Recommended Posts

am si eu o nelamurire, dupa ce dai vopseaua jos de pe o bicicleta si grundu , dupa aceea trebuie sa o dai cu chit si sa o freci cu smirghelu , de ce ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

dai chit ca sa umplii toate "defectele metalului".Mici denivelari sau daca chiar vrei un vopsit frumos cel mai bun exemplu pentru folosirea chitului e in zona sudurii tevilor.Acolo raman urmele de la polizor cand se da excesul de sudura jos, acele scari care se pot observa la imbinari.

Vrei sa iti vopsesti cadrul?

Share this post


Link to post
Share on other sites

mdap, deja am dat jos vopseaua cam 70% dar in unele parti nu vrea sa se exfolieze grundul si akol cred ca voi da cu smirghelul, folosesc ceva substanta gen decanol doar ca e mai puternic contine ceva alcool metilic si nu stiu ce in rest , oricum arde rau pe piele :neutral:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ca sa te complici mai putin:

Pune peria de sarma pe polizorul unghiular sau pe rotorul pneumiatc si da jos tot.

Asta e valabil la otel. La aluminiu, foloseste smirghel si atat, pana ajungi la metal.

Apoi curata cadrul de praf, si slefuieste-l cu smirghel fin, de 100 sau chiar 200.

Aplica doua straturi de grund, pulverizat, la 8 ore intre ele.

Dupa 12 ore de la ultimul grund, slefuieste-l cu glasspapir de 200 atat cat sa indepartezi ori ce fel de imperfectiuni.

Asigura-te ca ai suflat tot praful ramas si pulverizeaza straturile de vopsea, in functie de tipul vopselei si a finishului dorit.

Dupa ce sa uscat complet vopseaua, chiar si in 48 de ore, da-i un strat sau doua de lac incolor. Preferabil un lac epoxidic, dar poate o sa te sperie pretul. Alchidicul e destul de bun daca il lasi sa se usuce indeajuns inainte de a atinge cadrul. Ia in calcul o saptamana pentru o cura completa.

Pentru un finish mat, nu mai folosi lac, ci slefuieste ultimul strat de vopsea si aplica un strat de vopsea mata.

Pentru paintjoburi deosebite, totul se face inainte de ultimul strat de lac, nu dupa. Lacul va proteja desenele sau logourile.

Edit: Chit? Mi se pare absurd. La un cadru de bicicleta nu ai atatea suprafete ori denivelari incat sa se ceara chit.

Grundul va acoperii tot ce poate ranii privirea.

Edited by yo6ial
Edit: Chit? Mi se....

Share this post


Link to post
Share on other sites

si u tiai vopsit cadrul ?? si ai folosit doar smirghel ?cred ca ti-a cam luat o vreme pt a da jos vopseaua si grundul, si unde gasesc eu pulbere din aceea de vanzare ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ce pulbere?

Cand am zis "pulverizat" m-am referit la pistolul de aer si canistra de vopsea sau la spray.

Si, da. cand ai de dat jos vopseaua de pe un cadru, plus curatarea de rugina, iti iei cateva zile pentru treaba asta. Eu am curatat un cadru (pana la nivelul la care a inceput sa-mi placa culoarea metalului... si gustul si mirosul... ) intr-o saptamana.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Trevizes:

Depinde de adancime... de la ceara/ceruit la curatat si peticit cu vopsea.

La aluminiu e o singura hiba: sa nu il polizezi sau iei la perie de sarma cu viteze mari ca il distrugi. De aia smirghel si miscari lente.

Pentru zgarieturi care au trecut de grundul original, musai grund proaspat pe sectinunea respectiva.

Cureti in zona zgariata pana la metal, pe o suprafata un pic mai mare apoi grunduiesti si vopsesti.

Share this post


Link to post
Share on other sites

O zgarietura se poate masca cu un abtibild.

Pentru o slefuire fara zgarieturi folositi apa. Ideal ar fi sa slefuiti sub jet de apa, dar daca nu aveti cum umpleti o galeata in care clatiti cat mai des smirghelul. Altfel smirghelul se infunda repede cu praful rezultat si trebuie schimbat des.

Ai uitat sa spui ca dupa fiecare slefuire tot cadrul trebuie degresat cu diluant sau benzina.

Eu odata am slefuit o furca pana am facut-o oglinda, apoi am dat-o cu lac transparent si am lasat-o asa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

O zgarietura se poate masca cu un abtibild.

