Ionut D

Sfat roti usoare 29er

Recommended Posts

Salutare.Am de gand sa fac un upgrade/reducere de greutate la rotile mele as dori o parere daca sa optez pentru un set dt swis X 1900  la 1.885 grame , optiunea 2 ar fi mavic crossride 2000+ grame dar nu stiu daca merg tubeless si sunt si cam grele .

Sau daca  e mai bine sa fac ceva custom butuci novatec 712+711 spite DT revolution+nipluri aluminiu dt cu jante WTB Frequency i-19 UST sau ZTR Arch EX. Daca are careva argumente care sa diferentieze cele 2 jante ar fi perfect,nu prea am gasit comparatii intre ele.

Astept opiniile voastre.

Share this post


Link to post
Share on other sites

da cat mai multe detalii... cate kg ai, ce buget, ce roti actuale, ce gen de ture, vrei rotile pt uz in fiecare zi sau numai pt curse etc.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu zic ca iesi mai castigat daca iti construiesti rotile decat daca cumperi unele gata facute din fabrica .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aceeasi dilema o am si eu daca sa iau setul din oferta asta + un adaptor pentru roata fata la QR sau sa cumpar un set de butuci Novatec D711/712 si jante Mavic XM819 Disc 29 sau WTB Frequency i-19 UST si spite DT Revolution

Greutate calaret: 87kg + bagaj inca vreo cateva kg (dar nu multe).

Folosinta: sosea si offroad foarte usor (doar la nevoie), in sistem tubeless cu anvelope 700cx28.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vezi ca pentru setul propus de tine latimea minima la anvelopa este 1.5". Deci nu vei putea cobora sub  700cx40, dimensiune la care nu exista tubeless pentru sosea

Share this post


Link to post
Share on other sites

Janta de 17mm latime disc only (cat ma gandesc ca i-ar trebui pt a putea utiliza in deplina siguranta anvelopa dorita) nu cred ca o sa gaseasca prea usor. Ar putea folosi o janta normala dar nu ar arata la fel de bine, si nu in sistem tubeless.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ideea e ca am un pitic cu tubeless si nu gasesc jante de sosea (adica mai inguste de 19) tubeless sau tubeless ready la un pret de pana în 70€/buc. Nu vreau sa fie neaparat disc only, n-am si pitici cu estetica la capitolul asta :). Singura dorinta ar fi sa fie negre (mai putin suprafata de franare bineinteles). Daca voi știți vă rămân recunoscător :cheers: 
Referitor la compatibilitatea dintre jantele avute in cap de mine (622x19) si anvelope de 28 nu am considerat ca ar fi neapărat o problemă din informatiile cerecetate pana acum.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Teoretic, nu ar fi probleme..dar chiar vrei sa afli pe pielea ta?

 

De exemplu, pt jantele mele (DT Swiss 545D 700c - 21mm interior), sunt recomandate cauciucuri incepand cu 1.35(35mm). Nu stiu de ce, pentru o janta de 19mm latime interioara, sunt recomandate cauciucuri incepand cu 1.5".

Share this post


Link to post
Share on other sites

 Nu stiu de ce, pentru o janta de 19mm latime interioara, sunt recomandate cauciucuri incepand cu 1.5".

 

Probail pentru ca sunt adresate MTB-istilor :) si probail ca producatorii acelor jante se refera strict la anvelope MTB care de regula sunt umflate la presiuni mult mai mici si atunci intervin riscurile burp-ului ori cu niste anvelope de sosea umfalate la minim 6bar nu cred ca se poate pune problema de asa ceva.

 

LE tot Mavic pentru rotile lor de sosea/trecking  modelul A719 dau dimenesiuni pentru anvelope intre 28 si 47

Share this post


Link to post
Share on other sites

daca mergi cu bagaj poti sa uiti de 28, as zice minim 35 dar mai curand un 42 ar fi optiunea potrivita.

tubelessu il faci ghetto nu tre sa fie anvelopa speciala

Nu poate monta discurile de frana.

acum exista roti pt CX disc si chiar pt sosea ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu poate monta discuri de frana pe niciuna din optiunile disponibile pe bike-discount. Asa e bine? Credeam ca s-a inteles la ce ma refer. :|

Share this post


Link to post
Share on other sites

lumea nu incepe si se termina cu bikediscount.

recomand un set custom de pe actionsports ;)

sau pur si simplu un set de roti de mtb de la RCZ, jantele branduite rcz sunt disc only si destul de inguste - asta daca mai apar pe stoc (in ultimu timp fac numai cu jante ztr)

Share this post


Link to post
Share on other sites

La Rcz nu mai gasesti mai nimic deja,..nu mai au cele cu brandul lor pe nici un diametru...par ca sunt cam pe duca si cu marfa si cu stocurile. niste DT 1700 cautam si eu dar la un pret mai decent.

