fanelul

Legislatie - Regulamentul rutier

Recommended Posts

1 hour ago, Stuparul said:

Cred ca le-o va da un ONG destul de usor peste bot.

De unde sa stiu ce viteza am, idiotilor, daca eu sunt pe bicicleta?

Scuza asta nu tine nici la masjna când ai bordul defect ;)

4 minutes ago, yo6ial said:

și permis

Să știi ca in Germania se da un examen, cu un polițist, la vârsta de 10 ani(parca) ca să ai voie să mergi singur pe bicicletă (fără un adult însoțitor).

Nepotul meu l-a dat anul trecut sau acum doi ani. Și, nu cred că strică să cunoști reguli de circulație, mai ales că nu toți suntem șoferi.

 

Evident făcută cu cap asta nu un hey-rup de genul celui la care cred că te refereai tu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

O să fac o paralelă.  ;)
(apropo de ce le dă prin cap în materie de legislație)
Legea de acum, anno domini 2021.
Cocalar beat cu cuțit și topor se îndreaptă către organ.
Stai!

Stai!
Stai că trag!
după care organu execută un foc în plan vertical. Dacă mai e cumva în viață.
The End.

America:
Cocalar beat cu cuțit și topor se îndreaptă către organ.
Cocalarul primește un aport semnificativ de plumb, care știm că e dăunător și toxic pentru organism.
The End.

p.s. au mijluace omologate pentru determinarea vitezei de deplasare a biciclijtilor?
Cum fac? Stau cu radaru' și dacă ai depășit viteza îți sar în față în 15-20 metri, cu brațul în plan orizontal să te oprească? Și vei opri în condiții de maximă siguranță.
Noaptea minții.

Share this post


Link to post
Share on other sites
56 minutes ago, EyesOnly said:

nu cred că strică să cunoști reguli de circulație, mai ales că nu toți suntem șoferi.

Permite-mi să râd. Bwuhahahahahahahahahahaha.

 

Știam mai multă legislație și să circul mai corect decât 70% dintre șoferi înainte să fac școala de șoferi. Dacă ai permis luat cu 26p acum 15 ani și n-ai avut nici un accident (ăsta era argumentul la o discuție contradictorie legată de un giratoriu) nu înseamnă că știi neaparat legislație și să conduci ci că ai avut noroc, te-au ferit unii sau alții. :))

Dacă arunc aici o poză cu un giratoriu o să fie aproape atâtea păreri câți oameni mai suntem pe forum. :) 

  • Upvote 1
  • Haha 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 hour ago, MaC® said:


p.s. au mijluace omologate pentru determinarea vitezei de deplasare a biciclijtilor?
Cum fac? Stau cu radaru' și dacă ai depășit viteza îți sar în față în 15-20 metri, cu brațul în plan orizontal să te oprească? Și vei opri în condiții de maximă siguranță.
Noaptea minții.

Stau cu radarul, te opresc (îți semnalizează să tragi pe dreapta imediat după autospeciala din aval), nu oprești... pleacă în urmărire și de la contravenție ajungi la penal. 

 

Radarul e omologat pentru măsurarea vitezei vehiculelor nu pentru măsurarea vitezei autoturismelor Dacia 1300. 

 

Nu ducem lipsă de mijloace. Dar avem lipsă la priorități. 

 

O asftel de lege va duce la înmatricularea bicicletelor și obligativitatea omologării. 

Altfel, organele legale vor întâmpina dificultăți în identificarea contravenților. 

  • Upvote 1
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cred ca daca o astfel de lege trece, Romania o sa fie prima tara din Europa, daca nu din lume care sa puna in aplicare o astfel de idee Câță... pardon, creață. Good luck with that.

  • Upvote 1
  • Haha 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
14 minutes ago, yo6ial said:

Stau cu radarul, te opresc (îți semnalizează să tragi pe dreapta imediat după autospeciala din aval), nu oprești... pleacă în urmărire și de la contravenție ajungi la penal.

 

Nu stiu cand ai citit tu ultima data codul rutier, dar neoprirea la semnalul politistului e tot contraventie, nici vorba de fapta penala.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da, m-am încurcat dar numai un pic! :D

 

 Articolul 3, HG 69/2012



Următoarele fapte reprezintă încălcări foarte grave ale prevederilor Regulamentului (CE) nr. 1.071/2009, ale Regulamentului (CE) nr. 1.072/2009, ale Regulamentului (CE) nr. 1.073/2009 şi ale Ordonanţei Guvernului nr. 27/2011 şi constituie contravenţii, dacă acestea nu au fost săvârşite în astfel de condiţii încât, potrivit legii penale, să constituie infracţiuni:

 

(...)

