meridan

Devron Fan Club

Recommended Posts

gata .. am ales Riddle H6.7 pana la urma, numai ca intampin 2 probleme care au revenit chiar daca initial au fost rezolvate la un service:

- pe fata discul frana atinge o placuta dar se aude foarte incet;

- cand merg pe pinioanele cele mici ( primele 4 ) scoate un sunet ciudat si sare lantul de pe pinion

Share this post


Link to post
Share on other sites

nu mi se pare normal ca dupa ce reglezi ceva si merge , dupa 5 km de mers sa reapara problema

Share this post


Link to post
Share on other sites

- cand merg pe pinioanele cele mici ( primele 4 ) scoate un sunet ciudat si sare lantul de pe pinion

Pe ce foaie mergi ?

Nu se merge foaie mare cu pinioane mari

Share this post


Link to post
Share on other sites

La inceput e nevoie sa se intinda cablurile alea de la schimbatoare, se face un rodaj timp de o luna si se revine la service pentru reglaje finale.

Share this post


Link to post
Share on other sites

cu foaia mica sau mijlocie am mers si la pinioane cele din zona de mijloc, dar am mers ca sa probez daca apar probleme l aschimbator si pe rand facand toate combinatiile cu toate foile si pinioanele din dotare

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bine v-am regasit!

 

M-am tot gandit daca sa cumpar Zerga D3 sau D5, am tinut cont si de recomandarea lui Traveller (multumesc !!!) pentru H3.7, pana la urma am cumparat D5... punct 7.

H3.7 imi e un pic mare, altminteri o consider o varianta excelenta la pretul ei.

 

Am fost la DHS Militari, dupa ce am sunat in prealabil ca sa aflu daca aveau marimea mea, pentru ca voiam sa incerc bicicleta ca sa ma asigur ca ma potrivesc cu rotile de 27.5. Ce pot sa zic, ne-am potrivit la fix si ghidonul de 68 de cm mi-a lasat un mare zambet pe fata.

Au multe modele acolo, unele reduse sub pretul de lista, deoarece au mai fost incercate si pot fi o varianta excelenta pentru cei cu buget redus. Am fost incantat de unul dintre baietii de acolo, inalt si blond, care s-a ocupat de bicicleta si a muncit la roata fata pana ce discul n-a mai batut in etrier. Mi-a raspuns la toate intrebarile si mi-a facut diverse recomandari. Atentie insa, mergeti cu temele facute si verificati bine bicicleta, mai ales daca sunteti incepator ca mine.

 

Parere subiectiva: din experienta mea, din cele ale lui 78cat si kpac de aici de pe forum, din ce mi-au spus cei de la playbike si un alt posesor de Zerga D5.7 cumparata de la piese-de-bicicleta, nu toate bicicletele Devron vin perfect reglate din fabrica, asa ca insistati sa cumparati una reglata. Multi vanzatori online sunt seriosi fac deja asta dar e bine sa fiti feriti de frustrari. Mai ales cei care fac un efort financiar ca s-o cumpere.

 

Eu unul sunt foarte incantat ca la asa un pret am cumparat o echipare care la producatori renumiti costa minim 4000 ron. Nu puteam sa platesc asa o suma la cum si cat merg eu cu bicicleta.

 

Ca o observatie, la Zerga cel putin, doar marimea L are gauri si suruburi pentru al doilea suport de bidon, M-ul are tubul de sa mai scurt si tija de sa ar ajunge pana la ele si de aceea lipsesc. Gauri pentru portbagaj nu exista.

 

N-am apucat sa merg cu a mea si nici sa-i fac poze, insa inainte de a o pune la pastrat am observat o chestie ciudata.

Un unghi bun al lantului se poate obtine in urmatoarele combinatii foaie - pinion:

- foaie mare - pinioanele 1,2,3

- foaie medie - pinioanele 3,4,5

- foaie mica - pinioanele 5,6,7

Pentru 8,9,10 cu foaia mica, mi se pare unghiul lantului ca fiind prea mare. Pe de alta parte ma gandesc ca cei care au proiectat-o stiu ce fac.

Am pus 3 poze la rezolutie mare, foaia mica cu pinioanele 10,7 si 6. Se vede ca pe 6 si 7 lantul e drept sau aproape drept iar pe 10 e cam inclinat.

Imi fac griji pentru uzura prematura in special a pinioanelor si a foii mici.

Ma gandesc ca pe foaia mica si pinioanele 8,9 si 10 voi aplica forta cea mai mare deci le nenorocesc cel mai tare.

E normal asa si problema asta e doar in mintea mea?

Multumesc!

 

http://imgur.com/FLqYvvt

http://imgur.com/TqzGxkq

http://imgur.com/wp46ktP

Share this post


Link to post
Share on other sites

In primul rand sa faceti ture frumoase impreuna!

