nubciclist

Pista de pe Victoriei

Recommended Posts

Pai poate s-or calcula și retroactiv... 

Ce, taxa aia de primă înmatriculare care a fost de mediu care a fost de.... nu s-a aplicat retroactiv? 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Inainte sa ne bocim ca nu ne face, nu ne drege si asa mai departe, sa ne uitam in jurul nostru, sa vedem cati suntem si cat contam in raport cu ceilalti. Pana nu se va produce o modificare semnificativa care sa creasca brusc presiunea sociala nu vor exista decat actiuni de fatada care, chiar de fatada fiind, au generat deja reactii ce nu ne avantajeaza...

[...]

 

Pana cand nu vom deveni un factor semnificativ de presiune, totul se va derula in ritm de "un pas 'nainte si doi inapoi mai hai". Iar aceasta presiune, daca @@ombun vrea sa faca ceva, sau altii ca el - implicati si experimentati in derularea unor activitati ale unor ONG-uri dedicate, aceasta presiune se poate realiza numai prin marsuri si mitinguri pe biciclete care sa adune mii de oameni cateva duminici la rand, intercalate cu cateva sambete la rand, chiar asumandu-ne riscul de a lua gaze in ochi si nas la un moment dat pe motiv de "desfasurare neautorizata". Mai mult sau mai putin legale, fara sa se iasa in strada sub nasul televiziunilor, al internetului si al turistilor si corespondentilor straini care sa-l balacareasca pe Oprescu ca pe un dictator african analfabet, nu se va realiza nimic cel putin cativa ani de-acum inainte.

 

Asa cum am observat in ultimii fix 2 ani si jumatate, daca vrei sa obtii ceva pentru societate, daca vrei sa opresti ceva - in beneficiul societatii, doar strada este cea care rezolva. Daca @@ombun crede ca schimba ceva cu "reuniunile", "mesele rotunde", "simpozioanele", "prezentarile de proiecte", "targul de initiative cetatenesti" si alte asemenea chestii, se inseala amarnic si este un visator irecuperabil. Daca @@ombun are timp de investit in chestia asta, atunci singura actiune pe care trebuie sa invete sa o faca (si inca bine!) si sa o aplice saptamanal, este "Marsul biciclistilor". Iar datoria noastra este sa participam cat mai des cu putinta.

 

 

Uneori este suficient un singur om. Săptămâna trecută am avut un astfel de exemplu: Povestea profesorului care a învins binomul Stat-BOR şi a anulat metodele de impunere a Religiei în şcoli

 

Marșurile mi se par un ”moft”: sunt meteodependente și reușesc să rețină atenția media (atunci când aceasta nu este părtinitoare) între două pauze publicitare (sau două discursuri politice). Roșia Montană este o excepție, rezultatul unei campanii de rezistență care a început în urmă cu 10 ani.

 

 

Mă întreb ce ar trebui să facă persoanele cu dizabilități ca să beneficieze de infrastructura necesară.

 

 

Nu, presiunea asupra autorităților trebuie să fie constantă și permanentă. Cetățenii au posibilitatea le se adreseze parlamentarilor, administrației locale și centrale, dar și forurilor internaționale, petiții și memorii. Următorul pas este justiția. Însă chiar și atunci când aceste demersuri sunt îndeplinite, ajungem să ne lovim de disprețul autorităților: vezi cazul Cathedral Plaza.

 

 

 

Legat de asta: Implicarea civica la români de la acțiune la interacțiune

 

:)

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cred ca pe Oprescu il doare fix in basca si de masini si de biciclisti... nu mai poate dormi noaptea de grija traficului! :)) Simplist spus, el ii doar un om de afaceri ce profita de naivi, servindu-le minciuni, scuze si explicatii dupa cum impune situatia. Miza? Directionarea unei parti a bugetului afacerii numita PMB la firmele prietene, adica in buzunarele celor ce l-au propulsat in actualul fotoliu de primar.  L-a crezut cineva ca e independent, asa cum a spus? :D Pentru cine mai crede inca in Duhul Baltii, poate cateva dusuri cu apa rece il vor ajuta sa iasa din "matrice". Strazile din centrul capitalei sunt pline de masini parcate aiurea, iarna troienele de zapezi blocheaza trotuarele la km 0 zile-n sir pana cand sunt topite de soare iar voi credeti ca are el ceva cu biciclistii? Vi se pare voua ca pentru automobilisti e din ce in ce mai lejer prin Bucuresti? Nu, nici vorba!

