iacobdoc

Frecventa cardiaca mare sau insuficienta cardiaca "leg-made"?

Recommended Posts

Sa incepem sa intelegem ce se intampla cu organismul nostru.

"Insuficienta cardiaca apare atunci când inima nu mai are capacitatea sa pompeze suficient sânge si implicit oxigen pentru a asigura nevoile organismului."

De regula, insuficienta cardiaca este privita in relatie cu o afectiune cardiaca (leziune de valve, ateroscleroza coronariana, malformatii congenitale) dar intr-o astfel de situatie poate fi si inima normala morfologic.

Cand?

Cand se constata efectele deficitului de pompa: metabolismul anaerob si dispneea de efort (gafaitul).

Voi dezvolta subiectul treptat pentru ca este foarte stufos.

Deocamdata este suficient sa constientizam ca atunci cand facem efort anaerob suntem in insuficienta cardiaca.

Ei si ce e cu asta?

De regula absolut nimic cat timp este un mecanism adaptativ tranzitor.

Cum poate deveni ceva? Trebuie facuta analogie cu consecintele insuficientei cardiace din bolile cardiace adica este posibil ca eforturile excesive facute prea des sa duca la consecinte similare cu cele ale insuficientei cardiace din boli.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

gandeste-te ca, corpul uman este un cauciuc... se uzeaza. 

 

 

Eu in loc de CO 95 bag CO 99 si imi vorbesti de parca as baga etanol. Fals. Sunt in parametri .

 

 

Statistic vorbind - și așa scrie și în manualu' de utilizare a lu' zamfirica (n-am crezut inițial, dar acu, după 13 ani și multe alimentări cu benzină, toate fiind într-un ecșcel,  posă zic mai multe)  -  cu CO95 consumul e mai mic.

Ziceau unii cum că cu CO98 (așa era prin 2002) și mai apoi cu CO99, am bemeveu.

N-am sîmțît asta. Poate duar la buzunar. Plus ceva placebo. 

Pot da linkul de dropbox cu ecșcelu' de care zic. 13 ani și aproape 500 de înregistrări sunt credibile dpdv statistic? 

 

hai sa vedem niste statistici, dar efectuate pe oameni.

mai e un tipic legat de sodiu ... si acolo se vorbeste numai despre baraje, valve si sisteme de epurare, toate hidro. nimic legat de coprul uman. wtf. nu e niciun medic p-aci?

Share this post


Link to post
Share on other sites

"Ce se intampla cand abuzezi de un "sistem" bagand "combustibil" cu o "cifra octanica" mai mare decat este recomandat pentru uz constant - devine mai puternic, mai rapid... dar si crapa mai rapid."

Eu in loc de CO 95 bag CO 99 si imi vorbesti de parca as baga etanol. Fals. Sunt in parametri .

Niciunul din voi nu trage sau sta pe langa lume care trage serios.Ce vorbim aici?

Stiu teoria aceea cu uzura inimii daca tragi de ea: apartine unui japonez si nu a fost verificata.

Citesc ceva nutritie din clasa 11a de cand faceam sala.

Ceva palpabil si verificabil va rog?!

 

Nu stiu la care "nici unul din voi te referi" dar eu ma simt. Nu trag tare. Acest lucru inseamna ca nu stiu despre ce este vorba in propozitie? doar cei ce trag tare dau cu parerea? sa ni se dea si noua de veste (astora care nu trag tare)

 

Nu inteleg de ce nu se inteleg ghilimelele. Ce este in ghilimele... nu e la propriu, asa zice simtul comun. 

