schuffie

Un sfat vă rog: ghidon curbat sau ghidon drept?

Recommended Posts

O schimb n-arata deloc estetic, vroiam doar sa incerc sa vad daca ma ajuta la confortul in mers. Scuze de botez radu, dau un miel :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sau pastrezi pipa dar o intorci :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am reglat ghidonul și am pus ergopowere-le conform tutorialelor, sunt foarte departe acum ergopowere-le, o sa cumpăr un ghidon compact

Share this post


Link to post
Share on other sites

e o idee f buna compact, manetele montate cat mai sus, ghidonul rasucit in sus, pipa adecvata ca lungime si unghi negativ.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Voi reinvia acest topic pentru ca de ceva vreme am o dilema pe care inca nu mi-e foarte clar cum sa o rezolv.

 

Am strutocamila mea, care momentan are un flatbar de cam 50 cm latime cu bar-ends. Sunt foarte multumit de pozitia pe ea, in special de confortul oferit, singura mea problema fiind faptul ca parca as vrea ca in turele in care ma trezesc cu un vant de 30-40 km/h care bate din fata timp de ore bune sa am o alternativa mai "aero". Am mers pe o cursiera cam 100-150 km intr-o iarna acum cativa ani, in rest toata viata am mers doar pe ghidoane de MTB si, in concluzie, nu sunt deloc obisnuit cu dropbars. Asta ma face, bineinteles, sa imi pun problema upgrade-ului la un dropbar. Stiu ce presupune asta, am in cap o lista de potentiale piese, problemele mele sunt urmatoarele:

 

- franarea: e clar ca din pozitia cea mai uzuala, "on the hoods", franarea e departe de a fi la fel de eficienta ca cea oferita cu mainile "in the drops" (si, tot discutand de franarea "on the hoods", departe de a fi la fel de eficienta ca franarea oferita de franele actuale V-brake), cel putin daca discutam de aceeasi forta de strangere a manetei; asta ma va obliga sa merg pe coborari doar in pozitia "in the drops", ceea ce, in mintea mea, imi ofera mult mai putin control decat am momentan pe flatbar; am motive reale sa ma ingrijorez din punctul asta de vedere?

 

pozitia corpului: mobilitatea spatelui meu lasa de dorit, ceea ce inseamna ca pozitia cea mai joasa pe care o voi tolera pe dropbars va fi usor mai joasa decat cea actuala, diferenta de aerodinamicitate fiind facuta in mare parte de pozitia diferita a bratelor fata de corp; asta inseamna ca in pozitia mai relaxata, on the hoods, voi fi mai ridicat, deci mai putin aerodinamic decat in pozitia actuala; ar merita oare sa fac compromisul asta?

 

Pozitia mea actuala pe bicicleta e asta:

ud2hL8s.jpg

 

efortul in brate si spate: din nou, fara sa ma bazez pe date concrete, am impresia ca in cazul in care merg "in the drops", spatele si bratele sustin o greutate considerabil mai mare decat in pozitia "in the hoods" sau pozitia adoptata pe un ghidon drept; cat de tare reprezinta asta o problema pentru cineva care toata viata a pedalat doar pe ghidoane de MTB? Ar trebui sa ma ingrijorez?

 

Prefer raspunsuri si opinii de la persoane care au folosit / folosesc ambele tipuri de ghidon suficient de mult incat sa stie cum e cu ambele. Mentionez ca nu sunt interesat nici de competitii, nici de recorduri de viteza, nici de obtinerea celei mai aerodinamice pozitii din univers si ca, in afara de picioare, restul corpului meu apartine mai degraba unui inginer decat unui sportiv de performanta. Chiar si in contextul in care am slabit niste kilograme bune in ultimul an, parca tot prefer sa nu imi dau cu genunchii in abdomen in timp ce pedalez.

