Recommended Posts

Cu un pistol de vopsit, alimentat cu aer dintr-un compresor. Dupa ce o diluezi si preferabil o si filtrezi.

Poate la o vopsitorie, ca sa nu te apuci sa dai banii de-o bicicleta pe sculele astea :D

Mai sunt un soi de pistoale de vopsit electrice, semnificativ mai ieftine, care insa nu cred ca pulverizeaza la fel de bine precum unu' pe aer comprimat. De asemenea, nu le-am verificat daca suporta vopsele cu solventi organici. Gasibile si la scule mai ieftine (si nu excesiv de proaste), gen Stern/Einhell etc.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Si-a luat un prieten pistol electric de vopsit, si dupa prima utilizare l-a scos la vanzare.

A zis ca pulveriza prea larg, avea jetul prea rasfirat. Cred ca asta se poate regla, dar el nu a stiut.

Vreau sa-mi iau si eu un compresor, care e cel mai mic? Exista ceva de vreo 10 litri?

Am sa-mi iau si eu un spray cu vopsea cromata sau ceva asemanator, doar asa ca sa ma lamuresc. Va anunt de rezultat in cateva zile.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daca vrei compresoru' pentru vopsire, nu lua prea mic. E nevoie de debit mare, chiar daca ajung vreo 5 atmosfere - unu' de 15 litri abia face fatza.

Oricum, nu strica o jucarica d'asta pe langa casa - daca lucrezi mult cu powertools si ai niste lei in plus disponibili, sculele pe aer comprimat sunt foarte dragutze 8->

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cred ca ai dreptate. Mai bine sa ramana decat sa n-ajunga...

Si la chestia cu scule pneumatice nu m-am gandit. Am sa dau o tura prin magazinele de profil sa vad ce au.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sunt firme care se ocupa de vopsiri de piese metalice prin cufundare in baie de vopsea si alte tratamente. Trebuie frecat foarte bine cadrul inainte si curatat doar

Operatia costa ~30 lei si iese mai bine decat o vopsire manuala.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sunt firme care se ocupa de vopsiri de piese metalice prin cufundare in baie de vopsea si alte tratamente. Trebuie frecat foarte bine cadrul inainte si curatat doar

Operatia costa ~30 lei si iese mai bine decat o vopsire manuala.

poti oferi mai multe amanunte ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tipul care a facut asta e din Iasi si nu stiu ce user are aici sau pe iasibike. Intereseaza-te de vopsire mai profesionista piese metalice obisnuite.

E o operatie care necesita mai multi pasi: cufundare in vopsea, cufundare intrun strat de protectie a vopselei, uscare in cuptor.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daca curat cadrul si il duc la o vopsitorie auto ar fi ok ? Ei cum vopsesc masinile lovite, in camp electrostatic sau doar cu pistolul ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut!

Eu am un cadru negru lucios de aluminiu si cu timpul au aparut acele zgarieturi fine...stiti voi care :) alea de nu lasa vopseaua sa arate ca noua. Exista un remediu la asta ? preferabil fara sa revopsesc in intregime cadrul ca din cate am citit aici, sau e multa bataie de cap, sau costa prea mult...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daca zgarieturile nu sunt adanci si nu sevede inca AL sau ce este sub stratul de vopsea poti sa incerci sa dai cu un polish pentru vopsea auto negru. Intreaba la un magazin de cosmetice auto. Daca ai si lac peste vopsea nu cred ca merge cu polish.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Polishu' n-are culoare :)

Are in schimb atat particule abrazive foarte fine, cat si o ceara care da luciu. Iar daca ai si lac peste vopsea, e cu atat mai bine.

Daca ai zgarieturi mai sanatoase, va trebui sa "corectezi" straturile de vopsea si lac din zona afectata (slefuire cu smirghel de 200-400 si apa pana la indepartarea straturilor zgariate, 2-3 straturi vopsea si cam tot atata lac, apoi smirghel din ce in ce mai fin - 800, 1500, 2500 - cu apa, apoi polish peste tot).

Daca sunt zgarieturi minuscule, posibil sa fie suficient doar polish.

