nubciclist

Pista de pe Victoriei

Recommended Posts

Chiar nu stiu ce este de placut la pista asta. Cine stie cum se merge intr-o metropola europeana pe bicicleta intelege si cat de multa prostie a stat la baza asa-numitei piste de pe Victoriei. Eu unul nu am vazut pe nicaieri in Europa banda de facut la stanga sau la dreapta pentru bicle, iar acolo chiar sunt multi care metg pe bicla.

 

"Eu unul nu am vazut pe nicaieri in Europa banda de facut la stanga sau la dreapta"

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lucrarea a fost recepționată de PMB/Administrația străzilor? Pista a fost inaugurată oficial? Este dată în folosință?

 

A primit ”undă verde” de la poliția rutieră? Respectă condițiile legale pentru siguranța bicicliștilor? Respectă normele rutiere în vigoare? Dacă nu, atunci va fi desființată?

  • Upvote 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu unul nu am vazut pe nicaieri in Europa banda de facut la stanga sau la dreapta pentru bicle, iar acolo chiar sunt multi care metg pe bicla.

 

Berlin:

 

2982170_orig.jpg

 

072414-berlin.jpg

 

 

Pentru virajul la stanga te duci pe banda marcata, iar apoi astepti la semafor.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Si unde este asemanarea cu pista de pe Victoriei? Daca tot postati, cititi posturile pana la capat.

Share this post


Link to post
Share on other sites

În Bruxelles şi Viena sunt benzi de dreapta/stânga.

În Bruxelles biciclistul are galben intermitent (sau un indicator dedicat, care îi daă aceleaşi drepturi) în toate intersecţiile, pe direcţiile în care nu intersectează alte vehicule, adică viraj la dreapta şi, după caz (intersecţie în T sau trecere de pietoni semaforizată) mers înainte, evident cu cedarea priorităţii celor în drept (de regulă pietoni).

La Budapesta benzile şi pistele de biciclete au fiecare sens de 2 ori mai lat decât un sens de pe Victoriei. Pe unele bulevarde (vorbim de străzi cu 4 - 6 benzi sau chiar mai alte, nu de 2 - 3 benzi amărâte) sunt separate fizic pistele de drum.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Si unde este asemanarea cu pista de pe Victoriei? Daca tot postati, cititi posturile pana la capat.

 

Tu vorbesti serios sau trollezi?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu, nu trolez.

Vad ca imi sare toata lumea in cap. Incerc sa revin cu poze de la despicaturile de banda de pe Victoriei, ca altfel nu vad cum ma pot face inteles. Acum ma duc sa ma culc.

Share this post


Link to post
Share on other sites

nu am vazut banda de biciclete sparta in doua pentru virare stanga sau dreapta 

 

Adica 1 (una) banda de 1,2m inpartita la 2 (doua) de 0,6m

Omul incearca sa evidentieze ca prin alte parti din Europa pista se largeste in dreptul benzilor dedicate .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pista are 300 cm, impartita la 3 se ajunge la putin sub 1m (din cauza bolarzilor). In cateva cazuri, s-a respectat aceasta latime. Dar am vazut si acele benzi inguste. Propunerile noastre au fost de a se rotunji trotuarul pentru a se asigura latimea necesara.
 

 

Lucrarea a fost recepționată de PMB/Administrația străzilor? Pista a fost inaugurată oficial? Este dată în folosință?

 

A primit ”undă verde” de la poliția rutieră? Respectă condițiile legale pentru siguranța bicicliștilor? Respectă normele rutiere în vigoare? Dacă nu, atunci va fi desființată?

Ai toate raspunsurile in acest Raport. (infrastructura pentru biciclete - Bucuresti, martie 2015)



 

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vad ca multe lume da exemplu pozitiv la infrastructura de biciclete Germania....eu personal NU as numi Germania o tara prea "bikefriendly" ci mai degraba o tara de soferi. Nu prea inteleg de ce va doriti asa de mult piste de biciclete cata vreme exista deja strazi? Orasele sunt spatii in care locuiesc oamenii, orasele NU sunt circuite de formula unu. Trebuie pus accentul pe educatie. Priviti Parisul: se impune restrictie de 30 km/h pentru toate vehiculele. In Bucuresti se merge la 80-120 km/h daca strada este libera. O fi bine asa? Montam de doua ori pe an borduri noi si punem stalpisori pe pistele de biciclete........ Mai bine s-ar monta sute de radare fixe pentru vitezomanii care polueaza si pun in pericol atatea vieti.

