Sign in to follow this  
kretzoo

Evitare zone circulate - Cluj Napoca

Recommended Posts

Am o intrebare adresata celor care cunosc scurtaturile din orasul Cluj-Napoca

Eu locuiesc pe Valea Garboului (in spate la Polus Center) si lucrez pe Bulevardul Muncii vis-à-vis de Facultatea de Mecanica. De 2 ori pe saptamana incerc sa merg cu bicicleta, dar deja sunt disperat de trafic si de nesimtirea pietonilor de pe trotuare.

Nu exista vreo ruta ceva mai retrasa pentru a parcurge drumul asta in maxim 1.30 h?

Share this post


Link to post
Share on other sites
nesimtirea pietonilor de pe trotuare

Asta nu suna bine, din punctul meu de vedere trotuarul e al pietonilor.

Poti sa detaliezi?

  • Upvote 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am o intrebare adresata celor care cunosc scurtaturile din orasul Cluj-Napoca

Eu locuiesc pe Valea Garboului (in spate la Polus Center) si lucrez pe Bulevardul Muncii vis-à-vis de Facultatea de Mecanica. De 2 ori pe saptamana incerc sa merg cu bicicleta, dar deja sunt disperat de trafic si de nesimtirea pietonilor de pe trotuare.

Nu exista vreo ruta ceva mai retrasa pentru a parcurge drumul asta in maxim 1.30 h?

 

 

Păi ce cauţi pe trotuare stimabile? Alea sunt ALE PIETONILOR!

Cât tupeu... Îţi doresc să nu te întâlneşti cu mine pe trotuar că s-ar putea să iasă urât!

  • Upvote 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Regret, dar daca

1) esti disperat de trafic in Cluj-Napoca

2) te deranjeaza pietonii (tu mergand pe trotuar cu bicicleta)

 

... atunci inseamna ca problema e la tine si trebuie sa muncesti nitel ca sa o rezolvi.

 

Astfel: 

- circula pe sosea respectand regulile de circulatie si asigurandu-te mereu temeinic

- renunta definitiv la mersul pe trotuar

 

PS: uite si o propunere de traseu

http://www.bikemap.net/ro/route/2834013

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pai aveti dreptate:

 

1. Trotuarele sunt ale pietonilor... doar ca oamenii care ne "fac regulile in sat" au pus un procent mare de piste pentru biciclistii fara tupeu, fix pe mijlocul trotuarelor

2. Pe drumul dintre Polus si Calea Floresti am vazut anul asta vreo 3 biciclisti "sifonati" - deci pentru mine este destul de evident ca NU o sa merg pe carosabil in zona aceea cu bicicleta

 

@@crk: Da, ma plimb destul de mult pe trotuare

@@radu_vadan: Sper sa nu ne intalnim

@@Traveller: Iti multumesc pentru propunere

 

Ideea mea momentan este asa: Pe sosea nu ma incumet; colegii biciclisti inclusiv de pe un site de profil par foarte impotriva mersului pe bicicleta pe trotuar, deci... probabil o sa ma multumesc cu pedalatul in jurul blocului 

 

Mersi de raspunsuri!

  • Upvote 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tie, ca biciclist, iti place sa mergi cu 5-10 km/h pe un trotuar plin cu pietoni?

Ce daca sunt niste dungi trasate pe trotuar? Bicicleta e vehicul si mergi cu ea pe carosabil.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pe Eremia Grigorescu e pista pe sosea iar pe Horea e pista pe trotuar. Astfel, eu unul n-as alege in totalitate traseul propus de Traveller pentru ca include urcarea aia abrupta pe Rosetti; as merge pe Grigorescu pana in capat si dupa aia pe Horea pana in capat, la gara.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ca mergi pe pistele de pe trotuar (bune, proaste, cum sunt ele) sau ca mergi pe trotuar nu e acelasi lucru. Pe pistele de pe trotuar esti total indreptatit sa ai pretentia ca pietonii sa iti permita sa treci, pe trotuarele fara piste in schimb nu. Daca n-ai alta alternativa si trebuie sa te urci cu bicicleta pe un trotuar fara pista si circulat de pietoni, fa-o cu bun simt si acordand prioritate absoluta pietonilor. Asta inseamna cel mai probabil ca, la o ora de varf, sa trebuiasca sa mergi cu aceeasi viteza ca pietonii.

