fanelul

Legislatie - Regulamentul rutier

Recommended Posts

Văd ca v-ați ambalat un piculeț cu filmarea asta, care ne arată un eveniment ce se repetă la tot pasul prin București. :)

În mod evident, ca biciclist trebuie să fii atent să nu facă unul dreapta peste/prin tine. Poți să ai și prioritate, tot o faci.

Mi se pare evident că șoferul, când trage pe dreapta, semnalizează si ar trebui să se asigure (ceea ce nu face). 

Biciclistul merge pe unde poate (cât mai pe dreapta, dar trebuie să devanseze niște mașini).

Nu insist, că nu sunt șofer, totuși am oarece kilometri de navetă în traficul din Bucale.

Șoferul cand schimbă direcția de mers trebuie să se asigure. Pe cînd făceam școala de șoferi un instructor a avut grijă să-mi zică, plin de grație, pe cînd mă pregăteam să revin de pe banda 2 pe banda 1 și apoi să fac dreapta: uită-te în oglinda dreaptă, să nu vină un prost cu bicicleta din unghiul mort!

  • Haha 2

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 hours ago, Mookyama said:

 

@crk daca am inteles gresit legat de faptul ca ii tii parte soferului , imi cer scuze. Desi, eu am inteles altceva din postul tau.

 

Se mai intampla, in gluma fie spus poate erai obosit sau poate luasei vreo substanta mai tare :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 minutes ago, crk said:

Se mai intampla, in gluma fie spus poate erai obosit sau poate luasei vreo substanta mai tare :)

 

E ok, el scrie posturi interminabile lipsite de esenta si se asteapta ca altii sa le citeasca si sa le inteleaga, in schimb daca scrii tu 5 randuri la obiect, el intelege altceva din ele :-J 

  • Upvote 1
  • Haha 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

 

hai să mai vedem cum e cu unghiurile alea moarte (big like @crk)

Repetăm nițel:
pornește de pe B2( se vede că știe bine drumul și faptul că B1 devine parcare după intersecție)

trece f. puțin pe B1 (la trecerea peste liniile de tramvai - trasa de pe B2 e mai accidentată în dreptul liniilor)

revine pe B2 unde rămâne până se întâmplă incidentul.
schimba partea de pe B2 (din partea din dreapta in partea din stanga) din cauza masinilor oprite/stationate FARA a intra in B3. 
ne uităm că 90% din timp e în unghiul mort @OPEL (pe slow motion uitati-vă in oglinda dreapta, daca nu vedeti capul/ochii soferului, nici el nu va vede)
@OPEL incepe semnalizarea la o lungime de masina fata de camionul de aprovizionare

de-abia in ultimii 5-10 metri ii putem vedea chipul in oglinda, cand deja este prea tarziu, a tras deja de volan.
Concluzia clară: biciclistul e de vină, că nu are mănuși.
 

  • Upvote 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gagiul de la bikefit Bicishop, Mihai, acum ceva timp l-a luat o doamna pe sus intr-o intersectie. Concluzia : bicla de carbon rupta, spital, etc. Si asta e un exemplu din multe altele care ar trebui sa traga un semn de alarma, chiar daca suntem la tura, unde tragi si mergi mai rapid in afara orasului, in oras ar fi recomandat sa mergem la viteza de commuter, nimic nu ne poate proteja de ceea ce se intampla in strada. Preferabil prost si acasa decat sa stai instins pe strada cu legea in mana. 

 

@crk My bad, nu stiu ce am citit, cred ca am vazut negru in fata ochilor...Berea e din partea mea la urmatoarea comanda :)

 

Spoiler

De prin Timisoara. 

 

Majoritatea șoferilor nu-s in stare sa urmeze marcajele cu linie continuă, darămite cele curbe cu atâtea linii punctate. Intersecțiile la noi sunt aproape ca in junglă, la mica înțelegere. Stai sa vezi câți vor merge înainte de pe banda 3 peste banda 2, de îndată ce marcajul va fi puțin acoperit cu mâzgă...

 

23467208_1601100543246141_12205343468607

 

23519271_1970757939617577_30601376609351

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mai rămâne doar dilema: cât xanax a băut biciclistul sau a oprit camera înainte?