 

Numai bine

Share this post


Link to post
Share on other sites

A trage inseamna a merge in zona 4 spre 5 tot concursul/ tura sau ce o mai fi , la anduranta(gen triathon , ironman, maraton) se tinde sa se scada pulsul mediu iar efortul sa fie linear, constant 

Din ce am vazut la unii care sunt pe podium MTB HR lor este peste 180 puls mediu! , cat timp nu faci asta zilnic nu vad o mare problema

Foarte multa lume ignora incalzirea si revenirea, de fapt asta este problema, efortul ridicat fara a incalzi inainte articulatiile si a pregati inima pentru efort, nu este ok sa te urci pe bicla sau sa alergi, ai puls 80 si apoi sa treci la 160 mediu , la fel si la revenire, multe din cazurile de infarct s-au inregistrat dupa ce concurentii s-au oprit din alergat

 

Bafta

Share this post


Link to post
Share on other sites

hai sa vedem niste statistici, dar efectuate pe oameni.

mai e un tipic legat de sodiu ... si acolo se vorbeste numai despre baraje, valve si sisteme de epurare, toate hidro. nimic legat de coprul uman. wtf. nu e niciun medic p-aci?

 

pai parca chiar  @@iacobdoc e medic :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Acum depinde si de medic. Cand sotia i-a spus doctorului de familie ca face ture cu bicicleta (cursiera) si de 80-100km (avand ceva mici probleme cardiace), doctorul i-a spus ca e mult prea mult, desi sotia e foarte ok si in ture si dupa, oricum merge mai la relanti, 22-24/ora si in majoritatea timpului la plasa mea. Probabil doctorul respectiv se baza pe vreo amintire de-a lui cand s-a chinuit cativa km pe cine stie ce bicicleta  si acum 80-100 i se par enorm.

 

Foarte multa lume ignora incalzirea si revenirea, de fapt asta este problema, efortul ridicat fara a incalzi inainte articulatiile si a pregati inima pentru efort, nu este ok sa te urci pe bicla sau sa alergi, ai puls 80 si apoi sa treci la 160 mediu , la fel si la revenire, multe din cazurile de infarct s-au inregistrat dupa ce concurentii s-au oprit din alergat

 

Bafta

 

Cu grupul se mai fac si de-astea. Fie direct din plecare sau dupa o oprire la carciuma, sau se merge cu masina pana udeva si imediat da-i bataie. Mai ales pt cei mai in varsta e si mai nasol, au sangele mai gros precum si alte functii mai lente si se incalzesc mai greu. Uneori cand merg cu grupul, plec inainte sa apuc sa ma incalzesc in ritmul meu si mai indelung (nu mai sunt chiar la prima tinerete).

In buc e un grup zis "geriatria" cu un asa-zis lider profesor de sport, care evident cunoaste cum e cu miscarea, incalzirea si alte alea, si au renuntat in a mai posta ture pe forum pt ca veneau si mai tineri care tocmai asta faceau, porneau tare si in general dadeau tonul la efort mare fara prea multa judecata.

 

Am vazut ca dupa curse, ciclistii se urca pe trainer pt dez-obosire, am citit undeva ca pt vreo 20min. La turele noastre, chiar mai tari, nu vad necesar chiar asa, pt ca de cand te desparti de grup pana acasa totusi e un timp de refacere activa. Daca ai si apa in acest timp e foarte ok sa te si echilibrezi cat de cat hidric.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu stiu la care "nici unul din voi te referi" dar eu ma simt. Nu trag tare. Acest lucru inseamna ca nu stiu despre ce este vorba in propozitie? doar cei ce trag tare dau cu parerea? sa ni se dea si noua de veste (astora care nu trag tare)

Problema nu e ca nu tragi, problema e ca analogia cu masina e complet deplasata. Corpul uman si automobilul nu au nimic in comun, nici macar ca mod abstract de functionare. Discutia asta e perfect sterila, atata timp cat vorbim doar in pareri si analogii fortate.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Acum depinde si de medic. Cand sotia i-a spus doctorului de familie ca face ture cu bicicleta (cursiera) si de 80-100km (avand ceva mici probleme cardiace), doctorul i-a spus ca e mult prea mult, desi sotia e foarte ok si in ture si dupa, oricum merge mai la relanti, 22-24/ora si in majoritatea timpului la plasa mea. Probabil doctorul respectiv se baza pe vreo amintire de-a lui cand s-a chinuit cativa km pe cine stie ce bicicleta  si acum 80-100 i se par enorm.

