fanelul

Legislatie - Regulamentul rutier

Recommended Posts

Te dezamăgesc.
Chestia asta mi-a rămas în cap in urma unui articol-interviu cu unul din cei mai mari profesori și cercetători de la Facultatea de Transporturi, sectia Autovehicule Rutiere. Articol de acum 4-5 ani. Și mi s-a părut de bun simț și la mintea cocoșului ce spunea domnia-sa. O sa il caut prin bookmarks ca tin minte ca l-am salvat pe undeva.
Așa că nu mă contrazici pe mine.
Faptul că el ca act a fost abrogat și acum îl cheamă "ordonanță de urgență" dar 80% din text e tot cel din decret îl face in continuare sa NU FIE Cod Rutier.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@MaC®

Poate acum vreo 4-5 ani o fi fost la nivelul Decretului nr. 328 din 1966.

 

Azi, nu cred ca mai este, avand in vedere ca reglementeaza, printre altele, ciculatia bicicletelor si trotinetelor electrice.

 

Art. 6 din forma la zi a O.G. nr. 195/2002.

În sensul prezentei ordonanţe de urgenţă, expresiile şi termenii de mai jos au următorul înţeles:

 

10.bicicletă - vehiculul prevăzut cu două roţi, propulsat prin forţa musculară, cu ajutorul pedalelor ori manivelelor. Sunt asimilate bicicletei vehiculele cu pedale cu pedalare asistată echipate cu un motor electric auxiliar cu puterea nominală continuă mai mică sau egală cu 250 W, a cărui asistare este întreruptă atunci când ciclistul încetează să pedaleze sau este redusă progresiv pe măsură ce viteza vehiculului creşte, fiind întreruptă complet înainte ca viteza vehiculului să atingă 25 km/h, precum şi bicicletele cu motor, astfel cum sunt prevăzute în Regulamentul (UE) nr. 168/2013 al Parlamentului European şi al Consiliului din 15 ianuarie 2013 privind omologarea şi supravegherea pieţei pentru vehiculele cu două sau trei roţi şi pentru cvadricicluri;
 

10 (indice 1).trotineta electrică - vehiculul cu două sau trei roţi şi ghidon, utilizat pentru transportul unei singure persoane, care nu este prevăzut cu loc şezând sau care este echipat cu un loc şezând pentru conducător, al cărui punct de şedere de referinţă se află la o înălţime mai mică sau egală cu 540 mm în cazul celor cu două roţi, respectiv la o înălţime mai mică sau egală cu 400 mm în cazul celor cu trei roţi, a cărui viteză maximă prin construcţie este mai mare de 6 km/h, dar nu depăşeşte 25 km/h şi care este echipat cu motor electric; punctul de şedere de referinţă are înţelesul prevăzut în Regulamentul (UE) nr. 168/2013 al Parlamentului European şi al Consiliului din 15 ianuarie 2013.

 

Este posibil ca un mare procent (nu stiu daca 80%) dintre regulile de circualtie sa fie identice cu cele din 1966. Ma gandesc ca prioritatea de drepata se aplica la fel ca in 1966, trecere de pietoni are aceiasi semnificatie, depasirea este aceiasi manevra ca si atunci, la culoarea rosie a semaforului opreai si in 1966 la fel cum opresti in 2021, etc.

 

Denumirea actului normativ nu are relevanta. Relevant este ceea ce contine acel act normativ, astfel incat sa fie in cat mai mare concordanta cu nevoile actuale ale societatii. Adica ii putea spune si "Ucaz de mers pe drum" cum la fel de bine ii putea spune "Cod rutier". Ca s-a ales denumirea de Ordonanta de urgenta nu stiu cu ce schimba situatia.

 

Ar fi interesant daca ne-ai putea expune ce nu contine actualul act normativ romanesc (care reglemeteaza circulatia pe drumurile publice) comparativ cu actele normative similare din Europa civilizata. Ma gandesc ca azi, dupa aproape 15 ani de apartenta la UE, ne-ar fi obligat ei sa schimbam actul normativ din anul 1966.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Care-i diferenta intre "Codul Rutier" si "Regulamentul de aplicare a Codului Rutier"?

Share this post


Link to post
Share on other sites

In mare masura, atat OUG-ul nostru si regulamentul sau de aplicare, cat si legislatiile celorlalte tari europene se conformeaza celor doua Conventii din 8 noiembrie 1968, daca nu ma insel, una asupra circulatiei rutiere si una asupra semnalizarii rutiere.

@gibonu: la prioritatea de dreapta s-a adus un amendament important, si anume a fost reglementata prioritatea in sensurile giratorii, care era tot de dreapta daca nu exista niciun indicator de prioritate (adica cel deja intrat in giratoriu trebuia sa opreascasi sa permita patrunderea in intersectie a celor care ii veneau din dreapta, pe ce celelalte drumuri emergente). Acum, in prezenta indicatorului de sens giratoriu si in absenta oricarui alt indicator de reglementare a prioritatii, situatia e pe dos, prin efectul legii.

De asemenea, prin exceptare de la principiul general al prioritatii de dreapta in situatii de egalitate (doua vehicule avand ambele prioritate, verde, ori vreun indicator de pierdere a prioritatii), biciclistul aflat in traversare pe o pista de biciclete are prioritate fata de vehiculele ce intersecteaza aceasta pista, dupa ce efectueaza un viraj la dreapta sau la stanga in intersectie.

