vis-a-vis 1,215 Posted October 26, 2014 Totul a pornit intr-o vara cand vreo 10 insi am lasat turele din jurul Bucurestiului si ne-am incumetat pe Baiul aui. Eram singurul care a venit cu un trekking. Mai era un nene cu ciclocros. Restul cu biciclete de munte. Am parcurs tot urcusul pe langa bicicleta. Nu m-ajutau nici greutatea, nici rapoartele angrenaj/pinioane. Cand eu ma luptam sa tin furca rigida pe coborare si Doc a trecut ca prin branza cu Superlightul lui de atunci, a incoltit in mintea mea ca trebuie sa-mi fac o bicicleta de munte. Pe vremea aia nu eram dispus sa bag prea multi bani intr-o bicicleta. E drept ca si salariul de 1000 de lei nu ma ajuta. Asa ca m-am gandit la un hardtail robust, ceva de dirtbike. Se deschisese la parterul blocului unul din magazinele BikeXCS. Treceam destul de des pe acolo sa ma uit la piese. Imi faceam fel si fel de idei de cum ar trebui sa fie MTB-ul meu. Il intreb pe Sabin (seful de atunci magazinului, actualmente la Coolbike, un baiat de foarte bun simt) de la ce cadru ar porni sa-si faca o bicicleta. Si raspunsul imi bulverseaza universul. De la un full suspension. Orice ai face tot acolo vei ajunge. Si uite asa ma indepartez de calea usoara, pentru a apuca pe o potecuta serpuitoare si anevoioasa. "Bicicleta lu' Corrado" ajunsese la dezmembrari. Iar poza cadrului crem cu susul in jos de la bazar ma obseda zilnic. Pretul ma tinea totusi departe pana intr-o zi cand am venit cu o propunere de tranzactie in rate. Corrado s-a despartit de cadru pentru o renta lunara de cate 5 milioane. Tare rau i-a mai parut cand s-au terminat ratele care erau ca un venit lunar suplimentar :D Ideea rotii mari pe fata clocea de multa vreme. Eu am incropit un 69-er pe un cadru full suspension. Furca era de trekking, roata de 28" cu cauciuc 1.75. Pe spate am pus un Crazy Bob de 2.35. E interesanta combinatia, insa eu n-am gasit o furca acceptabila la bani de 29-er, iar sa incropesti o roata solida, iar te duce destuld e scump. Gumele sunt rare pe la noi si ce gasesti, iar e o caruta de bani. Din motivele astea am renuntat la idee, insa imi mentin parerea de mai sus. Cu o roata de 29-er solida si cauciuc de 2" pe fata, e o combinatie misto. Bicicleta a fost incropita din ce piese mai aveam si altele de buget. A urmat o iarna grea, dar plina. Cu ajutorul lui VladG (mi-a dat piesele practic la juma' de pret) si a lui Muttley (sponsorul principal), am reusit sa pun pe bicicleta o linie Deore XT. Asta cuprinzand de la schimbatoare, angrenaj, pinioane, frane, pana la roti. Am mai zis-o o data si o mai repet si acum. Deore XT e arhisuficient pentru o bicicleta de munte. Am tras de setul asta mai mult de 2 ani si am martori partenerii de ture ca nu am menajat bicicleta niciodata. Ba chiar imi amintesc ca la o tura pe langa Bucuresti, cand ne intorceam, Eu ma plictisisem de atata asfalt si topaiam pe bordurile din Pipera. Tetelu mi-a zis ca n-o sa cumpere niciodata bicicleta mea abuzata :D Sincer sa fiu, nici nu aveam de gand s-o dau, cum nici acum nu am. Bicicleta a suferit la un moment dat o alterare a liniei XT. A primit deraior SRAM X0 si manete twist. Angrenajul a pierdut o foaie, de fapt doua. In locul celei din mijloc a aparut una de SLX cu 36 de dinti. Motivul principal a fost garda la sol. Am prins gustul coborarilor abrupte, deloc rapide. Aici am dat de multe ori cu foaia de pietre sau copaci. La stilul asta nu ma avantajeaza deloc un BB coborat. S-a intamplat ca Muttley sa faca un schimb de cauciucuri cu tot cu roti. Dar un pic mai mari :D Asa ca am mers si eu la o proba. 