fanelul

Legislatie - Regulamentul rutier

Recommended Posts

Normal, nu asta ar trebui să fie discuția. Problema e valoarea amenzilor vs gravitatea faptei.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Invitat special

Din curiozitate m-am uitat pe harta ca sa caut strazile mentionate in procesul-verbal. Strada Indedendentei spre strada Valea Azugii este drumul care merge spre baza partiei, asadar o strada secundara, nu DN1 care trece pri Azuga.

In plus, as fi foarte curios cum a apreciat domnul politist ca biciclistul ca biciclistul a mers "aproximativ 3 m" pe o singura roata, adica aproximativ 2 lungimi de bicicleta. 

De asemenea, ar fi foarte interesant de aflat parere unui judecatori, in cazul in care pv-ul va fi contestat.

 

In rest, stam bine. Suntem praf la infrastructura rutiera, campioni europeni la numarul de morti pe sosele, pistele de bicicleta din capitala tarii [membra UE, anul 2019] stralucesc prin absenta, strada este plina de cazane cumparate cu cateva sute de euro din Europa civilizata si exemplele ar putea continua.

Insa amendam un biciclist pentru ca a mers 3 metri pe o roata. Intra-adevar, o mare problema.

 

Chiar nu reusesc sa inteleg la ce ajuta acesta atitudine total lipsita de flexibilitate din partea Politiei Rutiere.

 

@paulrad

Legea reglementeaza situatii cu caracter general si, oricat s-ar stradui legiuitorul, nu poate reglementa individual fiecare situatie in parte. Din motivul asta, legea se aplica in primul rand in spiritul ei si apoi in litera ei. 

Si mai clar, trebuie aplicata de niste oameni cu o gandire flexibila si nu de catre unii cu ochelari de cal.

  • Upvote 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ce mai produc politicienii și ONG-iștii ! Merg de 49 de ani pă stradă și mă doare capu !

 

Legea Bicicletei va ajunge în Parlament

Pentru că toți am avut mai mult timp și pentru că e o situație din ce în ce mai stringentă, grupul celor 5 asociații, care au demarat acest proiect, alături de câte un reprezentant al fiecarui partid important, vor înainta legea către Parlamentul Romaniei pe data de 3 iunie 2020, chiar de ziua bicicletei.

Alături de noi încă de la început sunt si cele 50 de organizatii,  susținătoare ale acestui demers de intrare in normalitate si de updatare legislativă.

Grupul de lucru transpartinic înființat în Parlamentul României în 2017 pentru elaborarea unei legislații favorabile bicicletei, anunță lansarea inițiativei legislative “Legea Bicicletei”, în parteneriat cu cele peste 50 de ONG-uri ce au propus încă din toamna anului 2016 inițierea acestui proiect legislativ.

În forma anunțată, Legea Bicicletei stabilește principii și conține măsuri adecvate de promovare a utilizării bicicletei, pe mai multe planuri, în principal legislativ și instituțional, într-un mod coerent și integrat. Legea își propune să rezolve multiplele neajunsuri ale cadrului normativ actual, ca parte a efortului legislativ de încurajare a unei mobilități durabile, a unui sistem de transport mai puțin poluant și a unui stil de viață sănătos și modern, în concordanță cu bunele practici și tendințele la nivel european.  Sintetizând, este un proiect menit să încurajeze folosirea bicicletei în scop utilitar, recreativ, turistic și sportiv.

Proiectul nu va înlocui actualele inițiative legislative pro-bicicletă aflate în diverse faze ale procedurilor parlamentare, ci le va corela și va oferi verigile lipsă, pentru a se ajunge la un cadru normativ coerent, favorabil dezvoltării circulației pe doua roți în scop utilitar, turistic, sportiv și recreativ. Actualele proiecte punctuale vor fi sprijinite deoarece au un rol important de conștientizare a importanței bicicletei, în cadrul mai larg al promovării dezvoltării durabile.