 

La bani se reduc cam toate mizeriile din Romania, fie ca e vorba de primaria din Cucuietii din Deal, fie ca e vorba de Oprescu sau de baietii din Parlament. Nu cred ca va fi convins Oprescu cu vorba buna sau cu doua plimbari anuale, in care sa pedalati cuminti si sa credeti ca bunul simt va izbandi si dom' primar, cu o lacrima pe obraz, va aduce o bucatica din Olanda pe strazile capitalei de dragul scumpilor biciclisti. In Budapesta au avut succes cele doua marsuri anuale din simplul motiv ca societatea de acolo e cu 70-80 de ani inaintea celei dambovitene si reactioneaza constructiv la o astfel de exprimare de masa. Este o utopie sa crezi ca in Bucuresti se vor schimba lucrurile cu doua plimbari anuale, oricat de bine ar fi ele organizate. Insa, cum spunea si a_mic, daca s-ar face saptamanal, inclusiv pe parcursul iernii, sunt convins ca s-ar misca lucrurile! Nu trebuie autorizatie sa iesi cu bicla in uichend si sa te deplasezi in oras, respectand un traseu anume! Uichend dupa uichend, cred ca se poate realiza ceva...

 

In locul lu' oprescu, la un moment dat va veni altu'. Aveti vreo garantie ca urmatoru' va fi mai breaz? Sa stam si sa asteptam? :-? Daca ne trezim cu unu' gen Vanghelie, sa vezi piste taicule: una rosie, alta verde, polistiren in locul bordurilor actuale etc! :)) Oprescu nu-i singuru' vinovat de haosul si primitivismul cailor de comunicatii rutiere din Bucuresti, ci si lingaii de la langa el. Daca in jurul lui erau persoane capabile, responsabile, cu respect de sine si nu acceptau sa faca parte dintr-o clica de oameni cel mult mediocrii, corupti si colorati politic, altfel era situatia acum. Ca sa renunte romanu' la masina, trebuie sa-i dai alte variante de transport/deplasare: incurajat mersul pe jos (prin largirea, curatarea si asigurarea fluentei pe trotuar), marit parcul RATB si asigurarea de benzi dedicate transportului in comun, retea continua de piste de bicle, parcari auto etc. Adica exact ce nu s-a facut in Bucuresti...

 

LE: un articol mei vechi despre poluarea din Bucuresti (sursa: prosttv)

  • Upvote 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aveti vreo garantie ca urmatoru' va fi mai breaz? 

 

Categoric nu daca oamenii vor alege mereu personaje din aceeasi clasa politica, daca oamenii sunt antrenati in a sustine gasti politice unele impotriva altora, si nu vor alege proiecte. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

In acest moment se realizeaza Planul de Mobilitate Urbana Durabila pentru Bucuresti/Ilfov

Un plan de mobilitate urbana pune nevoile omului in fata nevoilor masinilor. Sunt cateva slide-uri de prezentare in link-ul lasat mai sus.

Expertii straini care lucreaza (in parteneriat cu firma Avensa din Romania) trebuie sa finalizeze acest plan pana in luna iulie 2015.

PMUD a fost inclus in legislatia romaneasca. El face parte din Planul Urbanistic General al orasului. Astfel PMUD devine obligatoriu de aplicat.

Dar acest PMUD este si o conditie pentru ca Bucurestiul si Ilfovul sa poata accesa fonduri europene pe transport.

Declaratiile lui Oprescu de la inceputul anului nu erau intamplatoare. Atunci, pentru prima data, Oprescu a afirmat ca politica administratiei este de a descuraja mersul cu masina prin oras. Era perioada cand BERD organiza licitatia pentru realizarea PMUD.

Acum, toti functionarii primariei sunt cu ochii pe expertii PMUD. Pentru ca acestia le-au spus deja: pietonul are intotdeuna prioritate... Apoi biciclistul si transportul public.

Asadar, zilele astea o sa apara sondajul pentru biciclisti. Pe baza rezultatelor acestui studiu se vor face niste simulari pe un soft si se vor realiza scenarii. (studiile pentru celelalte categorii s-au desfasurat, datele urmand sa fie analizate).

O particularitate a unui PMUD este abordarea participativa. Adica trebuia ca oamenii sa fie informati si consultati. Din experienta mea cu AECOM, care au facut muci Masterplanul de Transport al Romaniei, imi este putin teama ca specialistii straini sa nu cumva sa omita latura de informare si consultare a cetatenilor. Acest proces se va desfasura cu toate categoriile de participanti la trafic.

Incerc sa va spun ca in Bucuresti (si alte 7 orase din tara) se intampla lucruri. Lucruri care, daca nu se desfasoara cum trebuie, ne vor afecta viata in urmatorii 15 ani. Pentru ca aceste planuri vor fi valabile 15 ani.

Sunt in discutii cu Ovidiu sa deschidem niste topicuri pe aceste subiecte, pentru fiecare oras in parte. Din dicutiile cu expertii din Brasov (si Constanta), situatia e similara si la celelalte echipe. Adica nici acolo nu s-a inceput comunicarea pe proiect cu toate ca au trecut aproape 6 luni.