Pentru o slefuire fara zgarieturi folositi apa. Ideal ar fi sa slefuiti sub jet de apa, dar daca nu aveti cum umpleti o galeata in care clatiti cat mai des smirghelul. Altfel smirghelul se infunda repede cu praful rezultat si trebuie schimbat des.

Ai uitat sa spui ca dupa fiecare slefuire tot cadrul trebuie degresat cu diluant sau benzina.

Eu odata am slefuit o furca pana am facut-o oglinda, apoi am dat-o cu lac transparent si am lasat-o asa.

motorina e buna ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Motorina nu e buna pentru degresat.

Sunt si solutii speciale care dizolva si vopseaua uscata, dar nu stiu cum se numesc. Poate stie altcineva.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Benzina este un degresant foarte bun si la indemana...

Lucian, am omis degresarea intre straturi pentru ca nu toate tipurile de grund suporta solventi organici.

Iar in alta ordine de idei, ramasesem cu imaginea unui cadru atarnat frumos de tavan in doua sfori.

Dupa ultima slefuire si degresarea cu solvent nu se mai atinge cu mana libera.

Intre straturile de grund nu recomand degresare. Poate dauna grundului si aderentei intre straturi.

La oricare manecra in procesul de vopsire folositi manusi. de cauciuc la vopsire, curatare si degresare si manusi de bumbac (industriale, se gasesc la 3-4 lei perechea) pentru slefuire.

Evident, o pereche de manusi vechi, de piele, pline de motorina si vaselina nu isi au locul...

Asa si... smirghelul nu zgarie, am vorbit de smirghel cu granulatie fina, de la 100 la 200.

Si, oricum, cresterea rugozitatii metalului (matuirea, zgrierea aia fina) duce la o priza mai buna cu grundul si in final cu vopseaua.

Grundul isi va face priza, oricum, singur, corodand superficial materialul, dar o suprafata rugoasa imbunatateste mult priza.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sunt curios cat costa procesul acesta la o vopsitorie specializata, sau un service auto care are asa ceva (nu stiu cat de profi este) ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am o intrebare.Pentru zgarieturi din ce am auzit e bine sa se vopseasca toata teava, altfel cica se observa zona in care s-a vopsit.E adevarat?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pai... nu e evident?

Peticeala ramane si o sa ramana peticeala.

Vrei sa ai un cadru perfect vopsit, il cureti tot, pana la metal si refaci straturile de grund si vopsea in intregime.

Acuma, toata treaba cu slefuirea, curatarea, grunduirea si multiple straturi de vopsele si lac au ca scop un finish industrial, apropiat sau identic cu ce se gaseste pe un cadru nou.

Straturile astea protejeaza metalul, pe langa estetica.

Am vazut biciclete vopsite sau revopsite cu alchidica si pensula, fara grunduri si lacuri.

Nimic rau in asta dar vopseaua nu adera la metalul gol si in timp se va coji ori crapa. Astfel va lasa loc elementelor naturii si umanitatii, care-si vor roade drum in metalul neprotejat.

De exmeplu, pentru mine sarea de calciu si clor aruncata imbecil pe timpul iernii reprezinta cosmarul suprem. Nisipul din amestec cauzeaza zgarieturi in vopsea, iar in zgarieturi se infiltreaza solutia de apa si saruri. Si otelul, si aliajele de aluminiu corodeaza usor in acel mediu, putand duce la dezastrul suprem, ruperea sau fisurarea cadrului.

Da, stiu ca e de muncit la un cadru, sa-l vopsesti si sa-l intretii dar "arta cere sacrificii" :))

Dar e de muncit la ori ce alta activitate de intretinere a bicicletei.

Exista intodeauna optiuneade a duce bicicleta la sabalat intr-o unitate specializata si mai apoi la o vopsire profesionala in camp electrostatic sau clasic cu vopsele epoxydice sau alchidice, si lacuri industriale. Sau optiunea de ai aplica un strat de vopsea pt lemn, la conserva cu pensula.

Indiferent de optiune bicicleta o sa continue sa functioneze. Aspectul tine doar de cum il doresti. (sau de cat de mult iti iubesti bicicleta :oops: )

Sal'tare.

