aleexito14

Semicursiera sau MTB ?

Recommended Posts

In cateva zile o sa vind o bicicleta MTB cu 150 de lei , vreau sa-mi adun bani iarna aceasta si in primavara sa-mi cumpar o bicicleta cat de cat buna (in jurul 700 lei ).

Ce bicicleta imi recomandati sa-mi cumpar : semicursiera sau MTB ? 

 

Eu prefer sa-mi cumpar o MTB ca se pot merge si pe drum de țara , pietriș.. Cu semicursiera numa pe asfalt , ce-mi place la semicursiera ca are viteza mai mare ca la MTB .

 

Ce bicicleta mi-ati recomanda , daca puteti sa-mi spuneti si de ce .

Share this post


Link to post
Share on other sites

MTB

 

Pro: merge pe orice tip de teren.

Contra: pe sosea nu o sa ai viteza unei semicursiere (sau cursiera), greutate mai mare (~15 kg)

 

Semicursiera/cursiera

 

Pro: viteza mare pe sosea (depinde cat de duc picioarele dar ar trebui sa duci lejer 30 km/h), mai manevrabila (dupa parerea mea) prin oras, mai usoara (~10 kg)

Contra: mai mult de un drum pietruit nu prea ai sanse (cu viteza mica).

 

Mai sunt multe dar astea imi vin in minte acum. Depinde de tine ce alegi nu de noi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@@Madalin96, te invit la o tura in oras, tu cu semicursiera si eu cu MTB-ul. Alegem un traseu foarte aglomerat si vedem care e mai manevrabila ... Daca reusesti sa te tii dupa mine iti dau 1 metru de bere. Atentie, am zis "tura in oras" si nu "tura in oras pe sosea".

Share this post


Link to post
Share on other sites

Si MTB-ul intra in toate tipurile de lift? Care e diferenta de kg cand iei una sau alta in spinare? Daca iti pui potbagaj cu genti esti sigur ca nu lovesti coburile pe catarare?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Intre MTB si semicursiera eu recomand un ciclocros. Perfect pentru oras, roti de 28, mai usor decat un mtb, mergi lejer cu 30 km/h, stabil pe pietris si lista poate continua. Din pacate ar trebui un buget de trei ori mai mare.

@@meridan, daca ma lasi sa vin cu ciclocrosul din dotare ma  bag  eu la tura aia in oras pe orice traseu vrei tu. Daca pierd dau eu metrul ala de bere. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lasa ciclocrosu' man, pe ala ai alta pozitie si da, e la fel de manevrabil. Nu tin pariul ca pierd sigur :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

;)) De acord dar traseul trebuie sa fie fara gropi (mari).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Va rog sa va opriti si sa va uitati la posibilitatile financiare invocate de autorul topicului.

Ciclocross ca lumea cu 700 de lei nu-si ia. Poate gasi un trekking/cross la mana a doua, de otel, daca stie sa caute si sa evalueze.

Daca nu, singura varianta ramane un MTB din asta teapan de otel, complet rigid, cu care poti sa te dai si pe drum de caruta si pe sosele cu asfalt in stare proasta. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu vin cu varianta de bicicleta de trekking cu roti de 28 si mai ales cu suspensii pe fata pentru drumurile asfaltate proaste si de tara din Romania.

Acest tip de bicicleta desi are vreo 15 kg e ideala la noi pentru tot felul de trasee, mai ales in zonele de dealuri plus ca e o bicicleta puternica pentru multe bagaje.

 

Ca si pasionat de cicloturism o consider deocamdata ideala, pana nu ce vor realiza si la noi, alternative de drumuri asfaltate la cele aglomerate de masini, plus ca sunt foarte bune pentru antrenamentul competitiilor de mtb

Share this post


Link to post
Share on other sites

Momentan nu stiu ce bicicleta sa-mi cumpar.. imi puteti spune ce trebe sa aiva o bicicleta MTB pentru a fi buna (pretul sa ajunga 700-800 de lei).

Edited by aleexito14

Share this post


Link to post
Share on other sites

la banii aia sigur nu gasesti o bicla "buna"-eu mi-am luat strict pt oras un "MTB" cu furca fixa,din otel;eu-s multumit de ea (repet,pt oras strict).Pretul a fost 450 fix

Off topic:nu vreau sa par rautacios,dar "trebe" si "aiva"....mai pune si tu mana pe-o carte de romana

Share this post


Link to post
Share on other sites

Off topic:nu vreau sa par rautacios,dar "trebe" si "aiva"....mai pune si tu mana pe-o carte de romana

 

El scire asa "cum sa graieste" pe la Tarnaveni, pe la "Cusherdea", Adamus, Bobohalma, ... ;)

  • Upvote 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Momentan nu stiu ce bicicleta sa-mi cumpar.. imi puteti spune ce trebe sa aiva o bicicleta MTB pentru a fi buna (pretul sa ajunga 700-800 de lei).

 

 

Eu iti spun ce nu trebuie sa aiba, PROBLEME.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut.

Poate sa-mi zica si mie cineva cu care din cele 2 modele de bicicleta (treking / ciclocross)  te poti deplasa mai rapid prin oras ? Ma refer la aceste modele pentru ca in afara de a ma deplasa de acasa la serviciu vreau s-o folosesc si in drumetii gen cicloturism (cu cortul).

Ce am putut afla pana acum .... cu un mtb rulezi cu o medie de 22-25 km/h, cu una de asfalt peste 35 km/h.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ceea ce spui tu relativ la viteze e cam ca intrebarea pe care o mai pun unii localnici pe la tara cand opresc pe la vreun butic: "Si cat prinde?"

Viteza e data de mai multi factori, cu importanta mai mare sau mai mica.

Pe primul loc e bineninteles omul, ce poate el. Poti sa-i dai o supercursiera unui incepator ca dupa ce va fi zmeu cateva sute de metri, se va termina si va deveni mielusel.

La bicicleta eu as pune pe primul loc potrivirea bicicletei pe calaret (pozitia sa fie corecta ca sa dea randament bun timp indelungat, fara dureri, amorteli, jene etc, plus restul, ca de ex lungimea bratelor de pedala, latimea ghidonului, aerodinamica etc). 2 sa fie clpsat in pedale. 3rotile (calitatea butucilor, nr de spite, cauciucuri subtiri si netede, umflate bine). Mai sunt multe dar de mai mica importanta. Evident ca pentru viteza, cursiera e inegalabila, dar pentru cicloturism trebuie sa incepi sa faci compromisuri ca sa cresti rezistenta sa duci greutati, iar daca vrei off road, ai pus-o cu viteza.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cu una de asfalt peste 35 km/h... sună bine, pe plat. :) Dacă pedalezi de mama focului, adică ești al naibii de antrenat și în formă.

A explicat foarte bine Viorel. 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Discutia asta imi aminteste de bancul cu individul care alerga prin desert cu o cabina de telefon in spate.

...

- si cand apare leul, o las jos si sa vezi ce viteza prind...

Cam orice bicicleta iti vei lua, potrivita pentru carat bagaje, dupa prima tura de cicloturism, sigur vei fi foarte rapid in drum spre servici.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now