Vincent_77

Sfaturi pentru o bicicleta cross

Recommended Posts

Buna,

 

o sa incep prin a spune ca sunt un novice in materie de biciclete, nu m-am mai dat de aproape 20 de ani.

dar am zis ca niciodata nu e prea tarziu sa reiau, asa ca as vrea sa imi iau o bicicleta de sosea, un ciclocros cred ca se cheama daca am inteles bine.

nu vreau cursiera din aceea cu roti subtiri .....

 

am vazut pe site-ul celor de la Decathlon ( http://www.decathlon.ro/1558-biciclete-sosea-fitness ) 3 biciclete de genul asta: 

 

as avea 3 intrevari la voi:

 

1. intrucat m-am gandit sa cheltui pe bicicla circa 2000 de lei sau cam asa, puteti sa imi spuneti intre primele 2 modele (B'TWIN Fit300 si (B'TWIN Fit500) se merita diferenta de 700 de lei?

 

2. apoi as vrea sa va intreb daca in bugetul de 2000 de lei sau doua mii si un pic as avea alte optiuni mai interesante? de la alti producatori? de la alte magazine? etc.... 

nu vreau biciclete second-hand ca nu ma pricep si nu vreau sa ma leg la cap .......

 

3. eu avand inaltimea de 186 si 75 kg, ce tip de cadru, ce marime ar trebui sa caut? 60 cumva? 

 

multumesc.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cyclocross si fitness nu sunt acelasi lucru.

 

Bicicletele fitness (ce ai prezentat tu mai sus) sunt similare cu o cursiera, cu exceptia ghidonului, care in cazul bicicletelor fitness e drept si nu ghidonul clasic de sosea. Au aceiasi clesti de frana de sosea si aceleasi cauciucuri inguste.

 

Bicicletele cyclocross sunt si ele similare cu o cursiera, doar ca iti permit sa montezi cauciucuri mai groase (cadrul si furca sunt facute de asa natura incat sa permita asta), au alte frane, dar pastreaza ghidonul clasic de sosea.

 

La 2000 de lei slabe sanse sa gasesti un cyclocross nou, in schimb te incadrezi foarte bine in bugetul de biciclete fitness. Dar atentie, repet, bicicletele alea fitness iti vor permite sa montezi exact aceleasi cauciucuri inguste (de maxim 28-32 mm in functie de bicicleta) ca in cazul unei cursiere. Daca vrei ghidon drept si cauciucuri ceva mai groase, probabil ca ai nevoie de o bicicleta de cross sau trekking, cu furca rigida (sau nu, tu decizi). Un exemplu aici.

  • Upvote 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Corect. Astfel incat ar fi bine sa ne spuna autorul ce doreste de fapt sa faca el cu bicicleta. Dupa care intram si in alte detalii. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ok.
Deci doresc ca bicicleta sa fie usoara, trebuie sa o urc si cobor defiecare data din si in apartament.
Doresc sa ma dau cu ea in 95 % din cazuri doar pe piste de bicicleta si sosea. Posibil ca accidental sa ajung si pe drumuri mai de tara, dar repet doar accidental.
Vreau sa ma dau cu ea de placere, nu fac naveta, nu merg la piata, nu merg la cumparaturi....samd. Deci nu am nevoie de un "tanc".
Vreau sa aibe ghidon clasic ca ma gandesc eu ca e mai comod.
Ma gandeam sa aibe cauciucuri ceva mai groase decat o cursiera, nu as vrea ca la prima groapa sa se indoaie rotile....
Vreau sa fie catusi fiabila, nu vreau, nu imi place si nu ma pricep sa repar biciclete.
Bugetul nu e batut in cuie, dar as vrea sa ma limitez la un maxim de 2500 de lei...daca chiar merita pot sa pulsez nu e o problema...
Totusi la Decathlon care sunt bicicletele din gama ciclocros?
Se pare ca eu m-am inselat...
Merci.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Din cate vad, nu mai exista biciclete de cyclocross in oferta Decathlon. Ca idee, asta e o bicicleta de cyclocross.