 

100pp7.jpg

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ca perere strict personala,eu am mers si merg cu ambele tipuri de ghidoane,este ca ai cam intuit si partile bune si partile rele ale ambelor tipuri,dar nu in toate cazurile de dracu'atat de negru. :)

Franarea- pe coborari se tine ghidonul de jos(nu sunt familiarizat cu denumirile actuale 'on the hoods"etc) asta iti da si o stabilitate mai buna prin coborarea centrului de greutate cat si po precizie mai buna la viraje,de asemenea franarea se face cu degetele aratator si mijlociu su ofera suficienta forta de strangere.

Ca pozitie prin tinerea ghidonului de sus esti avantajat la urcarea de pante,in rest se tine "de manetele de frana" aceasta pozitie te ajuta sa te relaxezi si sa respiri(asta e pozitia cea mai folosita de cicilisti)Pozitia spatelui(nu trebuie sa fie arcuit ca oarecum coloana dreapta si relaxat) ofera cand tii ghidonul de jos o mai buna forta de apasare,atentie ca trebuie masurata f.bine pozitia pentru a nu-ti da cu genunchii in stomac si aici e foarte importanta si lungimea dintre sa si ghidon,sa o masori bine.

Deci un ghidon curbat iti ofera mai multe oportunitati ca cel drept,poti tine de sus,de manete,de jos,asta ajutand la distante lungi pentru ca iti mai modific pozitia pe bicicleta.

Prin tinutul de jos al ghidonului nu tii in brate o greutate mai mare,(asta tine de tine)nu trebuie in nici un caz sa te lasi prea tare pe ghidon,ci sa stai cam 2/3 pe sa si 1/3 pe brate,altfel iti amortesc.

Ca chestie eu si cu ghidonul drept cand e vant ,flexez coatele,ma aplec in fata f.mult si trag mai bine asa.

Sper sa ajute sfaturile mele.

  • Upvote 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

franarea: poziția din drop-uri pe coborâre îți dă cumva mai mult control, pentru că pui mai multă greutate pe roata față. Eu nu prea m-am împăcat cu un ghidon "normal" de șosea, mi se părea că încheieturile au o poziție nenaturală în drop-uri; recomand Salsa Cowbell.


pozitia corpului: eu ți-aș recomanda să ai manetele în exact aceeași poziție în care ai acum coarnele (din distanțiere/pipă). Practic nu pierzi nimic și câștigi poziția din drop-uri - neapărat ghidon compact, altfel cobori prea mult.


efortul in brate si spate: Am avut dropbar mult timp pe bicicleta de navetă, dar nu am mers distanțe mari. După ce mi-am luat "cursiera" am început să fac ture mai lungi și într-adevăr, la început mă dureau umerii. Am mai umblat la poziție, m-am mai obișnuit, acum aș spune că nu mai am probleme.


Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu am 3 bicle: de sosea, de munte, de oras. Asa de incantat sunt de ghidonul de cursiera incat mi-am pus unul si la bicla de oras. Am si ergopowere si manete de cross la ghidonul de sosea de pe bicla de oras. Rar folosesc manetele de cross. 90% folosesc franarea on the hoods.

 

Singurul avantaj al ghidonului drept este in offroad. Altfel, pe asfalt, fie ghidon de cursiera, fie ghidon curbat inspre spate pt oras, stilul jandarmilor din anii 20.

 

In pozitia on the hood poti fi mult mai aerodinamic decat in pozitia on the drops.

 

Daca iti dai cu genunchii in burta, chiar cand te apleci maxim, inseamna ca ai saua prea jos si/sau prea in spate.

 

E bine sa tii mainile on the drops la coborari pt ca iti coboara f mult centrul de greutate. Cu o cursiera iei mult mai in viteza serpentinele in coborare decat cu un MTB, indiferent de ce cauciucuri ai pe MTB.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu merg pe (semi)cursiere de vreo 15 ani. În ultimii 8-9 am diversificat și am avut și am tot felul de biciclete. MTB, evident, biclă de oraș cu ghidon drept, SSP cu bullhorn, contratimp... Pot să-ți spun 100% că orice probleme de frânare am avut (și au fost câteva) nu s-au datorat niciodată - NICIODATĂ - poziției mâinilor față de manete.