In perioada asta incerc sa formez echipe de voluntari care sa ne ajute pentru realizarea unei campanii nationale de informare. De aceea nu prea am timp de intrat in detalii. Voi fi pe 22 la acea intalnire (detalii mai sus). In cele 4 ore, cat dureaza intalnirea, voi raspunde intrebarilor celor interesati.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

În Bucureşti sunt aproape 1,5 milioane de maşini înmatriculate, asta nu înseamnă că toate circulă zi de zi. De fapt, o parte din astea 1,5 milioane sunt maşini înmatriculate pe adresa firmelor de leasing, care maşini nici măcar nu circulă în Bucureşti. Autobuzele din Constanţa aveau numere de Bucureşti până anul trecut! La fel cele din Ploieşti şi Braşov... pentru că firmele de leasing care le-au vândut aveau sediul în Bucureşti. Şi situaţia asta e peste tot.

 

Planuri şi proiecte se vor mai face, sunt o sursă bună de făcut bani. În 2000, JICA a făcut primul Master Plan privind traficul în Bucureşti. Acest document recomanda, printre altele, traversarea Pieţei Unirii cu tramvaiul. Timpul a trecut, documentul a rămas, dar primăria a făcut tot cum a vrut ea.

Tot apropo de planuri, tocmai este în dezbatere publică Master Planul General de Transport al României. Documentul e o porcărie, dar probabil va fi aprobat (nu s-a ţinut seama de nicio observaţie referitoare la domeniul feroviar şi cred că nici naval şi aerian), iar firma care l-a făcut îşi va primi cele 2 milioane de euro. Beneficiarul MPGT fiind DIrecţia Generală Managementul Afacerilor Externe din MIT, toată comunicarea cu consultantul a fost făcută prin intermediul DGMFE. Participând la câteva şedinţe cu Consultantul, a reieşit că acesta nici nu primise observaţiile noastre, având observaţii doar de la JASPERS, care oricum are interesul ca noi să desfiinţăm cât mai mult din ce avem deja şi să cumpărăm bunuri şi servicii din UE. Cum toată comunicarea cu AECOM se face via DGMFE, e lesne de înţeles că nicio observaţie nu va ajunge unde trebuie, toate oprindu-se pe masa d-lui Boloş, în mapa documentelor care nu sunt date niciodată în lucru (că omul are 3 mape: urgenţe, normale şi cele la care nu se uită). În plus, AECOM, cel puţin pe partea de transport feroviar, nici măcar nu are oameni specializaţi, ,,experţii" săi neştiind că nu poţi să circuli cu 160 la oră cu trenul de marfă, chiar dacă linia e de 160, de a trebuit să le explicăm ca la şcoală cum e cu frânele, tonajele, drumurile de frânare şi vagoanele. Dar am dat-o serios în off-topic.

 

Este posibil ca şi în cazul PMUD, consultarea publică să cadă în sarcina Beneficiarului, în sensul în care Consultantul transmite anumite materiale până la un anumit termen şi aşteaptă feed-back de la Beneficiar. Având în vedere că la noi nici măcar o banară HCGMB nu e supusă dezbaterii publice, ne putem aştepta ca PMUD să aibă acelaşi circuit ca MPGT, descris mai sus :(

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

As vrea sa combat "Planuri şi proiecte se vor mai face...".

In acest moment SE FACE Planul de Mobilitate Urbana Durabila. Este un document care hotaraste dezvoltarea (durabila a) mobilitatii in Bucuresti si Ilfov pana in 2030. Daca acest plan nu iese corect, vom plati multi ani aceste greseli.

Voi face tot posibilul ca PMUD sa fie in ochii oamenilor.

Am fost impresionat de colaborarea dintre biciclistii din Brasov. Ei, de cand au aflat de existenta PMUD si au reusit sa intre in contact cu expertii, au inceput sa se organizeze si sa se informeze. Am mare incredere ca acolo va fi o colaborare buna cu expertii.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu. Se vede pe webcam, e plina de zapada

Share this post


Link to post
Share on other sites

De cand am luat permisul (spre marea mea rusine) nu am mai mers cu bicla si nici nu prea am mai citit topicuri de pe forum (asta si din cauza timpului, XII, BAC, teze). Am fost duminica seara sa vedem luminitele din centru si am trecut si pe victoriei, ultima data fiind cam prin septembrie cu bicla. Declar ca sunt ultra multumit de pista facuta de oprescu. Imi place foarte mult cum au finalizat-o, unde inainte erau 3 benzi auto acum sunt 2 auto + 1 bicla. Sa speram ca nu se opreste doar in centru si va face si in restul bucurestiului.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Declar ca sunt ultra multumit de pista facuta de oprescu. Imi place foarte mult cum au finalizat-o, unde inainte erau 3 benzi auto acum sunt 2 auto + 1 bicla. Sa speram ca nu se opreste doar in centru si va face si in restul bucurestiului.