Potrivit viitoarei legi, promovarea utilizării bicicletei va fi declarată obiectiv de interes public și se vor aduce modificări legislației rutiere, urbanistice, fiscale și din alte câteva domenii. Propunerea de act normativ va prevedea și adoptarea unei strategii naționale și a unui masterplan în acest sens. Vor fi create elemente instituționale la nivelul autorităților centrale și locale care să permită coordonarea între autorități, atât în elaborarea măsurilor cât și în punerea lor în practică.

București, 27 mai 2020

Parlamentarii Inițiatori: 

Tudor-Rareş Pop – deputat USR

Carmen Moldoveanu – deputat PSD

Adriana Ana Săftoiu – deputat PNL

Attila Korodi – deputat UDMR

 

Lista de ONG-uri care susțin de principiu adoptarea unei LEGI A BICICLETEI: 

1.  Federația Bicicliștilor din Romania (FBR)

2.  Asociația “Green Revolution” (AGR)

3.  Asociația “Hai Cu Bicla” (HCB)

4.  Asociația Adevărații Veloprieteni

5.  Clubul De Cicloturism “Napoca” (CCN)

6.  Clubul Sportiv Nomad Multisport (Nomad)

7.  Federația Română de Ciclism (FRC)

8.  Asociația Pro Bike Addiction (PBA)

9.  Comunitatea Bicicliștilor din București (CCB)

10. Asociația Bike Works

11. Clubul de Ciclism și Ecologie Iași bike

12.  Asociația ”Bate Șaua să Priceapă Iapa”

13.  Asociația ”Club Sportiv Tibiscus” (CST)

14. Asociatia Producătorilor, Importatorilor și Comerciantilor de Biciclete din Romania

15.  Clubul Sportiv ”Surmont Club”

16.  Asociația ”Brașovul Pedalează”

17.  Asociația Turismverde

18.  Fundația Pentru Parteneriat

19.  Asociația Arin

20.  Asociația Transilvania Verde

21.  Asociația Ecouri Verzi (AEV)

22.  Asociația ”Tura în Natura” (ATINS)

23.  Fundația Comunitară Mureș

24.  Outhentic Cycling Romania

25.  Societatea Carpatină Ardeleana Satu Mare

26.  Fundația de Ecologie și Turism ”Potaissa”

27.  Asociația De Ecoturism Din România (AER)

28.  Asociația Mioritics

29. Clubul Sportiv “Clujul Pedalează”

30. Asociația Siguranța Auto

31. Fundația “Terra Mileniul III”

32.  Asociația “Visum” Pentru Educație și Cultură

33. Asociația Pentru Dezvoltare Urbană

34. Asociația ”Viitor Plus”

35. Asociația ”Aproape de Natură”

36. Asociația ”Eco-Civica”

37. Asociația ”Harta Verde România”

38.  Asociația Pentru Mobilitate Metropolitană (AMM)

39.  Asociația “Neuer Weg”

40.  Asociația “Greenitiative”

41.  Asociația “Agent Green”

42.  Centrul Regional de Protecția Mediului România (REC)

43.  Asociația “Eco Assist”

44.  Asociația “Komunitas”

45.  Fundația Culturală ”Roșia Montană”

46  Centrul Pentru Politici Durabile ”Ecopolis”

47.  Asociația ”Salvati Dunărea și Delta”

48.  Asociația ”Natura Transilvaniei”

49.  Asociația “Biosilva”

50. Asociația „Colectiv S”

51.  Fundația „Noi Orizonturi”

52.  Asociația „Solidaritatea pentru Libertatea de Conștiință”

53.  Fundația Comunitară București

Share this post


Link to post
Share on other sites

Frumos, deabia aștept să văd Legea Bicicletei!!!

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 minutes ago, IonutA said:

Frumos, deabia aștept să văd Legea Bicicletei!!!

Eu nu, în schimb aștept să nu mă mai înghesuie mașinile în șanț când mă depășesc. :))

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 minute ago, paulrad said:

aștept

pai și cum aștepți fără să ai o Lege a Bicicletei?