 

 

Dc ar fi dupa doctori eu nu as mai face sport deloc, am astm si alte prostii , dar prefer sa nu ii intreb sunt f putini care vad benificiul in sport

 

http://connect.garmin.com/activity/479298459  (Aici aveam 95 kg)

In mod normal la ture sau alte dude nu creste pulsul mediu atat de sus

 

La bicicleta poti lasa pedala si scade pulsul , mai ales pe coborari , daca ar fi doar urcare probabil ar fi alta situatia

http://connect.garmin.com/activity/501085391

 

Sunt multi care au o afectiune a inimii si fac sport, daca se stie de aceasta afectiune este bine sa nu se depaseasca un HR mediu, peferabil ar fi inainte sa facem sport de anduranta sa verificam inima etc (test de efort)

 

Bafta

Acum depinde si de medic. Cand sotia i-a spus doctorului de familie ca face ture cu bicicleta (cursiera) si de 80-100km 

Tare sotia! BV!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vineri mă duc la un test de efort la un cardiolog şi îl întreb, vă spun ce părere are.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vineri mă duc la un test de efort la un cardiolog şi îl întreb, vă spun ce părere are.

Cel la care am fost eu mi-a spus ca nu este nici o problema, chiar l-am intrebat dc este recomandat sa faci pana intr-o zona de puls si mi-a spus ca nu este nici o problema sa fac in maxim, doar sa fac incalzire revenire (si sa mai slabesc ca lucreaza inima mult mai mult) 

Share this post


Link to post
Share on other sites

@@abuwz Tocmai asta e problema. Sunt medici dar se limiteaza a se baga in vorba si de aia trebuie sa explic prin analogii dar daca imi citesti posturile de la inceput la sfarsit vei sti ce trebuie stiut.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cred ca de multe ori, in prezent, lumea se lasa furata de ideea "performantei". Este o metoda de a iesi din "anonimat" , din "banal", din amatorism. Brusc, la serviciu esti "acel coleg".

Pentru unii, in lipsa altor elemente ce le-ar colora viata, este o metoda prin care-si dovedesc ca sunt capabili de ceva sau ca, in final, conteaza (ca si persoane). "Sunt vizibili, etc."

Da, sportul consolideaza caracterul si-l mai si formeaza, insa granita e destul de subtire si foarte usor poti aluneca spre o extrema.

 

In goana asta, alimentata de mult marketing (suplimente, etc.) si deopotriva de companiile ce traiesc din organizarea evenimentelor sportive (caci e o vaca buna de muls, mai ales cand iei in calcul cati corporatisti exista in ziua de azi in orasele mari), ceva se pierde. Si apare efectul de masa, in sensul clasic de "cine nu bea cu noi, bea impotriva noastra" - da, tot vorba intalnita p-aci pe forum..caci e la fix si-mi place - si oricine nu este "demn" de a intra in randurile celor "performanti" este aspru criticat in momentul in care deschide gura.

Ceva-ul ce se pierde este exact placerea de a trai. Stiu, stiu, unii oameni chiar au ca placere sa urmareasca numarul de kilometri alergati/pedalati, ritmul cardiac si timpul...si atat. Dar se pare ca-n prezent, sa urci un munte (in alergare sau in ritm de drumetie, cu rucsacul in spate) fara a fi cronometrat si alimentat cu suplimente nu mai este ceva normal/la moda/cool/etc.

 

Deci, mai pe scurt, da, e bine s-o lasam un pic mai moale :). Si nu, n-am probleme cu apartenenta la "grupurile elitiste" (sigur cativa s-au simtit deja atacati pana au ajuns la randul asta :) , desi chiar nu este cazul) caci si eu am mers pe la concursuri si inca mai merg, o data pe an, la alergare. In rest, prefer de vreme buna sa ma misc mult si bine/corect, in ritmul meu. Satisfactiile transcend orice cuantificare.