 

In al doilea rand nici o bicicleta nu vine reglata la fix din fabrica/depozit/cargou, pentru ca toate vin bucati la magazin.

 

In al treilea rand foaia mica se foloseste cu pinioanele mari, pe urcari. Mari ca numar de dinti, vreau sa zic.

Foaia mijlocie se foloseste la mersul obisnuit pe plat, cu pinioanele din mijloc (in general se evita primul si ultimul).

Foaia mare se foloseste cu pinioanele mici pentru pedalare pe coborari/fals plat in coborare/viteza mare pe plat.

 

Uzura maxima a lantului vine din rulaj preponderent pe foaie mare cu pinion mic. Daca ungi lantul si nu mergi excesiv pe ploaie, nisip, noroi, nu o sa se uzeze atat de tare. Oricum lantul si pinioanele sunt "consumabile", sunt facute sa fie folosite la transmisie. Dupa 2 ani le schimbi oricum, sa zicem.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Salutari tuturor! Am revenit cu imaginile demult promise. Intre timp am facut prima revizie (la ~2100 km) Riddle-ului meu 6.7. S-a schimbat vaselina din butuci si monobloc, desfacut si curatat furca, curatat si uns transmisie, schimbate cablurile. Cu ocazia asta am inlocuit si schimbatorul de foi Shimano Altus cu un Sram X7, care insa nu presteaza mult mai bine decat Altus-ul. Ma gandesc ca poate trebuie sa mai treaca o perioada pana se mai lasa cablurile noi. Gresesc? La frane nu s-a umblat deloc, placutele sunt cam 50% uzate. Am facut ~100km de la revizie, bicla se comporta excelent. Abia astept sa se mai usuce putin potecile din padure.

 

Sunt extrem de multumit de Devron-ul meu. Lant intins tuturor! 

 

DSC_0271.jpg


DSC_0531.jpg


DSC_0692.jpg


DSC_0728.jpg

 



  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ce maneta de schimbator de foi ai pus? Cred ca mai degraba acolo e cheia.

In orice caz, pe mine succesul bicicletelor Devron ma bucura. Chiar mi se pare o treaba buna ca raport pret/calitate, si pe deasupra cu un design reusit.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Deocamdată folosesc manetele din echiparea standard X5-urile. Dar da, ai dreptate, manetele influențează masiv calitatea schimbărilor. Am vrut sa schimb Altus-ul ala, îl simțeam ca oaia neagra în specificațiile bicicletei. N-am avut însă ce să-i reproșez din punct de vedere al funcționalității.

Voiam sa cumpăr și un set de manete X9 sh odată cu schimbătorul, dar am renunțat în ultimul moment.

Un set de roti mai ușoare ar fi un upgrade important pentru bicla. O simt greoaie pe accelerari.

Orientativ acum 2-3 luni era un set de roti Sram i17 (parca) cu butuci X7 la ~ 500 lei (playbike). Am făcut un calcul și scăpam de aproape 1 kg din greutatea bicicletei, păstrând pinioanele, discurile si cauciucurile de acum.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cred ca n-ai calculat bine, ma indoiesc ca diferenta e asa mare, 1 kg.

 

Daca acel altus schimba bine de ce l-ai... schimbat ? :)

X7-le trebuie sa schimbe mai bine, probabil nu au stat sa-l seteze perfect..

 

La manete sh, nu stiu, si eu m-am retras de la unele XT putin folosite, imi parea ca una "agata"..

 

Lantul e inca bun ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

O mica dezamagire. Cautam o bicicleta pentru tatal meu, sa mearga cu ea pe "la țară".

Cum ma uitam eu pe specificatiile de la Urbio K2.8 http://www.devronbike.ro/bikes/Cross/Urbio-K2.8vad acolo la echipare: Tip frana Devron mecanica, 180mm/160mm. Pun mana pe Facebook si arunc o intrebare la Devron referitor la tipul de frana. Raspuns:

 

Buna ziua, tipul de frana este Winzip DS1816

 

M-am dezumflat instant. Franele alea-s de unica folosinta, dupa ce se termina placutele le poti arunca cu totul ? Ca nu se gasesc placute de schimb pe nicaieri. Am dreptate sau ma insel ? O bila neagra pentru asta, puteau sa puna macar un BB3, da-o naibii de treaba !

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cred ca n-ai calculat bine, ma indoiesc ca diferenta e asa mare, 1 kg.

 

Daca acel altus schimba bine de ce l-ai... schimbat ? :)

X7-le trebuie sa schimbe mai bine, probabil nu au stat sa-l seteze perfect..

 

La manete sh, nu stiu, si eu m-am retras de la unele XT putin folosite, imi parea ca una "agata"..

 

Lantul e inca bun ?

