chestiile astea, ce se poate intampla , ca la culturisti aceeasi chestie ca se depune un strat de grasime pe ficat de marimea unei mingi de tenis ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

albuemil, vezi ca gatoradeul este hidratant, pe cand redbulul este energizant.

scopul lor este diferit. in plus, redbullul dezhidrateaza sau mai bine zis, te ajuta sa transpiri mai rau.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Supradozarea cu minerale nu cred sa existe, de obicei surplusul se elimina.

Sodiul insa in exces nu face prea bine. Colorantii si aromele de la Gatorade, deh, ca orice alti aditivi ... o incantare pentru organism.

la propriu sau la figurat ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

@gheo

Am facut culturism mult timp, si am citit peste 400 de reviste si carti de profil, dar n-am vazut sau auzit ca s-ar putea depune grasime pe ficat de la suplimente.

Mineralele in exces se pot depune, mai ales in articulatii si rinichii. Ce-i prea mult strica oricat de bun ar fi. Si vitaminele liposolubile (A, D, E) se depun in ficat daca sunt excesive.

Exista apa minerala plata mult mai ieftina decat sucurile instant. Chiar daca nu are toate mineralele necesare, si in proportiile potrivite, e o alternativa pentru cei mai putin banosi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am vrut eu sa intreb de astfel de ape...Luciane, ca pe sticla scrie nu stiu ce fisa de control in care este precizat ce anume contine apa.

Am un tovaras care foloseste apa, lamaie si miere, am incercat si eu...nu cred ca am nimerit compozitia optima, ca mai mult ma instrambam decat pedalam:D

In alta ordine de idei, am impresia ca multi (poate si eu) se tem de asa zisele reactii adverse (in timp) in urma consumului unor substante supliment. Inca nu am ajuns sa practic ciclismul la un nivel care sa necesite consumul de suplimente. De ce nu se precizeaza ce efecte + sau - au acestea, cel putin daca stie cineva?

Nu am avut ocazia sa citesc un prospect, ca acuma nu puneam intrebarile astea puerile:oops:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am citit postarile fiecaruia legata de Gatorade,care este o bautura HIDRANTA si care te ajuta sa te menti constant in concurs, in special xc si xcm. Si aici nu e vorba de cei care se dau de placere pe bicicleta,e vorba pentru cei care consuma lichide in cantitati mari, la antrenamente si concursuri, cei care au o medie de km saptamanala sau lunara. Din experienta care am acumulat-o in acesti ani am ajuns la un rezultat datorita alimentatie,pregatirii si bauturilor hidrantante. Am folosit si Isostar am folosit si Born,care la randul lor sunt bauturi hidratante, si cocluzia mea e ca pentru cei care alerga la nivel de performanta, au un obiectiv de atins,bautura hidratanta isi are rolul in timpul competitiei sau antrenamentului.Am alergat 3 tururi pana acum si conteaza f. mult ceea ce consumi ,cum consumi si cand consumi .CICLISMUL se face cu cap si picioare.Aviz amatorilor... atentie la ce scrieti ganditiva de 10x inainte sa postati un comment. Totdeauna vor fi comentarii legate de aceste prafuri pentru bidon si de aceea ii rog cei care nu au consumat acesta bautura hidrantanta, nu au ajuns la un nivel de cunostinte si nu au maratoane sau alte curse alergate sa se abtina de la commenturi. Spun asta pentru ca sunt unii care vorbesc aiurea.

Conteaza mult daca organizmul asimileaza si daca accepta aceasta bautura hidratanta!!Poate sunt unii biciclisti sau ciclisti de duminica care nu au destule cunostinte despre aceasta bautura sa se abtina de la commmenturi!rog cei care au folosit sa posteze anunturile .Ma intereseaza sa iau lucrurile pozitive sa am ce invata ca de facut rau poti face mai usor!

Edited by Ovidiu

Share this post


Link to post
Share on other sites

@gheo

Am facut culturism mult timp, si am citit peste 400 de reviste si carti de profil, dar n-am vazut sau auzit ca s-ar putea depune grasime pe ficat de la suplimente.

Mineralele in exces se pot depune, mai ales in articulatii si rinichii. Ce-i prea mult strica oricat de bun ar fi. Si vitaminele liposolubile (A, D, E) se depun in ficat daca sunt excesive.