2-10, proba, proba! Acum ideea de 69er s-a transformat in B9er. Diferenta intre cele doua roti nefiind atat de mare, geometria nu se schimba aproape deloc. Cadrul permite furca de la 100 la 125. Cu furca de 29er, cursa 100 si roata de 27,5 pe spate, geometria e cam la fix. Am vrut totusi sa scap de corvoada spalarii de fiecare data a lantului si a pinioanelor dupa tura. Ideea de mult incoltita de butuc cu viteze interne. Rohloffu' era doar un vis frumos. Pana cand VladG s-a hotarat sa-si monteze unul. Pinkbike avea unul disponibil, dar folosit. Vlad voia nou, asa ca a ajuns la mine. Butucul a stat destul de mult nefolosit. L-am montat initial pe o janta ZTR Flow de 26". Albul ala imi cam statea pe creieri, asa ca a inceput nebunia. Am plecat din tara cu munca si, ajungand in patria magazinelor online de biciclete, am inceput sa comand piese. Janta neagra ZTR Arch EX 650B, Spite Sapim Race, fond de janta "yellow tape", valva, lichid antipana. Pe fata nu prea stiam ce sa fac. Asa ca, dupa un imbold de la Muttley am inceput sa schimb tot. Cuvete, pipa scurta, ghidon mai lat... furca de 29 cu offset de 43 mm, si bineinteles, roata. Aici a fost durere. Voiam sa plec de la un butuc XT. Dar ar fi fost prea banal. Am tintit un butuc DT Swiss 350 straigtpull. I-am mai luat un adaptor pentru QR 9mm. Janta trebuia sa fie cu 28 de gauri, am gasit-o doar la Hibike de unde am luat si spitele. Noroc ca pe situl DT exista si calculator de lungime. Altfel ar fi fost mai greu. Astea fiind, m-am apucat si de roata spate: 26er 69er? B6er B9er 17 Quote Share this post Link to post Share on other sites
vis-a-vis 1,215 Posted October 26, 2014 Am vrut sa scap de intinzatorul de lant, sa pun unul langa foaie, prins de BB. Nu mi-a iesit pasenta. Roata e destul de avansata, cauciucul lat de 2,4" si atinge. Chiar daca mai pun niste saibe distantier p-acolo, tot va ramane prea putin loc. Deocamdata am renuntat la idee. Intinzatorul spate e un Point, care nu functioneaza foarte bine. E bun probabil pentru hardtail, la full suspension mai sare lantul peste dinti. Clar, trebuie gasita o solutie mai eficienta. (pinkbike, poate gasesti totusi intinzatorul ala :P ) Am scurtat lantul un pic cam mult. N-am avut pompa de amortizor. A venit una cu furca. Ca sa salvez un pic situatia am pus la loc foaia originala de 32. Si bine am facut. In viteza 14 pot sustine un 30 km/h. Arhisuficient. La urcare in treapta 1 dai lejer la pedale, nu in gol daca e rampa destul de abrupta. In poze se vede de parca s-ar fi inaltat mult fata, dar e doar din cauza bratelor furcii, care avand offset plonjeaza putin spre inainte. Am tras o dunga pe perete in configuratia 26" pe cursa de 120 mm. Ghidonul in configuratia B9er vine fix sub acelasi semn. Practic geometria nu s-a schimbat. La proba practica se simt schimbarile destul de pronuntat. Totul e mai comod. La urcarile pe pietre (aici m-a interesat cel mai mult), roata fata nu se mai impiedica. Trece lejer peste bolovani. Senzatia aia de echilibru precar cand urci rampe abrupte si cea mai mica pietricica te dezechilibreaza a disparut. Acum