 

Am reluat calculul si cred ca prima data am scazut butucii si am uitat sa-i adun  :-... Diferenta e de ~100-200 grame in minus fata de rotile standard (care cantaresc 5080g cu anvelope, butuci, pinioane, disc si q.r conform celor de la Freerider) pentru setul asta (care intre timp s-a mai scumpit) http://www.marosbike.ro/roti/set-roti-27-5-jante-wtb-speed-disc-i19-butuci-sram-x7-c.html.

 

Altus-ul l-am schimbat de moft  $-) , ca am vrut sa am full Sram. Acum sta in dulap, il mai tin putin pana ma decid cum ramane treaba cu X7. Baietii de la service mi-au spus ca a pus ceva probleme la reglaj si ca nu le place cum merge. A ramas sa mai merg cu bicla si sa vad in timp cum se prezinta. Pare ca intarzie si ca agata cand treci de pe foaia mica pe cea mijlocie. Daca rezolvi treaba aici, se strica de la mijlociu spre mare, ca si cum cursa n-ar fi suficienta. Schimbatorul este pentru 3x9. Tot baietii de la service au vazut un distantier pus intre angrenaj si cadru caruia nu i-au inteles scopul, provenind de la hallowtech si nu de la monoblocul de tip octalink care e pe bicla. Asa a venit de la inceput si Altus-ul n-a facut mofturi, asa ca nu stiu daca ar putea fi vinovat acel distantier (ma gandesc ca impinge in exterior tot angrenajul si de aici "nevoia" de cursa mai mare).

 

Da, si eu am dat inapoi de la niste manete X9 neputand sa le vad inainte sa le cumpar. Si pareau prea uzate pentru un singur sezon cat se spunea ca au fost folosite. Lantul e inca bun, mai are viata in el. Cred ca pana la urma totul se rezuma la citatul lui Eddy Merckx: “Don’t buy upgrades, ride up grades.”

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Intr-adevar, in poza 2 saua se vede ca are o pozitie gresita. Prea joasa, cu varful prea ridicat. 

 

Tot baietii de la service au vazut un distantier pus intre angrenaj si cadru caruia nu i-au inteles scopul, provenind de la hallowtech si nu de la monoblocul de tip octalink care e pe bicla.

 

Monoblocul are o latime care trebuie sa se potriveasca, in mm, cu latimea custii monoblocului (cilindrul in care intra, in cadru, sau "BB shell"). Pentru potrivire, daca monoblocul e mai lung, se poate monta distantier.

 

Poate cablaraia e problema, manetele X5 sunt ok (bine, au si ele o limita, nu schimba ca fulgerul).

 

La roti, un upgrade care sa se simta inseamna sa dai jos macar 400 g, altfel cheltui banii degeaba.

 

M-am dezumflat instant.

 

Intr-adevar, mai au in oferta lor niste chestii care nu fac cinste unui producator de bicle in mileniul 3, si as aminti aici franele cantilever, tot pe unul sau 2 modele de oras.

Sper sa treaca si peste asta :). 

Share this post


Link to post
Share on other sites

@@dragosey Uitandu-ma la inaltimea seii bicicletei tale, iti recomand cel mai ieftin si eficient upgrade: o pozitie corecta la pedalat. :)

E mai sus putin acum decat in poze. Sunt scurt in picioare, nu ma incradez in standarde. (de fapt sunt la limita dintre S-M la marimea cadrului, si am ales M). Genunchiul ramane putin flexat cand pedala este jos, asa cum e si normal, nu?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Atunci un "upgrade" interesant s-ar putea sa fie o pipa mai scurta :).

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Atunci un "upgrade" interesant s-ar putea sa fie o pipa mai scurta :).

Da, asta este adevarat. Care este lungimea minima pe care o au pipele? Si ce rise m-ar avantaja pe mine? :) Caracteristicile pipei actuale: 70mm, φ31.8mm, H:36mm Rise:6°

Share this post


Link to post
Share on other sites

Esti sigut ca este 70mm ? in ultima poza pare mult mai lunga, like 10-12cm. 70mm este ok, mai scurta este de downhill deja. Iarasi nu vrei cu rise mare ca oricum la tine este mai inaltat ghidonul decit saua. Cand urci pante mai abrupte nu se ridica roata fata ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vezi ca la maros pe site le au sortate pe lungimi, minima e de 35.

http://www.marosbike.ro/pipe-ghidon/

 

Am venit cu sugestia asta in ideea in care ti-ai luat bicicleta cu cadrul catre limita superioara a marimii (ceea ce nu-i rau, dar necesita adaptari ale perifericelor).

Ca sa nu stai cu genunchiul in extensie, ai dat saua mai jos.

