Recommended Posts

Salutare,

 

Am prins gustul cicloturismului si vreau sa ma apuc de ceva ture mai lungi. O sa incep in august, cu un Bucuresti - Sofia si retur, urmand ca la anul sa fac minim 2 iesiri prin Europa cu bicicleta. Vreau sa inlocuiesc ce am acum (Michelin Country Trail) si sa investesc in niste cauciucuri potrivite pentru asa ceva. Intrebare de noob pentru cunoscatori: cam cum se simte/comporta la drum un Schwalbe Marathon Supreme? Vor fi cele cu balon de 2.0, doar asa le gasesc pentru roti de 26. Alte alternative?

 

Multumesc!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu am cauciucurile acestea in formatul 32-622. Pot sa iti spun ca sunt niste cauciucuri excelente, eu sunt multumit de ele. Sunt destul de rapide, mai confortabile decat marathon mondial 42-622 si dupa frecusul prin Bucuresti par destul de rezistente dupa 2000 km.

Pe asfalt ud sau uscat si pe pamant uscat se comporta f bine, aderenta suficienta. Daca dai de noroi incep sa "joace" imediat dar cred ca este caracteristica pentru toate semi-slickurile.

Sincer balon de 2.0 mi se pare prea mare la ce ai nevoie, o sa fie prea greoaie. Cauta la magazinele de afara o sa gasesti cu balon de 1.6 pe roata de 26. Are un prieten de al meu si sunt f ok, le gasesti undeva in 30 euro bucata

Share this post


Link to post
Share on other sites

Esti sigur ca nu vrei sa ai aderenta pe offroad?

Mondial sau tour plus ruleaza si ele suficient de bine pe sosea, si pt cicloturism sunt extraordinare si pe offroad.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Plus au 1 kg bucata. La drum lung nu sunt sigur ca e ce vrea,

Mondial sunt mai bune offroad, e clar, dar Supreme sunt mai usoare, mai rapide, mai silentioase si mai comode la o un balonaj mai mic decat Mondial, probabil datorita unor pereti mai flexibili. Am amandoua cauciucurile, Mondial le folosesc pe trasee preponderant offroad, Supreme sunt de naveta si de preponderent on road

Share this post


Link to post
Share on other sites

Schwalbe marathon supreme am eu pe bicla de oraş, 622x45 sau pe acolo pe undeva. Sunt foarte faine, uşurele, rulează foarte bine pe asfalt şi nu par a avea probleme cu penele.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Stiu ca @@puterfixer ruleaza pe asa ceva de ceva vreme si era spre foarte multumit de ele. 

Poate iti da mai multe amanunte de care si cu ce protectie, daca Dureme sau Supreme.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ale mele sunt Marathon Extreme, variantă care, din nefericire, nu se mai fabrică. Păcat de ea, că bună a fost. Rulaj excepțional pe asfalt și drum de pământ bătătorit, fără urme de uzură după mai bine de 1000km, zero pene, presiune obișnuită pe la 3-3,5 bari, cărat hoit și bagaje pe drumuri de țară fără comentarii. SIngurul lucru ce îl pot comenta e că ale mele, cu balon de 2,2, sunt uriașe; se încalță bine pe niște jenți de downhill, late.

 

Le-am pensionat în virtutea unui upgrade (din punctul meu de vedere) la Continental Sport Contact II, parcă de 1,75, fără protecție.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Multumesc pentru raspunsuri! @@vdan @@radu_vadan cam asta voiam sa aud, rulaj rapid, comoditate, aderenta, rezistenta la pene. @@vdan de afara le iau, bike-discount.de, dar acolo nu gasesc balon mai mic de 2.0 pentru roata de 26. Daca ai vreun alt magazin de la care ai comandat si a fost ok, spune-mi. @@Drysna asfaltul o sa fie preponderent in iesirile astea, cel mult o sa ajung pe drumuri de pamant/cu pietris unde, din cate am citit, se descurca onorabil si Marathon Supreme. Vreau sa le folosesc strict la cicloturism, cand imi vine nebunia pentru munte am Michelin-urile. Mondial si Plus Tour mi se par mult prea grele, cum zicea si @@vdan.