  • Upvote 8

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nici Parisul nu e un model. Motociclistii si scuteristii de acolo nu fac strazile prietenoase.

Share this post


Link to post
Share on other sites

În Paris se circulă cu maşina în sistem par-impar, cum era pe vremuri la noi. Asta apropo de trafic.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vad ca multe lume da exemplu pozitiv la infrastructura de biciclete Germania....eu personal NU as numi Germania o tara prea "bikefriendly" ci mai degraba o tara de soferi.

 

Sa lasam cifrele „sa graiasca“:

 

The Copenhagenize Index

Detalli de pe Business Insider

 

Daca pe acest index intre primele 14 orase “clasate” apar trei orase germane (Germania – o tara a automobilistilor) nu se poate spune ca nu e prea “bikefriendly”. Cert este ca in comparatie cu alte tari se mai pot face multe – cert este ca se face si se va face – NRVP (a nu se confunda “bicycle culture” cu “cycle sport”)   

 

Bavaria - are 120 de rute cicliste (reteaua cuprine 8 800 km)

Nordrhein-Westfalen  - reteaua cuprine 14 250 km

Hessen – de ce nu?

Cycling in Germany  - more than 70 000 kilometres of cycle routes

ADFC – Deutschland per Rad entdecken – prezinta 56 de rute

 

Ammersee-Region – citeva exemple „din fata usii“

Pedalind prin Allgäu – de prin apropiere

 

RadlRing München – centura ciclabila München  (170 km)

Ring der Regionen – centura ciclabila a regiunilor ( 500 km)  / leaga Freising, Erding, Ebersberg, Wolfratshausen, Weilheim, Landsberg am Lech und Fürstenfeldbruck

 

Cu S-Bahn si bicicleta

Cu S-Bahn si bicicleta / harta

 

Bayernticket – cu trenul si cu bicicleta prin Bavaria

 

P.S. Nu am de gind sa fac reclama pentru Germania / Bavaria (sau alte” tinuturi” ale vesticilor) – am vrut sa dau citeva exemple (ce si cum se poate face). Ne cred ca e recomandat sa se copieze orbeste“sistemele veticilor” dar n-ar strica daca cei involvati in proiecte asemanatoare in Romania ar fi capabili sa invete din experientele si greselile lor (a vesticilor), indiferent ca e vorba de piste prin orase sau rute ciclabile prin tara.

Share this post


Link to post
Share on other sites

În Paris se circulă cu maşina în sistem par-impar, cum era pe vremuri la noi. Asta apropo de trafic.

Ar fi bine daca s-ar lua o astfel de masura dar cum multi folosesc in uichend masina personala sa mearga in diverse locatii unde eticheta conteaza (la şoping, plimbat in mol, padure+mici, tata socru/mama soacra, la rude in provincie, doua strazi mai incolo la un pretin, 73 de metri pana la primul chiosc unde se vand tigari la bucata, samd), o astfel de masura ar lovi puternic in orgoliul lor de propritari de masina mica cu geamuri electrice pe fatza. Cuuum??? Sa mearga ei cu ratb-ul, maxi taxi, metrou, tren sau sa faca 4-5km pe jos? Sau crezi ca-i vezi ca pe saracii aia de merg pe bicle? La valoarea lor??? Scandalos!  ;))

 

Rezonez si celor spuse de han mai sus in privinta limitei de viteza in oras: 30km/h pt toate vehiculele e mai mult decat suficient. Daca s-ar mai introduce explicit in codul rutier si obligativitatea pastrarii unei distante laterale de minim 1,5m fata de biciclisti, ar fi un pas urias inainte. Asta ar insemna ca un sofer daca ar dori sa treaca de un biciclist ar fi nevoit sa schimbe banda si nu sa-l inghesuie in bordura sau in masinile parcate pe dreapta. Evident, politiunea romana ar trebui sa-si faca si ea treaba, impartind amenzi in stanga si-n dreapta, pana invata romanii sa respecte litera legii. Inclusiv biciclistilor, ca nu-s mai cu mot! Insa, politia s-a remarcat mai mult prin absenta...

