Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

nubciclist

Pista de pe Victoriei

Recommended Posts

Să tot ai încredere în site-uri diverse că-și țin conținutul actualizat :( Scuzaț.

Share this post


Link to post
Share on other sites

La noi e semn doar cu bicicleta, deci scuterele/mopedele nu au voie. Pe nişte piste late ca cele din Olanda nu m-ar deranja să treacă scuterul (ba chiar şi motorul), cu condiţia să circule cu maxim 30 km/h. Însă pe o pistă îngustă şi cu borduri şi alte obstacole (stâlpişori, guri de canal, pietoni etc.) e periculos şi pentru biciclist şi pentru mopedist, deci ele ar trebui să rămână doar pentru biciclete.

În schimb, pe benzile pentru transportul public ar trebui, legal, să poată circula şi bicicletele, mopedele şi chiar motocicletele.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Inainte, mopedele erau obligate sa circule pe pistele pentru biciclete. A fost un motiv in plus pentru care pistele de pe trotuare au fost desfiintate.

 

Apoi, legislatia s-a schimbat si acum moedele nu mai sunt obligate sa circule pe piste. Insa s-a omis paragraful cu definitia pistei, unde s-a uitat eliminarea cuvantului moped.

 

In aceste conditii, acum nu mai sunt obligati sa foloseasca pistele dar nu le este interzis sa le foloseasca.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Inainte, mopedele erau obligate sa circule pe pistele pentru biciclete

 

 

Nu, nu erau. Dar puteau folosi pista de biciclete acolo unde exista marcata si semnalizata.

Asa este si acum.

Insa viteza maxima legala la moped(motociclu pana la 50cmc) este de 45 km/h.

Pe o pista ca cea de pe Victoriei este normal sa circule si mopedul, insa nu sa si depaseasca.

Depasirea pe pista de bicicleta, indiferent de vehiculul agreat sa circule pe ea nu este reglementata.

Este reglementata doar trecerea a doua vehicule, unul pe langa altul,  in acelasi sens si pe aceeasi banda de circulatie, care nu este considerata depasire, si nu se semnalizeaza, cu singur precizare ca spatiul sa permita aceasta trecere.

Acest articol este valabil inclusiv pentru motociclete care trec printre masini (stationate in sir in trafic), si pe care soferii nestiutori de carte si de regulament de circulatie ii acuza nefondat.

Asadar, ajungi pe pista un biciclist, ca moped trebuie sa mergi dupa el, sau sa depasesti acolo unde benzile iti permit.

Desigur, nu este specificat nicaieri dar biciclistul are prioritate in stationare la semafor. Chestie de bun simt.

Adica la semafor in asteptarea culorii verde, permite celui de pe bicicleta sa treaca in fata, indiferent ca la plecare va fi mai lent.

Nu-l vei axfisia cu gazele de la moped, motocicleta. Nu prea fac loc sa treci cu bicicleta nici astia pe doua roti...motorizate.

Il poti depasi in primi 10 m cu lejeritate, dar nu-l tine-n gaz.

 

Pe pistele de bus pot circula mopedele.

Pe Splai, de la Manuc spre Victoria nu erai lasat de micimanii de la circulatie Bucuresti pentru ca sunt idioti si asa au primit ordine.

Intrebati de suportul legal dadeau din umeri.

La lege scrie ca mopedul trebuie sa circule pe prima banda de langa acostament, ca obligatie, exceptie fiind doar incadrarea pentru schimbarea de directie la stanga.

Asa ca ei au ramas cu ordinul.

Unde este interzis cu exceptia transport in comun, cum este de la pod Opera pana la Victoria mopedele nu au voie. Taxi este considerat transport in comun. In cam toata lumea civilizata din Europa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu, nu erau.

 S-a dat mai sus articolul (vechi) de lege

 

(1) Bicicletele si mopedele, atunci cand circula pe drumul public, trebuie conduse numai pe un singur rand.

