vlad c4

Merita conversie de la monobloc pe patrat la unul hollowtech 2 ?

Recommended Posts

Transmisia mi-e uzata in ultimul hal asa ca astept reducerile de sfirsit de sezon sa o inlocuiesc complet. Toate bune si frumoase pina sa ajung la foi.

Am 2 variante:

 

1. schimbarea foilor si sa ramin cu pedalierul (Shimano Alivio M431) si monoblocul vechi pe patrat. Ca foi as alege astea:

http://www.bike-discount.de/en/buy/chainring-slx-fc-m660-22-t-31455

http://www.bike-discount.de/en/buy/chainring-xt-fc-m760-32-t-26423

http://www.bike-discount.de/en/buy/chainring-slx-fc-m660-44-t-31463

cost total ae foilor 44.84 E.

 

2. schimbarea intreg pedalierului cu unul Shimano Deore FC-M590 (http://www.bike-discount.de/en/buy/deore-crankset-fc-m590-44-32-22-175mm-black-32345). Costul ar fi de 53.9 E cu 9.06 E mai mult decit daca as inlocui doar foile.

 

Ce nelamuriri am eu:

- am observat ca suprafata cadrului pe care se aseaza rulmentii exteriori e vopsita. Presupun ca ar trebui curatata, frezata acea suprafata, nu ?

- la specificatiile pedalierului spune ca distanta intre interiorul bratelor pedaliere va fi de 143 mm. La mine e de doar 105 mm, masurata intre suprafetele interioare ale bratelor la nivelul monoblocului. Diferenta e mare. Chiar atit va fi distanta dintre brate ? Pt ce bicicleta e facut acel pedalier ? Fatbike ? :D Sau acea distanta se masoara in alt loc ?

- foaia mare a noului angrenaj e din aluminiu si eu merg mult pe foaia mare (imi place viteza). Cam cit sa ma astept sa tina ? Ar tine vreo 3.000 km utilizata preponderent cu un pinion cu 14-13 dinti ?

 

Pt aproximativ 10 E ar merita sa schimb pedalierul sau sa ramin cu vechiul pedalier dar cu foile 1 si 3 SLX si foaia 2 XT ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

- Exista o unealta care se foloseste pentru a freza acea suprafata: http://www.parktool.com/product/bottom-bracket-facing-set-bfs-1. Nu e obligatorie folosirea ei, doar recomandata

- nu stiu cum se masoara distanta respectiva, dar am facut trecerea de pe patrat pe Hollowtech 2 la mai multe biciclete, nu am avut probleme; pe una am pus angrenaj XT, pe celelalte diverse modele de Deore, a fost in regula in toate cazurile

- avand in vedere ca pentru a schimba un angrenaj pe patrat ai nevoie de vreo 4 unelte (tubulara de 14, presa, tubulara de angrenaj), iar la Hollowtech-2 doar de doua (un hexagon si cheia de angrenaj) si procesul e mult mai sigur pe H-2 prefer oricand H-2

- de asemenea rulmentii la H-2 sunt mult mai mari in diametru si suporta sarcina mai aproape de locul apasarii, asta inseamna ca intregul asamblu e mult mai robust si mai fiabil

 

Per total cred ca merita schimbarea. Rezistenta foilor e alta poveste, cele de aluminiu sunt mai putin rezistente decat cele de otel, dar pana la urma foile sunt consumabile, fiind independente poti sa le schimbi cand ai nevoie si daca esti prevazator comanzi din timp cate doua ca sa nu platesti transport si sa astepti livrarea data viitoare. Mie mi se consuma cel mai mult foaia din mijloc, cea mare chiar daca o folosesti se uzeaza mai lent pentru ca sarcina e pe mai multi dinti si pe o curba mai larga.

 

Ia in calcul si un angrenaj cu doua foi, gen 26-38. Vad ca ai MTB, daca nu alergi pe sosea ti-ar ajunge o foaie de 38 sau 39 cu pinionul de 12 sau 11, ca greutate salvezi ceva cu combinatia asta. Daca ai pe spate 9 pinioane mergi pe ceva mai larg, gen 11-36 daca vrei si munte si sosea, daca ai pe 10 e numai bine.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bine de stiut ca exista acea scula pt bottom bracket. O sa vad daca o gasesc pe la vreun atelier prin Cluj.
O sa merg pe hollowtech 2; nu e o idee rea cu angrenaj cu 2 foi, dar pt o diferenta de 36 g in minus dar mai multi bani in plus cred ca o sa merg tot pe 3 foi. Aici am gasit niste valori cu greutatile angrenajelor cu tot cu BB:

2 foi http://bike.shimano.com.sg/publish/content/global_cycle/en/sg/index/products/mountain/0/product.-code-FC-M665.-type-.fc_mountain.html

si cel cu 3 foi http://www.marosbike.ro/pedaliere/angrenaj-shimano-fc-m590-l-44-32-22t-170mm-9v-cu-protectie-negru.html

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu am fost eu destul de clar: eu mi-am facut 2x dintr-un 3x la care am pus foi de dimensiunile dorite si in locul foii mari am pus un bash guard Truvativ. Nu e vorba neaparat de greutate, ci si optimizarea foilor (ca nu aveam ce face cu aia de 22, dar aia de 26 era numai buna) si de o combinatie care mie mi-a placut la nebunie. Mergeam pe 2x9, dar imi era suficient cu foile potrivite.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cand am trecut de la bile la monobloc "pe patrat" am zis ca mai bine de asa nu se poate.

