schuffie

Un sfat vă rog: ghidon curbat sau ghidon drept?

Recommended Posts

Salutare,

 

Imi place sa merg pe sosea astfel ca mi-am luat o cursiera. M-am indragostit instant de ea, este foarte usoara si echipare super ok (shimano 105). Nu ma obisnuiesc nicicum cu ghidonul curbat, nu ma simt confortabil pe bicicleta si asta conteaza foarte mult; drept urmare m-am gandit sa ii pun flat bar ... sa ii mai dau o sansa, altfel cred ca o sa o dau. Pana la urma nu ma duc la concursuri, prioritara e iesirea in natura. O fi artand MULT MAI BINE cu ghidon curbat, dar nu pot sa ma adaptez si cu asta pace.

 

Sfatul pe care il solicit e legat de schimbatoare si manete de frana. Acum am ergopowere. As putea fie sa pun ghidon de "contratimp" cred ca ii zice, adica flat bar cu bar-ends, sau sa pun schimbatoare si frane normale. Ce ma sfatuti? Sa incerc ghidonul si sa folosesc in continuare ergopowerele sau sa modific cu totul? Daca e a doua varianta, merg schimbatoarele de mtb 3 x 9 sau trebuie sa fie speciale de sosea? Dar manetele? Merg cele de mtb?

 

Multumesc frumos de suport

Share this post


Link to post
Share on other sites

Foarte interesant!

Cam aceeasi problema o am si eu, dar, am fost precuat si, prevazand incomoditatea ghidonului de cursiera, nu mi-am cumparat, insa am ispite sa-mi iau totusi. De ce? Pt ca sunt variante mai nesportive, mai comode, sa le zic, de "cursiera", cu ghidon curbat DAR cu alta geometrie: ghidonul mai de ciclocross, sau touring, mai lat, gros, si nu f curbat, si mai spre nivelul seii, frana si schimbatoarele fiind mai apropiate de degete.

In acest sens, poate renunti la ghidonul flat si-ti iei altul mai comod, mai lat si gros, cum am zis, si-l ridici si mai sus.

Cel mai bine e sa mergi la un mecanic, desigur avand si ceva sfaturi in minte de pe aici, dat fiind ca chestiunea e delicata.

Intrebarea mea, poate off-topic:

De ce nu te obisnuiesti cu ea? Ai umerii mai lati? Esti mai greu? Mai inalt, peste 190, ca mine?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Probabil ca marimea nu este corespunzatoare, poate este prea lunga pentru tine, stai intins prea mult si apar durerile!

In mod normal un ghidon de cursiera este mai comod in opinia mea, ai mai multe pozitii pentru maini. Eu am si cursiera si hibrida cu ghidon drept. La hibrida imi amortesc mainile la ture lungi, ceea ce nu se intampla la cursiera.

Ce inaltime ai tu si ce marime are bicicleta?

Manetele de MTB sunt compatibile cu grupul de sosea, sa aiba acelasi numar de trepte ca si caseta de pinioane 9, 10, dupa caz. Nu merg manetele de la SRAM (cu exceptia SRAM Attack), care au alt raport de tragere.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Florin a pus punctul pe "i". Imi e un pic mare cadrul si nu vreau batai de cap sa vand bicicleta doar pentru asta. Mi-ar fi trebuit de 53,5 cm top tube, asta e cam de 55 - 56. Am scurtat pipa, si inaltat-o ... tot nu e ok. Nu as fi crezut ca aia 2 cm pot face atat de multa diferenta ... m-am urcat pe o buda de triban 3 la Decathlon (era mai grea decat mtb-ul meu :) ) dar pozitia mi s-a parut super comoda. Deci daca iau manete "Alivio" de exemplu 3 x 9 ar trebui sa se potriveasca?


Poți încerca un ghidon mai lat, o pipă mai înaltă...

 

Pentru ghidon drept vei avea nevoie de shiftere și manete de frână speciale (echivalent SRAM), cele pentru MTB nu se potrivesc cu frânele și schimbătoarele de șosea.

oare pentru shimano 105 gasesc?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ghidonul curbat si asezarea dual-controalelor permit mai multe prinderi, ghidonul lat numai un singur tip de prindere. De ce nu folosesti prinderea de manete? este acelasi lucru ca la un ghidon plat cu diferenta ca mainile stau intr-o pozitie mai comoda.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Triggerele MTB merg, manete de frana MTB nu merg. Iti trebuie manete speciale, precum a indicat @otdsr. De asemenea, si manetele de frana BMX merg.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Triggerele MTB nu prea merg pentru schimbatorul fata (e o tragere usor diferita la MTB fata de road, m-am lovit si eu de problema asta). Ori se pune un schimbator fata de MTB (nu tocmai ideala solutia dar merge), ori se pun manete trigger pentru grupuri de sosea (se tot gasesc pe bike-components & compania).