10. sustragerea de la control/obstrucţionarea efectuării controlului în trafic rutier;

(...)

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

circulația pe drumurile publice - Publicat în data de - 14.04.2021 - 12:38

 

https://www.mai.gov.ro/informatii-publice/transparenta-decizionala/?fbclid=IwAR0AKOZ06oQiErqVp3Y8UG562Vh3ooUJxD9ehcWqfazNAHMC7cbqmZ5p9pA

 

Propunerile, sugestiile și opiniile persoanelor interesate pot fi transmise în termen de 20 zile calendaristice, calculate de la data publicării anunțului, pe adresa de e-mail dgj_transparenta@mai.gov.ro

Edited by IonutA
e
  • Upvote 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

1.Eu unul nu inteleg de ce au stabilit ca o bicicleta cu"tractiune animala" trebuie limitata la o anumita viteza. De ce 30 km/h .parerea mea este ca este o viteza greu de atins in general daca nu mergi la vale.Cate accidente s-au produs din cauza deplasarii cu viteza peste 30km/h cu bicilisti cu tractiune mecanica>

Nu includ cazul celor care merg mai ciclistic(aia sunt putini) si nici biciclete electrice care trebuie diferentiate clar de cele mecanice si nu amestecate cu mopede trotinete si alte vehicule total diferite.

2.S-ar putea ca acest proiect aruncat aiurea in tramvai de cineva care nu s-a suit pe bicicleta in viata lui pare doar sa abata atentia de la alte subiecte ale zilei mai dureroase.

In loc sa traga o dunga la un m de bordura si sa lase biciclistii pe acolo ei vin cu pedepse si amenintari.E clar ca prima generatie cu autoturism are boala pe biciclisti.

p/s Fostul viceprimar Badulescu(da ala obraznic)zicea ca lui nu-i trebuie mers pe bicicleta pt ca e sanatos si nu are hemoroizi.Ce poti comenta,astia fac si legile astea :O):)

  • Upvote 2

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Mai scade puțin frustarea șoferilor. În felul acesta se pot și ei aproapia de media de viteză a unei biciclete în oraș. :)

Dacă i-aș spune unui șofer că am făcut în această după amiază(trafic intens) în București un  traseu de aprox 8,5km dus  - întors(~17km) în aprox 40min cu bicicleta de oraș cu coburile goale la dus dar pline la întoarcere ar face infart sau... :)

Edited by IonutA
.
  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 hour ago, Diesel said:

Cate accidente s-au produs din cauza deplasarii cu viteza peste 30km/h cu bicilisti cu tractiune mecanica>

Destule! :bici-4:

Share this post


Link to post
Share on other sites
17 minutes ago, Traveller said:

Destule! :bici-4:

Ma refeream la cele peste 30/h nu la toate....sa fim seriosi sa mergi cu 30 pe bicicleta nu e la indemana oricui iar cine o poate atinge stie si cum se merge. Daca nu te asiguri poti sa faci acident si la 10 km/h unde mai pui ca poti sa cazi si singur la orice viteza poate chiar in fata unei masini pe asta cum o reglementeaza"?

Si la cate accidente cu auto sunt la 30km/h ar trebui sa limiteze viteza la 5km /k

Ex mergi incet iar cand cobori un pasaj prinzi 50km/h jos te asteapta si te amendeaza e asta masura educativa.mai bine sa puna taxa 250 lei/luna cam cat o amenda si au bani la buget.

Mi se par legi facute in ciuda fara sa faca un studiu iar motivatia aia o poate face oricine.e riscant si sa stai pe loc pe strada sau trotuar,la modul sa moara si capra biciclistului si sa plateasca sa carnet sa RAR asigurare impozite cauciucuri vara/toamna ca altfel nu e sigur si militia nu are liniste de grija lui  si toate astea obtinute la cozi imense doar doar renunti/

Scuze ca m_am infierbantat  dar ma enerveaza proiecte d'astea facute  in 5 min cu kooru(guyana franceza)

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

https://drive.google.com/file/d/1wlzGq-J-1rz46yEFfKIXxrkgJJWAHecB/view?usp=sharing

 

Aştept comentaii, completări, amendamente şi să începem rapid să le trimitem la dgj_transparenta@mai.gov.ro

 

Edit: Cu roşu sunt modificările, completările şi comentariile personale. Tăiate cu negru sunt articolele care consider că trebuie reconsiderate. 

  • Upvote 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

Super inițiativa!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Păi haida, că altfel spală ăştia cu noi pe jos! 