In rest, principiile de baza au ramas aceleasi.

 

http://legislatie.just.ro/Public/DetaliiDocument/31023

 

http://legislatie.just.ro/Public/DetaliiDocument/31025

Share this post


Link to post
Share on other sites

problema e că în normele de aplicare nu ar trebui să existe reglement rutier dar în ambele colecţii de legi sunt şi unele şi celelalte...

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 16.04.2021 at 15:06, IonutA said:

circulația pe drumurile publice - Publicat în data de - 14.04.2021 - 12:38

 

https://www.mai.gov.ro/informatii-publice/transparenta-decizionala/?fbclid=IwAR0AKOZ06oQiErqVp3Y8UG562Vh3ooUJxD9ehcWqfazNAHMC7cbqmZ5p9pA

 

Propunerile, sugestiile și opiniile persoanelor interesate pot fi transmise în termen de 20 zile calendaristice, calculate de la data publicării anunțului, pe adresa de e-mail dgj_transparenta@mai.gov.ro

 

Mulțumesc, le-am trimis e-mail:

 

"Bună ziua,

 

am citit aici (https://www.mai.gov.ro/informatii-publice/transparenta-decizionala/?fbclid=IwAR0AKOZ06oQiErqVp3Y8UG562Vh3ooUJxD9ehcWqfazNAHMC7cbqmZ5p9pA) că se dorește, printre altele, a "se interzice conducătorilor de biciclete să circule cu acestea cu o viteză mai mare de 30 km/h" (Art. 99). În "nota de fundamentare" nu am găsit motivul acestei decizii. Dimpotrivă, am găsit: "Totodată, având în vedere calitatea Ministerului Afacerilor Interne, de reprezentant în cadrul Consiliului interministerial de coordonare pentru dezvoltarea pieţei pentru combustibili alternativi, conform art. 2 alin. (1) din Hotărârea Guvernului nr. 87/2018 pentru aprobarea Strategiei privind Cadrul naţional de politică pentru dezvoltarea pieţei în ceea ce priveşte combustibilii alternativi în sectorul transporturilor şi pentru instalarea infrastructurii relevante în România şi înfiinţarea Consiliului interministerial de coordonare pentru dezvoltarea pieţei pentru combustibili alternativi, precum și faptul că Strategia europeană de transport durabil prevede că o politică de transport sustenabilă ar trebui să facă faţă intensităţii traficului şi nivelelor de congestie crescânde, zgomotului şi poluării şi să sprijine folosirea tipurilor de transport cu impact redus asupra mediului înconjurător, ale soluţiilor de transport intermodal, precum şi să ofere un nivel de accesabilitate adecvat persoanelor care deţin vehicule care utilizează combustibili alternativi, se impune crearea unui cadru legal care să instituie un regim prioritar de acces al acestei categorii de vehicule la punctele de reîncărcare cu energie electrică, prin asigurarea vizibilității acestor categorii de vehicule în traficul rutier, acest demers fiind de natură să stimuleze introducerea pe piaţă a vehiculelor de transport nepoluante şi eficiente din punct de vedere energetic, susținând aplicarea dispozițiilor Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 40/2011 privind promovarea vehiculelor de transport rutier nepoluante şi eficiente din punct de vedere energetic cu modificările şi completările ulterioare."

 

Deci, dacă se dorește/cere/impune "promovarea vehiculelor de transport rutier nepoluante şi eficiente din punct de vedere energetic", de ce se propun noi limitări, de viteză sau de orice fel, pentru bicicliști? Dacă ar fi vorba doar de anumite zone, cum ar fi (unele) piste de bicicletă, între blocuri, etc., pentru a proteja copiii cu role, trotinete, etc., aș mai înțelege, poate, dar în afara localităților e de-a dreptul aberant. Practic asta înseamnă interzicerea ciclismului ca sport și o limitare inutilă a cicloturismului. Tocmai acum când toată Europa promovează transportul nepoluant și sănătos, vă găsiți să limitați/descurajați folosirea celui mai nepoluant și sănătos vehicul? E ca și cum ați limita mersul pe jos (pe trotuare, prin parcuri, etc.) la 4 km/h, interzicând astfel jogging-ul. Inutil și aberant. De ce vreți să interziceți ciclismul?!? În ce țară ați mai văzut o astfel de lege/limitare?!? V-ați consultat măcar cu ministrul Tineretului și Sportului?"

  • Upvote 1
  • Like 1
  • Haha 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
în urmă cu 4 ore, FlorinCristian said:

Asteptam raspunsul primit!

Deocamdată doar confirmarea de primire. Oricum, nu aștept răspuns personal. Am scris doar pt. a le atrage atenția că nu e bine ce fac. Sper că au scris și alții. Altfel vor considera că marea majoritate e de acord cu restricția.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu n-am primit nici o confirmare... 

 

Edit: Da... Am mințit involuntar... era în spam. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 4/22/2021 at 4:45 PM, MirceaDP said:

V-ați consultat măcar cu ministrul Tineretului și Sportului?

Daca ai urmari activitatea actualului ministru al sportului ai stii deja ca ordinea prioritatilor lui este: afaceri, politica si ocazional interesul real al sportului.

  • Upvote 2
  • Haha 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bun, dar degeaba o fac obligatorie, daca nu se specifica si categoria la care intra contraventia pentru nerespectarea acestui punct. Fara o contraventie asociata, tot recomandare va ramane.

  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.