 

Ca tot veni vorba de inima si efort intens, cum ramane cu efortul din sala de forta? Sa zicem, exercitiile cu haltera (genuflexiuni, indreptari). Este o activitate ce supune intreg corpul la un stres masiv (ce-i drept depinde de greutate) daca tehnica este cea corecta. Beneficiile sunt observabile si pentru sportivii de anduranta (de aceea lumea se mai refugiaza-n sali pe timpul iernii), insa practicata mai des, fara a folosi prafuri pentru cresterea masei sau alte prostii de genul (evident, combinata cu o alimentatie normala, fara exces de grasimi si proteine - exista multi vegetarieni care ridica multe kilograme si pot alerga maratoane :D ), ce consecinte poate avea?

 

Poate @@iacobdoc ne poate impartasi o opinie mai avizata. Personal, avand din nastere un defect (destul de comun, de altfel) la inima, nu am simtit probleme. Nici la controlul cardiologic anual nu s-au constatat nereguli sau ingrosari ale peretilor (stiu, inca e devreme). Am prins doar beneficiile. Ce-i drept, prefer oricand sa ridic greutati in scop utilitar (carat saci, greutati, amenajari...). M-ar bucura foarte mult sa am de lucru intr-o curte/gradina, caci miscarile sunt mult mai naturale iar efortul este de durata (si intensitate) medie.

  • Upvote 9

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu am 'tras de fiare' vreo 4-5 ani, m-am simtit super ok, si eu am probleme cu inima, dar nu ma simt anormal, sau mai slab decat sedentarii de rand...

Si eu ma cam numar printre ei... Nu am timp de biciclit.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Problema nu e ca nu tragi, problema e ca analogia cu masina e complet deplasata. Corpul uman si automobilul nu au nimic in comun, nici macar ca mod abstract de functionare. Discutia asta e perfect sterila, atata timp cat vorbim doar in pareri si analogii fortate.

 

Care analogie cu masina? In continuare cred ca lumea a citit cuvintele "combustibil" si "catalizator" (ce erau in ghilimele, am mai mentionat odata aceasta) si automat s-a gandit la masina.

 

Numai bine

Share this post


Link to post
Share on other sites

@@iacobdoc

Pheidippides a murit la capatul celor 42 de km dintre Marathon si Athena dar dupa ce in ultimele 24-48 de ore alergase un total de 240 km (Atena - Sparta - Atena - Maraton - Atena) ceea ce inseamna si un traseu montan. Astfel de alergatori - curieri "profesionisti" existau in Grecia, dar totusi se pare ca e mai mult o poveste decat un fapt real.

  • Upvote 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cred ca trebuie separate discutiile despre insuficienta cardiaca si performanta, nu au nicio legatura.

 

@@abuwz Tocmai asta e problema. Sunt medici dar se limiteaza a se baga in vorba si de aia trebuie sa explic prin analogii dar daca imi citesti posturile de la inceput la sfarsit vei sti ce trebuie stiut.

Ai spus mai sus ca "este posibil ca eforturile excesive facute prea des sa duca la consecinte similare cu cele ale insuficientei cardiace din boli." Poti detalia, te rog?

Eu ma gandesc la faptul ca insuficienta cardiaca prezenta pe fondul unei boli se manifesta tot timpul si este tinuta sub control prin medicatie. Efortul "excesiv" (prin asta inteleg efort anaerob, peste 90% din ritmul maxim) nu prea poti sa il faci prea des sau sa il duci prea mult, fizic vorbind; chiar daca ignori semnele de oboseala ale organismului, la un moment dat nu mai poti sa tragi, punct. Deci impactul, daca ar exista, nu ar trebui sa fie mai mic decat in caz de boala?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Io, de exemplu, daca sunt obosit sau am facut o tura mai lunga cu 1 zi, 2-3 inainte nu pot sa ridic pulsul la peste 80-90% din maxim(depinde de cat de obosit is), ma dor picioarele inainte. Dar de gafait tot gafai  :D . E tot insuficienta cardiaca cauzata de efort? 