Share this post


Link to post
Share on other sites

cred ca ma bag peste cap aici. la cate feluri diferite de polish si lac sunt...unii zic sa lustruiesti cu smirghel, altii cu carpa de bumbac...nu stiu ce-o sa fac, atat stiu ca am luat o carpa normala de bucatarie si am frecat pe o zona perfect lucioasa nezgariata a cadrului doar de curiozitate, si am reusit destul de usor sa-i fac zgarieturi fine. am si cateva zgarieturi de pietre care au ajuns la aluminiu. deocamdata...las sa treaca iarna si poate o vopsesc in totalitate.

mersi de raspunsuri

Share this post


Link to post
Share on other sites

Apropo de "cromare", ma intreb daca nu se poate folosi genul acela de folie cu care unii isi "tuneaza" masinile?

Sunt sigur ca exista in diverse culori, de la carbon la negru mat si aluminu eloxat.

A folosit cineva?

Se poate cumpara o astfel de folie in cantitati mici (cm2)?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu am gasit pe ebay folie de exterior foarte durabila, sunt foarte multe modele, cele simple sunt destul de ieftine, eu mi-am luat cu imitatie de fibra de carbon si m-a costat 27lire cu tot cu transport la o folie de 20cm X 100cm.

Share this post


Link to post
Share on other sites

o bentitza de 1m/20cm 27lire ?!!!!=)) inseamna ca-ti trebuie vreo 3-4 sa faci un cadru, de banii aia iau unul nou sau il anodizez !

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sunt diferite modele de folie, dar pretul e cam mare.

S-a discutat in alt topic http://www.ciclism.ro/forums/f17/protejare-cadru-7129.html

Da, am citit, dar acolo e vorba de folie transparenta si facuta special pentru bicicleta. Eu sunt interesat de folie "imitatie crom". Pentru luciu!=))

Vad ca sunt multe firme care fac "folieri" auto, dar n-am gasit pe nimeni care sa vanda on-line doar folia.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Problema ar fi defapt cum o aplici, pt ca folia auto e destul de groasa si rigida, cel putin asta pe care o am eu, si nu prea ai cum sa o indoi sa vina perfect pe cadru mai ales la suduri, sigura varianta ar fi sa pui doar pe tuburi pana la imbinarile/sudurile dintre tevi dar cred ca efectul vizual nu este tocmai placut. Folia pe care am comandat-o eu e 27lire pt 20 x 100 cm pt ca e imitatie de fibra de carbon in primul rand si apoi e foarte groasa, totusi producatorul ofera o garantie de 5 ani pt ea in conditiile in care a fost aplicata corect. Dar foliile gen imitatie crom cum vrei tu Sorin sunt mult mai ieftine, eu stiam ca se gasesc si pe la noi la magazinele care vand gresie, faianta etc stiu ca au si folii de toate felurile si am vazut si ceva care imita cromul dar nu stiu cat de bune sunt calitativ, trebuie sa te convingi singur. Numai bine!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Folia autocolanta imitatie crom nu arata tocmai ca originalul. E si ea relativ rigida pentru un autocolant, si se zgarie usor (stratul metalizat e sub un strat de plastic transparent, care insa devine albicios in zonele zgariate). De asemenea, cea produsa de DC Fix (care se gaseste prin mai toate magazinele de profil) nu are un adeziv foarte puternic, respectiv chiar daca o incalzesti pentru a o mula mai bine pe zonele mai neregulate / suduri e posibil sa nu se prinda excelent in locurile respective.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dupa aplicarea grundului trebuie lasat sa se usuce si apoi se da vopseaua?

Al doilea strat de vopsea trebuie dat dupa ce se usuca complet primul, sau cat mai este umed?

Lacul trebuie dat pe vopseaua umeda sau uscata?

Share this post


Link to post
Share on other sites

In principiu ar trebui sa se usuce vopseaua / grundul / lacul pana nu se mai lipeste de degete (uscarea completa dureaza mai mult, cateva zile chiar pana cand stratul de vopsea ajunge la duritatea maxima).

In practica pot aparea probleme la aplicarea unui lac ce se contracta puternic peste o vopsea ce nu-i uscata tocmai perfect, caz in care lacul va crapa.

Personal prefer sa astept 1-2 h intre straturile de grund/vopsea, matuind cu smirghel fin sau cu o laveta abraziva stratul precedent inainte de aplicarea unuia nou, iar pentru lac mai astept sa se usuce bine vopseaua daca timpul permite.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cam asta am auzit si eu de pe la taximetristi, ca e rigida si trebuie incalzita puternic. Am sa caut si am sa incerc, macar sa vad cum se comporta, macar ceva gen ”bentita”/banda tot iese pana la urma.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.