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ne cred ca e recomandat sa se copieze orbeste“sistemele veticilor” dar n-ar strica daca cei involvati in proiecte asemanatoare in Romania ar fi capabili sa invete din experientele si greselile lor (a vesticilor), indiferent ca e vorba de piste prin orase sau rute ciclabile prin tara.

 

Din pacate, cei ce sunt implicati in proiecte asemanatoare sunt suficient de orgoliosi si "atotstiutori" incat cu greu se uita si la ce au facut deja altii. Ochelarii de cal  sunt la moda.

Probabil renteaza, cine stie...daca cineva si-o "face plinul" reinventand roata intr-un mod deficitar si care nu produce rezultate temeinice, concrete, pe termen lung...la o adica, da si celui ce-l va succeda o paine de mancat.

 

Imi pare ca, pe masura ce vii spre Sud(-Est), grandomania, megalomania, kitsch-ul si "combinatiile/invartelili" sunt din ce in ce mai prezente in mentalul colectiv, sub forma unei normalitati. Toate avand ca baza solida prostia :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Frank, cu tot respectul, mersul pe trotuar obligatoriu in multe orase si sate din frumoasa tara Germania, tara pe care o apreciez mult dealtfel, nu ma determina sa numesc acest mare land prea "prietenos" cu biciclistii.... pistele lor sunt de multe ori modalitati de a lasa soferii sa mearga calmi fara a fi stresati de vreun biciclist. Drept si adevarat graiesti cu acele linkuri de pe internet....sunt niste trasee de invidiat in De. insa am intalnit atat de multe trotuare obligatorii incat mi se parea mult mai comod sa merg in centrul orasului cu masina personala si sa platesc parcarea (scumpa) decat sa merg pe bicicleta cu 12 km/h si sa stau la 5 semafoare rosii pentru a merge in directia inainte pentru ca soferii aveau muuuulta prioritate pentru culoarea verde..... in fine. Poate sunt subiectiv.

 

Am si stat de vorba cu biciclisti germani de etnie germana: oamenii erau foarte necajiti de pistele lor germane, spuneau ca isi fac vacantele in Italia si Franta....oare de ce?

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Frank, cu tot respectul, mersul pe trotuar obligatoriu in multe orase si sate din frumoasa tara Germania,...

 

Cu acelasi respect citeva cuvinte si informatii legate de “obligativitatea folosirii pistelor de bicicleta”:

Eine Radwegebenutzungspflicht darf nur angeordnet werden, wenn aufgrund der besonderen örtlichen Verhältnisse eine Gefahrenlage besteht, die das allgemeine Risiko einer Rechtsgutbeeinträchtigung erheblich übersteigt (§ 45 Abs. 9 Satz 2 der Straßenverkehrs-Ordnung – StVO).

(Sursa:  StVO § 2 Abs. 4 Satz 2 / § 39 Abs. 1 / § 45 Abs. 1 Satz 1 und Abs. 9 Satz 1 und 2)

 

Nu vreau sa fiu obligat sa folosesc o pista dedicata ci sa am dreptul s-o fac:

(Drepturi egale pentru toti participantii la traficul rutier)

 

Plantind aceste semne

237-240-241.jpg

multi au considerat problema rezolvata - nu e cazul – Radwgebenutzungspflicht si tot mai des intilnesti aceste semne:

http://www.muenchen.de/rathaus/.imaging/stk/lhm/image300/dms/Home/Stadtverwaltung/Kreisverwaltungsreferat/fachspezifisch/HA-III/Bilder/Radln/benutzung/document/benutzung.jpg]

Benutzungspflicht-aufgehoben-Schild-055-

Ergo – cine stie sa citeasca si sa se informeaza e avantajat.