Ca sa nu stai prea aplecat in fata, poti sa iei o pipa mai scurta (aici trebuie sa vezi si ce te aranjeaza ca pret, ca design si bineinteles ca dimensiune de prindere - furca 1 si 1/8 inch, ghidon 31.8 mm). Daca te simti bine, las-o asa (poate ai maini mai lungi).

Exemplu:

http://www.marosbike.ro/pipe-ghidon/pipa-ghidon-truvativ-hussefelt-31-8-60mm-2012.html

Share this post


Link to post
Share on other sites

@@danfizesan Am luat caracteristicile din catalogul celor de la Devron, dar uite, niciodata nu m-am gandit sa si verific in realitate cat are. Cand o sa ajung la bicicleta o sa pun ruleta pe ea :) Da, roata de fata se ridica la pante abrupte, contribuie si furca de de 120mm la asta cred.

 

@@Traveller Mersi pentru sugestii! Da, uneori simt nevoia sa stau mai drept, desi deocamdata nu-mi displace nici pozitia mai aplecata. O sa studiez problema. Cred ca mai pot da si saua putin mai in fata. Sper sa ajung azi la bicla.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Genunchiul ramane putin flexat cand pedala este jos, asa cum e si normal, nu?

Corect.

 

Sa ajungi la o pozitie corecta, in primul rand trebuie sa reglezi inaltimea seii. Cu piciorul in extensie nu trebuie sa ai calcaiul sub nivelul pedalei. Daca inaltimea este corecta, talpa este paralela cu solul. Atentie! daca saua este prea sus, bazinul se va misca stanga-dreapta cand vei pedala.

 

Al 2-lea pas presupune reglarea pozitie seii fata-spate si al unghiului acesteia.

Pozitia de plecare este orizontala, dar se poate schimba mai taziu in functie cum preferi sa stai. Daca varful seii este prea lasat, greutatea ta se va deplasa spre in fata pe ghidon si te vor durea incheieturile mainilor. 

Pt. reglajul pozitiei seii vei avea nevoie de ajutorul unui prieten. Leaga o greutate la capatul unei ate si atarna ata ca in poza de mai jos, pozitionand firul sub rotula:

bicycle_saddle_plumb_line.jpg

 

Daca pozitia este corecta, ata trebuie sa treaca prin mijlocul axului pedalier.

Atentie! Bratul pedalier trebuie sa fie paralel cu solul, iar talpa trebuie sa stea corect pe pedala, adica oasle talpii sa fie putin in fata axului pedalier.

imgH2FaB8.jpg

 

 

 

Pasul urmator presupune reglarea pozitiei ghidonului. Aici in mare parte tine de tine si de cum preferi sa mergi, dar ca idee, sa ai in calcul ca punct de pornire o pozitie usor flexata a coatelor, inaltimea ghidonuli sa fie aceeasi cu a seii sau chiar mai mica, spatele drept. In principiu trebuie sa gasesti o pozitie relaxata si ergonomica sa-ti permita sa te misti pe teren accidentat si sa actionezi manetele:

 

Fit-Mtn-BrakePosition.jpg

 

Vezi in poza de mai sus incheituara mainii, pozitia manetei de frana si a manetelor schimbatorului! Asta trebuie sa obtii!

 

Cam asta este pozitia corecta, dar nu este batuta in cuie. Poti face mici ajutari.

 

1299151967137-nlkga7f28ftb-960-540.jpg

 

De remarcat pozitia spatelui, unghiul pe care il face piciorul in extensie, unghiul pe care il face trunchiul cu mainile.

Pozitia din imaginea de mai sus este de cross country. 

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

In imaginea de deasupra ghidonul e mult prea jos, nu as cobora pe asa ceva... de fapt se vede ca baiatul e prea inalt pt acel cadru.

 


Baietii de la service mi-au spus ca a pus ceva probleme la reglaj si ca nu le place cum merge.

A ramas sa mai merg cu bicla si sa vad in timp cum se prezinta. Pare ca intarzie si ca agata cand treci de pe foaia mica pe cea mijlocie.

Daca rezolvi treaba aici, se strica de la mijlociu spre mare, ca si cum cursa n-ar fi suficienta.

Schimbatorul este pentru 3x9.

 

 

 

Da, schimbatoarele fata pot fi dificile, eu sunt amator si am stat aproape 1 ora sa setez un Alivio.. exact ca la tine, cand rezolvam un lucru aparea problema in alta parte. Dar incet incet am reusit.

Daca ai inclinatie tehnica, nervi si timp liber iti recomand sa incerci sa-l faci singur, cu ajutorul clipurilor de pe youtube.

Ai sanse sa-l faci si sa te simti meserias :D, sau sa te enervezi si sa schimbe si mai rau..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aia e o bicla de XC, nu are de ce sa fie ghidonul inaltat mai mult sau furca mai inalta/mai inclinat, ca nu are ca scop principal sa te ajute pe coborari abrupte.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.