Share this post


Link to post
Share on other sites

@MaC® O singura mica observatie, sunt doar 3 benzi. Cu alte cuvinte, omul dupa ce a trecut pe liniile de tramvai, a ramas pe Banda 1 mereu. Ce apare colt cu Ferdinand cu MIhai Bravu e un mic refugiu...o chestie ramasa de pe vremea comunismului. Cum ziceai si tu, exista o mare sansa ca omul sa stie traseul, s-a incadrat corect, cat mai spre dreapta.

 

Daca ar stii omul cat e de mediatizat si discutat :) 

 

@majikstone eu scriu detaliat, ca sa inteleaga toata lumea. Am o problema legat de asta, asa scriu eu. Any questions? :) Te deranjeaza ca am dat 2-3 exemple din trafic? Pot ruga un moderator sa le stearga, ma gandeam ca au legatura cu subiectul si intamplarile noastre de zi cu zi din trafic.

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Totul se rezumă la bătaia de joc a marcajelor din intersecția respectivă. O știu bine. Da, ai dreptate, sunt 3 benzi. Puțin înainte de semafor apare și a 4-a care are semafor separat pt. stânga pe Ferdinand. Dar avem mulți jmekeri care... , nu? șuntează coloana către BO (Bucur Obor) și "se fac" că vor stânga. Dar pleacă înainte.
Iar cele 3 benzi de "înainte" care sunt până în semafor ar trebui să facă TOATE un ușor stânga pt încadrarea corectă. Dar se vede clar pe  filmare (la fel ca și pe Gugăl street view - care suprapune în intersecția aia poze din 2012, 2014....) că B1 se oprește în mașinile parcate.
De fapt vorbim vorbe. 
Neasigurare la schimbarea direcției de mers. 
Între timp mi-am dat seama că biciclistul mai are o vină. N-are prioritate de "tablă mai multă". 

 
 

  • Upvote 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

@mookyana

Adica noi suntem niste idioti, iar cei cu care vei pedala de 1 Decembrie sunt minti (mai) iluminate. Daca e asa, ne jignesti.....

 

nu am spus si nici nu am vrut sa se inteleaga asa ceva. de altfel daca citesti PS ai sa vezi nu am facut referiire deloc la persoana ta sau altora de aici . 

nu sunt minti luminate persoanele respective , ba chiar sunt de aici de pe forum , plus ca sunt mai mult ca sigur ca ii cunoasteti.

daca vrei te invit si pe tine sa participi la chestia respectiva si stam la un spritz  de vin cu "apa de foc " (la voi ) sau ""apa de tuse"(in alte zone.)

 intr0un mesaj privat pot sa iti dau detalii . daca vrei.

tot PS am lasat de inteles ca  exista si posibilatea sa imi schimb pararea cu privire la acel incident si ca gresesc.

 

PS. se accepta si consumul responsabil de Supa de hamei sau orice alt dopant autohton:anotherbeer:

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bai imi pare rau acum ca am postat filmuletul, am iscat vrajba intre colegi :))

 

Acum urmatoarea dilema pe care am vazut-o azi: pe Pantelimon au inceput sa mature toate masinile stationate/oprite unde este semnul de oprire interzisa. Azi, nicio masina pe banda 1 unde de obicei era parcare "oficiala originala" de 10 ani incoace, doar masina Politiei locale patruland. Un scuterist, se opreste sa vorbeasca la telefon, este rapid claxonat din masina Politiei, evident se tireaza.

 

Dilema este, oprirea interzisa in acest caz, deci chiar si cateva secunde este valabila si pentru biciclisti, nu? Adica daca vrei sa te opresti sa vorbesti la telefon ca exemplu, cobori de pe ea si o transferi impreuna cu tine pe trotuar, corect?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Absolut , da. 

Daca discutiile sunt constructive nu avem decat de invatat. 

Toate semnele de circulatie implica in general vehicule . In special cele care se interzice. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 11/14/2017 at 11:57 AM, iouman1 said:

to "Special "....

 

 

Nu am urmarit threadul deci nu am avut ocazia sa precizez atunci dar o fac acum, username-ul meu este Invitat special,  colegu'.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am sa zic si eu ca rabinul ca aveti toti dreptate iar daca cineva zice ca nu pot da dreptate tuturor am sa-i dau si lui dreptate :)

Am vazut si eu filmuletul generator de controverse .

concluzii :

-e netul plin de tir-uri care iau autoturisme in bot prin virarea la dreapta in dreptul acestora.