 

Erai beat când ai postat?

  • Upvote 5

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eram sigur ca o sa fie o reactie de genul. Repet, nu prea am mai citit forumul de multa vreme deci nu cunosc parerea voastra dupa finalizarea pistei dar mie imi place cum a iesit. Beat nu-mi amintesc sa fi fost (dar dupa ce ai fost beat nu mai iti amintesti prea multe lucruri deci e posibil sa fi fost beat si sa nu-mi amintesc ,nu?)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Si ai facut un exercitiu de imaginatie ce s-ar intampla daca ar fi sa cazi pe pista respectiva?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aici n-am ce comenta. Daca ar auzii cine trebuie aceste nemultumiri sigur s-ar remedia problemele.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daca ar auzii cine trebuie aceste nemultumiri sigur s-ar remedia problemele.

 

Mădălin...te auzi?

 

Cred că din cauza perioadelor cu tezele nu te mai odihnești și nu mai ești lucid. Du-te la somn :) te rog...

 

D-aia nu i se mai scoală lui Oprescu...de nemulțumirile unora ca noi...

  • Upvote 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cred că din cauza perioadelor cu tezele nu te mai odihnești și nu mai ești lucid.

 

E posibil.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aici n-am ce comenta. Daca ar auzii cine trebuie aceste nemultumiri sigur s-ar remedia problemele.

 

Oamenii sunt nemultumiti, lucrurile nu sunt cum trebuie pe acea pista de biciclete; este construita pe stanga drumului, lucru ce o face greu de utilizat atunci cand trebuie sa ajungi cu bicicleta in dreptul unuia din imobilele de pe partea dreapta, daca vii de pe o strada laterala din dreapta este periculos sa traversezi doua benzi cu masini pentru a ajunge pe stanga unde este pista- pista care este separata de o bordura, deci are o bordura periculoasa si incomoda, are stalpi care nu sunt ok pt siguranta biciclistilor, intrarile pe pista dinspre celelalte strazi sunt imposibil de folosit(sau mai bine spus nu prea exista intrari). La Muzeul de Arta pista lipseste si reincepe in dreptul biserici Kretulescu- tot pe stanga.

 

exista o solutie: pista de pe stanga sa ramana pentru "contrasens deschis biciclistilor" si pe partea dreapta a drumului un marcaj de ghidaj cu vopsea pentru biciclisti.

 

ps: nu sunt un expert in gramatica dar "auzi" se conjuga fara doi de i.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Si ai facut un exercitiu de imaginatie ce s-ar intampla daca ar fi sa cazi pe pista respectiva?

 

@@Madalin96

E destul de nasol daca ai un eventual accident pe acolo. Caz concret, sotia, saptamana trecuta. Eu nu eram cu ea, doar mi-a povestit acasa.

Mergea pe pista, care cica trece pe langa o parcare. Ei bine, un gigel a dat cu spatele fara sa se asigure, brusc. A avut ea timp sa franeze nitel, dar tot a acrosat-o si a cazut. Din fericire, nu s-a lovit mai deloc (avantajul cadrelor de dama de pe bicicletele de oras sau poate se simte echilibrul dezvoltat pe MTB, nu stiu), insa bicicleta a zburat pe banda auto. Din fericire, nu erau masini caci era semaforul pe rosu la urmatoarea intersectie. Asta a fost si panica pana la urma. Daca veneau masini, practic putea iesi o ciocnire frontala. Si era cam aiurea.

Ma rog, treaba s-a rezolvat amiabil. Soferul a fost foarte ok, s-a sunat la politie, s-au dat carti de vizita, insa cum bicicleta n-a avut nimic (o mica descentrare a rotii spate, insa nu era oricum perfect dreapta, in rest nici o zgarietura), s-au despartit ok, cu invatamintele de rigoare. El, sa caste ochii, noi sa nu mai mergem pe pista aia :).

 

Deci, da, siguranta nu prea a fost luata in calcul :)

  • Upvote 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Remember:

(...) @@abuwz, esti singurul care arunca cu c___at in ventilator. (...)

 

Ai zapacit ventilatoru' cu cat cernoziom levigat ai aruncat in el! :))

  • Upvote 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sa presupunem ca as fi umblat la ventilator, cred ca e mult mai cinstit sa arunci cu cacat decat sa manamci cacat si sa pozezi in victima. din nefericire par sa fiu printre singurii care isi asuma rolul de avocat al diavolului. restul pare sa fie fiert incet, precim broastele: incet dar sigur. Vreau doar sa atrag atentia ca ignoranta nu e deloc sanatoasa.

  • Upvote 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Postarea lui @@abuwz ajunge in Recycle Bin pentru ca este un argument ad hominem in stransa legatura cu articolul 14. 

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.