Toţi se bat cu cărămida în piept cu norme europene, promovarea transportului cu mijloace alternative, reducerea poluării, etc. dar legislaţia o fac să descurajeze circulaţia cu biciclete şi alte mijloace mai ecologice, economice, mai puţin periculoase. 

 

Pistele pentru biciclete sunt, în întregime şi în totalitate, o bătaie de joc la adresa noastră ca cetăţeni, nu doar ca biciclişti! 

Există deja legislaţie ce obligă autorităţile să facă piste pentru biciclete şi acetea o fac în bătaie de joc. 

 

De la piste care încep şi se termină în polop, la obstacole instalate de administratorii drumurilor ce ne pun în pericol pe noi, la totala lipsă de măsuri corective cu privire la cei ce circulă sau staţionează fără drept pe benzile/pistele pentru biciclete. 

 

 

  • Upvote 1
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

    salut ! băieți se strânge lațul încet-încet. mai întâi ne-au luat cu binișorul, „oamenii de bine” s-au sacrificat pentru noi și ne-au amenajat „piste speciale”, acum ne limitează viteza și ne încurcă cu tot felul de idioțenii ! se vede de departe că indivizii care propun sau aprobă legislația pentru domeniul biciclistic nu au circulat vreodată pe bicicletă și habar nu au cum este văzut traficul și cum este afectat  biciclistul din România. așa cum azi doresc să limiteze viteza de circulație ei vor fi  capabili să introducă în legislație chiar și obligativitatea obținerii unui „permis” pentru a circula cu bicicleta pe stradă însoțit de achitarea unor  taxe aferente : impozit pe biclă, asigurare, vizite medicale anuale, plata unor revizii obligatorii anuale și altele.

    sper să mă înșel, dar în cei cincizeci de ani de când merg cu bicicleta pe stradă am văzut multe !

  • Upvote 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

Idioțenii sunt în codul rutier încă din anii 60. 

Dacă așteptăm să "le-o dea" vreun ONG sau mare zmeu dintre preaiubiții lideri ai națiunii... ne ia naiba. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
37 minutes ago, ciomby said:

să introducă în legislație chiar și obligativitatea obținerii unui „permis” pentru a circula cu bicicleta pe stradă

oh, dar sunt adepți ai acestei idei chiar aici pe forum. 

  • Confused 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Io o să tot zic. Mă repet, știu.
Noi nu avem cod rutier.
Avem un Decret (comunist/ceaușist/cum vreți să îi spuneți) din 1966, gândit pentru acele vremuri și acel trafic de atunci.
Altoit apoi cu jdemii de mici modificări.
Unele propuneri - din ultimii ani - venite din partea Poliției, au fost respinse de :@) din parlament. Și unele erau chiar bune.
Alte propuneri și modificări au venit chiar de la :@) din parlament, unele erau atât de scandaloase că n-au trecut (erau cestii care să facă să fie bine la băeț a.k.a. ei și odraslele lor)

Propunerile de acum frizează ridicolul*. Aș vrea să facem o petiție pe 544/2001 (Accesul liber și neîngrădit al persoanei la orice informații de interes public) să ne dea și nouă statistica accidentelor rutiere să vedem și noi cât de rău e că bicicliștii merg cu 40 sau uneori chiar mai mult.

* ok, o statistică mai veche zice că vreo 30% din accidentele mortale din RO sunt din vina pietonilor. Dar vorbim și de pietoni beți de prin sate, nu doar cei care ascultă muzică la căști și stau cu ochii în telefon pe trecere. Câți sunt ăștia?
Ok, dăm legea. dar cum o aplicăm? Polițist în fiecare intersecție, la fiecare trecere de pietoni??? Camere video? Daaaa, sunt de acord, dar camerele alea video ar trebui să înregistreze muuuuulte alte încălcări mai grave ale "codului rutier". Care ar aduce și bani la buget si ar mai pune pe bara cativa posesori de permis roz. ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vedeți că nu e vorba de telefon ci de o exprimare generică ce lasă la latitudinea agentului constatator și fapta și sancțiunea. Iar asta va naște abuzuri. 

 

Iar cu aplicabilitatea nici nu mă mai strofoc. Legea este aplicată discreționar, dacă este aplicată. 

Astfel încât n-o să vedem vreodată vreun ofițer că se ia la trântă cu vreun șofer de Grand Prix de oraș, la 3 dimineața, dar o să-i sară fulgii oricărui boschetar care se uită urât. Cum i-or sărit și dinții răposatului din piață, la Pitești.