-pe vremuri era un tip biciclist.il invatasera toti soferii care avea un ciocan si cu care dadea in laterala masinii care in presa asa.

-cand ajungi ca biciclist in asa situatie franezi preventiv sa ai loc sa degajezi la stanga prin spatele lui.

Acum si ceva in favoarea automobiistului,parerea mea e nici nu se astepta ca in dreptul lui sa fie un biciclist,a zis ca e fenomen paranormal aparitia aluia

-si o speculatie dar nu foarte sigura,s-ar putea ca cel cu masina sa fie frustrat pentru ca a vazut ca biciclistul a trecut de toti si a si schimbat banda prin fata lor si aceste fapte "ne doare"

@Invitat special ce ai vazut tu e in tot orasul,s-au marit salariile la primarii si celelalte cheltuieli,prin metoda asta de "disciplinare a nesimtitilor care parcheaza in mijlocul strazii" unuia i-au pus doua amenzi intr-o noapte pe bd ferdinand,se aduna niste bani la bugetul primariilor pt ca colo merg amenzile ;)

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 11/19/2017 at 12:46 PM, Invitat special said:

 

Nu am urmarit threadul deci nu am avut ocazia sa precizez atunci dar o fac acum, username-ul meu este Invitat special,  colegu'.

 

Pai din lipsa de timp am scris asa . sper ca nu te=ai suparat. si totusi poate esti "Special".... 

pe viitor nu o sa imi mai fie lene .

 

PEACE

Share this post


Link to post
Share on other sites

În Spania poți să calci linia continuă ca să depășești un biciclist.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Si in Franta, cu exceptia situatiilor in care vizibilitatea e redusa (poduri, viraje, etc.). Am aplicat exemplar treaba asta chiar la examenul auto (aici, in Franta) cand am depasit asa un grup de ciclisti pe linie continua pe un drum drept, fara viraje, iar apoi, la aparitia unui pod, am asteptat pana dupa trecerea lui ca sa depasesc din nou alt grup. Examinatorul nu a comentat nimic, in schimb mi-a dat punctajul maxim la final.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Poate ajuta pe cineva.

 

De doi ani, in cadrul navetei zilnice, merg cu bicicleta pe linia de tramvai (delimitata de garduri) cateva statii pe Stefan cel Mare. Inutil sa precizez ca tot timpul m-am asigurat sa nu existe vreun tramvai in spatele meu ca sa nu-i incurc circulatia. La fel, in cei doi ani, vatmanii de pe contrasens nici macar nu s-au uitat la mine.

 

Insa, azi dimineata am fost oprit de de Politia Rutiera (a venit cu motocicleta dupa mine pe linia de tramvai). Dupa legitimare, politistul mi-a spus ca ma amendeaza cu 870 Lei, insa am reusit sa-l induplec si sa scap doar cu un avertisment (a scris alta contraventie pe PV).

 

image.png.644ac8624a691687f018feed9055027b.png 

 

Asadar, avand in vedere cele de mai sus, plus ca am vazut ca sunt multi biciclisti care ca si mine merg pe linia de tramvai pe Stefan cel Mare, atentie mare pe viitor. Eu am avut noroc de un politist de treaba, insa daca-l prindeam pe unul mai suparat pe viata, nu cred ca scapam fara amenda.

Acum, ca mi-a trecut glontul pe la ureche, nu voi mai merge cu bicicleta pe linia de tramvai.

 

Pentru a evita eventuale discutii inutile, nu contest masura politistului.

Cand i-am spus ca n-am incurcat pe nimeni pe linia de tramvai mi-a raspuns sec "daca va place asa de mult pe linia de tramvai, mergeti cu tramvaiul"

 

Tot politistul (un tip tanar, pana in 30 de ani) mi-a spus ca bicicleta este doar pentru plimbare in parc si la padure.

Cand i-am spus ca o bicicleta scoate o masina din trafic, elibereaza un loc de parcare din centrul orasului si aduce poluare zero, mi-a spus doar "Da, aveti dreptate".

Share this post


Link to post
Share on other sites
în urmă cu 1 oră, gibonu said:

a spus ca bicicleta este doar pentru plimbare in parc si la padure

 

Uite de-asta suntem cu 100 de ani in urma fata de tarile civilizate la numar de biciclete folosite pentru transportul zilnic. 