 

Am si stat de vorba cu biciclisti germani de etnie germana: oamenii erau foarte necajiti de pistele lor germane, spuneau ca isi fac vacantele in Italia si Franta....oare de ce?

 

Daca tu crezi ca ei fac “vacanta” in Franta si Italia fiindca sint necajiti de pistele lor germane permite-mi sa-ti spun ca te inseli amarnic. Pentru a-ti explica asta ar trebui sa tin un referat despre mentalitatea lor, obiceiurile lor in privinta turismului si a calatoritului, “valoarea” concediului anual pentru fiecare individ, “statusul social mai ridicat” in unele capatini in functie de locul unde si-au petrecut concediul, cit si ce au mincat, cit au investit, capriolele climatice din Germania, si, si, si …

 

Ca paranteza : nu e nimic deosebit sa dai de oameni care au vizitat “n” destinatii exotice dar habar nu au de locurile aflate la 100 km. Relatia e cam asa – doua saptamini cu bicicleta prin Apuseni versus doua saptamini pe litoral -  doua saptamini pe bicicleta prin Padurea Neagra versus doua saptamini pe o insula din Marea Caribelor (cine o are mai lunga ?) 

P.S. Chiar daca am deviat de la tema topicului as vrea sa amintesc ca referitor la situatia din Germania am specificat ca “exista potential de imbunatatire” si de asta sint constienti atit cei care au de profitat in urma imbunatatirilor cit si cei care sint responsabili pentru planificarea si realizarea lor. De obicei sint oameni foarte angajati si foarte competenti si rar am avut senzatia ca asist la un event care s-ar putea numi “vorbim piciocii / crumpenele din pamint” (o vorba care “umbla” in copilaria si tinerete mea ardeleneasca).

 

Inceputurile pistelor de bicicleta in Germania se gasec prin anii ’20 a secolului trecut. Exista directive (“Richtlinien für die Schaffung von Radfahrwegen”) din anul 1927 concepute de o “societate de studiu pentru construirea soselelor pentru automobile”. Intentia a fost de a facilita circulatia automobilelor intr-un regim “fara obstacole nedorite”. Prin 1934 drepturile pietonilor, calaretilor si biciclistilor au fost substantial diminuata cu intentia de a-i disciplina cu toate ca relatia biciclisti – automobilisti era de 20 : 3

 

Pistele actuale sint un rezultat a miscarilor ecologice de la inceputul anilor ’80 cind bicicleta a trecut printr-o “faza de renastere”, a traficlui crescut, a problemelor cu parcarea, ...

In ultimii ani tot mai multi oameni tineri renunta intentionat si constient sa faca scoala de soferi – mai ales prin orase. In orase automobilul nu mai are nici valoarea nici importanta de acum 15 - 20 de ani si banii sint investiti altfel. Bine-nteles politica trebuie sa tine cont de acest trend – un raspuns este “politica bicicletelor“. 

  • Upvote 4

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu nu stiu de ce comparati pistele din Germania cu cele din Romania. Acolo biciclistul are prioritate la traversarea strazilor cand coboara de pe trotuar.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

@@han si @@Frank

 

Mi-e greu sa inteleg de ce unii oameni considera ca daca utilizeaza o pista (in adevaratul sens al cuvantului) sunt constransi in vreun fel anume. Probabil nu este suficient de "challenging" sa nu mergi in paralel cu masinile, sau ideea e asociata cu niste "pensionari plictisiti". Intr-adevar, poate e vorba de subiectivism.

 

Am traversat o parte a Germaniei anul trecut si:

- am mers in mare parte pe piste, atat in orasele (mai) mari, cat si intre localitati. Si nu am facut 10 km pe zi si nici nu eram la "plimbare in parc"

- chiar daca mergi pe sosele, soferii NU sunt nici pe departe la fel de disperati ca cei de pe la noi (unde orice "bajat" care a sterpelit un BMW la mana a patra simte nevoia sa "o calce" pe orice drum judetean sau national....de la 100kmh in sus, evident)...nici in orase si nici intre localitati

- intotdeauna am fost depasiti la o distanta MARE, mai ales de TIR-uri. Lucru experimentat si in toata Cehia, de altfel. Absolut nici un claxon, nici un "ce faci ba aci?!"...