 

Cat despre problema incompatibilitatii cu ghidonul in general, unii (printre care si eu) nu se impaca sub nici o forma cu dropbars din varii motive. Dar daca te impaci cu ideea de dropbar chiar nu merita sa chinui bicicleta aia si sa-i pui flatbar si sa improvizezi. Improvizatiile sunt grozave cand ai un pitic pe creier de care nu poti scapa, dar in rest dau nastere la complicatii inutile.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Manetele de frana merg clar, manetele de schimbator merg daca tu ai deja transmisie 3x9 (sau 2x9).

Share this post


Link to post
Share on other sites

da da, am 3 x 9 shimano 105. Shifterele arata groaznic ... dar nu vad altele 3 x 9

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ar mai fi astea: http://www.racingbikeshop.ro/manete-schimbator-sram-attack-trigger

 

Eu avand 3x8, mi-am luat unele inferioare dar rotative, SRAM MRX comp (cu tragere compatibila Shimano).

Pt 9 viteze ai putea incerca Centera: http://www.amazon.com/SRAM-Centera-9-Speed-Twist-Set/dp/B000VSWHD4

Share this post


Link to post
Share on other sites

nu știi ce pierzi :P

  • Upvote 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

nu te complica sa o adaptezi, costa prea mult si nu merita investitia. vinde-o si cumpara o cursiera cu ghidon drept, se gaseste mai greu dar avantajul e ca in iarna reducerile sunt maxim, nefiind un segment de piata prea popular.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cadru nepotrivit este un motiv de vandut bicla, nu ghidonul de cursiera.

Dar chiar si cu aia 2 cm daca e mai lunga, cu ergopowerele montate sus pe ghidon nu vad de ce ai avea o pozitie incomoda. Flatbar-ul e criminal (in sensul rau al cuvantului) la drum lung. Ii vei pune bar-ends doar ca sa mai gasesti pozitii pentru maini.

Eu, la bicla de oras, aveam flatbar, ca tot omul. Dar mi-am pus ghidon de cursiera si e sublim. Chiar si scurtele drumuri prin oras imi dadeau dureri de maini cu flatbarul. La MTB variezi foarte mult pozitia bratelor si stransoarea mainilor si nu amortesti. Dar pe asfalt, ca e cursiera, trekking, oras, etc... doar ghidonul berbec, de cursiera, zic eu ca merita.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aici e chestiune de alcatuirea anatomic si preferinte.

Pe cursiera cu ghidon drept am montat flatbar de 56 cm cu concavitatea spre anterior, pipa e paralela cu solul si mansoanele sunt cautate cu atentie. Am cautat setarile cu rabdare si au iesit. Nu a mai fost nevoie de coarne. Am reusit sa fac anul asta 200 km si intentionez sa fac si mai mult in aceasta configuratie, care e exact ceea ce cautam (ea a fost cumparata din start cu ghidon drept, oricum).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dacă e cea albastra n-arata rău. Ce ghidon drept credeți ca merge pe cursiera? Cam la ce lungime? (eu cred ca în jurul la 60 -65 cm), sa fie puțin curbat anterior, cu rise, fără rise?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Multumesc de referinte :))

 

Flatbar, maxim 58-60 cm.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ar mai fi astea: http://www.racingbikeshop.ro/manete-schimbator-sram-attack-trigger

 

Eu avand 3x8, mi-am luat unele inferioare dar rotative, SRAM MRX comp (cu tragere compatibila Shimano).

Pt 9 viteze ai putea incerca Centera: http://www.amazon.com/SRAM-Centera-9-Speed-Twist-Set/dp/B000VSWHD4

M-am uitrat peste cele din primul link. Ce inseamna trigger? Adica merge in pasi mici ... ca schimbatoarele de pe vremuri?

Share this post


Link to post
Share on other sites

"Trigger" sunt astea moderne, indexate, actionate cu ajutorul degetului aratator si policelui. Majoritatea, ca sa zic asa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dupa ce am mai citit pe bikeforums, am tras urmatoarele concluzii:

- shifterul de spate e compatibil cu cel de mtb de 9 viteze, insa cel de fata in niciun caz, trebuie shifter special

- franele de v-brake nu merg pentru ca au tragere scurta, ori pui manete vechi de mtb, pe vremea cand nu erau cu v-brake sau iei speciale de cleste sau iei de bmx

- ghidonul sa fie flatbar, fara rise, maxim 60 cm

Daca ma ajutatinsa gasesc o pereche de shiftere la pret decent dau un bidon plin cu apa cand ne vedem pe traseu :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now