Share this post


Link to post
Share on other sites

deci renunt la solutia aceea de dat vopseaua jos (vopseaua se exfoliaza) si am sami iau si eu ceva smirghel si pana una alta am acasa si ceva masina de slefuit lemn cu smirghel din acela rotund oare gasesc si la granulatie fina de 200 cum ziceti voi ?miar usura treaba nitel, dupa aceasta dau cu degresant aplic grundul(care nu stiu de unde se cumpara) si apoi pot sa vin cu sprayul ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sfatul meu e sa nu dai jos grundul original . Daca se poate . totusi daca te apuci sa o dezbraci la piele o sa ai de furca cu ea . Orice tip de vopsea aplici si in orice tehnologie pe partile de contact cu altceva crapa . singura solutie fara moarte e vopsirea cu pulbure si apoi se baga in cuptor . Am vazut cadru de motocicleta indoit dar vopseau nu a sarit . Al doilea procedeu sadisfacator e vopsirea electrostatica , ok . Totusi orice manopera de acest gen sau chiar vopsirea tip auto implica niste costuri care se justifica doar pentru colectionari , pasionati sau obiecte de cult ; nu sunt exorbitante ar pot ajunge la pretul unui cadru nou din gama de inceput ...... asa ca

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sfatul meu e sa nu dai jos grundul original . Daca se poate . totusi daca te apuci sa o dezbraci la piele o sa ai de furca cu ea . Orice tip de vopsea aplici si in orice tehnologie pe partile de contact cu altceva crapa . singura solutie fara moarte e vopsirea cu pulbure si apoi se baga in cuptor . Am vazut cadru de motocicleta indoit dar vopseau nu a sarit . Al doilea procedeu sadisfacator e vopsirea electrostatica , ok . Totusi orice manopera de acest gen sau chiar vopsirea tip auto implica niste costuri care se justifica doar pentru colectionari , pasionati sau obiecte de cult ; nu sunt exorbitante ar pot ajunge la pretul unui cadru nou din gama de inceput ...... asa ca

@Rares... pai, daca reusesti sa iti indoi cadrul mai conteaza ca a sarit vopseaua? :shock:

Share this post


Link to post
Share on other sites

corect . dar in momentul in care strangi roata pe cadru tot sare vopseaua daca nu e cum trebuie , vorbesc din propie experienta .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ca sa nu deteriorezi vopseaua pe dropouturi poti folosi saibe de plastic (pvc, pe, ppe, etc.), de metal (aluminiu de 0.5 pana la 1 sau cupru ori inox...) sau chiar de prespan.

Ca lantul sa nu-ti faca praf manopera, se gasesc niste protectoare de cadru care se monteaza pe bratul drept al furcii din spate sau faci ca mine, iei o camera veche si gaurita, din care tai un segment de lungimea bratului furcii si o prinzi in coliere de nylon.

Te asigur ca o piatra (pietricica) luata in viteza, pe drum, face destule daune si vopeslei si cadrului indiferent de tipul vopsirii. Nici vopsirea electrostatica nici cea (cum ii zice in romana :? ) "cured" in cuptor (autoclave) la inalta presiune.

Daca ai grija... relativ, de bicicleta o vopsire clasica va tine ani buni, cel putin cat un cadru nou gata vopsit in fabrica.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Referitor la pietrele sarite in cadru...pai daca practici offroad este cam greu sa iti feresti cadrul de pietrisoare:-( nu merita sa te stresezi cu aspectul asta, daca o faci nu savurezi tura.

Este bine sa fi atent si sa ai grija, dar sa nu faci obsesie

Share this post


Link to post
Share on other sites

am cursiera, si mda pan acum in multe portiuni nu a fost nici grund s-a observat pt ca pe akol de multe ori a puscat vopseaua oe akol deja zici ca era bicicleta 101 dalmatieni si ma stresa pur si simplu. asa ca mam hotarat sa o dezbrac de vopsea, dar in multe locuri grundul nu vrea sa mearga cu solutie asa ca voi aplica si eu smirghelul unde trebuie. pulberea unde pot gasi sau trebuie neaparat sa o duc la vopsitorie ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Incearca sa te informezi de calitate-pret.

Daca ai un amic ce lucreaza la un atelier si are posibilitatea sa te ajute in domeniul asta, vopseste-o. Poate nu te costa mult (in mod normal nu ar trebui)

Share this post


Link to post
Share on other sites

pan acum de aici care sia vopsit bicicleta ? puneti si niste poze sa vad cum a rezultat si metoda prin care ati curata fosta vopsea si aplicat cea noua

Share this post


Link to post
Share on other sites

pan acum de aici care sia vopsit bicicleta ? puneti si niste poze sa vad cum a rezultat si metoda prin care ati curata fosta vopsea si aplicat cea noua

buuuna idee!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.