(3) Daca pe directia de deplasare exista o pista pentru biciclete, semnalizata ca atare, conducatorii vehiculelor prevazute la alin. (1) sunt obligati sa circule numai pe aceasta pista. Se interzice circulatia altor participanti la trafic pe pista pentru biciclete.

Share this post


Link to post
Share on other sites

A fost publicat asa, intradevar, dar in practica toti au considerat asta o ineptie, si nu se cerea de catre politia rutiera in mod expres folosirea exclusiva a pistei, in principal vitezei de deplasare (45 km/h)care pe trotuar este un pericol real. Era doar o prevedere facuta din birou de cineva care scaunul il avea sub dos si nu la cap.

Singura scuza a celui care a introdus prevederea este ca isi imagina mopedul fiind un vehicul de clasa "minimobra", insa potrivit omologarii  RAR moped este vehicul de pana la 50cmc, dar masa si gabaritul lui putand fi a unui scuter sau chiar maxi-scuter.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu nu vad care este problema. In lege la aliniatul (1) se prezinta numai bicicleta iar aliniatul (3) interzice circulatia altor participanti la trafic, asta include TOT, inclusiv mopedul. 

 

 

Art. 160. - (1) Bicicletele, atunci cand circula pe drumul public, trebuie conduse numai pe un singur rand.

 

Doar " Bicicletele NU " Bicicletele si mopedele " .... 

 

In alta ordine de idei:

Nu vad cum poti folosi practic un moped cu masa si gabaritul unui scuter atata timp cat este gandit sa functioneze si la pedale, repet daca NU are pedale atunci nu mai este moped, OK, ca poate avea 50cmc asta este alta poveste.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mai fratilor, cum se poate sa mearga aia in India toti la gramada fara atata teorie? Fara atatea piste si parapiste?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bai Hane, tu iar ai scapat la vin rosu :D La cati mor acolo.... nu prea as vrea nici macar sa ma gandesc la comparatie :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
daca NU are pedale atunci nu mai este moped,

As putea fi de acord cu tine, dar daca in talon scrie moped ce te faci?

Inclusiv la dictionar, dex sau tehnic, mopedul este descris ca:

 

MOPÉD, mopeduri, s. n. Vehicul hibrid, între bicicletă și motocicletă, putându-se deplasa fie cu ajutorul pedalelor, fie cu ajutorul unui mic motor (de regulă, sub 50 cc). Sinonim cu ciclomotor. – Din engl. moped. 

 

Functie de primarie, poate scrie si ciclomotor sau motociclu(care de fapt ar cam fi altceva), dar incadrarea este facuta de legiuitor dupa capacitatea cilindrica si viteza maxima admisa.

Iar unde-i lege nu-i tocmeala :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bai Hane, tu iar ai scapat la vin rosu :D La cati mor acolo.... nu prea as vrea nici macar sa ma gandesc la comparatie :)

Ma gandeam doar la faptul ca prea multa teorie strica. Ajungem sa ne trezim obligati sa mergem cu bicicletele pe trotuare sau pe cai separate de drum cu niste stalpi si borduri.... o realitate cam neplacuta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da, nici mie nu imi place pista aceea. Mi se pare foarte periculoasa . Mai ales daca mergi in sensul invers al masinilor. Dar exista varianta de a merge pe Lascar Catargiu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@@han aici sunt de fapt două probleme pe care le discutăm „la găleată”:

 

1) să înțelegem în detaliu legislația actuală, ce ne permite și ce nu, în caz că vreun polițist își face pricină să ne chestioneze să știm ce să întrebăm/cerem în loc să înghițim amenda; și

 

2) să clarificăm discrepanțele între lege și realitate, și mai ales punctele în care „bunul simț” din practică se contrazice cu opinia obtuz-absurdă a unor incompetenți dar care au autoritatea să o promulge cu caracter legal obligatoriu.