Chiar și pe contratimp, unde manetele de frână sunt o lamelă de aluminiu de 3mm grosime care te taie la degete, nu am nicio problemă să blochez roțile dacă e cazul.

 

Manetele de cursieră au cu totul altă tragere față de cele de MTB, și poți face o oprire de urgență în poziția cu mâinile pe manete (”on the hoods”).

Singurele momente când merg pe dropuri sunt pe coborârile abrupte și/sau lungi, unde pe dropuri ai mult mai mult control la direcție și la frânare.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

pozitia corpului: eu ți-aș recomanda să ai manetele în exact aceeași poziție în care ai acum coarnele (din distanțiere/pipă). Practic nu pierzi nimic și câștigi poziția din drop-uri - neapărat ghidon compact, altfel cobori prea mult.

Eu ma tem ca daca las manetele in aceeasi pozitie ca cea actuala a coarnelor, pozitia din dropuri va fi inconfortabila pentru spate, de aia ma gandeam la o "cale de mijloc". Clar ghidon compact daca e sa fie.

 

 

franarea: poziția din drop-uri pe coborâre îți dă cumva mai mult control, pentru că pui mai multă greutate pe roata față. Eu nu prea m-am împăcat cu un ghidon "normal" de șosea, mi se părea că încheieturile au o poziție nenaturală în drop-uri; recomand Salsa Cowbell.

 

OK, dar daca pun mai multa greutate pe roata fata, asta nu inseamna si ca pun mai multa greutate pe brate, ceea ce inseamna ca vor fi mai tensionate, ca vor obosi mai usor, si deci ca imi va fi mai greu sa controlez ghidonul?

 

Prin tinutul de jos al ghidonului nu tii in brate o greutate mai mare,(asta tine de tine)nu trebuie in nici un caz sa te lasi prea tare pe ghidon,ci sa stai cam 2/3 pe sa si 1/3 pe brate,altfel iti amortesc.

 

OK dar daca trebuie sa "nu ma las prea tare pe ghidon" in contextul in care trunchiul are o pozitie mai joasa, asta nu inseamna un efort mai mare la nivelul spatelui? In pozitia actuala efortul la nivelul spatelui e aproximativ zero, de aia am si reglat-o asa. Nu as putea sa stau cu spatele tensionat prea multa vreme.

 

Ca sa fim lamuriti:

"on the hoods"

7383345752_6bc66e1086.jpg

 

"in the drops"

7383345066_65a2296f7f.jpg

 

 

In pozitia on the hood poti fi mult mai aerodinamic decat in pozitia on the drops.

Cum asa? E mai ridicata prima pozitie decat a doua, cum sa fiu mai aerodinamic in prima?

 

90% folosesc franarea on the hoods.

Si nu ai impresia ca franarea e mult mai slaba decat daca esti "in the drops"?

Share this post


Link to post
Share on other sites

1. E mai aerodinamica ptc ca tii antebratele orizontale. Conditia e, bineinteles intai sa te apleci.

 

2. Deloc. Oricum, in oras nu franez din dropuri. Doar din hoods sau de la extra-manetele de ciclocros, de sus.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu merg pe (semi)cursiere de vreo 15 ani. În ultimii 8-9 am diversificat și am avut și am tot felul de biciclete. MTB, evident, biclă de oraș cu ghidon drept, SSP cu bullhorn, contratimp... Pot să-ți spun 100% că orice probleme de frânare am avut (și au fost câteva) nu s-au datorat niciodată - NICIODATĂ - poziției mâinilor față de manete.

Chiar și pe contratimp, unde manetele de frână sunt o lamelă de aluminiu de 3mm grosime care te taie la degete, nu am nicio problemă să blochez roțile dacă e cazul.