Hollowtech 2 mi se pare superb si poti gestiona singur, foarte bine intretinerea.

Trebuie o cheie care se gaseste la preturi decente.

Mult mai usor, mult mai practic.

Intre timp am schimbat inca un monobloc pe H2 chiar daca foile erau inca bune.

Trebuie sa stii care este latimea carcasei pedalierului la cadrul tau.

Restul se regleaza in acord: schimbator fata.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Chiar saptamana trecuta mi-am inlocuit patratul cu un hollowtech. 

Stiam la ce sa ma astept si asteptarile au fost pe masura. Comparativ cu holoutecu, patratul parca era din cauciuc, il simteam cum flexeaza si sufera cand pedalam la deal in picioare.

Cu asta gros e alta treaba, urc aceleasi pante cu rapoarte mai mici si cu aceeasi viteza. Chiar si pe coborari ajuta, simt ca stau cu picioarele pe ceva mai stabil. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am inlocuit vechiul angrenaj pe patrat cu unul tiagra fc 4550, dar mi-a venit capacul de preload nepotrivit, are un diametru mai mare decat ce am eu nevoie.

Are cineva in plus un astfel de capac de preload, sau problema mea inversa?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Diferenta de diametru e din cauza axului pedalier, care din ce am vazut la mine, pe angrenajul de cursiera e din aluminiu => grosime perete mai mare => diametru filet preload mai mic. Spre deosebire de aia de munte care are axul din ceva otel, cu perete subtire si filetul mai mare.

In mod normal ar trebui sa se rezolve cu un mail catre vanzator, care ar trebui sa-si recunoasca eroarea si sa-ti trimita fara nicio cheltuiala din partea ta piesa corecta. Asta daca-i vb de un vanzator serios, gen online. Daca l-ai luat de ocazie... mai incert rezultatu' "reclamatiei" ;))

 

Si nici nu poti monta cu o piulita de imprumut, ca n-o poti scoate fara s-o distrugi dupa strangerea bratului.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@@Muttley am inteles eu bine ?! La hollowtech 2, de fiecare data cind dau pedalele jos trebuie sa schimb surubul de preload ? Nu se poate demonta fara distrugerea lui ? Eu stiam ca poti sa-l dai jos de cite ori vrei tu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Spunea ca nu se poate demonta dupa ce strangi bratul final.

Procedura la demontare este:

1. se slabesc suruburile de strangere pe ax, 2 buc M5.

2. Se desface surubul preload 

 

Se monteaza in aceeasi ordine, adica Preload si apoi strangerile pe ax.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sau daca vrei neaparat sa fii inventiv si sa poti lasa angrenajul fara capac, se poate face preloadul ca la cuvete, cu o floare pentru furci de un zoll fara filet :))

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Si cu nuca tesita pusa invers in partea cealalta ;))

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pina la urma mi-am luat transmisie noua. :D/  Angrenaj Shimano Deore FC-M590, lant Shimano CN-HG53 si pinioane Shimano Deore CS-HG61. Angrenajul l-am luat la superpret, 200 lei, de la Maros; oferta Black Friday. Dar nu e ieftin chiar degeaba; imi lipsesc distantierele de montare a BB-ului. Conform specificatiilor celor de la Shimano imi trebuie 3 distantiere de 2.5 mm pt cadrul meu. Aveti idee pe unde gasesc asa ceva de cumparat ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ma bate gindul sa mi le montez eu si nu am acel borcan de distantiere. :))

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mi-am luat BB nou, sigilat si avea doar un distantier. I-am aratat vazatorului si imediat s-a dus la borcanul cu pricina si mi-a mai dat doua. Oricum a fost suficient doar unul la montare :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

@@LucianTheOne probabil ai cadrul lat de 73mm in zona BB-ului. Al meu e de 63 mm si producatorul recomanda la acest cadru montarea a 2 distantiere pe partea angrenajului si 1 pe partea stinga. O sa merg la Maros sa vad daca nu au de rezerva ramase de la altii.
Daca chiar nu gasesc o sa iau in calcul si varianta lui @@pinkbike

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu trebuie neaparat sa faci montajul la ei ca sa-ti dea distantiere... da 5 lei la vreun mecanic si iti face rost :))

 

Pentru cazuri din astea e bine sa fii in relatii bune cu un magazin local...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu sa le montez la Maros, ci doar sa le iau de la ei si sa mi le montez eu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.