 

Cat despre mersul prin trafic in Cluj, e o chestiune de obisnuinta. Sunt oameni destui care merg de ani de zile zi de zi prin traficul clujean si n-au avut nici un incident. Asta, bineinteles, daca faci efortul de a respecta legislatia rutiera (bineinteles, daca iti e cunoscuta legislatia rutiera): semnalizat, acordat de prioritate altor participanti la trafic, respectat semnificatia indicatoarelor si a semafoarelor, dat jos de pe bicicleta la trecerile de pietoni (hai sa zicem ca la alea semaforizate o mai poti fenta cat timp nu incurci pietonii) si in special pastrat ochii in patru la tot ce se intampla in jur. Cu putin efort se poate.

 

Iti recomand calduros ca de la nodul N (in capatul Manasturului) sa te duci spre Grigorescu, apoi pe langa Somes pe malul fara linie de tramvai pana la Urania, dupa care intri pe Horea. De acolo o sa fie ceva mai complicat si va trebui sa fii atent si la tramvaie, dar as zice ca vei castiga ceva timp.

  • Upvote 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cat despre mersul prin trafic in Cluj, e o chestiune de obisnuinta. Sunt oameni destui care merg de ani de zile zi de zi prin traficul clujean si n-au avut nici un incident. Asta, bineinteles, daca faci efortul de a respecta legislatia rutiera (bineinteles, daca iti e cunoscuta legislatia rutiera): semnalizat, acordat de prioritate altor participanti la trafic, respectat semnificatia indicatoarelor si a semafoarelor, dat jos de pe bicicleta la trecerile de pietoni (hai sa zicem ca la alea semaforizate o mai poti fenta cat timp nu incurci pietonii) si in special pastrat ochii in patru la tot ce se intampla in jur. Cu putin efort se poate.

 

 

Eu sunt unul dintre ei. Fac naveta cu bicicleta zi de zi, iarnă vară, de mai bine de patru ani. Încă nu am avut incidente majore în trafic şi sper că nici nu voi avea.

Am pretenţia să fiu respectat în trafic, dar şi OFER respect celorlalţi:

- am mereu lumini puternice şi reflectorizantele prevăzute de lege, plus câteva extra.

- NU circul pe trotuar şi acord prioritate pietonilor

- NU mă bag/înfig/strecor sau dacă o fac nu am pretenţia să mi se acorde prioritate de şmecher

 

Cât despre traseul tău: subscriu la propunerea cu calea Floreşti - Grigorescu - Rossetti dacă te ţine să o urci (scuteşti vre-o 2km) - şapte străzi - podul CFR - Dedeman - Maramureşului - Muncii. Ar trebui să-ţi ia cam 30-40 de minute.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tie, ca biciclist, iti place sa mergi cu 5-10 km/h pe un trotuar plin cu pietoni?l.

Dap, merg incet si cu rabdare in spatele oricaror batrani pana cand pot trece in siguranta pt pieton

Cat despre mersul prin trafic in Cluj, e o chestiune de obisnuinta. Sunt oameni destui care merg de ani de zile zi de zi prin traficul clujean si n-au avut nici un incident. "

Ideea e ca mi-e super frica intre masini, in principiu majoritatea soferilor sunt cam stangaci din punctul meu de vedere

Share this post


Link to post
Share on other sites

Atunci insasi ideea de mers pe bicicleta e compromisa. Avantajul bicicletei consta in deplasarea cu usurinta in oras, in trafic. Daca stai dupa pietoni pe trotuare... mai bine mergi pe jos. Nu-i mai stanjenesti nici tu pe ei prin prezenta pe trotuar, si tot cu viteza aia te deplasezi.

Trebuie sa ai un pic de curaj, ce-i drept, daca pornesti cu frica nu ajungi nicaieri. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dacă tot există topicul, să-ntreb și eu: în Zorilor pe unde urcați din centru? Pe Calea Turzii e aglomerație mare, se cam circulă cu viteză și cel mai important, trec multe autobuze.

O variantă ar fi de urcat pe trotuar, că nu e circulat, dar cel puțin în timpul săptămânii sunt mașini parcate.

 

Am urcat și pe străduțele alea de la UMF, mare prostie am făcut. Strada îngustă, panta mai mare și erau destul de multe mașini, tot trebuia să mă dau la o partea să nu-i țin după mine.

 

Nu face Boc o telegondolă Cipariu - Gh. Dima ? :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Circulatia cu bicicleta prin Cluj e o chestiune de inconstienta asumata.

Sunt trasee aproape imposibil de facut cum ar fi centru - Zorilor. Mai mult, daca vrei sa urci in Zorilor pe Republicii, pe trotuar, dupa ce termini cu pietonii dai de trepte.