 

PS. era mai bine inainte de a-mi lua ceas cu puls, mergeam pana dureau picioarele sau sarea inima din piept.. acum intrebari, probleme, programe...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Usurel ca nu sunt medic de medicina sportiva.

Si eu vreau sa ma lamuresc si treptat voi introduce informatii corecte, intr-o maniera in care sa ne permita sa discutam.

Eu vreau sa invat din experienta voastra dar in acelasi timp doresc sa discutam argumentat.

Deocamdata, am fortat nota introducand un concept inexistent medical: insuficienta cardiaca de efort.

De ce nu exista? Pentru ca este un eveniment tranzitor sau ar trebui sa fie.

Ce este corect este ca din punct de vedere al definitiei insuficientei cardiace metabolismul anaerob, insuficienta cardiaca si dispneea de efort sunt procese concomitente care se petrec in conditii de efort deosebit.

O sa detaliez.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cred ca de multe ori, in prezent, lumea se lasa furata de ideea "performantei". Este o metoda de a iesi din "anonimat" , din "banal", din amatorism. Brusc, la serviciu esti "acel coleg".

Pentru unii, in lipsa altor elemente ce le-ar colora viata, este o metoda prin care-si dovedesc ca sunt capabili de ceva sau ca, in final, conteaza (ca si persoane). "Sunt vizibili, etc."

Da, sportul consolideaza caracterul si-l mai si formeaza, insa granita e destul de subtire si foarte usor poti aluneca spre o extrema.

 

In goana asta, alimentata de mult marketing (suplimente, etc.) si deopotriva de companiile ce traiesc din organizarea evenimentelor sportive (caci e o vaca buna de muls, mai ales cand iei in calcul cati corporatisti exista in ziua de azi in orasele mari), ceva se pierde. Si apare efectul de masa, in sensul clasic de "cine nu bea cu noi, bea impotriva noastra" - da, tot vorba intalnita p-aci pe forum..caci e la fix si-mi place - si oricine nu este "demn" de a intra in randurile celor "performanti" este aspru criticat in momentul in care deschide gura.

Ceva-ul ce se pierde este exact placerea de a trai. Stiu, stiu, unii oameni chiar au ca placere sa urmareasca numarul de kilometri alergati/pedalati, ritmul cardiac si timpul...si atat. Dar se pare ca-n prezent, sa urci un munte (in alergare sau in ritm de drumetie, cu rucsacul in spate) fara a fi cronometrat si alimentat cu suplimente nu mai este ceva normal/la moda/cool/etc.

 

Ai pus punctul pe "i" - n-o sa-ti faci tu cu asta multi prieteni pe acest forum elitist si performant; de aceea din parte mea

 

Daumen1.jpg  Daumen1.jpgDaumen1.jpg

 

 

 

  • Upvote 5

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oriunde cititi veti gasi insuficienta cardiaca descrisa la bolile cardiace, in care exista o cauza permanenta care afecteaza pompa cardiaca, deci producand insuficienta cardiaca.

Cordul va suferi modificari prin care va incerca sa compenseze insuficienta si, deci sa devina suficienta. Din nefericire, in cazul in care nu se poate corecta cauza care duce la insuficienta cardiaca, aceasta evolueaza gradat pana la moartea pacientului. Medicamentele sustin muschiul cardiac si prelungesc durata de viata dar nu vindeca.

Pot exista cazuri la care se ajunge la un echilibru si stabilitate.