pot sa ma avant mai bine in pedale. Nu mai trebuie sa ma aplec mult pe fata si sa ma las pe varful seii. Apropo' de sa, a aparut un Brooks nou nout, care fie vorba intre noi, m-a spart la cur... Pe coborare mi s-a parut ca fata topaie, insa n-am stat prea mult de reglaje. Vorba chelului, Reba nu-i ca Talasu'. Cert e ca pe aceeasi portiune, in conditii mai umede si in amurg, am avut o viteza maxima mai mare cu aproape 10 km/h. Astept anul viitor sa o pun la treaba prin muntii nostri. Dihania in mediul ei. 12 Quote Share this post Link to post Share on other sites
pinkbike 1,682 Posted October 26, 2014 Bravo, fain proiectu... acuma bucura-te de dihanie macar vreo doua sezoane, nu cumva sa te apuce alti pitici pe creier :)) Ti-as recomanda un intinzator care impinge lantul in sus pt mai mult chainwrap pe pinion. Ala point e o petarda, ia ceva shimano alfine ca e ieftin si ok. Quote Share this post Link to post Share on other sites
vis-a-vis 1,215 Posted October 26, 2014 Păi așa am vrut să fac, ăsta fiind doar provizoriu. E cadrul ciudățel și nu permite metode la îndemână. Deocamdată piticii actuali sunt motorizați. Dacă mai apar vreunii cu pedale vor fi probabil la cealaltă extremă a mtb-ului. Să vedem ce ne rezervă viitorul, nu promit nimic. Quote Share this post Link to post Share on other sites
pinkbike 1,682 Posted October 26, 2014 ah si daca-ti mai sare lantu cumpara-ti o foaie narrow-wide Quote Share this post Link to post Share on other sites
vis-a-vis 1,215 Posted October 26, 2014 Chiar ma gandeam la o porcarie d-asta deformata... Quote Share this post Link to post Share on other sites
LucianTheOne 5,186 Posted October 26, 2014 Eu cred ca intinzatorul ala ar trebui sa stea aproape orizontal. O foaie ovala am sa-mi iau si eu dupa ce o uzez pe actuala. Quote Share this post Link to post Share on other sites
pinkbike 1,682 Posted October 26, 2014 Eu cred ca intinzatorul ala ar trebui sa stea aproape orizontal. da lantul e prea lung... trebuie lasat un pic de loc pentru cursa cadrului dar din poza pare prea mult. Quote Share this post Link to post Share on other sites
tetelu 120 Posted October 26, 2014 de mult timp salivez la un mtb( hardtail deocamdata) cu rohloff . Cum se simte kilu ala pe roata spate la urcat, dar mai important, la coborat si la sarit din piatra in piatra? Nu pateste nimic butucu ala conceput totusi pt cicloturism? Quote Share this post Link to post Share on other sites
vis-a-vis 1,215 Posted October 26, 2014 Păi, am uitat să povestesc faza asta... Am pus roata de 26" cu Rohloff și am plecat în probe. Luasem o pauză de vreo lună și îmi făceam mustrări că nu mai pot trage roata spate pe borduri sau pietre. Nu conștientizam că am o ancoră la spate. Deci, trebuie tras un pic mai hotărât și se ridică decent. Sincer să fiu, am urmărit și să mut centrul de greutate al bicicletei mai spre mijloc, el fiind mult pe față. Asta contează mult la sărituri. Pe coborâre nu am observat diferență în rău. Roata de 27,5 echipată cu o gumă mai balonată rulează mult mai frumos. Era nene cu Nicolai Argon cu Rohloff care făcea trial. Deci, destul de rezistentă "cola dose"... Quote Share this post Link to post Share on other sites
