Metall

Sfat achizitie suporti pentru masina

Recommended Posts

Salut,

Am fost in oras si am gasit urmatoarele modele de suporti de masina:

1. Thule ProRide 591

http://www.portbagaj.ro/index.php?al_item_id=351&lap=fo5-al〈=2&show=4&ID=15&author=&sID=15〈=2&cikkszam=&name=&csome=14&show=4&

Aluminiu, la 95 de euro bucata

2. http://www.portbagaj.ro/index.php?al_item_id=760&lap=fo5-al〈=2&show=4&ID=15&author=&sID=15〈=2&cikkszam=&name=&csome=14&show=4&

Otel, la 50 de euro bucata

Inca nu am reusit sa ma decid ce sa cumpar, asa ca as dori sa-mi ziceti daca ati avut cumva ceva experiente cu aceste modele si le stiti plusurile / minusurile lor

Cu multumiri!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Modelul asta nu-l aveau in magazin

Probabil ca-l aduc si pe comanda, dar nu stiu daca imi convine asa de tare, ca am impresia ca trebuie sa demontez roata si sa o car in portbagaj, iar ideea era sa pun bicicletele si in concediu, cand clar nu mai am loc defel in portbagaj :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Poti cumpara un suport pentru roata care se pune tot pe barele de sus. In acest fel scapi si de problema cu roata.

O sa ajungi sa cheltuiesti destul de mult dar te asigur ca merita.

Daca cauti o varianta mai ieftina poti achizitiona ceva de genul acesta

Edited by Ovidiu

Share this post


Link to post
Share on other sites

Foarte interesant si simplu modelul Elite SanRemo Roof Carrier.

Si discret :D

Tu de ce insisti pe modelele cu prindere pe furca, si nu pe roata / cadru?

Sistemul de prindere al cadrului sunt convins ca are niste cauciuc de buna calitate in zona de contact, si cred ca si prinderea pe roata e destul de sigura

Share this post


Link to post
Share on other sites

Explicatia este foarte simpla. Am vazut pe autostrada cum a zburat o bicicleta de pe un suport de genul acela si am vazut doua cadre de carbon facute praf dupa ce au fost stranse pe cadru.

Chiar weekendul trecut un timisorean a facut o gaura in frumusete de cadru Trek Madonne dupa ce a transportat bicicleta cu "ajutorul" unui asemenea suport.

Eu am avut initial un suport cu prindere pe cadru si am zgariat doua biciclete. AM renuntat la el cand era sa fac praf un cadru de carbon.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Stii cumva si ce marci de suporti erau cele ce-au cauzat probleme?

Sau or fi toate cu probleme ...

Share this post


Link to post
Share on other sites

si mie mi se pare ca cele cu prindere pe furca sunt cele mei bune, mai ales dupa ce suportul luat pentru cursa nu a vrut sa primeasca si metebeul. dar astea cu zgarieri/rupt si sarit cred ca este si din cauza suportului prost sau vitezei prea mari de rulare.

suportul meu nu prea vad cum ar putea sa rupa un cadru, avand in vedere ca forta de strangere este sub ceea ce pot eu cu mana.

Share this post


Link to post
Share on other sites

De acord ca sistemul de prindere pe furca pare mai stabil si mai sigur. Cu cat ma gandesc mai mult la el cu atat imi place mai tare.

Doar ca n-am gasit la magazin si in plus e de munca in plus cu roata din fata - alt suport, care mananca loc pe bara, in stilul asta nici nu stiu daca intra mai mult de 2 biciclete pe masina

O sa trec maine sa vad daca pot comanda si suportii cu prindere pe furca, plus suporti de roti

Share this post


Link to post
Share on other sites

De acord cu ce spune Ovidiu. Eu am doua Baracude de la Mont Blanc. Avantajul este ca prinde bicla in 3 puncte si roata fata o tine in jgheab. Merge garantat 150 km/h si cam 120 in viraje mai sinuoase. Insa este adevarat ca la strangere, poti aplica forta prea mare si sa iti rupa in cleste un cadru mai fragil si la fel de adevarat ca sistemul de cauciuc freaca vopseaua daca este strans prea tare si te dai in forta pe serpentine. Dar de ajuns ajungi cu bicicleta nemiscata. Daca aveti biciclete fragile sau nu doriti sa fie zgariate la transport cel mai sigur sistem e cel indicat de Ovidiu.

Aici gama MB

Edited by MBZ

Share this post


Link to post
Share on other sites

ops now, eu m-am orientat din start la pret si ....le-am rezolvat "hand made"

Adica am stabilit proiectul, am cumparat materialele pe care nu le aveam (cornier de 30, platband, am "mituit" un strungar pentru suportii ptr furca) si am iesit la aprox. 50-70 lei pentru un suport de patru biciclete, cu prindere pe furca.

Apropo cand nu am loc in portbagaj de rotile fata, le leg cu doua chingi direct pe o pedala a bicicletei (pusa in pozitia de minima) roata nevenind in contact cu cadrul, deoarece se sprijina pe cauciuc.

Pe viitor ma gandesc la cate un suport separat ptr fiecare roata fata.

Bafta tuturor

Share this post


Link to post
Share on other sites

La suporti m-am hotarat la modelul Thule Pro Ride 591.

Doar ca suportii astia trebuiesc montati pe niste bare transversale.