Exista apa minerala plata mult mai ieftina decat sucurile instant. Chiar daca nu are toate mineralele necesare, si in proportiile potrivite, e o alternativa pentru cei mai putin banosi.

luciane se vede ca nu te prea uiti la discovery era o emisiune despre culturistii si toti sportivii de performanta care au luat prafuri si chestii din astea si pana la urma au tinuto bine 2-3 ani pana au avut probleme cu ficatul(ficatul iti poate asimila o cantitate mica si nu pentru totdeauna ) si respectivul a murit, din cauza ficatului deci mai gandestete la prafuri si alea, ramane apa de la robinet avand in vedere ca unde stau eu ce curge prin robinet e apa din put freatic un vecin a dus apa la control si au zis aia ca este cea mai buna apa din bihor parca, nu se baga clor si toate astea pt inlaturarea bacteriilor si etc

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bai gheo, cand o sa reusesti tu sa sustii un efort intens pret de cateva ore doar cu apa curata si microbiologic pura din fundul curtii tale, sa ma anunti,pentru ca astept momentul asta de o viata intreaga :!: Daca tu te plimbi de la Oradea la Cetariu sau pana la Beius sau Suncuius, o fi de ajuns apa si alte bunatati care le gasim in gradina dar daca vrei sa nu iti torturezi organismul, il mai ajuti cu o sare minerala, cu un electrolit, ba mai pui si un aminoacid la care adaugi un hepatoprotector daca iti simti ficatul amenintat.

Si ar trebui sa fim seriosi :!: Chiar crezi ca in cadrul unui documentar de pe Discovery, un culturist dezvaluie macar 5 % din totalul "prafurilor" utilizate? E echivalentul documentarului cu Lance Armstrong unde suntem informati ca Lance are un nivel al acidului lactic din muschi de 3 ori mai mic decat a altor sportivi de top doar datorita antrenamentului intens :!::!:

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cred ca mai bine ar fi sa fim preocupati de antrenament si de timpul si seriozitatea acordata acestuia.

Substantele astea (asa dupa cum frumos a zis cineva) nu fac decat sa iti dea un plus, plus care iti prelungeste limita organismului de a rezista la un efort ce iti atinge "sufletul".

Cati au un program foarte bine gandit, calculat si pus la punct, pe care sa il respecte cu constiinciozitate si dupa urma caruia sa observe progresele urmarite? in orice caz mai multi sunt care consuma substanta si se cred zmei (nu fac nici o aluzie la userii care au postat sau nu pe forum) decat sa se antreneze cu regularitate:neutral:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pentru Dl Trevizes

SINTÉZĂ s.f. (op. a n a l i z ă). 1. Metodă generală de cunoaştere care constă din recompunerea unui tot sau a unui întreg din părţile sale componente. ♦ Reunire. ♦ (Concr.) Lucrare, operă care abordează datele esenţiale ale unei probleme, ale unei discipline etc. 2. Operaţie, metodă prin care se obţine un compus chimic din elementele lui sau din compuşi mai simpli. 3. (Fiz.) Combinare a culorilor rezultate din amestecul sau din suprapunerea a două sau mai multe culori. ♦ Recompunere a elementelor în care a fost descompusă imaginea transmisă la distanţă. 4. Unitate dialectică a laturilor contrare. 5. (În filozofia lui Hegel) Etapa finală a triadei, care uneşte în sine într-un chip nou unele trăsături ale ambelor etape anterioare ale dezvoltării (teza şi antiteza). [Cf. fr. synthèse, lat., gr. synthesis syn – cu, thesis – aşezare].

Stimate domn. In cazul in care nu stiati, dvs existati datorita sintezei. Toate vietuitoarele se hranesc prin sinteza. Regnu vegetal prin foto sinteza adica descompun substantele nutritive sub incidenta luminii, iar regnul animal (din care Darvin si mai nou si biserica afirma ca faem parte) descompun hrana prin bio sinteza. Pe scurt dvs nu ingerati decat in cazuri critice, eforturi intense sau prelungite elementele chimice necesare deja descompuse, si bolul alimentar este descompus sub incidenta acizilor si fermentilor din aparatul digestiv pe care cu onor il posedati in substante si elemente simple, asimilabile de catre organism. Pe scurt corpul dvs nu este hranit de ciulama ci de amidonul sau glucoza din ciulama.

Iata cum procesul care sustine metabolismul este in fapt o operatie de sinteza.

Se intituleaza sintetic un proces de sinteza care descompune prin reactii chimice sau mecanice industriale ceva in elemente simple, iar in final elementele produse industrial si cele de sinteza organica, stupoare dar sunt identice. Asa ca va rog sa nu credeti ca incerc sa va aiuresc pe dvs. sau alti distinsi forumisti, si sa va incit in a va indopa cu saruri si minerale artificiale ;).

Mult succes in a duce ture in forta pe baza de ciorbe de potroace si ostropel de gaina.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pai si in ce consta defapt contradictia?

Era vorba de lamurirea unor termeni. Am zis eu ca extractul de huila este acelasi cu ceea ce este in fruct, melc, lichen, cerneala de sepie? Bag seama ca nu. Produsele de sinteza pot fi si d-alea si d-alelalte, insa sarurile si mineralele indiferent de modul de sintetizare nu pot fi artificiale. Eu nu am facureferire nici un moment la coloranti, aditivi si alte porcarii comestibile, ci exclusiv la saruri, minerale, electroliti, fermenti, vitamine, samd.