 

Manetele de cursieră au cu totul altă tragere față de cele de MTB, și poți face o oprire de urgență în poziția cu mâinile pe manete (”on the hoods”).

OK, sunt foarte surprins de afirmatiile cu privire la franare. Tata are acum o bicicleta cu manete Shimano 105 din ultima serie, frane Shimano R650 (cred) cu saboti destul de moi si aderenti si rotile Aksium cumparate de la tine. Daca franez pe fata din pozitia "on the hoods", nu pot sub nici o forma sa blochez roata, de altfel sunt departe de a o bloca. Abia daca strang puternic de capatul levierului o pot bloca. Sa inteleg ca e ceva radical gresit cu franele alea?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vrei sa blochezi roata fata pe asfalt????!!!!

 

E un etalon care imi permite sa cuantific raportul dintre apasarea pe maneta si forta de franare. La bicicleta actuala, cu frane V-brake Avid SD7 si manete Avid FR7, efortul pe care trebuie sa-l fac ca sa pot bloca roata fata cand "ma imping" in bicicleta stand pe loc e net inferior celui de la bicicleta mentionata in postul anterior, in special cu mainile pe "hoods". Nu discut de a bloca roata fata in timpul franarii pe sosea.

 

Mersi pentru link, acum am inteles la ce te referi si are sens.

 

LE: tocmai am pus iarasi mainile pe franele respective, mi se pare absolut inuman cat de tare ar trebui ar trebui sa strang de maneta stand "on the hoods" ca sa pot frana vizibil. Probabil si faptul ca am degetele cam scurte sa contribuie...

Share this post


Link to post
Share on other sites

OK, sunt foarte surprins de afirmatiile cu privire la franare. Tata are acum o bicicleta cu manete Shimano 105 din ultima serie, frane Shimano R650 (cred) cu saboti destul de moi sia derenti si rotile Aksium cumparate de la tine. Daca franez pe fata din pozitia "on the hoods", nu pot sub nici o forma sa blochez roata, de altfel sunt departe de a o bloca. Abia daca strang puternic de capatul levierului o pot bloca. Sa inteleg ca e ceva radical gresit cu franele alea?

 

Am avut și eu o frână R650 pe spate pe o cursieră. Are reach mai lung decât frâna standard 105, și e non-series, și întotdeauna mi s-a părut că e mai moale, dar întotdeauna m-a servit mulțumitor... Mă surprinde experiența ta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Credeam ca vrei sa blochezi roata fata in mers. Se poate si fara sa cazi. Te dai cu greutatea cat mai in spate si jos si franezi. Roata nu se taraie. Vibreaza cu tot cu furca.

 

Eu iti recomand sa-ti pui linistit ghidon de cursiera. Franarea nu e inferioara iar pozitia se imbogateste cu locuri noi de tinut mainile.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Referitor la spate 2/3 sa si 1/3 brate inseamna sa ai o pozitie corecta din reglajele si distanta dintre sa si ghidon vei sta de la sine in pozitia corecta si vor  sta si spatele si umerii relaxati. E mai pretentioasa la reglaje pozitia cu un ghidon curbat decat cea cu ghidonul drept dar ai 3 variante de mers.Nu-ti face probleme,nu e asa dura pozitia cum pare.

  • Upvote 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

@@radu_vadan @@majikstone se refea la frane BR-R451 care au reach de 44-57 mm. Daca stau in "on the hoods" imi este dificil sa franez dar franeaza. Evident ca sunt alte grupe musculare decat pe ghidonul drept si trebuie formate dar ma steptam sa pot bloca rotile, ori asta nu prea imi iese.

Nu doresc sa actionez franele pana la blocare ci doar sa stiu ca pot daca doresc.

Asta ma face si pe mine sa fiu cam nesigur dar probabil ca tine si de antrenament.