Frank 4,817 Posted October 26, 2014 Nu pateste nimic butucu ala conceput totusi pt cicloturism? Apropo „conceput totusi pt cicloturism“ si alte zvonuri mioritice: Downhill CC-MA Freeride Trial Extreme Biekercross Faptul ca Rohloff este extrem de popular, raspindit si indragit in rindul cicloturistilor denota ca baietii si fetele dispun de gust, simt tehnic, bani si o afinitate pentru “cit mai putin service” – oameni realisti si cu picioarele ramase pe pamint (nu pe linga cintarul dijital de bucatarie si podium ;) ). Quote Share this post Link to post Share on other sites
tetelu 120 Posted October 26, 2014 Exprimarea mea a fost una oarecum deficitara, cand am scris cicloturism, ma gandeam la trekking. Si la faptul ca , din cate stiu eu, acest butuc se preteaza cel mai bine la ture lungi,cu bagaje, unde ai nevoie de fiabilitate, nu neaparat de cateva grame in minus. Asa cum bine ai mentionat, @@Frank. Am avut o bicicleta de trekking cu butuc Rohloff, de fapt prietena a avut, dar pt ca nu se simtea deloc in largul ei pe acea bicicleta, a trebuit sa ne despartim de ea. Si in ziua de azi regret ca nu am pastrat butucul, dar asta e viata. Sunt familiarizat cat de cat cu capacitatile si polivalenta acestui butuc pe un teren nu foarte accidentat, si asa cum am spus mai sus, ma tenteaza si pe mine un mtb cu rohloff. De aceea doream sa stiu cum se prezinta el pe un teren accidentat,la urcari, coborari etc. Ma intereseaza mai mult parerea unui coleg de aici, de pe forum, care se da la vale cu un rohloff, decat a unui campion care beneficiaza de suportul unei intregi echipe si pe care il cam doare in fund de cei 900 de euro cat costa butucul. Nu are nimic de a face cu zvonuri mioritice sau cu alte pareri pertinente sau mai putin pertinente ale celor de pe forum sau din tara. Trebuie doar sa nu o mai luam asa de personal. 2 Quote Share this post Link to post Share on other sites
MBZ 4,653 Posted October 26, 2014 Daca butucul e reglat, intinzatorul de la mama lui, roata facuta bine, nu simti mai nimic. Zic asta dupa un an jumate de mers, si printre primele urcari tot Baiului a fost. Coboara ca migul, urca ca magarul. Nu se jegareste nimic, nu agata nimic, nu sare lantul. Matematic, greutatea butuc std+ pinioane+ schimbator vs Rolhoff nu da un rezultat catastrofal, sub 250 gr. Eu unul as schimba maine Rohlofful dar numai cu un Pinion 18, dar asta presupune alt cadru si un ficat foarte mare :D Cum cunosc povestea lui visu si produsul straduintei sale inca din fazele primare, nu pot decat sa-l felicit pentru consecventa. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Frank 4,817 Posted October 27, 2014 Ti-as recomanda un intinzator care impinge lantul in sus pt mai mult chainwrap pe pinion. Asa ceva, de exemplu: Detalii_1 Detalii_2 Quote Share this post Link to post Share on other sites
vis-a-vis 1,215 Posted October 27, 2014 De acolo și chiar pe ăla l-am luat, însă atinge de roată indiferent de poziție. Întinzătorul din spate e în poziția aia pentru că suspensia halește mult lanț. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Frank 4,817 Posted October 27, 2014 De acolo și chiar pe ăla l-am luat, însă atinge de roată indiferent de poziție. In acest caz m-as adresa producatorului. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Frank 4,817 Posted October 30, 2014 @@vis-a-vis Ma mir ca inca nu ti-a recomandat nimeni sa schimbi acea sa de pensionar cu ceva mai “trendy & sporty”. Apropo “chain wrap” – zici ca-i un meniu en vogue, ceva de gen „mămăliga with mujdei dip for saft raidări“ ;) . Quote Share this post Link to post Share on other sites