 

Ghidonul e o chestiune de gust si de obisnuinta, unii se simt mai bine pe ghidoane de cursiera, altii pe ghidoane drepte.

 

Daca prin ghidon clasic te referi la ghidon drept, atunci cel mai bine ti s-ar potrivi o bicicleta de cross (nu cyclocross) sau trekking cu furca rigida, similara celei pe care ti-am aratat-o mai sus. In oferta Decathlon nu prea ai asa ceva, ar fi cateva modele de trekking dar cu furca cu suspensii, de care cu siguranta nu vei avea nevoie pentru utilizare in oras sau pe drumuri de tara.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu au biciclete de tip ciclocross la Decathlon. E bine ca ai intrebat aici inainte, pentru ca tu confunzi nitel notiunile.

In principiu se pare ca o bicicleta de trekking / cross / hibrida cu cauciucuri mai groase (700 x 35, 37 sau 40) e ceea ce ai vrea.

Oricum, sa stii ca la cursiere, daca umfli cum trebuie cauciucurile, nu se rupe roata in caz de gropi :). Doar ca denivelarile se simt, confortul nu e pe primul plan in cazul lor.

Revenind, ma gandesc ca asa ceva cauti:

http://bicishop.ro/Bicicleta-Scott-Sub-Speed-40-Solution-2014-4246.html

 

De notat ca trebuie sa inveti sa faci o minima intretinere la ea, nu sa il iei pe "nu" in brate (nu vreau, nu stiu, nu-mi place) :)

Altfel, pentru o bicicleta care nu prea necesita intretinere (decat verificat presiunea in camere si uns lantul), tot o bicicleta de acest tip recomand, dar cu o singura viteza (single speed), ceea ce in Timisoara si imprejurimi merge, ca e plat.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ok guys, o sa ma uit diseara peste link-urile trimise de voi, acum sunt la job si nu ma pot concentra ca lumea....

Dar ce doream sa mai spun, poate ca e important, bicicleta doresc sa o folosesc pentru plimbari mai "sprintene", adica vreau sa imi solicit un pic corpul la fiecare iesire, vreau sa pedalez mai cu viteza.........asta a si fost idee initiala atunci cand m-am indreptat inspre biciclte fitness...si de aceea m-am gandit eu ca o bicicta in genul unei cursiere s-ar preta cel mai bine...

Share this post


Link to post
Share on other sites

De Kona Dew s-a plans mai multa lume ca ar avea roti foarte slabe, care se descentreaza usor.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Buna din nou...

Zilele trecute am vizitat ceva magazine cu biciclete din TM.

O bicicleta mi-a atras atentia si mi-a placut in mod deosebit, se apropie de ceea ce imi doream.

Cube Cross SL (http://www.x-sport.ro/trekking-si-road-bike/cube-cross-sl-2013--2225).

Cum vi se pare? E ok dpvdv?

Imi depaseste bugetul cu vre-o 1000 de lei, dar asta este....

Problema cea mai mare ma gandesc eu ca e marimea, 56, care la gabaritul meu de 186 cm si 75 kg ma gandesc sa nu fie prea mica...

Share this post


Link to post
Share on other sites

De Kona Dew s-a plans mai multa lume ca ar avea roti foarte slabe, care se descentreaza usor.

Am avut eu vreo 2 ani Kona Dew - e adevarat varianta plus - si nu au avut nimic rotile. Eu intru la categoria grea - deci rotile alea au fost solicitate. Si mai eram si la inceput cand nu stiam sa sar bordurile. Deci nu mi-as face griji in privinta asta - mi s-a parut o bicicleta geniala pentru oras si acum imi pare rau dupa ea.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Buna din nou...

Zilele trecute am vizitat ceva magazine cu biciclete din TM.

O bicicleta mi-a atras atentia si mi-a placut in mod deosebit, se apropie de ceea ce imi doream.

Cube Cross SL (http://www.x-sport.ro/trekking-si-road-bike/cube-cross-sl-2013--2225).

Cum vi se pare? E ok dpvdv?

Imi depaseste bugetul cu vre-o 1000 de lei, dar asta este....