- sa mergi zeci sau sute de kilometri fara sa treaca tot timpul masini pe langa ghidon consider ca este un plus, nicidecum un minus...tot pedalat este, poate chiar intr-un ritm mai constant (daca e vorba de "performante", sa zicem...)

 

..si cred ca lista poate continua, daca as fi si eu la fel de subiectiv :). 

Poate chiar e o diferenta de mentalitate. De aia la noi se inghesuie lumea la Mamaia sau la all-inclusive-uri pe oriunde, in vreme ce altii prefera sa guste liniste si locuri intr-un alt mod.

 

Si nici eu nu cred ca lumea merge in alta tara doar pentru ca e dezamagita de ce are acasa. Mi s-ar parea stupid sa calatoresti DOAR daca nu-ti place ce ai acasa. 

Da, in cazul romanilor, ne bucuram de alte conditii pentru biciclit decat in anumite locuri din tara, insa nu asta cred ca este motivul pentru care ar trebui sa mergem undeva.

Intr-o calatorie nu conteaza doar kilometri sau infrastructura..sau politicile. Ci si ceea ce vezi si experimentezi, la pachet cu alte mici chestii "birocratice".

 

Si da, nu ar trebui nici pe departe sa comparam "pista" de pe Victoriei cu ce e prin alte parti.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Frank, iti multumesc pentru lamuriri. :rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Azi, in 15 minute cat am mers pe jos pe Victoriei, am vazut 2 motociclete si un scuter care profitau de pista de biciclete. Nu mai intalnisem pana acum. 

Iar la semaforul de la Piata Victoriei am asistat deseori la tot felul de mici sicane intre biciclisti si pietonii care coboara de pe trotuar sa astepte verdele.

Partea buna: multi biciclisti pe vremea frumoasa de azi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

da ! noua problema scuteristii si motociclistii care, folosesc pista

cu nonsalanta si fac slalom printre ciclisti, ca doar au doua benzi si prea e liber...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Conform articolului 160 din Codul Rutier:

(1) Bicicletele si mopedele, atunci cand circula pe drumul public, trebuie conduse numai pe un singur rand.

(3) Daca pe directia de deplasare exista o pista pentru biciclete, semnalizata ca atare, conducatorii vehiculelor prevazute la alin. (1) sunt obligati sa circule numai pe aceasta pista. Se interzice circulatia altor participanti la trafic pe pista pentru biciclete.

 

 

Deci pistele date în folosință sunt obligatorii atât pentru biciclete cât și pentru mopede și scutere. Motocicletele trebuie să rămână între mașini.

Share this post


Link to post
Share on other sites

mopedul este moped , scuterul este scuter. 

MOPÉD, mopeduri, s. n. Vehicul hibrid, între bicicletă și motocicletă, putânduse deplasa fie cu ajutorul pedalelor, fie cu ajutorul unui mic motor

Share this post


Link to post
Share on other sites

Conform articolului 160 din Codul Rutier:

 

Deci pistele date în folosință sunt obligatorii atât pentru biciclete cât și pentru mopede și scutere. Motocicletele trebuie să rămână între mașini.

http://transport-in-comun.ro/legi/Regulament%20%20de%20aplicare%20OUG112.html

Nu, aceasta este versiunea de Cod Rutier anterioară date de 8.08.2013.

Versiunea actuală:

,,§1. Circulatia bicicletelor

Art. 160. - (1) Bicicletele, atunci cand circula pe drumul public, trebuie conduse numai pe un singur rand.

___________

Alineatul (1) a fost modificat prin punctul 21. din Hotarare nr. 480/2013 incepand cu 08.08.2013.

(2) Abrogat prin punctul 22. din Hotarare nr. 480/2013 incepand cu 08.08.2013.

(3) Daca pe directia de deplasare exista o pista pentru biciclete, semnalizata ca atare, conducatorii vehiculelor prevazute la alin. (1) sunt obligati sa circule numai pe aceasta pista. Se interzice circulatia altor participanti la trafic pe pista pentru biciclete. "

  • Upvote 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.