pacus 394 Posted October 31, 2014 Eu sunt curios la ce suma a ajuns bicicleta asta. Nu de alta, dar obisnuiam si eu sa-mi fac bicicletele pe piese. E o satisfactie sa o vezi gata, recunosc. Dar in ultima vreme, ultimele doua biciclete, le-am luat ca bitze complete, si le-am mai schimbat cate ceva pe ici pe colo. Unde vreau sa ajung. Mi se pare ca in epoca asta, iesi mai bine daca in loc sa aduni piesa cu piesa, stai si cercetezi pe net multele posibilitati de biciclete gata facute care se ofera, si la sfarsit o cumperi pe aia la care iti plac unghiuri, echipare si alte bibileli. Ultima bicicleta din "herghelie" e o bicicleta de all mountain/enduro, asa cum e B9-le asta. Mi-a luat si mie cateva luni sa ma hotarasc, mai ales asupra marimii. Dar odata sosita, si odata invatat cu ea, bicicleta pur si simplu zboara. B9-le asta mie imi pare cam adunat si cam inalt pt 2014. De aia sunt curios de suma. Daca a si iesit scump, nu stiu daca e varianta ce mai buna. Daca a iesit ieftin, atunci poate merita sa te strofoci atat. Quote Share this post Link to post Share on other sites
vis-a-vis 1,215 Posted October 31, 2014 Merită să îți alungi bâzdâcii din cap indiferent de sumă. Poate fi scump pentru unii ieftin pentru alții. Pentru mine a ajuns la o valoare pe care mi-o permit fără să îmi rup de la gură. Nu totul se reduce la bani pe lumea asta. Mai contează și sufletul. 7 Quote Share this post Link to post Share on other sites
pacus 394 Posted November 2, 2014 Pai din cauza sufletului te intrebam. Ca sufletu e ala care primeste bonusu cand faci alegerea corecta, si dupa ce o faci, bicicleta zburda pe poteca sub tine. Ori din pozele puse de tine, se pare ca bicicleta modificata, cu roata mare in fata are BB-u un pic mai sus decat varianta ei "normala". Se dau de ceasu mortii inginerii astia sa coboare BB-u', pt ca un BB jos ne aduce zambetu pe buza in viraje. Ca nu toata lumea e prietena cu liniile aeriene. Dar pe viraje, acolo chiar si incepator fiind, poti sa simti placerea. Cat despre partea cu ruptul de la gura, o sa ma fac ca n-am citit-o ;) nu de alta da cine stie daca o citesc ce interpretari ii dau. Asa ca, mai pe scurt, si mai la obiect (si eventual continuam dupa aceea) inaltimea BB-ului acum e mai mare, sau mai mica decat la bicicleta cu ambele roti de 26? Quote Share this post Link to post Share on other sites
pinkbike 1,682 Posted November 2, 2014 In configuratia b9er pare undeva la 13.6"-13.8" ceea ce e decent, si mai e loc de joaca din bucse excentrice... nu te grabi cu critica :)) uita-te in poze la Bronson sa vezi ca tot pe acolo vine, cam la nivel cu axul spate. 1 Quote Share this post Link to post Share on other sites