Problema cea mai mare ma gandesc eu ca e marimea, 56, care la gabaritul meu de 186 cm si 75 kg ma gandesc sa nu fie prea mica...

 

Marimea 56 e putin cam mica pentru inaltimea ta, dar nu catastrofal. Depinde si de alte dimensiuni ale cadrului, s-ar putea ca problema de marime sa fie rezolvata usor cu o pipa ceva mai lunga. Ideal ar fi sa gasesti un 58, eu la 1.83 ma simt perfect pe un cadru de 58.

 

Ca echipare pare ok pentru cat costa, atentie la raportul minim de 34/34 care iti poate fi suficient sau nu in functie de ce vrei sa faci cu ea si de gradul de antrenament. Judecand dupa greutatea ta, cu ceva antrenament o sa te poti lupta cu cam orice catarari vrei tu cu rapoartele alea. Eu cantaresc peste 85 kg si am urcat Transalpina, Transfagarasanul si altele cu raport minim de 34/28 sau 34/32. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

@@Vincent_77, se intampla foarte des ca gusturile sa se schimbe, adica ce plimbari iti propui tu cu bicicleta la inceput sa fie una, iar pe parcurs gusturile sa evoluieze (si) in alte directii. Asa ca versatilitatea unei biciclete e un plus, mai ales pt unul care acum se apuca de mers pe bicicleta mai serios. Cei mai multi care merg serios pe bicicleta au macar doua bucati.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Buna ziua tuturor!

Nu am vrut sa deschid un al topic pentru ca deja exista unul sub aceeasi denumire, imi pare rau daca nu am facut bine.

 

Exista o posibilitate sa ma ajutati cu un review pentru o bicicleta? Nu am putut gasi pe net un review pentru ceea ce am in minte sa imi cumpar.

 

Modelul pe care il am in gand este Merida Cyclocross 300 (modelul de anul acesta). Nu mai au in stoc (am fost si am intrebat modelele din anii trecuti)

 

Totodata imi puteti recomanda un anumit tip de pedale? (am citit ca ar fi bune cele clipless preluate de la bicicletele pentru munti dar nu stiu care ar fi adecvate pentru un ciclocross).

 

Va multumesc pentru timpul acordat. O zi buna va doresc.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Seara bună şi bine ai venit!

Reviews nu prea sunt, o fi prea nou modelul, nu l-au testat intens :( . La descriere scrie că are furca din aluminiu; unii zic că nu este o alegere fericită, prea dură şi predispusă la deformări (?).

Ciclocrosul presupune mult pamânt şi poate noroi, aşa că pedalele şi pantofii mtb sunt alegerea potrivită (firma şi modelul în funcţie de ce îţi place mai mult, cu prioritate modelele foarte simple/aerisite, să nu se încarce cu ţărână :-bd ).

SUCCESE!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Inspirat ca nu ai deschis alt topic cu acelasi subiect.dar daca o faceai,cred ca nu te punea nimeni la zid  :D

 

Cea mai buna bicla e aia pt care ai bani.

 

@@savuts a punctat foarte bine,mai ales daca vrei sa mergi mai vioi,eventual curse

Chiar daca eu nu le folosesc,as recomanda la pedale Shimano SPD.Raport calitate pret excelent si clipseaza foarte usor.

 

Ideal ar fi ca echiparea sa nu fie sub Shimano 105

  • Upvote 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

:))

 

Pai na,cam greu sa gasesti CYC pe Campagnolo

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pedale: in afara de celebrele Shimano SPD (XT, XTR, etc..) ar mai fi Crankbrothers (Eggbeater, Candy)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Buna ziua,

Multumesc de raspunsuri. Din nefericire pentru mine bugetul (doar de pe data de 15 aprilie) va fi intre 4000 si 4300 (un pic tras de par). Nu am inca un loc de munca extraordinar de bine platit si doar atat am reusit sa strang. Acest model este singurul pe care l-am gasit in suma de care dispun. Am fost la toate magazinele din Cluj-Napoca si acest model este cel mai ieftin pe care l-am gasit.