  • Upvote 4

Share this post


Link to post
Share on other sites
în urmă cu 1 oră, gibonu said:

Tot politistul (un tip tanar, pana in 30 de ani) mi-a spus ca bicicleta este doar pentru plimbare in parc si la padure.

Cand i-am spus ca o bicicleta scoate o masina din trafic, elibereaza un loc de parcare din centrul orasului si aduce poluare zero, mi-a spus doar "Da, aveti dreptate".

 

Da, eh, trebuie avut in vedere ca politistii au, in mare parte, un nivel intelectual modest. Daca ar fi spus asta unui tip sarcastic ca mine, probabil ca raspunsul ar fi fost: "olandezii nu cred ca sunt de acord cu afirmatia dvs." la care el probabil ar fi raspuns " pai de ce nu te duci tu mai bine in Olanda" si tot asa pana la emiterea amenzii.

Tu fiind mai cumpatat i-ai dat un raspuns care a inchis elegant discutia.

Mare greseala cu mersul pe sina insa. Nu ca eu as sta la semafor dar un biciclist in mijlocul drumului cam si-o cauta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@EyesOnly

Corect. Din motivul asta am specificat ca politistul (motocilist) avea pana in 30 de ani. Daca era unul in pragul pensiei, poate ca as fi incercat sa-l inteleg.

 

@Invitat special

Coret, am inchis elegant discutia pentru ca scopul meu era sa scap de amenda.

 

Linia de tramvai (asfaltata) este delimitata pe toata lungimea ei de garduri laterale (pe ambele parti), asa ca nu se pune problema de "un biciclist in mijlocul drumului" expus traficului auto. Marele avantaj consta in faptul ca eram total separat de masini, soferi care pe banda 1 inca n-au reflexul de a privi in oglinda din dreapta, usi deschise in bot, etc.

 

Insa, asa cum ai spus si tu, un tip cu "nivel intelectual modest" nu ia in considerare aceste aspecte.

Share this post


Link to post
Share on other sites
în urmă cu 1 oră, gibonu said:

Linia de tramvai (asfaltata) este delimitata pe toata lungimea ei de garduri laterale (pe ambele parti), asa ca nu se pune problema de "un biciclist in mijlocul drumului" expus traficului auto. Marele avantaj consta in faptul ca eram total separat de masini, soferi care pe banda 1 inca n-au reflexul de a privi in oglinda din dreapta, usi deschise in bot, etc.

 

Insa, asa cum ai spus si tu, un tip cu "nivel intelectual modest" nu ia in considerare aceste aspecte.

 

Stai ca aici  iau apararea modestului :))

Iti zic si de ce. Cand ai postat initial m-am gandit la fondul problemei. De ce e ilegal sa circule biciclistii pe acolo. Cum ai zis si tu, m-am gandit si eu, e o zona separata, practic o "pista" de biciclete extrem de sigura. Dar daca adaugam inca 2-3 biciclisti si vreo 2 trotinisti, si o ambulanta si un tramvai incepe sa devina cam volatila situatia, gardurile devenind brusc un pericol limitand evitarea/deplasarea. Mai mult de atat, tramvaiul neputand face manevre stanga dreapta, pot aparea situatii si din faptul asta.

 

Sa nu te superi ca nu e cu rautate dar ai spus cum ai spune: parchez si eu putin aici, chiar daca e ilegal, nu incurc pe nimeni. Si cand te intorci sunt inca 17 masini parcate dupa tine si se circula pe o singura banda :)

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Invitat special

In cei aproape doi ani de mers cu bicicleta pe sina de tramvai de pe Stefan cel Mare am intalnit situatii in care am fost mai mult de 2-3 biciclisti, in ambele sensuri. Si nu a fost niciodata vreo problema. Tot timpul salvarea avea sirelene in functiune, asa ca o auzeam de la distanta si ma opream sa nu o incurc, fie intr-o statie de tramvai fie pe scuarul trecerii de pietoni de la circ.

Daca are vreo relevanta, in cei aproape 2 ani n-am primit nici macar un claxon de la tramvai sau masini.

 

Nu ma supar, insa exemplul cu parcarea nu are legatura cu subiectul discutiei. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Foarte tare. Ar trebui sa ma consider norocos pentru ca am scapat doar cu avertisment dupa ce am mers (cu bicicleta) pe linia de tramvai delimitata cu garduri.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.