vis-a-vis 1,215 Posted November 2, 2014 Daca ghidonul a ramas in aceeasi pozitie, inseamna ca fata a ramas la aceeasi inaltime. Spatele s-a inaltat cu (584-559)/2 + diferenta de balonaj a cauciucului de la 2" sau 2,2" la 2,4. Sa zicem ca un total de 15 mm si BB-ul care e undeva la 1/3 de axul spate, probabil la vreo 10 mm. Cert e ca bicla se lasa foarte mult sub mine si atingeam cu pedalele pe jos de multe ori. Foaia mare de 44 atingea adeseori pe traseele frecventate de mine , chiar si 36 nu era suficient de mica. 32-ul da alta alura bicicletei. Chiar daca ar fi fost rotile de 26" ar fi parut la fel. Pe de alta parte curbele nu se iau din BB ci din ghidon. Probabil le-as lua la fel de bine sau de prost chiar daca as sta cu picioarele pe dupa gat. Stiu ca ai o obsesie cu BB-ul tarat de pamant, dar nu cred ca e o solutie. Am avut un trekking la care am pus cauciucuri mai micute si la care atingeam cu pedalele pe curbe. Era chiar sa pierd o cursa cu un Mercedes ML pe niste stradute din cauza asta. :-J Nu vreau sa aud de BB coborat. E cea mai mare gaselnita la care nu voi pune niciodata botul. Daca n-ar fi existat pedale, ar fi fost o chestie, insa la bicicleta nu se poate altfel. Quote Share this post Link to post Share on other sites
pacus 394 Posted November 2, 2014 Pinkule, din bucse din alea te poti juca si cand ai ambele roti de 26. Deci nu sta in picioare argumentu. Vis a vis, mai vorbim in vreo 5 ani cand (poate) o sa simti si tu diferenta de inaltime la BB ;) Pana atunci argumente din astea cu "imi atingea foaia pe traseele frecventate de mine", "era sa pierd o cursa cu un ML", "nu vreau sa aud de BB coborat" tine-le pt cei care acum isi cumpara bicicleta. Quote Share this post Link to post Share on other sites
vis-a-vis 1,215 Posted November 2, 2014 Nu merg la curse, nu castig bani din ciclism, imi castig banii cinstit si cu multa munca. Asa mi-am facut bicla pentru ca e a mea si asa am vrut sa fie. Nu spun nimanui ce bicicleta sa-si ia si cum ar trebui sa fie, pentru ca toti suntem diferiti si vedem ciclismul diferit. Pentru mine e doar relaxare. Merg la pariu ca eu cu BB-ul ala pe care tu-l vezi in cer, iau curbele mai rapid decat multi profesori de pe forumul asta :P 3 Quote Share this post Link to post Share on other sites
pacus 394 Posted November 2, 2014 Ok. Am inteles asta cu visul pus "pe hartie". Cum iti spuneam, am facut-o si eu de cateva ori, si pt asta felicitari si de la mine. Nu e usor sa completezi un astfel de puzzle. Nu sunt cel mai bun la discutii ... hai sa le zic impaciuitoare. Ultimul post scris de tine e pe o "voce" mult mai placuta sa zic asa. Asa cum te-am felicitat si eu mai sus, au mai fost cativa care au facut-o aici pe topic. Si aici ajung la ce voiam eu sa subliniez pe topicu asta. Imi place sa cred ca pe forum mai intra si oameni cu ... sa le zicem dileme. Aici pe "biciclete de munte" poate intra oameni care acum fac trecerea de la un hardtail de XC la urmatoarea bicicleta si o vor un pic mai agresiva, cu suspensie in spate, pt ca simt ca bicicleta a inceput sa-i tina in loc sau pt ca poate vor un pic mai mult, vor sa exploreze si trasee mai dificile. Mi-ar placea ca ei sa inteleaga din topicul asta exact ca tu ai avut un vis si l-ai realizat, dar mi-ar placea sa urmeze o cale mai batuta in alegerea urmatoarei biciclete. Sa-si aleaga cea mai buna bicicleta pe care si-o permit fara sa-si rupa de la gura, vorba ta ;) si sa mearga sa se dea cu ea, sa invete sa se dea cat mai bine. Dupa ce au un bagaj de cunostinte, sa se bage si ei la astfel de "combinatii". De asta am intervenit aici in discutie. Cat despre faptul ca aia 10 mm nu te incurca in a merge mai repede decat multi alti forumisti, sunt perfect de acord...atat vreme cat nu ma bagi in multimea aia :P Quote Share this post Link to post Share on other sites