Share this post


Link to post
Share on other sites

cum vad eu problema, atentie nu am mers pe ghidon de cursiera decat putin, cand mai schimb cu cineva..

 

Ce castigi dpdv aerodinamic cu ghidon dropbar ?

Cand ai vant din fata vei merge cateva ore in dropuri ?

Doar asa ai avea un avantaj aero, altfel cu mainile pe hoods vei avea profil similar cu cel de acum.. sau gresesc ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

cum vad eu problema, atentie nu am mers pe ghidon de cursiera decat putin, cand mai schimb cu cineva..

 

Ce castigi dpdv aerodinamic cu ghidon dropbar ?

Cand ai vant din fata vei merge cateva ore in dropuri ?

Doar asa ai avea un avantaj aero, altfel cu mainile pe hoods vei avea profil similar cu cel de acum.. sau gresesc ?

 

Da, cu mainile pe hoods voi avea un profil similar cu cel de acum, daca nu chiar mai putin aerodinamic (ca sa ma simt inca decent in pozitia mai joasa).

Nu stiu cat timp o sa fiu capabil sa merg in dropuri sincer... dar chiar si sa o pot face cate 10-15 minute urmand ca urmatoarele 10-15 minute sa revin la pozitia anterioara tot as castiga ceva.

 

Cat despre pozitia sugerata in linkul postat de @@andreibelcic, la cat de inflexibil e spatele meu nu voi ajunge niciodata atat de aerodinamic pentru mai mult de 30 de secunde.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cand se invata ciclismul,era interzis sa tii on the hoods ci trebuia sa tii doar in dropuri,la pista acelasi lucru,la contratimp la fel,asa ca nu e ceva iesit din comun sa tii cat e nevoie.Repet castigul este in diferitele pozitii in care poti tine ghidonul.iar blocatul rotilor e chiar periculos la o cursiera daca nu esti de unul singur si chiar si atunci risti sa pierzi controlul si sa cazi.


Majik cu mainile de partea de sus a ghidonului vei fi ca acum,on hoods vei fi un pic mai aplecat.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@@Traveller @@andreibelcic

Eu am trecut greu la ghidonul de cursiera din cauza unor idei preconcepute.

Sunt cu totul de acord ca ghidonul drept este foarte pretentios daca vrei sa il folosesti la o bicicleta de sosea. Cum zicea @@Traveller, trebuie sa cauti cu grija gripuri confortabile in raport cu anatomia palmelor si cum spunea @@andreibelcic "coarnele" sunt o salvare binemeritata pentru situatia cand esti disperat sa gasesti o pozitie aerodinamica si anatomica in acelasi timp, doar ca la ghidonul drept cand stai aerodinamic "in coarne" nu ai acces la frana, cand stai pe ghidon cu acces la frana nu e o pozitie anatomica, etc, etc.

Eu fiind batran utilizator de ghidoane drepte pot declara ca pentru sosea, ghidonul drept e un compromis discutabil.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Iar blocatul rotilor e chiar periculos la o cursiera daca nu esti de unul singur si chiar si atunci risti sa pierzi controlul si sa cazi.

OK, s-a inteles gresit, precizez din nou nu am nici un moment de gand sa blochez roata fata (sau spate) pe sosea, ideea de "blocatul rotii fata" e ca sa compar cat de tare trebuie sa strang de maneta franei fata in timp ce ma imping in ghidonul bicicletei pentru acelasi etalon (aproximativ) al fortei de franare, si anume blocarea rotii fata in timp ce stau pe loc.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Exact. Pozitia cu ghidonul curbat se regleaza astfel ca partea dreapta, de suss, sa vina unde vine acum ghidonul drept. Nu manetele. Adica nu trebuie sa pui o pipa mai scurta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Chiar pentru inceput,poti pune ghidonul un pic mai sus,apoi sa-l cobori gradual pe masura ce te obisnuiesti,pana la pozitia lui normala.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now