Am gasit ceva bare pt modelul masinii mele, dar cand mi-a spus vanzatorul ca suporta maxim 50 de kilograme ... hm, mi se pare cam putin

Adevarat, nu vreau sa car decat 2 MTB-uri pe masina, de 13-14 kilograme bucata, dar ma gandesc ca o frana brusca, cele aprox 30 de kilograme cumulate ale suportilor si bicicletelor, s-ar putea sa "cantareasca" mai mult decat cele 50 de kilograme specificate de producatorul barelor transversale.

Sau e posibil ca producatorul de bare transversale sa specifice greutatea suportata in orice conditii de mers de aceste bare?

Voua cum vi se pare? Sau : ce fel de bare ransversale aveti / cate kilograme suporta / cu cate biciclete pe acoperis ati circulat / ce frane bruste au suportat? ;)

Merci again!

Edited by Metall

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut! eu am cumparat acest sistem de la Thule ( de la ASSPORT ) din 2 motive: era din alu si e mai usor de transportat ( din casa la masina sau cand le imprumuti la altii) si sistemul de prindere al bicicletei este foarte rapid si usor. Nu trebuie sa te intinzi ca sa ancorezi bine bicicleta!Mai exista o varianta din fier care avea dubla prindere pe cadru.Insa oncorarea necesita mai mult timp si este evident mai greu.Preturile erau evident pe masura, cel de alu era vreo 3 il iara cel de fier 1 mil si jumatate. Cat despre viteze, nu cred ca e indicat sa apesi prea tare acceleratia. Un sistem bun este cel care se fixeaza in spatele masinii, dar cred ca aici depinde de tipul masinii.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am reusit in fine sa le cumpar pe toate, si barele de pus pe masina si suportii de biciclete, acu astept un weekend cu vreme buna sa vedem cum functioneaza :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Orice fel de bare, ca marca, daca sunt pentru tipul de prindere al masinii respective, sunt de incredere.

Orice fel de suporti de marca deasemeni.

Legal vorbind, cu suportii montati pe bare si cu biciclete asezate in locasurile lor si marate conform manual, esti limitat la maxim 110 km/h.

Nu v-as sfatui sa rulati cu bicicletele sus pe masina cu viteza mai mare in Austria sau Germania. :)

Banda I si maxim 110 km/h :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

cred ca e 120 maxima cu eroare de 8, deci practic cam 128km/h

din cate stiu iti scade 10 km/h de la viteza maxima, dar e posibil sa ma insel si sa fie 110.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Barele sunt fabricate de AutoMaxi - singurele ce le-am gasit potrivite pt masina mea - deh, masina e model mai veki, m-am bucurat ca le-am gasit si pe alea - si pe cartonul in care erau impachetate scrie ca viteza recomandata e de 90 km/h.

Share this post


Link to post
Share on other sites

cred ca e 120 maxima cu eroare de 8, deci practic cam 128km/h

din cate stiu iti scade 10 km/h de la viteza maxima, dar e posibil sa ma insel si sa fie 110.

Cu remorca este -10Km/h fara de viteza maxima pe sectorul de drum.

Cu bicicletele pe suportii de bare, 110 km/h maxim indiferent de limita vitezei maxima a sectorului de drum.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Despre acest model ce parere aveti? Mi se pare practic, pentru ca nu mai trebuie sa montez/demontez barele tranversale de pe masina, insa nu stiu cat de rezistent este, parca n-as vrea sa-mi adun bicicleta de pe dn1:D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Este cel mai prost sistem.

1. Nu poti deschide portbagajul

2. Daca pui 3 biciclete sigur o sa fie zgariate la sfarsitul calatoriei.

3. Am avut un sistem din asta si datorita faptului ca o curea nu a fost stransa corect 3 o bicicleta a fost distrusa

4. Daca din cauza vibratiilor ramai fara o piesa de cauciuc (dintre cele care imbraca zona care se fixeaza pe masina) o sa ai placerea de a merge cu masina la tinichigiu si la vopsitorie (cunosc pe cineva care a reusit sa ia vopseaua de pe o zona destul de mare a portbagajului).

NU CUMPARA ASA CEVA:D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Umblatul la portbagaj n-ar fi o problema, dar la drumurile pe care le avem desprinderea unui cauciuc protector e aproape o certitudine:D si nici curelele de prindere nu-mi inspira mare incredere, ele suportand o buna parte din forta. Mersi pentru raspuns, eram aproape hotarat sa-mi iau unul, era ieftin si cam singurul sistem pe care as putea sa-l montez pe masina. Nu am prinderi pentru bare transversale.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu am prinderi pentru bare transversale.

Nu exista tip de autoturism pentru care sa nu existe bare si sistemul adecvat de prindere. Chiar si pentru Mahindra. Ce motocoasa posezi?

Share this post


Link to post
Share on other sites

am vazut prin franta la masini mai vechiute niste suporti facuti artizanal fixati pe carligul de remorca . ceva foarte robust dupa opinia mea. erau suporti de 2 sau 3 biciclete puse in spatele masinii.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Masina mea este o Solenza, iar din ce m-am interesat si ce vad eu la masina nu are sine de montaj, nici carlig de remorcare. Daca ar fi fost viabil, oricum cel mai mult mi-ar fi placut sistemul de care spuneam mai sus.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Asa cum a specificat MBZ-ul exista sisteme pentru orice tip de masina, inclusiv pentru Solenza.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now