 

Deocamdată facem „teorie” ca sport, fiindcă necunoașterea teoriei permite o interpretare foarte variată din care organul are șanse mai mari de câștig prin virtutea funcției, iar unde e loc de interpretare acolo e loc și de abuz. Da' va veni peste noi (sper!) vremea în care necunoașterea „teoriei” se va solda cu amendă usturătoare pe care nu o mai poți contracara pe criterii de interpretabilitate sau abuz, ci doar pură neinformare, și atunci mai bine ne formăm de pe acum obișnuința de a cunoaște și „teoria”.

Share this post


Link to post
Share on other sites

mopedul este moped , scuterul este scuter. 

MOPÉD, mopeduri, s. n. Vehicul hibrid, între bicicletă și motocicletă, putânduse deplasa fie cu ajutorul pedalelor, fie cu ajutorul unui mic motor

Directivele mentionate prevăd cerinte specifice si pentru mopedele cu performante reduse, adică mopede echipate cu pedale, cu un motor auxiliar cu o putere de până la 1 kW inclusiv si cu o viteză maximă constructivă de până la 25 km/h inclusiv.

Conform Directiva UE de clasificare a vehiculelor, adoptata si armonizata in legislatia curenta rutiera:

 

 

Categoria L - AUTOVEHICULE CU DOUA SAU TREI ROTI

1.1. Categoria L1e - Mopede, respectiv vehicule cu doua roti a căror viteza maxima constructivă nu depăşeşte 45 km/h şi echipate cu un motor:

- cu o cilindree de cel mult 50 cmc dacă este un motor cu ardere interna, sau

- cu o putere neta continua maxima de cel mult 4 kW dacă este un motor electric.

 

"mopedele cu performanţe reduse, adică mopede echipate cu pedale, cu un motor auxiliar cu o putere de până la 1 kW inclusiv şi cu o viteză maxima constructivă de până la 25 km/h inclusiv."

 

Sper ca e lamurita si clara, nu este cum banuim/ presupunem noi, este reglementare clara si distincta in cadrul omologarii, dreptului de circulatie si modului de deplasare, cu tot cu masuri privitoare la deplasare pe drumurile publice, sanctiuni, pedepse categorie de permis, modificari constructive de eliminare a limitarilor producatorului pentru cresterea vitezei maxime sau a puterii cu mai mult de 10% fata de cea din clasificare.

 

 

Da, nici mie nu imi place pista aceea. Mi se pare foarte periculoasa . Mai ales daca mergi in sensul invers al masinilor. Dar exista varianta de a merge pe Lascar Catargiu.

 

Daca este sa privim la rece Octav, dracu te ia si din fata altarului.

Dar parca este preferabil, sau confortabil psihic sa nu ai oglinzi, usi deschise si culoare ingustate pana la imposibilitatea trecerii, asa cum se intampla la deplasarea pe lnga/printre masini.

Ca nu este cum ar trebui sa fie este clar, dar asigurand un culoar unic, clar delimitat si fara obstructii, o pista separata este de dorit oriunde traficul are o densitate mare si mai ales, se desfasoara haotic.

 

Oricum discutia este benefica, pentru ca mai multi ne batem capul sa intelegem ce zice legislatia, ce interpretari pot avea prevederile, si mai ales ce drepturi avem ca cetateni consumatori de spatiu rutier.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daca este sa privim la rece Octav, dracu te ia si din fata altarului.

 

Adevarat: http://www.mediafax.ro/externe/raniti-in-sua-in-urma-prabusirii-acoperisului-unei-biserici-in-timpul-slujbei-de-paste-14108052

 

Dar eu ma simt mai sigur cand stiu ca intre mine si cocalarul cu BMW care o arde racing pe acolo exista stalpi si o bordura destul de inalta.