 

@MaC® MAI pune publice acele statistici pe site-ul lor. ;)

 

Repet: https://drive.google.com/file/d/1wlzGq-J-1rz46yEFfKIXxrkgJJWAHecB/view?usp=sharing

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 hour ago, paulrad said:

oh, dar sunt adepți ai acestei idei chiar aici pe forum. 

Și o susțin cu tărie în continuare. Evident, în contextul în care am mentionat-o. 

Să mergi, neînsoțit, pe bicicletă la vârsta de 10-12 ani pe drumuri publice(că la noi nici măcar piste sigure nu sunt) mi se pare foarte aiurea, fără să ai un minim de cunoștințe. 

Sunt îngrozit de câți puștani teribiliști văd pe traseele mele "de după munca". Trasee pe care cel puțin 2-3 șoferi , la fiecare tura, îmi șterg pantofii și coatele. (Din aia care nu o auzit de ....recomandarea...să depășească la 1.5m)

Și niciunul din acei teribiliști nu poarta o amarata de casca. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

@EyesOnly că nu la tine mă gândeam, erau niște discuții mai vechi. :)) Dar nu mai bine am susține să se respecte legea și să se facă orele alea obligatorii de educație rutieră în școli?

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 minutes ago, paulrad said:

mai bine am susține să se respecte legea și să se facă orele alea obligatorii de educație rutieră în școli?

In ultimii 5 ani am cate doua mailuri pe an, trimise la Ministerul Educației, Ministerul de interne, Inspectoratul județean Sibiu, poliția Sibiu, parlamentarilor de Sibiu din toate partidele, exact pe aceasta temă. 

Până acum m-am ales cu aceleași rezultate, îndrăznesc să cred  chiar mai puține, decât aș obține daca ti-as trimite ție mailurile. 

Dar insist și o să continui sa le trimit. 

 

De care ori am ocazia, sunt "mosul" ăla enervant care le atrage atenția să poarte cască și să caste ochii și urechile la mașini. 

Și de multe ori mi-am luat înjurături crunte pe strada când am avut "tupeul" să atrag atenția unor pietoni ca mine, să scoată ochii din telefoane sau macar sa se uite puțin în stânga înainte să se arunce pe trecerea de pietoni. 

  • Upvote 1
  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

The Romanian government has earmarked more than €120 million for EuroVelo and cycling infrastructure in its COVID-19 Recovery Plan following the advocacy of the Romanian Cyclists’ Federation. This success story shows the concrete results that a networked and research-based campaign can bring for cycling.

 

https://ecf.com/news-and-events/news/romanian-cyclists’-federation-secures-more-€120-million-eurovelo-romania’s

 

Să vedem în ce îngroapă ăștia banii

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 17.04.2021 at 19:42, MaC® said:

Io o să tot zic. Mă repet, știu.
Noi nu avem cod rutier.
Avem un Decret (comunist/ceaușist/cum vreți să îi spuneți) din 1966, gândit pentru acele vremuri și acel trafic de atunci.

 

Sunt aproape 20 de ani din momentul in care Decretul nr. 328 din 1966 privind circulaţia pe drumurile publice a fost abrogat.

 

ORDONANŢĂ DE URGENŢĂ nr. 195 din 12 decembrie 2002 privind circulaţia pe drumurile publice - publicata in Monitorul Oficial nr. 958 din data de 28 decembrie 2002.

Art. 118

(1)Prezenta ordonanţă de urgenţă se aplică începând cu data de 1 februarie 2003. Pe aceeaşi dată Decretul nr. 328/1966 privind circulaţia pe drumurile publice, cu modificările ulterioare, republicat în Buletinul Oficial, Partea I, nr. 49 din 28 iunie 1984, precum şi orice alte dispoziţii contrare prezentei ordonanţe de urgenţă se abrogă.

 

ORDONANŢA DE URGENŢĂ nr. 195 din 12 decembrie 2002 privind circulaţia pe drumurile publice*) - REPUBLICARE - Publicata în Monitorul Oficial nr. 670 din data de 3 august 2006.

Art. 134

(1)Prezenta ordonanţă de urgenţă se aplică începând cu data de 1 februarie 2003. Pe aceeaşi dată se abrogă Decretul nr. 328/1966 privind circulaţia pe drumurile publice, cu modificările ulterioare, republicat în Buletinul Oficial, Partea I, nr. 49 din 28 iunie 1984, precum şi orice alte dispoziţii contrare prezentei ordonanţe de urgenţă.

 

Ulterior republicarii din 2006, O.G. nr. 195/2020 privind circulaţia pe drumurile publice a fost modificata si completata atunci cand a fost cazul. Nu este nimic iesit din comun sa completezi si / sau sa modifici un act normativ. Ar fi iesit din comun sa nu o faci.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.