Si in plus aci nu discutam de materii si fibre sisntetice gen plastic samd care nu pot fi chiar deloc utile unui organism supus la efort.

Daca insisti fa comparatie intre dimante naturale si cele industriale, chestii similare si care sunt in speta gasite in forma naturala dar pot fi si produse prin sinteza.

Cu acelasi netarmurit respect si ne'gradita afectiune.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@gheo

Sa stii ca Discovery este postul meu preferat. Culturistii in cauza au avut probleme cu ficatul din cauza steroizilor pe care il consuma. Care sunt bineinteles sintetici.

Suplimentele nutritive pe care aceeasi culturisti le consuma sunt extrase din lapte, zer, oua, soia, si singurul efect negativ al exccesului lor este ingrasarea. Si grasimea se depune sub piele nicidecum pe ficat.

Share this post


Link to post
Share on other sites

mai fratilor...e nebunie ce mai, nu e mai bine sa o lasam asa? fiecare face ce vrea si mananca ce vrea, eu voi bea la concursuri din paharele alea xenofit in continuare, la sibiu atat de mult am baut ca aveam si "gaze". As fi vrut sa ma pun la masa dar Ovidiu asta nu stiu ce-a facut de n-a pus ceapa si slanina pe-acolo.

Este foarte clar aici, exista o gasca care e impotriva acestor prafuri si care sunt convins ca nu se antreneaza de 5-6 ori pe saptamana cu apa plata si o gasca care stie foarte bine ce inseamna sa inlocuiesti apa plata.

Comparatia lui Ovidiu cu maratonul de alergare e una foarte buna, e un alt efort...sa-i vad eu acolo pe "gica-contra" cu apa plata ca si mor de ras, totusi, mersul de robocop dupa linia de sosire va fi cel mai tare.

p.s. asta cu semi-dopajul e cea mai tare!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Foarte bine, beti Gatorade, si mergeti in ture de antrenament de 20 de km sa iesiti pe locul 50. Stiu Clujeni care merg la concurs dar inca n-au fost la Marisel (traseul de baza pentru orice biciclist-turist). De asta nu-mi trebuie concurs.

PS: De acum mi se par anormali ciclistii din marile tururi care nu se dopeaza.

Edited by csuporj

Share this post


Link to post
Share on other sites

Stiu Clujeni care merg la concurs dar inca n-au fost la Marisel

Tocmai asta-i paradox.

Stai linistit Jenö, sint oameni care apreciaza ceea ce faci tu, sint oameni care nu inteleg ceea ce faci tu; pe ceilalti ii lasam sa faca "gaze", aburi ... (Dampfplauderer :P)

Share this post


Link to post
Share on other sites

@csuporj - nu cred ca e obligatoriu sa mearga baietii pe unde mergi tu, Marisel sau mai stiu eu, fiecare merge unde are chef, sau poate au ei un traseu, ai vreo problema cu asta? Dan_boldi initiatorul topicului nu cred ca e un baiat de locul 50 si 20km...asa ca, lasa-ne cu gatorade-ul nostru sa ne semi-dopam putin.

@Frank - "pe ceilalti ii lasam sa faca "gaze", aburi ..." ne putem si epila, da? ar fi bine sa te ti de cuvant si pe viitor daca se poate

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daca iti iei sarurile si mineralele din hrana naturala, acestea se asimileaza frumos, surplus se elimina acolo unde este.

Trevizes, eu banuiesc ca tu depui un efort pe bicicleta la nivelul la care acest tip de asimilare compenseaza sau chiar supracompenseaza pierderile tale datorate transpiratiei, arderilor etc., din moment ce esti partizanul acestei practici. Dar Gatorade-ul de care vorbesti tu (cel de pe rafturile hyper/super/mega/ultramarket-elor) nu este produsul folosit si de sportivi, si intr-adevar, Ronaldinho apare doar de dragul banilor savurand o sticla de Gatorade Cool Blue :cool:

Edited by Traian

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gatorade Cool Blue... -__- Explică-mi şi mie, te rog, unde în natură găseşti culoarea albastră folosită pe post de colorant. Eu zic că este o chimicală. Un "E".

În concluzie, E-urile sunt cele mai benefice pt. organism. Şi băi să fiu al naibii dacă nu mi-aş lua o cursieră să fac 120 km doar pe apă plată, doar aşa să văd dacă se poate sau nu şi fără prafuri şi alte minunăţii ! Doar pe picioare şi strategie. Să ştii când trebuie să schimbi vitezele, cum să pedalezi ca să obţii rezultate maxime cu un minim de efort şi cum să susţii acel efort fără niciun fel de praf sau supliment. Doar prin antrenament. Pur si simplu antrenament riguros, devotat câte 4 ore pe zi - de la 06:30 la 10:30 sau de la 18:00 la 22:00 (chiar dacă durează şi 3 ani).

Spunea cineva pe aici că mai bine pedalează el decât Gatorade-ul. Sunt total de-acord.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now