Daca ar face o banda pentru biciclete in marginea drumului, ar fi printre cele mai bestiale urcari.

Pentru restul, fiecare isi optimizeaza deplasarea. Trebuie sa ai coaie si sa fii in forma sa mentii o viteza decenta in marginea drumului.

Nici nu ar trebui mult ca sa poata trasa tot felul de benzi.

Chestia proasta e ca ce exista prin Cluj e facut parca in batjocura. Nu exista nimic functional, cum ar fi o serie de benzi care sa traverseze orasul de la intrarea dinspre Apahida catre iesirea spr Floresti si iesirea spre Turda.

@@kretzoo O intrebare tot se pune. Daca ai probleme cu mersul prin oras, cum de ai curaj sa iesi spre Gilau?

Share this post


Link to post
Share on other sites

O intrebare tot se pune. Daca ai probleme cu mersul prin oras, cum de ai curaj sa iesi spre Gilau?

Pai nu ies pe sosea niciodata... acolo chiar nu am curaj - cat timp ma asteapta cineva acasa nu pun pedala pe drumul acela... pana la Polus, unde locuiesc... sunt de gasit zi de zi pe trotuare ( [-O<  wai ce o sa tabarati acum pe mine) - problema nu este zona asta ca e destul de putin umblata... cu un pic de grija nu incurci nici oamenii si nici nu imi pun viata in pericol (2 accidente soldate destul de rau pentru ciclist au fost in zona asta in ultimele 6 luni)

 

Nu face Boc o telegondolă Cipariu - Gh. Dima ? :D

 

Ar putea sa faca... doar si el locuia in Zorilor si trebuie sa stie cat e de greu de urcat, nu?

 

Daca stai dupa pietoni pe trotuare... mai bine mergi pe jo

 

Ideea e ca si daca merg mai incet, e mai comod si obosesc mai putin. De exemplu de la Piata Marasti pana pe Mehedinti fac cam 35 minute, iar de la mine de acasa pana la job fac 55-60 minute

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Scopul nostru nu e sa tabarim pe nimeni, ci sa facem lumea sa inteleaga ce inseamna mersul pe bicicleta.

Macar daca ai incepe cu niste strazi cu trafic redus si tot ar fi ceva. Pari a fi om in toate firea, nu inteleg de unde frica asta...

Share this post


Link to post
Share on other sites

O varianta pentru urcare in Zorilor e pe strada Bisericii Ortodoxe. 

E o strada frumoasa, carosabilul e foarte prost si prin urmare masinile nu circula cu viteza, trotuarele sunt ocupate de masini parcate si nu ai cum sa stanjenesti pietonii :))

Dezavantaj e ca se termina pe Republicii.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Pari a fi om in toate firea, nu inteleg de unde frica asta...

 

Tocmai... am 27 de ani, ma asteapta nevasta si copilul acasa... dar ma ganesc acum serios sa incerc sa abordez de cateva ori strazile, cel putin strazile laturalnice, pe care traficul este mai lejer, gen Grigorescu, Manastur, chiar si Centru si Marasti, speer sa ma obisnuiesc.

 

Inca ceva... voi aveti oglinda la bicicleta?

Share this post


Link to post
Share on other sites

@@calin c Mersi!

@@kretzoo Stai linistit ca si eu merg pe trotuar dupa cum se cere dar cand sunt pe trotuar ma astept, aproape sa stau pe loc iar daca e aglomerat merg pe langa bicicleta.

Fa ce simti ca e mai bine pentru tine si familia ta.

Daca te ajuta cu ceva, multi biciclisti, poate marea majoritate, merg pe strada.

E ca in razboi. Oricand poti fi rapus drept urmare iti ascuti simturile si iti pui la bataie toate resursele fizice pentru a reusi. Poate ca tocmai asta e placerea.

Din pacate, orasul e o jungla pentru biciclisti.

Daca ai prea mult de pierdut si te temi, poti iesi la biciclit pe dealuri si e foarte bine si asa.

Dar cum cobori o panta bolovanoasa, abrupta, undeva pe dealuri?

Am avut multa vreme oglinda. E utila.

Oricum, mergi cum poti. In primul rand trebuie sa mergi, sa te obisnuiesti cu bicicleta pe care o ai, sa-ti formezi automatismele care iti vor elibera constientul pentru activitati mult mai importante in trafic, adica sa treci tactica la nivel de subconstient si sa folosesti constientul pentru strategia deplasarii.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Din pacate, orasul e o jungla pentru biciclisti.
 