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Asta ține de Codul Rutier, nu cred că are vreo treabă Legea Bicicletei, dar și dacă are, e cale lungă până să fie aplicată :))

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
5 hours ago, ciomby said:

Parlamentarii Inițiatori: 

Tudor-Rareş Pop – deputat USR

Carmen Moldoveanu – deputat PSD

Adriana Ana Săftoiu – deputat PNL

Attila Korodi – deputat UDMR

Cred ca trecem peste cel mai important aspect, partidul la putere si opozitia tragand in aceeasi directie. Rar, foarte rar.

Share this post


Link to post
Share on other sites
8 hours ago, Studio54 said:

partidul la putere si opozitia tragand in aceeasi directie

O fi un semn! :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

„Legea bicicletei”.... nu știți ce vă așteaptă de fapt (într-un stat polițienesc):   asigurări obligatorii pentru biciclist și bicicletă, cu siguranță impozite anuale pentru posesia bicicletei, analize medicale anuale, posibil un test cu plată la poliție pentru dreptul de a circula, revizii obligatorii anuale ale bicicletei plătite de posesor, cu siguranță se vor introduce restricții de circulație pe anumite trasee rutiere. 

  • Haha 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

se lauda pe toate canalele cu legea asta dar nu am inteles ce propune

 

 

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Exact. Daca tot anunți că vrei sa depui o lege fă disponibil proiectul . Altfel poate sa scrie acolo orice 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Potrivit viitoarei legi, promovarea utilizării bicicletei va fi declarată obiectiv de interes public și se vor aduce modificări legislației rutiere, urbanistice, fiscale și din alte câteva domenii. 

 

 

Adică impozit, taxe asigurări etc

Aia înseamnă fiscale și alte câteva domenii

Share this post


Link to post
Share on other sites

eu „ziceam” mai sus tocmai de noi taxe impuse bicicliștilor pe asigurări, impozite, examinări medicale, revizii mecanice, teste pentru autorizație de circulație...   și altele !

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)
9 hours ago, ciomby said:

asigurări obligatorii pentru biciclist și bicicletă, cu siguranță impozite anuale pentru posesia bicicletei, analize medicale anuale, posibil un test cu plată la poliție pentru dreptul de a circula, revizii obligatorii anuale ale bicicletei plătite de posesor, cu siguranță se vor introduce restricții de circulație pe anumite trasee rutiere. 

Poate toate lucrurile acestea o să descurajeze petardele de biciclete/trotinete făcute homemade cu motoare electrice de mii de wați ce gonesc cu 70-80km/h și care pun foarte serios în pericol atât posesorul cât și participanții la trafic.

Deasemenea sper să îi descurajeze și pe aceia care și-au adaptat un motor cu combustie internă pentru bicicletă, bombe pe roți care intoxică atât posesorul cât și pe cei din apropierea lui.

 

Cu siguranță adaptările facute de oameni în casă nu sunt legale nici acum dar poate o să se i-a măsuri cu ajutorul acestei legi.

Edited by IonutA
ciclist legal

Share this post


Link to post
Share on other sites
4 hours ago, ciomby said:

eu „ziceam” mai sus tocmai de noi taxe impuse bicicliștilor pe asigurări, impozite, examinări medicale, revizii mecanice, teste pentru autorizație de circulație...   și altele !

"""

Nu în ultimul rând, legea ar trebui să cuprindă un capitol privind aspecte fiscale, și anume modificări de Cod Fiscal în sensul acordării unor facilități fiscale, cum ar fi nivel redus TVA la comerț și servicii biciclistice, facilități fiscale pentru angajatorii care vor să încurajeze angajații să vină cu bicicleta la serviciu sau să utilizeze biciclete ca vehicul de serviciu, și alte asemenea facilități, existente în multe state dezvoltate.

""""
@alexadi Thx. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.