La nesimtirea soferilor bucureseni (sunt si eu sofer dar nu se pune :) ) ar trebui ziduri de 1 m, trafic complet separat. Pentru ca politie incompetenta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am vazut in seara asta la fiecare intersectie semnul de interzis bicicletelor si un panou pe care scria "Pista in constructie. Drum inchis circulatiei publice"

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bun, de vazut se vad, dar cat de legal este sa amplaseze aceste idicatoare de restrictie dupa ce mai bine de 9 luni(?) nu au fost restrictii si se considera ca este in folosinta?

Si efectiv se mai construieste ceva sau este tot o prosteala?

Astia(edili, futili, administratia strazilor), ca de obicei isi acopera incompetenta si cheltuielile dezmatate prin indicatoare, pentru ca se poate...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nici măcar panourile alea nu au fost competenți să le monteze de-odată cu semnele. Întâi au apărut indicatoarele de „interzisă circulația bicicletelor” și atât, și abia după au fost montate și panourile explicative cu „pistă în lucru”. Competență plătită de noi toți.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Stiu ca anul trecut a fost emis un comunicat de catre politia rutiera care spunea ca pista e in constructie si va fi data in folosinta la inceputul anului. 

Nu stiu exact cand dar prin ianuarie-februarie au disparut indicatoarele galbene cu "pista de bicicleta in constructie". 

Si acum au aparut altele.

M-am gandit ca au inceput lucrarile in dreptul Ateneului si au inchis-o pana termina acolo "labirintul".

Share this post


Link to post
Share on other sites

http://m.digi24.ro/Stiri/Digi24/Actualitate/Stiri/Biciclisti+interzis+pista+de+biciclete+de+pe+Calea+Victoriei

Deci motivul este ca nu are cine regla semafoarele alea nenorocite. Cat de incompetent, ipocrit si corupt sa fii sa vii cu un asemenea motiv ?

Cat durutinpulism zace in primaria capitalei !

Ati vazut voi vreun bulevard inchis pentru acest motiv ? Codul Rutier reglementeaza foarte clar ordinea respectarii regulilor de circulatie:

semnalele politistului, masini cu regim special, semnalizarea temporara, semafoare, indicatoare, marcaje, reguli. Cum pista de biciclete nefiind un sat fara caini, se supune acestor reguli, deci motivul acesta infantil pica din start. Ce se va intampla daca dupa darea ei in functiune se va strica un semafor ? Se inchide din nou ? Adica ne jucam de-a uite pista, nu e pista. Eu cred ca nu s-au inteles la spaga ...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Soferul de la min 1:30 a concluzionat bine: "Nici măcar nu îi interesează. Banii să vină şi... e bine pentru ei." $-)

 

Cat despre Oprescu, asa cum fac toti manipulatorii, se foloseste si el de cei care cer piste: „480.000 de bucureşteni, pe Twitter sau pe site, au cerut pistă de bicicletă”. Altfel spus, pista asta a venit in urma cererii poporului domne', nu mai fiti Gica Contra! ;))

Share this post


Link to post
Share on other sites

Acum vreo câţiva ani s-a reabilitat Str. Tunari (carosabil, linii de tramvai, tot). Lucrarea a fost gata la sfârşitul lui 2010. Dar strada a fost închisă până la 7.04.2011, că atunci a avut timp Oprescu să facă inaugurarea. Tot în zona aia, a fost reabilitată şi Str. Viitorului. Lucrările au început în 15.10.2008, s-au terminat pe la mijlocul lui 2009, strada a fost închisă până în 12.12.2009 când şi-a făcut Oprescu timp să o inaugureze (era proiect Videanu, nu dădea bine). A venit Oprescu, s-a circulat în ziua aia, după aia s-a închis iar până la 23.01.2010.

Să mai zic de staţia de tramvai de pe Pasajul Basarab, ţinută închisă aproape un an şi deschisă doar la apropierea campaniei electorale din 2012? Nici aici nu a avut timp să taie panglica.

Atunci, de ce să ne mai mire situaţia de pe Cal. Victoriei?

Share this post


Link to post
Share on other sites