Se pun cateva intrebari:

1. Poate ca inima normala sa se comporte ca o inima in insuficienta si care este mecanismul?

2. Exista un model din patologie care sa ne permita sa facem o analogie cu efortul excesiv?

3. Exista modificari ale inimii similare cu cele din insuficienta cardiaca si care sunt acelea?

4. Care este cel mai prost scenariu pe care il putem imagina legat de efortul excesiv?

  • Upvote 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Repet din ce am inteles de la doctorul cardiolog unde am facut eu testul de efort , exista o legatura intre puls si tensiune 

Share this post


Link to post
Share on other sites

@@diorgulescu&@@Frank

Aveti tot respectul meu. Absolut de acord.

Pana la urma sper sa pot explica nu doar ca suntem diferiti, dar mai ales ca e bine sa intelegem ca este loc pentru toti sub soare asa cum suntem.

Poate ca mi-as dori sa fiu un super-erou dar cel mai bine ar fi sa fiu eu insumi fara sa imi rup gatul.

@@krazyeone

Inevitabil, odata cu cresterea frecventei cardiace creste si tensiunea.

Gandeste-te ca prin aceeasi conducta, cu elasticitate limitata: aorta, in conditii de efort, inima va trebui sa pompeze mai mult sange catre tesuturi, in speranta ca va duce mai mult oxigen. Una din consecinte este cresterea presiunii adica a tensiunii arteriale.

Valorile de referinta pentru normotensiv versus hipertensiv se refera la tensiunea arteriala (de fapt presiunea arteriala) masurata in repaus.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oricum putem observa dispretul lui Frank asupra tuturor care incearca sa abordeze ciclismul si putin mai sportiv

Share this post


Link to post
Share on other sites
Oricum putem observa dispretul lui Frank asupra tuturor care incearca sa abordeze ciclismul si putin mai sportiv

..exact ce spuneam: cine nu bea cu noi, bea impotriva noastra :D

 

Dispret cred ca-i prea mult spus. Activitatea de a dispretui cred ca necesita destul de mult timp, iar timpul e valoros :)

Cel mai corect, sa nu poluam topicul. Oricum e o discutie fara sfarsit ce, pare-se, ataca doar orgolii :)

 

@@iacobdoc

Bineinteles, este loc pentru toti sub soare. Categoric. 

 

Vazusem un soi de documentar acum ceva vreme. Un studiu comparativ intre un corporatist ce mergea de 3-4 ori pe saptamana (parca) la sala cate 60-90 minute (singura activitate fizica, insa intensa), o chelnerita si gazda documentarului. Studiul viza diferentele dintre efortul intens si cel de lunga durata, la un volum mai mic. Ce-i drept, privit din perspectiva scaderii in greutate si a sanatatii generale.

 

http://www.dailymotion.com/video/xz2fwb_the-truth-about-exercise_lifestyle (pe la min. 33)

 

L-am vazut prin iarna. Nu am aflat nimic nou, caci eram oricum convins ca omul, prin constructia sa, trebuie sa se miste constant.

Simpla trebaluiala prin casa/gradina (in caz ca avem asa ceva) este de cel mai bun augur. Iar exemple de oameni ce si-au imbunatatit semnificativ starea de sanatate chiar am prin familie si nu sunt la prima tinerete. Odata ce s-au mutat din nou la tara si au inceput sa aiba activitatile zilnice tipice unei gospodarii, au redus la jumatate medicamentele (in ~1 an) si au scazut si in greutate fara sa urmareasca asta in mod special. Si da, unul din ei se foloseste zilnic de o bicicleta. Pe distante medii. Si mai si cara cu ea. Doar ca nu are HRM si GPS :). Oare face cross-fit??

 

Incerc sa spun ca daca te misti cat mai mult, in mod natural, zi de zi (urci pe scari in detrimentul liftului, iti mai cari cate-o plasa cu cumparaturi mergand pe jos - nu aruncand-o in masina, mergi pe jos, pedalezi prin oras de acasa pana la serviciu, etc.) cred ca faci ceva ce s-a facut de milenii :) si nu risti sa te arzi precum lumanarea.

Nu vei primi podium pentru asta, dar te vei simti bine si vei observa mai multe in jurul tau.

  • Upvote 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now