 

@@puterfixer Am luat in calcul si Continental Sport Contact II, dar n-am gasit mai nimic despre ele. Cum sunt?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Alte alternative?

 

 

 

O alternativa la Marathon Supreme gasesti pe acelasi site in Marathon Racer (informatia legata de greutate este eronata 575g fiind greutatea pentru varianta wired, pliabilul are 485g). Eu ma dau cu ele de vreo 2 ani si jumatate si mai bine de 7.000km pe sosele si uneori si inafara lor si pana acum nu m-au dezamagit. Usoare, rezistente la pene (pana acum nicio pana) si uzura, un grip excelent pe asfalt atat uscat cat si ud dar si in offroad usor si uscat. 

 

Intr-o comparatie directa cele doua sunt cam la fel cu exceptia unui criteriu. Sus e Supreme iar jos e Racer:

 

Supreme+vs.+Racer.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Folosesc Supreme 32x622 si HD Racer 35x622 pe biciclete (naveta de 35km pe zi). Supreme par ca se vor uza mai repede dar ruleaza mai usor. Nici o pana in ultimele 10 luni.... Pt cicloturism par mai potrivite racer hd, sunt mai profilate si mai usoare. Aici

http://www.bike-discount.de/en/buy/marathon-racer-hd-evo-1%2C5-folding-157813

gasesti 26x1,5.

PS: am mentionat ca ies/intra pe janta fara leviere?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Uita-te pe bike-components. Acolo gasesti mai multe dimensiuni

Share this post


Link to post
Share on other sites

Multumesc tuturor, m-am hotarat, o sa iau Marathon Racer. @@adi.murariu ai dreptate, le studiasem si pe astea, dar am crezut ca sunt mai slabe decat Supreme din cauza ca m-am uitat la versiunea Performance, nu Evo.

Share this post


Link to post
Share on other sites

A trecut cineva Marathon Supreme pe tubeless?

Ma gandeam la aceasta optiune  si nu stiu daca are rost sa dau banii pe un kit Stan. Varianta de cauciuc ar fi 32x622 montat pe o janta lata de 19

Share this post


Link to post
Share on other sites

pentru sosea am inteles ca nu ar fi sigur sa faci tubeless cu o anvelopa non tubeless.

Share this post


Link to post
Share on other sites

A trecut cineva Marathon Supreme pe tubeless?

Ma gandeam la aceasta optiune  si nu stiu daca are rost sa dau banii pe un kit Stan. Varianta de cauciuc ar fi 32x622 montat pe o janta lata de 19

 

Dacă nu exagerezi cu presiunea, se poate face liniştit. Şi eu m-am gândit, dar deocamdată nu am făcut pene. Marathon supreme am şi eu.

Nu da bani pe kit, se poate face cu o cameră de 24 tăiată, şi ceva soluţie gen stans sau joes.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Intra camera de 24 pe janta de 28? Mi se pare destul de mare diferenta. Oricum as avea o problema, din cate am vazut camerele pe 24 sunt cu valva Auto iar eu am janta cu Presta

 

Multumesc oricum de sfat

Share this post


Link to post
Share on other sites

Găseşti la decathlon cu valvă presta. Intră - ideea e să intre forţat şi să se întindă bine.

Găseşti aici tot procesul de conversie explicat:

 

 

Dacă nu te lămureşti, întreabă-mă.

Share this post


Link to post
Share on other sites

A trecut cineva Marathon Supreme pe tubeless?

Ma gandeam la aceasta optiune  si nu stiu daca are rost sa dau banii pe un kit Stan. Varianta de cauciuc ar fi 32x622 montat pe o janta lata de 19

 

Citind despre jantele hookless am inteles de ce nu poti face tubeless pentru sosea dintr-un clincher ordinar fie el pliabil ori nu.

"Bead hooks serve virtually no purpose for lower pressure tires. They're designed to bind clincher tires into the rim only when used with a tube. Without a tube, once you get above ~65-75PSI, a kevlar or wire bead will stretch over the rim and blow off because there's no tube binding the tire bead into the rim hook. That was the biggest hurdle in creating a tubeless road tire, and why the ultimate solution was a carbon bead with virtually no elasticity."

 

Pana la urma ai incercat sau nu sa le faci tubeless?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.