schuffie

Un sfat vă rog: ghidon curbat sau ghidon drept?

Recommended Posts

Am ajuns la cam 2000 km facuti anul asta, 2750 de cand am trecut la ghidonul de cursiera, iar durerile au inceput sa se tempereze. Deja de ceva vreme doar omoplatul stang ma mai doare si as zice ca durerea apare doar cam la jumatate din ture si nu depaseste un nivel pe care, din obisnuinta sau nu, acum il consider tolerabil. In plus, am reusit sa fac si coborari lungi fara sa trebuiasca sa fac pauze din cauza disconfortului, dar inca sunt departe de a ma simti la fel de confortabil ca inainte.

 

Partea buna e ca in momentele in care ma lupt cu vantul din fata si merg in dropuri realmente sunt ceva mai rapid si mai putin frustrat, iar placebo sau nu, ajuta mult cand ai de mers cate 2-3 ore cu vant de fata. Asa ca merita sacrificiul...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Făceai pauze la coborâri???

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
8 minutes ago, PVN10 said:

Făceai pauze la coborâri???

 

Cand am facut prima coborare rezonabila pe o cursiera (care desi nu era a mea, avea marimea corecta pentru mine) a trebuit sa ma opresc de 2 ori pe o coborare de 5-6 km din cauza crampelor avute la nivelul incheieturilor mainilor si a degetelor ca urmare a franarii. Chiar si alternand intre dropuri si manete, tot a trebuit sa ma opresc din cauza durerilor dupa cateva minute de franat (ce-i drept, nici asfaltul nu era de cea mai buna calitate, sunt convins ca si asta a contribuit). Altfel, de cand am trecut la dropbar pe bicicleta mea, nu am avut ocazia sa fac coborari la munte decat acum cateva saptamani, in rest coborarile de 1-2 km de care ma loveam nu erau relevante.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dupa inca 1000 km parcursi, pot declara subiectul incheiat din punctul meu de vedere. Durerile de omoplat au disparut complet (sincer sa fiu, nici nu garantez ca erau 100% legate de pozitia pe bicicleta), disconfort din cauza franarii nu mai am deloc (nici pe coborari lungi la munte), iar ca bonus au revenit durerile cu care eram deja obisnuit de ani de zile: cele din zona vertebrelor lombare/sacrale pe catararile lungi si cu pante peste 8-9%, respectiv ocazionalele amorteli in zona palmelor daca nu schimb pozitia mult timp. Stiu, stiu, ar trebui sa pedalez si ridicat din sa, dar din multe motive prefer sa nu.

 

Mi-ar fi placut totusi sa pot merge mai mult cu palmele pe zona dreapta a ghidonului (evident, pe catarari), dar zona pe care o pot folosi efectiv e foarte limitata, din cauza diverselor accesorii pe care le am montate pe ghidon (suport far, suport GoPro, sonerie), respectiv a latimii de 42 cm si a unei curburi destul de largi in zona de tranzitie catre dropuri. Practic singura pozitie in care imi pot plasa palmele pe zona dreapta a ghidonului ma obliga sa stau cu ultimele 2 degete pe zona curbata a lui, ceea ce devine inconfortabil destul de repede. Am impresia ca am vazut unele ghidoane (tot compacte) la care tranzitia dintre zona dreapta si zona dropurilor e mult mai directa (cu o raza de curbura mai mica, deci cu o zona dreapta mai lunga), dar am impresia ca respectivele modele erau din carbon, deci mult in afara bugetului meu pentru moment.

Share this post


Link to post
Share on other sites

si eu am avut diverse accesorii montate pe ghidon la care am renuntat.

ciclocompureul l-am scos in afara cu un suport aero, am renuntat la far si am pus lumini in locul dopurilor de la ghidon (tacx lumos), sonerie nu am. acum am un ghidon curat!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now