 

Am vazut bicicleta Cube Cross (mai multe variante) dar toate sunt peste bugetul meu. M-am gandit ca poate dupa o perioada de invatare/acomodare voi putea sa upgradez dotarea. Stiu ca un nivel bun in ceea ce priveste echiparea (calitate / pret) este gama 105 dar inca nu am banii pentru asa ceva. 

 

Totodata stiu pentru ce e este de fapt o bicicleta de ciclocross dar eu imi doresc pentru inceput sa merg pe drumuri pietruite un pic ferite de circulatie pana reusesc sa imi formez o conditie mai buna la pedalat. Cu toate acestea consider ca e cea mai buna varianta comparativ cu o cursiera si pentru ca sunt incepator si s-ar putea sa merg pe drumuri nu foarte perfecte. Nu cred ca pentru inceput faptul ca este echipata cu o furca din aluminiu va fi o problema grava. Daca am gresit cu ceva in aceasta logica v-as ruga sa imi spuneti. 

 

Voi tine cont de recomandarile pentru pedale. Multumesc inca o data.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sa incepem cu sfarsitul :P 
Pentru pedale iti recomand niste PD M520 de la Shimano. Le gasesti la 19-20 de euro pe siteurile din Germania si sunt niste pedale excelente la cat costa.

Legat de echipare, bineinteles noi ti-am dat o recomandare. Daca atat poti sa cheltui nu e niciun bai, e o bicicleta foarte buna si cu Tiagra.

Furca de carbon as zice ca face o diferenta destul de mare dar cu un balon mai maricel nu e nicio problema(35-38c)

 

Ai putea sa mai iei in considerare si o varianta Second Hand dar ce cauti tu mai greu sa gasesti(ciclocross cu discuri)

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Multumesc pentru raspunsul rapid.

 

Spuneai ca furca de carbon face o diferenta. Modelul pe care doresc sa il cumpar vine cu cauciucuri (balon cum i-ai spus tu) de 35. Am citit niste review-uri despre diferenta carbon/aluminiu in ceea ce priveste furca. Poti sa detaliezi un pic si motivul pentru care consideri asta? Nu vreau sa insinuez faptul ca nu te cred doar ca mai doresc o opinie. In teorie furca se poate schimba in viitor banuiesc, daca cadrul este inca bun.

 

Multumesc in avans.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Furca de carbon este rigidă însă este "capabilă" să absoarbă şocurile, ca un + pe lângă amortizarea dată de anvelope (atenţie cât aer bagi în ele!). Furca de aluminiu este rigidă şi atât, puţin mai grea decât una de carbon (câteva sute de grame diferenţă, presupun).

Aşteaptă un răspuns şi de la @@octav, poate şi de la alţii. Eu nu am mers cu furcă de aluminiu, doar oţel şi carbon.

Share this post


Link to post
Share on other sites
...

Totodata stiu pentru ce e este de fapt o bicicleta de ciclocross dar eu imi doresc pentru inceput sa merg pe drumuri pietruite un pic ferite de circulatie pana reusesc sa imi formez o conditie mai buna la pedalat. Cu toate acestea consider ca e cea mai buna varianta comparativ cu o cursiera si pentru ca sunt incepator si s-ar putea sa merg pe drumuri nu foarte perfecte. Nu cred ca pentru inceput faptul ca este echipata cu o furca din aluminiu va fi o problema grava.

...

Eu sunt de părere că pe drumurile pietruite, nu foarte perfecte, chiar un pic ferite de circulaţie, ai şanse mai mari să-ţi formezi abilităţi de manevrare şi echilibru, mai puţin condiţia fizică bună la pedalat - pe aceasta o dezvolţi pe şosea bună, cu deplasare lină, km peste km, ore după ore.

Stai liniştit, furca de aluminiu nu va fi o problemă gravă, ar fi indicat totuşi să cauţi review-uri despre aceste modele de furci, eventual pe forumuri străine.

Şi e bine că te-ai hotărât în funcţie de buget, decât să tot jinduieşti la bani/biclă, mai indicat este să iei ce îţi permiţi ca să ai ce călări, apoi mai vezi ce şi cum.

BAFTĂ!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now