Nu e doar pentru biciclisti valabil. Cel putin in ceea ce priveste Clujul. E rau si pentru automobilisti si pentru pietoni.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@@calin c Adevarat. Totusi, pentru pietoni mai ai o trecere, un semafor, pentru biciclisti, "decat" legea selectiei naturale.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Deja m-ati convins si n-o sa mai folosesc bicicleta pe afara , am si plecat sa iau un trainer sau rulou ce oi gasi si doar in casa mai pedalez.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

@@paulrad

Şi eu urc dinspre centru în Zorilor pe Bisericii Ortodoxe de câte ori merg în  Făget (deşi urcarea este pe contrasens ; circulaţia este însă redusă şi aşa cum bine sublinia Calin C, din cauza gropilor, maşinile coboară încet) . Într-adevar se termină în Republicii dar aproape de capătul de sus. 

Dinspre cartierul Andrei Mureşanu urc pe Vulcan (destul de abrupt în capătul spre Calea Turzii), apoi pe trotuarul din stânga faţă de sensul de urcare (reprobabil ar zice unii şi legea dar preventiv în condiţiile circulaţiei infernale de pe Calea Turzii; trotuarul este oricum foarte puţin circulat de pietoni) şi apoi, după un scurt pasaj pe Calea Turzii, pe Meteor.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tocmai... am 27 de ani, ma asteapta nevasta si copilul acasa... dar ma ganesc acum serios sa incerc sa abordez de cateva ori strazile, cel putin strazile laturalnice, pe care traficul este mai lejer, gen Grigorescu, Manastur, chiar si Centru si Marasti, speer sa ma obisnuiesc.

 

Inca ceva... voi aveti oglinda la bicicleta?

 

Eu am oglindă pe cască, e extrem de utilă în trafic.

 

Şi pe mine mă aşteaptă doi copii acasă, şi o nevastă evident, dar asta nu e un motiv să nu mergi cu bicicleta (!?).

După cum spuneam, eu fac naveta zi de zi de patru ani, grigorescu-centru, fără incidente.

Dacă ai lumini şi cunoşti legea, nu ai probleme.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Totusi, pentru pietoni mai ai o trecere, un semafor, pentru biciclisti, "decat" legea selectiei naturale.

 

mie mi se pare oarecum normal sa "impartim" trotuarul cu pietonii atata timp cat viteza ramane una decenta 

 

 

 

Deja m-ati convins si n-o sa mai folosesc bicicleta pe afara , am si plecat sa iau un trainer sau rulou ce oi gasi si doar in casa mai pedalez.

Nu cred ca era intentia cuiva sa te convinga sa te dai in casa, dar tinand cont ca vine iarna - probabil va fi un antrenament excelent :)

 

 

 

eu fac naveta zi de zi de patru ani, grigorescu-centru, fără incidente

Poti sa imi spui cat timp faci tu din Grigorescu in centru? Nu in regim de intarziat la job, ci un mers normal!

 

Legat de oglinzi, va intrebam deoarece am vazut o oglinda superba pe o bicicleta de treking zilele trecute: era dreptunghiulara, concava (avea un unghi foarte mare), micuta si se monta in ghidon la capatul mansoanelor - mie mi-a placuut mult si din pacate nu am gasit nicaieri pe siturile cunoscute oglinda asta. Stiti ceva magazine mai dotate in sensul asta?

Share this post


Link to post
Share on other sites

mie mi se pare oarecum normal sa "impartim" trotuarul cu pietonii atata timp cat viteza ramane una decenta 

 

Mie mi se pare mai degraba “anormal” …

 

Ceea ce urmeaza dupa un astfel de marcaj nu mi se pare o solutie adecvata (evit aceste “zone” ca dracul apa sfintita si circul pe carosabil):

240.gif

 

Ceea ce urmeaza dupa un astfel de marcaj mai e acceptabil (presupus ca “pista” este dimensionata corespunzator, biciclistul / pietonul stie unde-i stinga, unde-i dreapta si nu circula pe “contrasens”):

241.gif

 

Oglinda pe care o pomensti este foarte practica dar are un dezavantaj: cum se rastoarna bicicleta pe partea stinga (aproape inevitabil) iti poti lua ramas bun de la ea – de 2-3 ori poate reusesti s-o peticesti; dupa aceea cumperi alta. Cel tirziu dupa a treia (oglinda) o sa-ti faci ginduri daca o oglinda montata pe casca nu e mai practica si longeviva.

  • Upvote 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

Sign in to follow this