Share this post


Link to post
Share on other sites

La Rcz nu mai gasesti mai nimic deja,..nu mai au cele cu brandul lor pe nici un diametru...par ca sunt cam pe duca si cu marfa si cu stocurile. niste DT 1700 cautam si eu dar la un pret mai decent.

 

 

au reaparut ceva-ceva pe 26" si 27.5"  se pare ca au schimbat butucii au pus ceva convertibil pe fata...

 

deci aviz amatorilor, spre iarna stati cu cardul plin si cu degetul pe F5 :))

 

din pacate aceleasi jante inguste doar ca sa dea bine la cantar

Share this post


Link to post
Share on other sites

Are careva  cunostiinte  in legatura cu Mavic Crossmax ST 29? rezista la un 90-100 Kg in regim de xc mai agresiv am gasit cu 300 euro roata spate model 2014,cat de complicata e intretinerea,cat de des se face si cum se gasesc piesele de service daca este nevoie?

 In alta ordine de idei iau in calcul si construirea unei roti custom:

Janta Stan Arch EX-470 gr 80 euro  sau WTB Frequency I19 care e 250 ron si are 450 gr

La spite as merge pe DT Revolution care is 2-1,5-2+nipluri de aluminiu sau DT Competition 2-1,8-2+nipluri aluminiu primele sunt mai usoare  dar stie careva daca rezista pentru roata spate in regimul de utilizare mentionat?

La butuc as dori ceva opinii intre  DT Swiss 350 MTB Disc Brake IS Rear Hub QR   si  Hope Pro II Evo Rear Hub Disc sau daca ma intind putin chiar un DT 240 S  vreau musai sa  fie cu ax convertibil QR- X12

Share this post


Link to post
Share on other sites

Foarte proaste alegerile... spite revo nu sunt pentru 90kg+ pe spate, jantele sunt inguste... decide-te daca vrei roti usoare sau de dat agresiv.

Share this post


Link to post
Share on other sites

La spite si eu credeam ca revolution sunt prea slim  dar jantele ztr arch ex  si seria frequency de la wtb sunt niste jante chiar super ok care se folosesc si la all mountain mai ales arch ex.XC agresiv= XC Race nicidecum dat la vale pe stanci si cioate. Pana acum am folosit Alex 24 si butuci xt si  cu mici retusuri din cand in cand au facut fata cu brio dar vreau sa trec la ceva mai bun,tubeless si sa scad din greutate adaugand la calitate :D .

Share this post


Link to post
Share on other sites

stii de ce se folosesc jante late? un cauciuc 2.1 va avea acelasi profil si pata de contact ca un 2.25 pe o janta mai ingusta. economisesti undeva la 150-200gr numai din cauciuc si ai aceeasi tractiune. minimul de latime care mi se pare mie acceptabil pt faza asta ar fi Flow nicidecum Arch.

Share this post


Link to post
Share on other sites

O latime interioara de 21mm, se considera buna pentru o janta? E vorba de Trace Ryde XC21. Intreb pentru ca am BOR XMD333 pe 26, si mi se pare cam inguste cand le incalt cu 2.25.

M-am uitat la Ryde, si au tot 21mm, dar din exterior par mai aplatizate si mai late.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Un 24mm interior ar fi un minim al decentei zic eu la rotile de ultima generatie... De unde si noua moda cu jante hookless.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jantele Ryde Trace XC, care au latime de 21mm, au "hook"-ul aproape insesisizabil, gumele asezandu-se la fel ca la pe niste Arch EX. In varianta 29er, diferena intre ele e de 110 grame / bucata (cele din urma fiind mai grele). Ryde Trail care au latime de 24, sunt la fel ca si Flow EX, doar ca tot asa sunt mai usoare. 

 

O latime de 24 e inutila pentru XC. Oricat de rigida e roata, furca tot flexeaza si cu ax de 15 sau 20mm. Nu e neaparat reclama la Lefty, dar ca sa intelegi ideea. 

Daca te uiti cam nici o janta de XC nu are 24mm latime, de la arhicunoscutele Crest-uri, pana la BOR, Ryde, jantele chinezesti de carbon sau Enve-uri. 

 

dual_crown.jpg

 

Totusi pentru o recomandare pertinenta, cred ca esti de acord cu mine @@pinkbike ca trebuie ca omul care cere sfaturi sa-si spuna greutatea, la ce vrea sa foloseasca rotile si care e bugetul :) 

 

Duminica faina,

Vlad

Share this post


Link to post
Share on other sites

M-am uitat acum la specificatiile pentru Crossmax SL. Au doar 19mm latimea interna. Din ce-mi dau seama, 21mm e "binisor". 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now